Poging tot diefstal

Inderdaad.
Ik heb zelf een zeeschip anker die sterker is als een art anker.
Ding is echt TE dik gewoon.
Maar het zou ze hooguit wat vertraging geven.
 
Je zou ze misschien kunnen opwachten (in een donker hoekje van de garage) en vervolgens heel nonchalant langslopen alsof je zogenaamd toevallig ook daar bent. Schrikt die lui misschien wel dermate af dat ze niet meer terugkomen :P (of je krijgt een mes tussen je ribben :X )
 
Je hebt je motor tekoop staan zijn er toevallig niet kijkers geweest?? Ik heb al vaker gehoord dat er mensen zijn die komen kijken. Maar dan even kijken hoe jij je motor beveiligd neerzet. Zodat ze een plannetje kunnen maken hoe ze je motor het snelste mee kunnen nemen. Pas er voor op.

Je zal toch iemand op heterdaad pakken zeg. Ik weet niet of je koekblik hebt anders er in stoppen er ergens anders in de goot dumpen.

succes :W
 
Ik zou hem voor een tijdje zeker even ergens anders stallen. Bij vrienden of ouders etc. iig dat hij even een paar weken weg is. ;)
 
Als je vriending gestolen word moet wel een heel machteloos en leeg gevoel zijn.
 
Sinds 3 maanden woon ik in Amsterdam, en heb ik het geluk een ondergrondse parkeer garage tot mijn beschikking te hebben (dacht ik dan).

Loop ik vorige week naar mn motor, is ie opeens verplaatst en staat ie tegen een muurtje aan ipv op de standaard. Nou was ik natuurlijn niet blij, maar dacht dat ik wellicht de motor op iemand anders' parkeer plek had neergezet.

Kom ik vandaag naar beneden, ligt me contactslot er af :( :( :(

Ik heb er in ieder geval een extra slot omheen gezet. Ervanuitgaande dat de daders niet uit mijn gebouw komen (en dus geen pasje hebben om de grote 'auto deur' open te maken) is er nog hoop, aangezien het nogal moeilijk is om een motor met 3 sloten naar boven door de voetgangers deur te tillen.

Moest het echt even kwijt, mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat natuulijk graag.

Kunnen die klootzakken niet gvd van ander mans spullen afblijven... '(

ik woon dus ook in het fijne amsterdam (alleen moeten ze die criminelen deporteren).
heb dus ook zo'n ondergrondse pakeer gelegenheid (parkeervak = 2 lijnen)
ook problemen gehad met personen die niet met een vingers van andermans spullen kunnen afblijven.
wij(toverfee en ikke) hebben het opgelost door (in overleg met woningbouw) een demontabele container te plaatsen in het parkeervak zodat daar de motoren in kunnen stallen.
tot op heden geen problemen meer *O*

de container komt in 6 losse delen. die moeten dan op lokatie zelf inelkaar gezet worden. kosten aanschaf €1000,=


info pb-tje sturen.
 
ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
full
 
Laatst bewerkt:
Geen slecht idee wat hierboven vermeld wordt.. kost echter ook wat.

Wat ik eerder heb gelezen ergens hier op MF is het idee om een babyfoon bij je motor te plaatsen (je hebt die dingen ook op accu) en een andere naast je als je slaapt. Ieder klein geluidje hoor je dan.

Maar voorkomen doe je het er niet mee

Succes!
 
ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
[afbeelding]

Zoon trekbandje gaat je niet echt helpen denk ik :+
 
Je hebt je motor tekoop staan zijn er toevallig niet kijkers geweest?? Ik heb al vaker gehoord dat er mensen zijn die komen kijken. Maar dan even kijken hoe jij je motor beveiligd neerzet. Zodat ze een plannetje kunnen maken hoe ze je motor het snelste mee kunnen nemen. Pas er voor op.

Je zal toch iemand op heterdaad pakken zeg. Ik weet niet of je koekblik hebt anders er in stoppen er ergens anders in de goot dumpen.

succes :W


+1
Knuffelm. acties
Eerst kijken of er een alarm afgaat als ze hem verplaatsen en of er überhaupt reactie is van omwonenden o.i.d..
Daarna kijken wat er gebeurt als het contactslot eraf gaat (of die dan bijv. gewoon start, welke draden eraan zitten zodat ze alvast kunnen googlen hoe ze hem moeten doorverbinden, waarschijnlijk hebben ze geen busje en willen ze er gelijk op weg)
Laatste stap is dat jij zeer binnenkort afscheid neemt van je fietsje.......... :(
 
ik woon zelf ook in amsterdam en volgende week of die week daarop krijg ik mijn EERSTE schatje *O* binnen de kawasaki er 6f :] ik heb al gelijk gebeld met shugrard storage en het zou daar ergens tussen de 50 en 100 euro per MAAND :X gaan kosten maar weet je iig wel dat die veilig staat. ik heb ook een abus 8000 motor slot gekocht 1 van de beste sloten ter wereld bijna onmogenlijk te openen want zoiezo gaat het alarm elke keer af als die maar een klein stukje bewogen word open krijgen kunnen ze wel maar dat gaat zeker minstens een uurtje kosten en in die tijd hebben ze al teveel aandacht getrokken met het alarm. :Y zelfs een pro weet dat die hier dan maar beter afblijven kan })

en je kunt m ook aan je remschijf vastmaken dus gewoon zonder ketting als je ff snel wat doen moet
[afbeelding]


klauwen d'r af, remschijf los, as d'r uit schijf d'r tussendoor frommelen en je vind alleen nog een Abus 8000 met 1 remschijf
 
Helaas zit de garage onder de grond en ik een paar verdiepingen er boven (flatgebouw...).

Het is dat ie inde verkoop staat, maar op de volgende gaat een dik alarm zitten, en keiharde diefstal verzekering tegenaan.

Het is toch te gek voor woorden dat je motor in je eigen garage (al dan niet gedeeld) niet veilig meer is :(

Als ik ze vind...


MAAR, volgens de verzekering moet je motor vaststaan met 2 ART gekeurde sloten waarbij de motor ook vast staat aan de vaste wereld. Hetzij door middel van een grondanker of grote boom.

Edit: kleine dingus is helder met zn kater...en de motor tijdelijk bij vrienden stallen. Het liefst wonende in een durp met 5 inwoners...
Dan haal de stroop weg en krijg je geen vliegen. ( verschrikkelijke beeldspraak trouwens)
 
Laatst bewerkt:
En wie gaat dat betalen? :?

...ook nog uitleggen!...

Net als de woningbouw bij huurhuizen....wil jij een dakkapel....kan,...mits 30€ huurverhoging...etc..etc...

Je kunt dus het voorstel doen,...en misschien ziet de eig./beheerder er wel heil in en sta je (of meerderen )met een tweewieler veilig achter slot en grendel voor 1, 2 of 3 tienen per maand.
 
Je zou ze misschien kunnen opwachten (in een donker hoekje van de garage) en vervolgens heel nonchalant langslopen alsof je zogenaamd toevallig ook daar bent. Schrikt die lui misschien wel dermate af dat ze niet meer terugkomen :P (of je krijgt een mes tussen je ribben :X )
dat opwachten is wel een goed idee alleen dan niet nonchalant langslopen.. gewoon eropaf rennen met een knuppel en de dader(s) mores leren.
 
klauwen d'r af, remschijf los, as d'r uit schijf d'r tussendoor frommelen en je vind alleen nog een Abus 8000 met 1 remschijf

Alleen ff om de remschijf doen als je ff snel ergens naar binnen gaat naartuurlijk ze kunnen m er toch niet ongestoord vanaf halen want het alarm gaat staads weer af en daar trekken ze genoeg aandacht mee voordat ze m hebben.

maar goed als ze m echt willen hebben nemen ze m wel mee hoor :(
 
MAAR, volgens de verzekering moet je motor vaststaan met 2 ART gekeurde sloten waarbij de motor ook vast staat aan de vaste wereld. Hetzij door middel van een grondanker of grote boom.

Edit: kleine dingus is helder met zn kater...en de motor tijdelijk bij vrienden stallen. Het liefst wonende in een durp met 5 inwoners...
Dan haal de stroop weg en krijg je geen vliegen. ( verschrikkelijke beeldspraak trouwens)
2 art?

wat een leipe verzekering! Lekker je klanten op kosten jagen..
 
Een slotje met alarm is waardeloos ik heb al eens gezien dat als hij aan een ketting door het wiel is bevestigd(dus op de grond hangt) ze er gewoon een harde klap opgeven met een hamer o.i.d en je hoort hem niet meer.

Maak je bike zeker wel :Y aan iets vast anders is het wel erg makkelijk om hem mee te nemen,plak hem vol met hells angels stickers en zet er een camera op en niemand durft hem nog te jatten _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je hem gewoon ergens buiten zetten zodat je hem kan zien vanuit je raam en dan onder een goed zeil.
De mijne staat in de Pijp in amsterdam op 2 sloten en een goed zeil erover die weer met sloten aan rem/versnelling vastzitten anders jatten ze je zeil weer :( |(
Want in zon garage ziet niemand ooit iets en buiten voelen die dieven zich misschien bekeken.
Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan