Poging tot diefstal

Grond anker en een goeie ketting :Y en gebruik je ouwe ketting om de vandalen mee te verwelkomen (is ie ook meteen gesmeerd :X
Kleine Tip:

bevestig dat grondanker niet aan de grond, maar op koplamphoogte aan de muur.
Dan de motor zo ver er vanaf zetten, dat de ketting lekker strak staat. Kunnen ze hem ook weer moeilijker doorknippen met zo'n mega betonschaar....
 
2 art?

wat een leipe verzekering! Lekker je klanten op kosten jagen..
Nee hoor, op de MBU heb ik een paar jaar geleden een fijne ART 4* ketting van 150cm weten te scoren voor nog geen 5 tientjes...

Deze dus:
4052%20Defender%20150cm%20Cat4.png


Doe daar nog een Abus Victory 68 X-Plus bij en je bent klaar:
4062%20ABUS%20Cat4.png

Als het kan, wel met het slot aan de binnenkant monteren, duurt het nog ietsje langer voordat ze hem open hebben.
 
Laatst bewerkt:
ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
[afbeelding]
afschrikken, dat is het beste! Kijk maar op het filmpje hoe snel ze een katting doorknippen.
 
Amsterdam daar komen wij niet meer, kan je alleen de heenweg nog maar naar je autoradio luisteren :+

Hij is niet van mezelf maar wel erg grappig als je het mij vraagt

Ik zou inderdaad mijn buren inlichten (althans de buren die ik vertrouw) en mischien is een camera/webcam o.i.d. een idee.
 
Amsterdam daar komen wij niet meer, kan je alleen de heenweg nog maar naar je autoradio luisteren :+

Hij is niet van mezelf maar wel erg grappig als je het mij vraagt

Heb jij een autoradio op je motor? :+ Goldwing ofzo?

Maar anyway, als ze je motor willen jatten rijden ze daar ook wel een paar km's voor buiten Am*dam hoor, die paar km's is dan de moeite niet :P .

Ik zeg een hek eromheen met 230volt erop :X
Of ze in de auto opwachten :o

Whoaaaam.... baf........ Ja ze sprongen zoooo voor m'n auto :+
 
Laatst bewerkt:
Amsterdam daar komen wij niet meer, kan je alleen de heenweg nog maar naar je autoradio luisteren :+

Hij is niet van mezelf maar wel erg grappig als je het mij vraagt

Ik zou inderdaad mijn buren inlichten (althans de buren die ik vertrouw) en mischien is een camera/webcam o.i.d. een idee.
je voelt je blijkbaar in jouw eigen omgeving zo veilig dat je niet eens durft te vermelden wat je woonplaats is :+ . Of bang dat de plaatselijke bromsnor je opzoekt
 
Dat alarm schijfrem slotje komt deze week!

Wellicht zijn er camera beelden, moet dat even nakijken met de woningbouw vereniging.

Er is helaas niks waar ik hem aan vast kan maken, dus moet het met alleen sloten doen...

Iig bedankt voor het medeleven!

Mocht ik de camera beelden krijgen gaan deze ook per direct MF op, en word de knokploeg ingeschakeld...

Ik vind het echt ZO kut dat sommige mensen niet gewoon eerlijk werk kunnen gaan doen...

:X :X :X

Je kan aan de eigenaar van je stalling vragen of je een muur -of grondanker mag plaatsen. Mits goed geplaatst lijkt het me dat ze daar geen bezwaar tegen hebben, staat je fiets gelijk een heel stuk veiliger.

Groeten, Karl
 
ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
[afbeelding]

dan krijg je dit beter zet je hem altijd vast aan een paal

 
Kleine Tip:

bevestig dat grondanker niet aan de grond, maar op koplamphoogte aan de muur.
Dan de motor zo ver er vanaf zetten, dat de ketting lekker strak staat. Kunnen ze hem ook weer moeilijker doorknippen met zo'n mega betonschaar....


je moet juist je ketting slap hebben hangen, hoe meer spanning er op je ketting staat, hoe makkelijker je met je slijptol doorheen komt. die gasten van de gemeente slijpen sloten door met z'n tweeen, een trekt de ketting strak, de ander slijpt.

een grote plas olie en wat oude onderdelen (zuigerstang en zo) op de grond, lijkt ie wat minder waardevol
 
je moet juist je ketting slap hebben hangen, hoe meer spanning er op je ketting staat, hoe makkelijker je met je slijptol doorheen komt. die gasten van de gemeente slijpen sloten door met z'n tweeen, een trekt de ketting strak, de ander slijpt.

een grote plas olie en wat oude onderdelen (zuigerstang en zo) op de grond, lijkt ie wat minder waardevol

Maar alstie slap ligt op de grond kan je de schaar ook op de grond zetten en dan erop hangen met je gewicht.

En als je dan toch een ketting neemt, doe m dan door je achterbrug, je achterwiel kunnen ze zo loshalen
 
als ze willen kunnen ze hem altijd meenemen.

slot door voorwiel = desnoods zonder voorwiel meenemen of domweg optillen
slot door achterwiel = desnoods zonder achterwiel meenemen of domweg optillen
nergens aan vast = in busje tillen
wel ergens aan vast = betonschaar / slijptol / vloeibaar stikstof

als je iemand een motor ziet jatten en je belt de politie dan komen die toch altijd te laat (gisteren nog gezien bij een inbraak tegenover mijn huis welke ik zag gebeuren.....)
 
Laatst bewerkt:
ja die heb ik ook,daar doen ze toch al gauw 25 seconden over om door te knippen...
purschuim in je slot en er komt geen geluid meer uit,busje in en weg is die.
Kost een pro denk ik 1-1/2 minuut.....



ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
als ze willen kunnen ze hem altijd meenemen.

slot door voorwiel = desnoods zonder voorwiel meenemen of domweg optillen
slot door achterwiel = desnoods zonder achterwiel meenemen of domweg optillen
nergens aan vast = in busje tillen
wel ergens aan vast = betonschaar / slijptol / vloeibaar stikstof

als je iemand een motor ziet jatten en je belt de politie dan komen die toch altijd te laat (gisteren nog gezien bij een inbraak tegenover mijn huis welke ik zag gebeuren.....)

Als je ze hebt, nu alvast de specifieke persoonskenmerken opschrijven. Onthoud je kenmerken als kleding en haardracht, dan gaat een eventuele latere identificatie héél moeilijk worden weet ik uit ervaring. Beter zijn dingen als haarkleur, oogkleur, gezichtsvorm, neus, kin, eventuele littekens, sproeten, moedervlekken etc.
 
Als je ze hebt, nu alvast de specifieke persoonskenmerken opschrijven. Onthoud je kenmerken als kleding en haardracht, dan gaat een eventuele latere identificatie héél moeilijk worden weet ik uit ervaring. Beter zijn dingen als haarkleur, oogkleur, gezichtsvorm, neus, kin, eventuele littekens, sproeten, moedervlekken etc.

ik heb een signalement telefonisch door kunnen geven terwijl ik ze naar buiten zag lopen, dus ik kon goed kijken en direct alles doorgeven aan de politie. Alleen heb je er niet zo heel veel aan als de politie pas een half uur later langskomt om zelf te kijken.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan