Poging tot diefstal van leasemotor Adam

Ik was afgelopen 2 weken in Italie zo'n 20 km onder Rimini. Ik kwam net uit het restaurant en ik zag een mooie Duc supermotard staan. Tot mijn grote verbazing zat het sleuteltje gewoon in het slot en ik had hem gewoon mee kunnen nemen. Niemand daar haalt het in zijn botte hersens om dat ding ook maar mee te nemen.
Als je ziet hoe gemoedelijk het daar gaat en hoe weinig criminaliteit daar nog is dan sta je verbaasd. martktkooplui leggen na afloop een deken over de goederen en laten dit de hele nacht zo liggen tot de volgende ochtend. Fietsen kun je gewoon neerzetten zonder slot.

Zó gemoedelijk gaat 't daar allemaal niet, hoor. Ik reed een jaar of 15 geleden beroepsmatig als touringcarchauffeur meerdaagse rondreizen naar o.a. de adriätische kust (regio Rimini/San Marino) en daar hadden we ook altijd een stapavondje met wat collega chauffeurs omdat er vrije dagen in zaten.

Op zo'n avond lopen we in Rimini over de boulevard en breken onze nek zowat over een omgevallen scootertje voor een pizzatentje. We zetten dat scootertje weer op z'n wieltjes... en voordat we 't in de gaten hadden brak de hel daar los ..... We waren die scooter aan 't stelen volgens een Italiaanse schone...... Waar de Carrabiniërie vandaan kwam weet ik nog steeds niet maar 't gevolg was wel dat wij met een paar chauffeurs vast gezet werden ná een vechtpartij met die lui (die lui slaan eerst, vragen later... Wij sloegen vrolijk mee).... en dat we een paar dagen vast gezeten hebben.

Lullige toendertijd was dat het op Donderdagavond gebeurde en dat we op Zaterdagochtend weer naar NL moesten rijden wat dus niet ging omdat we op Zondagochtend pas weer in vrijheid gesteld werden.

Kosten voor het over laten vliegen van andere chauffeurs + onze terugvlucht zijn achteraf allemaal vergoed, maar gemoedelijk ....... neuh, niet écht ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat je het niet zelf hoeft te betalen is mooi meegenomen, maar je bent de motor toch weer een paar dagen kwijt.
 
Ook als je het niet geloofd veranderen de feiten niet... hier wordt alles wat los en vast zit gejat, bij mijn familie (achterhoek en Zeeland) kan ik moeiteloos kostbare spullen buiten laten liggen.

Welke feiten ? Dat er veel meer mensen wonen ? Dat het tuig uit de provincie naar de randstad komt om hier de boel te verkloten ? Dat er veel meer spullen op straat staan ? Dat je makkelijk verdwijnt in de massa ? Dat er minder sociale controle is?
Dat is overal ter wereld zo. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan