Poging tot diefstal - Foto's delen?

Weet je dat veel politieagenten exact dezelfde gedachten hebben ?

Ongetwijfeld, maar toch zien ze liever niet de boefjes aan de digitale schandpaal, want anders had ie het verzoek niet gekregen om het niet op internet te plaatsen. Want dat zou het onderzoek weleens in gevaar kunnen brengen als de boefjes door iemand herkend wordt.. Ik lees dat als: Nee, alsjeblieft niet zeg! Straks wordt het boefje herkend en moeten wij echt onderzoek gaan doen!

En deze aanvulling daarop snap ik even niet: "Men kan daar namelijk wel een punt van maken wat een geheel zou kunnen vertragen \ bemoeilijken."

De regels worden echter niet door politieagenten gemaakt maar zij moeten zich er uiteraard wel aan houden.
Of massaal tegen keren, als het de uitoefening van hun taken beperkt ;) Protesteren, staken, politiek en de hogere beleidsmakers wakker schudden dat het anders moet. Al is dat makkelijk lullen natuurlijk vanachter mn toetsenbordje ;)

Je kan nu dus wel op de politie afgeven maar die heeft hier geen invloed op en is zelf ook 'slachtoffer' van de regels waar ze zich aan moeten houden.
Mijn kritiek is dan ook niet direct op de politieagenten zelf. Daar kan ik ook mn mening over hebben, maar zoals jij ook terecht zegt, zij moeten zich ook aan de regeltjes houden en ik heb zo het idee dat velen waarschijnlijk meer willen dan ze kunnen of mogen en ook weleens de regeltjes zat zijn :/

Maar hey, politie heeft het onderzoek gesloten dus de beelden kunnen online. Nu maar hopen dat zich geen getuigen melden met namen, want dat is mijn interpretatie een beetje van 'niet online zetten, want dat kan het onderzoek schaden'.

Prima als je het niet eens bent met regels, maar weet dan wel waar je het over hebt als je dat zo uit.
Ik uit me zoals ik wil :) Maar ben verder wel blij met de politie hoor. Tenminste, met dat deel dat het beste voor heeft met de maatschappij en wel boefjes wilt pakken die crimineel gedrag vertonen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bericht gekregen van slachtofferhulp (??) met vragen over deze zaak en de mededeling dat er een verdachte in beeld is en dat Ovj de zaak heeft heropend én dat ik hier per brief van op de hoogte gesteld zal worden. Meer informatie heb ik niet gekregen.

De zaak was gesloten omdat er geen verdachte was dus positiefs nieuws.


Nu heb ik er persoonlijk niet direct baat bij, maar toch mooi voor een ander wiens beurt het mogelijk anders had kunnen zijn.

Ik ben achteraf wel blij dat ik mij gehouden heb aan het advies welke de politie in eerste instantie gegeven heeft mbt de foto's. Goed advies blijkt nu :t

Eventuele updates zal ik delen.
 
Vandaag bericht gekregen van slachtofferhulp (??) met vragen over deze zaak en de mededeling dat er een verdachte in beeld is en dat Ovj de zaak heeft heropend én dat ik hier per brief van op de hoogte gesteld zal worden. Meer informatie heb ik niet gekregen.

De zaak was gesloten omdat er geen verdachte was dus positiefs nieuws.


Nu heb ik er persoonlijk niet direct baat bij, maar toch mooi voor een ander wiens beurt het mogelijk anders had kunnen zijn.

Ik ben achteraf wel blij dat ik mij gehouden heb aan het advies welke de politie in eerste instantie gegeven heeft mbt de foto's. Goed advies blijkt nu :t

Eventuele updates zal ik delen.
Reken er maar op dat dat nog wel minimaal een jaar duurt voor je weer wat hoort
 
Nee hoor, mag best een grote zijn, maar dan wel een houten!
})
full
 
Ik vind het toch knap dat als ze een verdachte voor een andere zaak hebben, deze kunnen koppelen aan een zaak die al afgesloten is. Erg bewerkelijk lijkt me dat...
 
Ik zeg Dumpert...tuig!

Dan maar met een advocaat in de rechtzaal die beweert dat zijn client "emotionele en persoonlijke schade heeft opgelopen omdat hij herkenbaar in beeld staat en nu door de gemeenschap als uitschot wordt herkend."
 
Ik vind het toch knap dat als ze een verdachte voor een andere zaak hebben, deze kunnen koppelen aan een zaak die al afgesloten is. Erg bewerkelijk lijkt me dat...

Ik krijg daar ook helemaal geen informatie over dus ik heb geen idee!

Kan mij voorstellen dat wanneer er een patroon ontstaat en iemand vaker met z'n gezicht goed in beeld staat dat er dan balletjes gaan rollen.

Dat is echter ook maar giswerk. Ik heb geen idee hoe de politie te werk gaat. Misschien hebben ze wel een goed computersysteem die bepaalde zaken filtert of iets. I don't know! :/
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg daar ook helemaal geen informatie over dus ik heb geen idee!

Kan mij voorstellen dat wanneer er een patroon ontstaat en iemand vaker met z'n gezicht goed in beeld staat dat er dan balletjes gaan rollen.

Dat is echter ook maar giswerk. Ik heb geen idee hoe de politie te werk gaat. Misschien hebben ze wel een goed computersysteem die bepaalde zaken filtert of iets. I don't know! :/
_O- een overheidsinstantie met een goed computersysteem.
Tijden niet zo gelachen
 
*D

De wonderen zijn de wereld nog niet uit denk ik dan maar. :o
 
Ik vind het toch knap dat als ze een verdachte voor een andere zaak hebben, deze kunnen koppelen aan een zaak die al afgesloten is. Erg bewerkelijk lijkt me dat...
Soms is het mensenwerk en onthoud je een gezicht gewoon. :o
 
Ik kreeg vanmiddag onderstaand bericht.

Ik moet zeggen dat ik positief gestemd ben met onze politie in deze kwestie. Eigenlijk vanaf het moment dat ik aangifte wilde doen ben ik door iedereen die ik gesproken heb goed geholpen. Niet direct altijd de juiste informatie gekregen, maar goed, men deed zijn \ haar best en meer kan je niet.

Ik ben goed in hen afzeiken wanneer zij weer eens mijn tijd zitten te verdoen of het gras in de berm aan het inspecteren zijn dus wanneer het goed is wil ik dat graag ook melden!!

Ik heb verder geen informatie en geen idee hoe of wat. Geen idee of ik er bij betrokken wordt \ ben (liever niet natuurlijk).

Aangezien ik wel schade had ga ik navragen of ik daar iets mee moet. Niet zo zeer omdat verhaalt te krijgen, want dat is geregeld, maar meer voor de goede orde.

Petje af :}


Diefstal Motor

Referentienummer: PL1300_BVH_2017250619 Laatste update: 24-05-2018
Status: Het onderzoek heeft een verdachte opgeleverd
Het onderzoek in uw zaak is klaar. We hebben één of meer verdachten aangehouden.


Het Openbaar Ministerie beslist nu wat er met hen gebeurt en zal u ook laten weten hoe het nu verder gaat.

Hebt u schade door het misdrijf? Misschien omdat er iets gestolen is of omdat de dader dingen kapot heeft gemaakt? Of doordat u gewond bent geraakt? En misschien hebt u niet kunnen werken omdat u geschrokken was, of bang? Dan kan de officier van justitie of de rechter besluiten dat de dader uw schade moet betalen. U krijgt hiervoor een schadeformulier van het Openbaar Ministerie of van Slachtofferhulp Nederland.
 
Maakt ze allemaal niks uit,zodra ze vrij zijn gaan ze weer aan de slag na een paar
maanden genieten in het hotel op staatskosten met gratis kost en inwoning.
 
Laatst bewerkt:
Motor buiten stallen in een stad is vragen om problemen, heb ik altijd gezegd. Turbo0 was meestal de eerste met een reactie, om te zeggen dat het niet zo is. Nou niet meer zo eigenwijs zijn. Geintje man. :P

Is natuurlijk zwaar klote dat ze niet met hun taken van je spullen kunnen afblijven, hoop dat je nog iets van schade vergoeding krijgt.
 
Als je topic gelezen hebt dan had je kunnen lezen dat dit niets met stallen te maken heeft :)

Van de bijna 10 jaren dat ik met de motor bij mijn werk kom (5 motoren inmiddels) is er bij 1 dit gebeurd. Wat overigens niets met " stallen " te maken heeft, want dat gaat altijd over jouw motor bij jouw woning veilig wegzetten.

In de 5 jaren dat ik in West woonde en mijn motor stalde, aan een paal, met een hoes, is er nooit iets gebeurd. DAT is wat ik altijd aangeef wanneer men zoals jij begint over Amsterdam en de gevaren en dan vaak ook over de garages (want daarvan denken ze dat het " veiliger" is. Ik neem geen ketting mee naar mijn werk....

Wel even in juiste context blijven. :)

Dit alles was niet het geval bij mijn werk waardoor deze vergelijking niet op gaat :)

Daarnaast is voor mij alles al geregeld en is dit een formaliteit waarvan ik op de hoogte wordt gehouden, maar verder niets mee van doen heb (volgens mij).
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg vanmiddag onderstaand bericht.

Ik moet zeggen dat ik positief gestemd ben met onze politie in deze kwestie. Eigenlijk vanaf het moment dat ik aangifte wilde doen ben ik door iedereen die ik gesproken heb goed geholpen. Niet direct altijd de juiste informatie gekregen, maar goed, men deed zijn \ haar best en meer kan je niet.

Ik ben goed in hen afzeiken wanneer zij weer eens mijn tijd zitten te verdoen of het gras in de berm aan het inspecteren zijn dus wanneer het goed is wil ik dat graag ook melden!!

Ik heb verder geen informatie en geen idee hoe of wat. Geen idee of ik er bij betrokken wordt \ ben (liever niet natuurlijk).

Aangezien ik wel schade had ga ik navragen of ik daar iets mee moet. Niet zo zeer omdat verhaalt te krijgen, want dat is geregeld, maar meer voor de goede orde.

Petje af :}


Diefstal Motor

Referentienummer: PL1300_BVH_2017250619 Laatste update: 24-05-2018
Status: Het onderzoek heeft een verdachte opgeleverd
Het onderzoek in uw zaak is klaar. We hebben één of meer verdachten aangehouden.


Het Openbaar Ministerie beslist nu wat er met hen gebeurt en zal u ook laten weten hoe het nu verder gaat.

Hebt u schade door het misdrijf? Misschien omdat er iets gestolen is of omdat de dader dingen kapot heeft gemaakt? Of doordat u gewond bent geraakt? En misschien hebt u niet kunnen werken omdat u geschrokken was, of bang? Dan kan de officier van justitie of de rechter besluiten dat de dader uw schade moet betalen. U krijgt hiervoor een schadeformulier van het Openbaar Ministerie of van Slachtofferhulp Nederland.

Heb je niet ook zware emotionele schade waardoor je zelfs een week of twee onbetaald verlof heb moeten nemen? Elke cent die je uit zo'n stuk tuig :r kunt trekken is er één :t :P
 
Want als je dat niet hebt gehad maar wel doet alsof ben je natuurlijk niet net zo hard aan het stelen/oplichten...
 
Heb je niet ook zware emotionele schade waardoor je zelfs een week of twee onbetaald verlof heb moeten nemen? Elke cent die je uit zo'n stuk tuig :r kunt trekken is er één :t :P

Heb je niks aan hoor. Dit soort lui verdient geen wit geld, dus kan de staat ze ook niks verplichten te betalen. Ze moeten namelijk geld overhouden om van te leven. En zelfs als ze wel geld hebben kan t nog jaren duren voor je er ook maar een cent van terugziet. Was een ander topic op MF van iemand wiens motor was meegenomen na een proefrit. Eigenaar had zn telefoonnummer en op een gegeven moment zelfs zn adres. Lees dat topic maar eens door als je al je vertrouwen in de rechtstaat in de prullenbak wilt gooien.
GESTOLEN maar schadevergoeding: GSXR 600 k6 zwart/grijs
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan