Poging tot diefstal.......nieuwe manier

gewoon 2schijfrem slotem nonter op de zelfde schijf. 1vlak voor de voorvork en de andere er vlak na. er is dan altijd 1 bout die verstopt zit achter of de remklauw of de voorvork. en als ze niet alle boutjes kunnen losdraaien werkt deze truuk niet. en echt nieuw is de truuk niet zo worden er al jaren motoren gestolen bij evenementen als de TT.
 
Gewoon goed verzekeren......

Of zelf motoren gaan stelen :+

Het zegt toch wel iets van de kwaliteit van moderne remschijfsloten als het dieven-gilde zich begint te vergrijpen aan de remschijven. :? Koop anders een motor met een enkele remschijf, zoals een Buell. Niet dat dingen ooit gestolen worden maar toch. Ik denk niet dat motordieven zonder voorrem op de vlucht zullen gaan. Zeker niet op een Buell waar de achterrem er voornamelijk voor de sier op zit ;)
 
Daaarom altijd proberen om je bike vast te zetten aan een paal.... mbv een ketting.....

Ze kunnen ook gewoon om je schijfslot heen flexen.
Dan is je remschijf kapot, maar hebben ze wel je motor.

En kettingen.....
Iedereen kent de filmpjes/testen van internet. In 3 minuten hebben ze de beste sloten opengeknipt.

Al met al moet je zoveel mogelijk doen om het dieven zo moeilijk mogelijk te maken, maar als ze hem echt willen en het profs zijn ;(
 
Ze kunnen ook gewoon om je schijfslot heen flexen.
Dan is je remschijf kapot, maar hebben ze wel je motor.

En kettingen.....
Iedereen kent de filmpjes/testen van internet. In 3 minuten hebben ze de beste sloten opengeknipt.

Al met al moet je zoveel mogelijk doen om het dieven zo moeilijk mogelijk te maken, maar als ze hem echt willen en het profs zijn ;(

Je bedoelt denk ik dit filmpje.

De zwakke plek is dat het slot op de grond ligt. Die mega betonschaar steunt op de grond en dan gaan ze er een paar keer met hun volle gewicht op hangen om een schakel door te knippen. Stel dat je een muuranker op een meter hoog op de muur zet en dan de ketting door je frame of voorvork haalt. Volgens mij hebben ze dan toch meer moeite hebben om die ketting door te knippen omdat ze dat die schaar niet op de grond kunnen steunen. Maarja daar is vast ook weer iets op de bedenken. B|
 
Je bedoelt denk ik dit filmpje.

De zwakke plek is dat het slot op de grond ligt. Die mega betonschaar steunt op de grond en dan gaan ze er een paar keer met hun volle gewicht op hangen om een schakel door te knippen. Stel dat je een muuranker op een meter hoog op de muur zet en dan de ketting door je frame of voorvork haalt. Volgens mij hebben ze dan toch meer moeite hebben om die ketting door te knippen omdat ze dat die schaar niet op de grond kunnen steunen. Maarja daar is vast ook weer iets op de bedenken. B|


als je dat filmpje ziet, vraag je jezelf echt af waarom je er zo'n duur slot omheen doet het heeft toch geen zin zo te zien. -O-
 
Laatst bewerkt:
Loctite gebruiken voor je moeren te borgen.
Is wel wat meer werk om de schijven te vervangen maar dat doe je ook niet elke maand toch?
Je bent meer tijd kwijt aan overuren om een nieuwe fiets te kopen :X
 
Aan degene met alarm op hun fiets: Hebben jullie er ook een knipperend lampje bij? Wanneer je dat wel hebt weten dieven meteen dat ze er rekening mee moeten houden, nu schrikken ze zich de pleuris. :)
 
Goed plan, niemand zal dat doorfrezen en vervolgens met de motor wegrijden.
Hooguit wat "besmettelijk" met al dat vet?

valt eigenlijk wel erg mee dat vet denk ik zo. ( in mijn geval) want ik heb een scott oiler dr op zitten.

en als je hem er dan afhaalt draai je het schijfremslot gewoon in een oude poets doek.
 
Dieven zijn er altijd al geweest. Beste is gewoon goed verzekeren en goed op slot doen. Bedoeling van die sloten is toch om tijd te rekken.
 
Ik denk niet dat motordieven zonder voorrem op de vlucht zullen gaan. Zeker niet op een Buell waar de achterrem er voornamelijk voor de sier op zit ;)

Dieven rijden bijna nooit met de fiets weg, deze wordt meestal in een busje getild...
De ramp met motoren is, dat kettingen die door wielen worden gehaald nog steeds met een betonschaar zijn te 'behandelen'.
De stelen van zo'n schaar zijn langer dan dat een wiel hoog is, dus afsteunen via de grond kan bijna altijd (zelfs met een muuranker).
Het enige dat afdoende werkt, is het toepassen van meerdere sloten (en eventueel een goed alarm).
Hoe langer een potentiele dief ermee bezig moet zijn, hoe groter de kans dat hij de fiets laat staan.
Nogmaals, laat duidelijk zijn: als 'ze' hem willen hebben, krijgen ze hem...wat je er ook aan doet.
 
doet me denken aan een voorval van iemand (geloof hier op t forum)
was ff op vaca,
dieven braken in, gingen buiten voor de garage hout zagen (terwijl in de garage de sloten werden doorgeslepen)....
 
Terug
Bovenaan Onderaan