Poging tot diefstal - Foto's delen?

Er is mij verzocht door de politie de beelden niet op het internet te delen. Niet eens zo zeer omdat het strafbaar is, maar omdat dit het onderzoek kan belemmeren.

Men kan daar namelijk wel een punt van maken wat een geheel zou kunnen vertragen \ bemoeilijken.

Ik mag ze wel intern delen, maar door men hier intern is mij verzocht ook dit niet te doen, omdat onze gehele beveiligingsafdeling op de hoogte is gesteld en deze foto's heeft kunnen zien of kan in zien.


Om niets te frustreren hou ik mij hier maar aan. Ik heb namelijk nog met de verzekering te maken en ik heb geen zin dat dit op wat voor manier dan ook verkeerd loopt, omdat ik een probleem heb veroorzaakt door dit volk op het internet te zetten. Vanuit mijn eigen belang doe ik dit dus maar niet. Het kan altijd nog :)


Ik heb in ieder geval vanmorgen op het politiebureau aangifte gedaan. De politie heeft de foto's al in hun bezit en zij weten waar zij de camerabeelden kunnen opvragen. Deze heeft mijn werkgever uiteindelijk niet overhandigd aan mij, omdat ook hier bepaalde regels voor gelden. De politie dient dit zelf via een officiële aanvraag bij hen in te dienen. Deze zijn wel alvast veilig gesteld.


Ik kan niet ontkennen dat het mij wel dwars zit dat ik de beelden niet mag delen. Die motor komt wel goed, dat is verzekeringswerk.

Ik hang ze het liefst met naam en toenaam aan de schandpaal. Maar goed, "deal with it" denk ik maar.

Jouw betoog beschrijft precies waarom het vertrouwen in de politie voor mij behoorlijk laag is. Het lijkt mij juist dat de politie enorm geholpen zou zijn, als iemand naam en adres van de daders kan aanleveren, omdat die deze personen herkent, maar dat zal wel aan mij liggen.

Over een aantal weken, krijg jij waarschijnlijk een briefje in je brievenbus dat het 'onderzoek' gesloten zal worden. Als dat onderzoek uberhaupt al gedaan wordt..

Of zal de politie bang zijn dat de boefjes naar de plastisch chirurg gaan om dr uiterlijk drastisch te veranderen, om herkenning te voorkomen?

En die privacywetgeving, die ook van toepassing is. Ik denk dat het een ludieke actie zou zijn als deze eens afgedrukt worden op toiletpapier, zodat men echt de reet ermee kan afvegen.

Ik had die beelden geplaatst. Gewoon, omdat ik dat tuig graag vervolgd zie worden voor dr wangedrag. En het niet (mogen) verstrekken van die beelden is daarbij naar mijn idee belemmerend :( Met dr zogenaamde 'onderzoek' |(

En wat betreft de privacywetgeving die al dan niet van toepassing is. Als een boefje het vervelend vind dat ie in zn privacy geschaad is, moet ie zich maar gedragen. En dan vecht ie die schending maar aan via de rechter, kan ie zelf ook gelijk verantwoording afleggen.
 
Laatst bewerkt:
mee eens dat het dieven zooi beter beschermt wordt.
zelfs de gevangenissen raken leeg zo goed doen ze het in Nederland,
de politie op de werkvloer wil wel, maar mag bijna niets, die gene die dan
wel een keer zijn nek uit steekt wordt dan gelijk een kopje kleiner gemaakt
en verzuipt in het papier moeras ,
zware dieven /inbrekers al het recht ontnemen op moment van de daad ,
 
mee eens dat het dieven zooi beter beschermt wordt.
zelfs de gevangenissen raken leeg zo goed doen ze het in Nederland,
de politie op de werkvloer wil wel, maar mag bijna niets, die gene die dan
wel een keer zijn nek uit steekt wordt dan gelijk een kopje kleiner gemaakt
en verzuipt in het papier moeras ,
zware dieven /inbrekers al het recht ontnemen op moment van de daad ,
Onlangs een verjaardag gehad?

Als je hier en daar je oor te luisteren legt bij mensen die er mee te maken hebben, valt dat allemaal wel mee.
 
Zag laatst een filmpje waarbij een man op een motor werdt overvallen en gasten zijn motorfiets afhandig wilden maken.
Op dat moment toevallig agenten in de buurt.
En die wijfelden geen moment, met getrokken pistolen schoten ze op de overvallers.
Ene daarvan ging gestrekt en ter aarde.
Heb er geen greintje meelij mee.
Mag hopen dat die klootzak het loodje heeft gelegt.
Wat een gajes zeg.
Vr gr


 
Wat leven we toch in een vreemde wereld.
Vaak denk ik dat het dievengilde gewoonweg beschermd wordt.
Het moet niet gekker worden.
Zag laatst een filmpje waarbij een man op een motor werdt overvallen en gasten zijn motorfiets afhandig wilden maken.
Op dat moment toevallig agenten in de buurt.
En die wijfelden geen moment, met getrokken pistolen schoten ze op de overvallers.
Ene daarvan ging gestrekt en ter aarde.
Heb er geen greintje meelij mee.
Mag hopen dat die klootzak het loodje heeft gelegt.
Wat een gajes zeg.
Vr gr

Klopt. Begint op 30 sec.
Oeps, dubbel zie ik nu. :z
 
Laatst bewerkt:
Zag laatst een filmpje waarbij een man op een motor werdt overvallen en gasten zijn motorfiets afhandig wilden maken.
Op dat moment toevallig agenten in de buurt.
En die wijfelden geen moment, met getrokken pistolen schoten ze op de overvallers.
Ene daarvan ging gestrekt en ter aarde.
Heb er geen greintje meelij mee.
Mag hopen dat die klootzak het loodje heeft gelegt.
Wat een gajes zeg.
Vr gr
Nu ben ik toch heel benieuwd hoe jij op iemand zou willen schieten zonder het pistool eerst te trekken...... :+
 
Hier in Australie sta je gewoon vol met je smoel in beeld in de krant en/of op tv, en volledige naam en woonplaats.
The same in the Philippines :t

Anderzijds kan ik me er wel wat bij voorstellen dat als je ze kenbaar maakt vóór het onderzoek is afgerond, het onderzoek kán bemoeilijt worden. Maar eens het onderzoek afgerond? Gewoon bekend maken!

Weg met al dat gedoe over privacy!
Al dat gedoe om privacy beschermd de criminelen teveel, zeker in West Europa ...
Black box* in de auto mag van mij zo ingevoerd worden, lijkt hier wel off topic, maar zou in veel misdrijven een grote hulp kunnen betekenen.

* als die enkel gerechtelijk uitgelezen kan worden is daar, in mijn ogen, niets privacy schendend aan

Maar laten we haar daar NIET over hebben in dit topic ;)
 
The same in the Netherlands, dumpert!

Plaats video niet wegens daders maar laat ons je mooie motor zien ;) Dat zij er dan toevallig op staan is niet boeiend...
 
ANDERS AANPAKKEN!!!!

ik heb van verschillende agenten begrepen dat wanneer jij de beelden naar het bureau brengt, dit als onrechtmatig verkregen bewijs te boek kan gaan. Beter; aangifte doen met de mededeling dat er camera-beelden zijn, en zorgen dat de agenten netjes de procedure doorlopen om het bewijsmateriaal op te mogen halen.

Ik moest laatst voor mijn werk 's avonds bij een klant langs om camerabeelden veilig te stellen en de politie was daar ook aanwezig.

De agent die met mij mee liep wist me te vertellen dat ze de beelden zelf eigenlijk niet mogen zien en dat ze alleen de beelden (bijv. op cd-rom of usb stick) in ontvangst mogen nemen zodat deze aan het "dossier" toegevoegd kunnen worden.
 
ANDERS AANPAKKEN!!!!

ik heb van verschillende agenten begrepen dat wanneer jij de beelden naar het bureau brengt, dit als onrechtmatig verkregen bewijs te boek kan gaan. Beter; aangifte doen met de mededeling dat er camera-beelden zijn, en zorgen dat de agenten netjes de procedure doorlopen om het bewijsmateriaal op te mogen halen.

Ik moest laatst voor mijn werk 's avonds bij een klant langs om camerabeelden veilig te stellen en de politie was daar ook aanwezig.

De agent die met mij mee liep wist me te vertellen dat ze de beelden zelf eigenlijk niet mogen zien en dat ze alleen de beelden (bijv. op cd-rom of usb stick) in ontvangst mogen nemen zodat deze aan het "dossier" toegevoegd kunnen worden.


Ik heb de beelden uiteindelijk zelf inderdaad niet gekregen. Dit is uiteindelijk rechtgetrokken door de beveiligingsafdeling van mijn werkgever.

Ik heb de politie inderdaad moeten verzoeken een officieel verzoek (vordering) in te dienen bij mijn werkgever om zodoende de beelden zelf op te komen halen.

Dit is ook allemaal zo verlopen en buiten mij om. Ik heb er verder eigenlijk ook niets meer over vernomen behalve de digitale melding dat de aangifte in behandeling is genomen.


Verder heb ik, vrijdag onofficieel en vandaag officieel, te horen gekregen dat mijn motor economisch total loss is.

Mooi klote, want die zag ik niet aankomen. Het enige wat meevalt is de dagwaarde, maar nog steeds mooi klote. :(
 
Laatst bewerkt:
Dan was de schade neem ik aan wel wat heftiger dan alleen een gebroken stuurslot? Zo niet, terugkopen van de verzekering en zelf repareren. Balen hoor, stelletje tuig om de spullen van een ander zo te slopen.
 
Wij gaan kapot aan onze wetten op privacy en de willekeur van afhandelen van dit soort zaken. De andere parij heeft altijd het voordeel van huftergedrag en wij ons maar netjes gedragen met zijn allen. Begrijp best dat er regels zijn, maar ik heb met regelmaat meegemaakt dat die regels dan ook vaak gebruikt worden om zich achter te verschuilen. De ene agent is de andere niet.
Die lui aanspreken in hun eigen taal, dus dat houten balkje er letterlijk overheen.
Op een of andere manier wil ik uitvoering geven aan mijn onderschrift, op meerdere manieren te interpreteren.
Foto,s verspreiden via PB's???
 
Laatst bewerkt:
Je hebt op beeld dat ze jouw eigendom vandaliseren, dus van smaad of laster is geen sprake op het moment dat je de beelden publiceert. Dat wat ze gedaan hebben staat immers niet ter discussie.

De vraag is meer of je verwacht dat ze gepakt worden. Heb publiceren van beelden helpt daar bij, maar kan ook consequenties hebben voor de straf die ze krijgen. De straf staat overigens los van het vergoeden van de geleden schade, de hoogte daarvan wordt bepaald door de daadwerkelijk geleden schade.

Als de schade door je verzekering vergoed wordt zou ik ze gewoon online gooien. Indien niet zou ik het nog steeds doen. Immers, straffen zijn toch ontzettend laag mocht je een exotisch geval hebben waarin er daadwerkelijk een aanhouding plaats vindt. Immers, immers is de helft van niks nog steeds niks.

Tommy, hou es op met die hogere wiskunde aub.
 
Ik krijg zojuist het bericht dat het onderzoek is gestopt, omdat de verdachte niet kunnen worden gevonden (niet heel verrassend).

Vandaag wordt er als het meezit officieel in gang gezet dat ik afstand van mijn motor doe en daarvoor de dagwaarde terug krijg.


Als dat allemaal geregeld is pleur ik die foto's er hier alsnog op.

Ik heb nu wel een geïrriteerd gevoel namelijk en er valt voor mij dan toch niets meer te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Ook op Dumpert, en dan gaan wij met 3 miljoen MF-ers plussen.
 
ANDERS AANPAKKEN!!!!

ik heb van verschillende agenten begrepen dat wanneer jij de beelden naar het bureau brengt, dit als onrechtmatig verkregen bewijs te boek kan gaan. Beter; aangifte doen met de mededeling dat er camera-beelden zijn, en zorgen dat de agenten netjes de procedure doorlopen om het bewijsmateriaal op te mogen halen.

Klok/klepel.

De politie mag zelf op zoek gaan naar gegevens, filmpjes en dergelijke, alleen als zij die vinden en ze die willen gebruiken dan moeten ze binnen wettelijke kaders blijven en via Justitie allerlei papieren regelen om die beelden ook rechtmatig te mogen gebruiken.
Maar dat is alleen als het initiatief van het verkrijgen van de beelden vanuit de politie komt, bv als ze een buurtonderzoek doen en zien dat er ergens een camera hangt.

Als een burger die aangifte doet uit zichzelf met camerabeelden aan komt en die aanbied aan de politie dan is die papierbende niet nodig en mogen de beelden zo door de politie gebruikt worden.

Het gaat er dus om wie het initiatief neemt.
Wil de politie beelden verkrijgen --> wettelijke kaders en papierwerk.
Wil iemand de politie beelden geven --> geen probleem, ga je gang.


In de casus waar het nu over gaat zou ik aanraden morgen eerst aangifte te doen, met de beelden.
Er is best kans dat men de boefjes herkent en weet wie het zijn.
Ik zou eerst eens overleggen of de acties die de politie gaat ondernemen effectief genoeg zijn, zelf beelden on-line gooien kan ook een halve dag later nog.

Hoe groot de kans is dat de politie echt heel erg hard aan het werk gaat met je aangifte zou je daarbij in overweging kunnen nemen. Ik kan er een heel lang politiek gekleurd verhaal over ophangen waarom jouw aangifte waarschijnlijk niet zoveel prioriteit zal krijgen, ook al zal iedereen beseffen dat het voor jou persoonlijk een vervelende gebeurtenis is.
 
Jouw betoog beschrijft precies waarom het vertrouwen in de politie voor mij behoorlijk laag is. Het lijkt mij juist dat de politie enorm geholpen zou zijn, als iemand naam en adres van de daders kan aanleveren, omdat die deze personen herkent, maar dat zal wel aan mij liggen.

Over een aantal weken, krijg jij waarschijnlijk een briefje in je brievenbus dat het 'onderzoek' gesloten zal worden. Als dat onderzoek uberhaupt al gedaan wordt..

Of zal de politie bang zijn dat de boefjes naar de plastisch chirurg gaan om dr uiterlijk drastisch te veranderen, om herkenning te voorkomen?

En die privacywetgeving, die ook van toepassing is. Ik denk dat het een ludieke actie zou zijn als deze eens afgedrukt worden op toiletpapier, zodat men echt de reet ermee kan afvegen.

Ik had die beelden geplaatst. Gewoon, omdat ik dat tuig graag vervolgd zie worden voor dr wangedrag. En het niet (mogen) verstrekken van die beelden is daarbij naar mijn idee belemmerend :( Met dr zogenaamde 'onderzoek' |(

En wat betreft de privacywetgeving die al dan niet van toepassing is. Als een boefje het vervelend vind dat ie in zn privacy geschaad is, moet ie zich maar gedragen. En dan vecht ie die schending maar aan via de rechter, kan ie zelf ook gelijk verantwoording afleggen.

Weet je dat veel politieagenten exact dezelfde gedachten hebben ?

De regels worden echter niet door politieagenten gemaakt maar zij moeten zich er uiteraard wel aan houden.

Je kan nu dus wel op de politie afgeven maar die heeft hier geen invloed op en is zelf ook 'slachtoffer' van de regels waar ze zich aan moeten houden.

Prima als je het niet eens bent met regels, maar weet dan wel waar je het over hebt als je dat zo uit.





https://youtu.be/bzN_tcK0NzI

Is dit zoals men het in NL zou willen zien ?

Prima, ik zie geen beletsel als dit door een NL politieagent exact zo zou worden uitgevoerd.





Ik krijg zojuist het bericht dat het onderzoek is gestopt, omdat de verdachte niet kunnen worden gevonden (niet heel verrassend).

Vandaag wordt er als het meezit officieel in gang gezet dat ik afstand van mijn motor doe en daarvoor de dagwaarde terug krijg.


Als dat allemaal geregeld is pleur ik die foto's er hier alsnog op.

Ik heb nu wel een geïrriteerd gevoel namelijk en er valt voor mij dan toch niets meer te verliezen.

'( .....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan