Poging tot diefstal.......nieuwe manier

niksweerd

Die hard MF'er
18 mei 2007
310
10
Veenendaal
Op mijn werk kreeg ik een mailtje van een mede motorrijder uit het zuiden van het land.
Lees onderstaande tekst door en doe je voordeel ermee:

Nog iets, afgelopen nacht is een poging gedaan om de nieuwe motor van Andre te stelen.
Nu zul je denken waarom moet ik dat weten, maar let op.
Er zat een beugel slot op de schijfrem.
De moertjes van de schijfrem waren verwijderd, de schijf met remblok en slot, was met T rips tegen de schokbreker getrokken,
zodat het voorwiel vrij kon draaien.
Toen het alarm afging tijdens het verplaatsen zijn de dieven verdwenen.
Dus,….de twee schijfremmen via ketting of groot beugelslot door de wielspaken verbinden.
Een ding weet ik zeker, het waren jongens die wisten hoe het moest.

Misschien een tip om op een juiste manier de motor af te sluiten.


Dit ter info
 
Inderdaad niet nieuw... maar blijft klote!

Ik heb ook schijfremslot, maar dan in combinatie met een dik kettingslot. Deze gaat om een dikke boom heen. Kost ze dan toch iets meer moeite, maar als ze willen... kan alles.

Las laatst ergens hier op MF dat ze ook met peurschuim je alarm 'stil' maken. Door het vol te spuiten met peurschuim kan het alarm nog wel af gaan, maar je hoort het niet / amper meer...
 
Er wordt ook van alles bedacht en geprobeerd. Hoe vast je hem ook legd.
Zelf heb ik een grondanker in combinatie met een hangslot, maar die is ook wel kapot te knippen.
 
Schijfrem, slot door het achterwiel en alarm via de toeters (eventueel kan ik ook nog de sirene aansluiten). Knappe jongen als je hem stil meekrijgt.
 
Stel dat je schrijfrem met mischien 10 bouten vast zit en je koopt 2 dezelfde bouten met een torx kop, 2 met inbus, 2 met een kruiskop, etc. Er zijn vast nog wel meer varianten te bedenken, ik zit niet in die bussness. :)

Het gaat eigenlijk gewoon om tijd rekken en het zo moeilijk mogelijk maken voor die lui toch?
 
Ik rij een div met schade, knappe dief die daarin geïnteresseerd is :P
(helaas voel ik nog wel de noodzaak voor een schijfremslot en een kettingslot als ik hem een nachtje stal op werk)
 
De bewuste dieven moesten er DOOD bij neer kletsen en hard ook. Bijna 380 volt eromheen. Ik weet het klinkt hard maar heb er echt geen andere woorden voor. We moeten er een hele tijd voor werken en sparen om een fiets naar je zin te hebben en moet er niet aan denken dat hij me gestolen word.
 
Schijfrem, slot door het achterwiel en alarm via de toeters (eventueel kan ik ook nog de sirene aansluiten). Knappe jongen als je hem stil meekrijgt.

:^

Me buren zijn dan ook erg blij als ik vergeet dat t alarm erop zit en op em moto ga zitten, sirene en claxon gaan tegelijk af :Y een bek herrie wor je nie vrolijk van :X en dan sjips zoeken naar de AB O-)
 
alarm doet inderdaad wonderen, heb er zelf ook 1 op de motor. ook al eens vergeten, weet je in ieder geval dat je wakker bent als je er op gaat zitten ;)
 
wat een ellende is dat toch met het stelen van de motoren zeg, bij een collega van me ook, de motor is 's nachts uit zijn schuur gestolen (de poort, de schuur en de motor stonden op slor)

ik ben toch wel blij dat ik een alarmsysteem in huis heb en dat de garage ook daar ook op angesloten is...
 
Inderdaad niet nieuw... maar blijft klote!

Ik heb ook schijfremslot, maar dan in combinatie met een dik kettingslot. Deze gaat om een dikke boom heen. Kost ze dan toch iets meer moeite, maar als ze willen... kan alles.

Las laatst ergens hier op MF dat ze ook met peurschuim je alarm 'stil' maken. Door het vol te spuiten met peurschuim kan het alarm nog wel af gaan, maar je hoort het niet / amper meer...


Dat klopt purskuim erin en gaan.
Als je je alarm goed verstopt kunnen ze hem niet vol met purschuim spuiten
 
Ik ga gewoon brik rijden:P

Dat dacht ik ook, tot ik hoorde dat die ook gewoon gejat worden. Laatst nog een 900 boldór, ook van hier op MF. Had een mooie fiets maar werd wel gejat. En als ze de hele fiets niet willen jatten ze je zijkapjes eraf.

Mijn fiets verstop ik 's avonds onder mijn bed. :+
 
Da's symptoombestrijding en uiteindelijk betalen alle eigenaren er dan indirect zelf voor. Ik ben toch meer voor preventieve oplossingen die al dan niet tot de dood van zo'n rat leiden

Hyena's gaan houden, of een hongerige varaan in de schuur....

komodo%20varaan.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan