Poging tot diefstal - Foto's delen?

Mit46

MF veteraan
12 mei 2008
11.734
1.070
Vanmiddag hebben er 2 geprobeerd mijn motor te stelen aan het Museumplein in Amsterdam.

Een blauwe Yamaha R6 uit 2006.


Het stuurslot is kapot en ik moet maar zien als ik vanavond naar huis rijd dat er niet meer kapot is. De motor stond in de 1, maar ik heb omgekeerd schakelen. Hopelijk hebben ze dus niet als *()&@(*&@( geprobeerd deze in z'n neutraal te krijgen.

Goed, ze staan op beeld. Een collega van de beveiligingsafdeling heeft ze op heterdaad betrapt waarna ze natuurlijk op een scooter (die ook wel gestolen zal zijn) weg zijn gereden.

Het typische volk uit Amsterdam wat zich hier mee bezig houdt. Laat ik het zo maar even zeggen.

Ik heb de foto's inmiddels in mijn bezit en in ieder geval 1 kinderkoppie is goed in beeld. Morgen mag ik de bewegende beelden ophalen voordat ik naar het politiebureau toe ga om aangifte te doen.

Welke politie agent kan mij vertellen of die beelden hier zo mag delen.

Ik doe dit namelijk heel graag, maar wel binnen de regels.

Ik zal dit morgen op het bureau ook navragen, maar goed, wellicht is er 1 hier die meeleest en dit zo weet.
 
Laatst bewerkt:
Posten als zijnde:

De volgende persoon heeft mogelijk zijn handen/voeten/arm (whatever) opengehaald aan mijn motor toen deze de motor voor zijn eigen vergiste en herhaaldelijk deze probeerde mee te nemen. Ik wil graag contact met deze persoon opnemen om een eventuele schade afhandeling te regelen.

:+
 
Voor zover ik weet mag zoiets inderdaad niet. Echter kan er pas iets tegen gedaan worden nadat er een klacht tegen word ingediend, doorgaans door degene die dus in beeld is.
Correct me if i'm wrong, zolang degene die op de beelden zichtbaar is dus geen klacht indient, zal er niks gebeuren.
 
Kijk maar uit. Als ik af en toe de strafmaat lees heeft, in mijn ogen, de dader(s) een streepje voor.
 
Zelf camerabeelden strafbare feiten op internet plaatsen wordt mogelijk

Godzijdank komt er eindelijk wat logica in de regels, hoewel dat wetsvoorstel in 2015 werd gedaan en nog steeds niet aangenomen is, maar alles in dit bureaucratische land duurt dan ook tergend lang. Maar voor nu mag je die beelden inderdaad niet plaatsen, tenzij de daders onherkenbaar gemaakt zijn.

Ook dit artikel:

Cookies op AD.nl | AD.nl


Je zou het dus op zich wel kunnen doen. Persoon op de beelden kan er werk van maken maar is niet zo waarschijnlijk dat hij en op dit forum komt, en er werk van gaat maken want daarmee maakt hij zichzelf wel kenbaar natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag hebben er 2 geprobeerd mijn motor te stelen aan het Museumplein in Amsterdam.

Een blauwe Yamaha R6 uit 2006.


Het stuurslot is kapot en ik moet maar zien als ik vanavond naar huis rijd dat er niet meer kapot is. De motor stond in de 1, maar ik heb omgekeerd schakelen. Hopelijk hebben ze dus niet als *()&@(*&@( geprobeerd deze in z'n neutraal te krijgen.

Goed, ze staan op beeld. Een collega van de beveiligingsafdeling heeft ze op heterdaad betrapt waarna ze natuurlijk op een scooter (die ook wel gestolen zal zijn) weg zijn gereden.

Het typische volk uit Amsterdam wat zich hier mee bezig houdt. Laat ik het zo maar even zeggen.

Ik heb de foto's inmiddels in mijn bezit en in ieder geval 1 kinderkoppie is goed in beeld. Morgen mag ik de bewegende beelden ophalen voordat ik naar het politiebureau toe ga om aangifte te doen.

Welke politie agent kan mij vertellen of die beelden hier zo mag delen.

Ik doe dit namelijk heel graag, maar wel binnen de regels.

Ik zal dit morgen op het bureau ook navragen, maar goed, wellicht is er 1 hier die meeleest en dit zo weet.

ANDERS AANPAKKEN!!!!

ik heb van verschillende agenten begrepen dat wanneer jij de beelden naar het bureau brengt, dit als onrechtmatig verkregen bewijs te boek kan gaan. Beter; aangifte doen met de mededeling dat er camera-beelden zijn, en zorgen dat de agenten netjes de procedure doorlopen om het bewijsmateriaal op te mogen halen.
 
ANDERS AANPAKKEN!!!!

ik heb van verschillende agenten begrepen dat wanneer jij de beelden naar het bureau brengt, dit als onrechtmatig verkregen bewijs te boek kan gaan. Beter; aangifte doen met de mededeling dat er camera-beelden zijn, en zorgen dat de agenten netjes de procedure doorlopen om het bewijsmateriaal op te mogen halen.

Zij hebben mijn telefonisch verzorgd deze mee te nemen indien beschikbaar.

Daarnaast hebben de desbetreffende collega's van de beveiligingsafdeling zelf contact gezocht met de "wijkagent" zoals zij het noemen en hij heeft hen verzocht die beelden aan mij mee te geven zodat ik deze morgen bij de aangifte meteen kan overhandigen.

Ik zal dit morgen wel van te voren ter sprake brengen.

Bedankt :t
 
Zelf camerabeelden strafbare feiten op internet plaatsen wordt mogelijk

Godzijdank komt er eindelijk wat logica in de regels, hoewel dat wetsvoorstel in 2015 werd gedaan en nog steeds niet aangenomen is, maar alles in dit bureaucratische land duurt dan ook tergend lang. Maar voor nu mag je die beelden inderdaad niet plaatsen, tenzij de daders onherkenbaar gemaakt zijn.

Ook dit artikel:

Cookies op AD.nl | AD.nl

Je zou het dus op zich wel kunnen doen. Persoon op de beelden kan er werk van maken maar is niet zo waarschijnlijk dat hij en op dit forum komt, en er werk van gaat maken want daarmee maakt hij zichzelf wel kenbaar natuurlijk.
Jij ook bedankt voor de linkjes.

Ik vraag het morgen wel eerst even na voordat ik er meer ellende mee veroorzaak.

:t
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor is kennelijk omgevallen en deze heren hebben hem weer voor mij overeind gezet. Ik wil ze graag bedanken, weet iemand wie het zijn?
 
Jij mag ze niet online zetten misschien, maar iemand anders, daar kan jij toch niets aan doen?
 
Mijn motor is kennelijk omgevallen en deze heren hebben hem weer voor mij overeind gezet. Ik wil ze graag bedanken, weet iemand wie het zijn?
Kent iemand deze getuigen?
Misschien weten ze meer, graag contact.

Dun balkje over de ogen.
 
:^

Balkje erover, gewoon laten schrikken die gasten! :(

full
 
Er is mij verzocht door de politie de beelden niet op het internet te delen. Niet eens zo zeer omdat het strafbaar is, maar omdat dit het onderzoek kan belemmeren.

Men kan daar namelijk wel een punt van maken wat een geheel zou kunnen vertragen \ bemoeilijken.

Ik mag ze wel intern delen, maar door men hier intern is mij verzocht ook dit niet te doen, omdat onze gehele beveiligingsafdeling op de hoogte is gesteld en deze foto's heeft kunnen zien of kan in zien.


Om niets te frustreren hou ik mij hier maar aan. Ik heb namelijk nog met de verzekering te maken en ik heb geen zin dat dit op wat voor manier dan ook verkeerd loopt, omdat ik een probleem heb veroorzaakt door dit volk op het internet te zetten. Vanuit mijn eigen belang doe ik dit dus maar niet. Het kan altijd nog :)


Ik heb in ieder geval vanmorgen op het politiebureau aangifte gedaan. De politie heeft de foto's al in hun bezit en zij weten waar zij de camerabeelden kunnen opvragen. Deze heeft mijn werkgever uiteindelijk niet overhandigd aan mij, omdat ook hier bepaalde regels voor gelden. De politie dient dit zelf via een officiële aanvraag bij hen in te dienen. Deze zijn wel alvast veilig gesteld.


Ik kan niet ontkennen dat het mij wel dwars zit dat ik de beelden niet mag delen. Die motor komt wel goed, dat is verzekeringswerk.

Ik hang ze het liefst met naam en toenaam aan de schandpaal. Maar goed, "deal with it" denk ik maar.
 
Laatst bewerkt:
Deed de motor het nog wel? -O- |(

Ja gelukkig wel. Vooralsnog lijkt enkel het stuurslot (en ik vermoed daarmee het hele contact) kapot te zijn. Het contact zit nu los dus met een beetje pech wordt dat een nieuwe.

Dat merk ik wel. Ik ga er verder zelf niet aanzitten omdat het verzekeringswerk is. Dus ik zal van de week wel horen dat die naar een motorzaak toe moet.
 
Wat leven we toch in een vreemde wereld.
Vaak denk ik dat het dievengilde gewoonweg beschermd wordt.
Het moet niet gekker worden.
Zag laatst een filmpje waarbij een man op een motor werdt overvallen en gasten zijn motorfiets afhandig wilden maken.
Op dat moment toevallig agenten in de buurt.
En die wijfelden geen moment, met getrokken pistolen schoten ze op de overvallers.
Ene daarvan ging gestrekt en ter aarde.
Heb er geen greintje meelij mee.
Mag hopen dat die klootzak het loodje heeft gelegt.
Wat een gajes zeg.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan