Poging tot routebeschrijving: Rondrit Noord Hollan

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Routebeschrijving:

Hoe bereik ik de startplaats ?

Vanuit het zuiden: A2 / A1 / A4 volg de borden Zaanstad om uiteindelijk te belanden op de Ring A10. Volg op de Ring A10 de richting Zaanstad zodat je uiteindelijk op de A8 beland. Volg de A8 richting Zaandijk.

Eenmaal op de A8 neem je afslag Zaandijk / Koog aan de Zaan - West. Onderaan de afslag rechts en de eerste links de parkeerplaats van het politiebureau op.

Vanuit het noorden (A7): De A7 volgen tot aan de afslag Zaanse Schans. Onderaan de afslag rechts. Rechtdoor tot over de spoorwegovergang. Je rijdt nu recht op het politiebureau aan.

Vanuit het noorden (A9): Vanaf de A9 afslag Uitgeest. Onderaan de afslag links. Rechtdoor door Krommenie en Wormerveer. Na Wormerveer de eerste stoplichten rechts de spoorwegovergang over. Je rijdt nu recht op het politiebureau aan.

1. Start op de parkeerplaats van Politiebureau Zaandijk
2. Parkeerplaats af RECHTDOOR de kruising over.
3. RECHTDOOR over spoorwegovergang
4. Alsmaar RECHTDOOR (langs de Zaanse Schans) tot oprit A7
5. A7 LINKS richting Purmerend
6. Vanaf de A7 Afslag Wijdewormer
7. Aan het eind van de afslag LINKS richting chaletpark (Oosterdwarsweg).
8. Langs het 'chaletpark', op de kruising LINKS (Neck / Zuiderweg uitlopend in Munnikdijkweg)
9. Op de kruising in het dorpje Neck LINKS richting Wormer
10. Direct RECHTS over het bruggetje en over het bruggetje LINKS (Jisperdijkje uitlopend in de Dorpsstraat)
11. De Dorpsstraat blijven volgen door Jisp en door Wormer (langs Motoport Minus de Vries) tot je op een rotonde komt.
 Dit wegdek is slecht, maar met de juiste snelheid goed te rijden op de motor. Kijk goed uit voor barsten in het asfalt en doe door de dorpen rustig aan. De asfaltweg gaat over in een klinkerweg die door de dorpen Jisp en Wormer gaat.
12. Rotonde RECHTS richting Alkmaar (Noordweg).
13. Over de brug (Noordweg wordt N514 Ned Benedictweg)
14. Aan het einde van N514 RECHTS richting Alkmaar (N246 Provincialeweg).
15. Aan het eind van deze weg LINKS richting Alkmaar (N244 Zuiddijk).
16. Aan het eind van deze weg LINKS de Ring Alkmaar op
17. Bij de rotonde Kooimeerplein linksaf (driekwart) de A9 op.
18. Een mogelijke VARIATIE is om hier de rotonde RECHTDOOR te gaan en de eerste afslag LINKS door Limmen en Heiloo richting Uitgeest te rijden. Je komt dan bij de afslag van de A9 uit. Van daar uit kan je RECHTDOOR door Krommenie.
19. Afslag Uitgeest van de A9
20. Onderaan de afslag LINKS richting Krommenie (N203 / N8 Provincialeweg)
21. Door Krommenie (langs de Forbo Linoleumfabriek)
22. LINKS voorsorteren richting Amsterdam (N203 / N8 Provincialeweg)
23. Bij de stoplichten LINKS, scherpe bocht omhoog en lang recht eind langs het kanaal (N8 Provincialeweg)
24. RECHTS voorsorteren en bij de stoplichten RECHTDOOR langs het kanaal (dus niet de A8 op !! / N246 Provincialeweg)
25. Rotonde RECHTS en deze weg (N246 Vaartdijk) blijven volgen tot volgende rotonde
26. Rotonde LINKS (driekwart / Zaandammerweg)
27. Langs de boerderijtjes en RECHTS de dijk op (hellingproef ;) ) (Zaandammerweg / Nauerna)
28. Dijk (Overtoom) volgen tot de Lexion in Westzaan.
29. Door Westzaan (Westzanerdijk) de eerste afslag RECHTS (bord "Doorgaand verkeer")
30. Einde RECHTS, brug over (Westzanerweg / Nauernaseweg)
31. Bij Pont Buitenhuizen, Rotonde RECHTS (N246 Provincialeweg)
32. Weg blijven volgen tot de watertoren
33. Rotonde RECHTDOOR (N515 Guisweg)
34. Kruising LINKS, je rijdt nu weer richting het politiebureau. (N515 Guisweg)

Afstand: 80 kilometer
Tijd: ongeveer anderhalf uur

De tijd geeft al aan dat ik vrij rustig gereden heb. Er kwamen mij onderweg (N246 en N244) verschillende supersports hard voorbij (R1 / R6) maar die kwam ik bij de stoplichten toch weer tegen ;) .
 
Als je de route goed bekijkt hoef je dus niet te starten in Zaandijk aangezien zowel de A7 als de A9 alswel twee opritten van de A8 door de route worden 'geraakt'.
 
tipjens.....
mensen zijn vaak niet geintresseerd waar ze rechtdoor moeten, leidt alleen maar af.
dus:

1. Start op de parkeerplaats van Politiebureau Zaandijk
2. Parkeerplaats af RECHTDOOR de kruising over.
3. RECHTDOOR over spoorwegovergang
4. Alsmaar RECHTDOOR (langs de Zaanse Schans) tot oprit A7
5. A7 LINKS richting Purmerend


wordt:

1. Start op de parkeerplaats van Politiebureau Zaandijk
2. oprit A7 LINKS richting Purmerend

etc....

starten bij een juut?
dat zal een aantal sportpijpen de lust ontnemen ;)

is dit een motor-forum-rit?
 
Hehe, ik heb er nog ff over nagedacht (dat bij de politie). Maar er kan ook bij een benzinepomp in de buurt gestart worden.

Het is geen motorforum rit, maar gewoon een poging van mij om de route die ik van het weekend gereden heb netjes op papier te zetten voor de mede forumers die op zoek zijn naar mogelijke rondritjes.

Dat van die Rechtdoor opmerkingen zal ik onthouden, thanx voor de tip
 
rechtdoor aanwijzingen ios goed voor twijfelaars als ik :)
op een 'zomaar ritje' kan't me allemaal niet bommen, maar als'k ergens moet zijn dan wil'k alles weten, ook rechtdoor, welke visuele herkenningspunten ik tegenkom.. ALLES
 
Ik vind een beknopte beschrijving altijd wel prettig: ik geniet liever van de route dan van mijn tanktas met routebeschrijving. Teveel moeten lezen komt de veiligheid ook niet echt ten goede...


 
Ik vind een beknopte beschrijving altijd wel prettig: ik geniet liever van de route dan van mijn tanktas met routebeschrijving. Teveel moeten lezen komt de veiligheid ook niet echt ten goede...
klopt, tijdens de kicxtoer was het erg lastig door trillingen e.d. tussen alle kicx-ongein de eigenlijke route te ontdekken.... Zeker als kopman moest je dan het gas loslaten om het volgend punt te pakken opdat je geen aflsag miste...

je kan beter zelf de omgeving scannen, bijvoorbeeld op invoegend verkeer, dan een ANWB-Bloemlezing proberen te volgen.

vaker routes rijden, dan wen je eraan.... gewoon de weg blijven volgen totdat de route zegt dat je van de weg afmoet.
 
je leest die route zelf eerst en zo heb je de herkenningspunten, dna maak je de planning opnieuw voor jezelf.
 
je leest die route zelf eerst en zo heb je de herkenningspunten, dna maak je de planning opnieuw voor jezelf.
jij hebt nog niet veel routes gereden he?
als je een route van 4-500 km, zeg 5 a4-tjes, moet gaan doorstruinen voor herkenningspunten, dan ben je lekker bezig....

ik rij primair om het rijden.... en tijdens zo'n route wil ik een afslag niet missen, en dat kan/moet heel compact en duidelijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan