pol. Hoe bescherm jij je motor in de winter tegen roest

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Volgens mij hebben de meeste last van vocht tijdens het stallen van je motor. Hoe probeer jij je motor hier tegen te beschermen?

Ik stal mijn motor thuis in mijn schuur en probeer op elke lekkere winterdag toch een stuk te rijden. Ik zat te denken om het motorblok en overige metalen delen in te spuiten met siliconen of anti-corrosie spray. Ik weet alleen niet of ik het spul eraf moet halen voordat ik ga rijden. Ook zat ik te denken om Bison vochtvreters onder mijn motorhoes te plaatsen.


De pol betreft:

Hoe bescherm jij je motor tegen vocht.

Je hebt de gewone motorhoezen.

De Anti-corrosiehoes.
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...=10008312&SID=3649093&SToken=6F6EFD14B7C34DBB

Siliconenspray

Anti-roest spray.
 
De Duuc staat in de winter in de schuur onder een hoes, de BMW staat zonder hoes onder een afdak, wordt bijna dagelijks gebruikt en wordt met pekel wekelijks gewassen + ingespoten met siliconen spray.
 
Laatst bewerkt:
WD 40 all-over keer op keer.... evt afspoelen/wassen tussendoor maar dan weer zeikend in de WD40, behalve je remmen natuurlijk!

na de pekeltijd grote was- en poetsbeurt.

je moet het zo zien: ijzer trekt vocht aan en gaat roesten. door de WD 40 wordt het vocht afgestoten.

oja kep nie gestemd... wd 40 is een soort olie. kan me dus niet in de keuzes vinden.
 
De Duuc staat in de winter in de schuur onder een hoes, de BMW staat zonder hoes onder een afdak, wordt bijna dagelijks gebruikt en wordt met pekel wekelijks gewassen + ingespoten met siliconen spray.


Mag je ook op motoronderdelen sprayen? Maakt het iets uit als het blok warm wordt met de spray erop. Niet dat je ingebrandde vlekken op je metaal krijgt???
 
WD 40 all-over keer op keer.... evt afspoelen/wassen tussendoor maar dan weer zeikend in de WD40, behalve je remmen natuurlijk!

na de pekeltijd grote was- en poetsbeurt.

je moet het zo zien: ijzer trekt vocht aan en gaat roesten. door de WD 40 wordt het vocht afgestoten.

oja kep nie gestemd... wd 40 is een soort olie. kan me dus niet in de keuzes vinden.

IJzer trekt vocht aan? Ik wist niet dat metalen hydrofiel konden zijn :') :P .

En WD40 stoot vocht af? Nee hoor, WD40 zorgt voor een laagje vet waar het water niet doorheen kan.
 
pics_motorcycle-in-bed.jpg


Zag dees niet in de poll staan.


ja,ja 't is een oud plaatje
 
Gewoon in de schuur onder een hoes. Voor dat ie er onder ging schoon gemaakt en in de wax gezet, tank tot de nok gevuld en alles nog even na gelopen. Druppel lader er op. Staat nu lekker met zn pootjes van de grond en daar zal ie staan totdat het weer wat beter gaat worden. Ben een plezier rijder en niet afhankelijk van de motor.

Is overigens maar 5 graden in de schuur. Zal wel goed zijn neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Lekker alles in de wd40, op banden, zadel en remmen na. Ook op te blok en uitlaat etc is geen probleem, zal ff roken eerste keer met warm worden, dan ist lekker ingetrokken. Na elke pekelweek/rit motor afspuiten(metaal, alu velgen, uitlaat) en behandeling herhalen hierop herhalen. En dan van de zomer het goedje er weer goed afpoetsen. Dat is tenminste hoe ik t doe. Greetz!
 
Mag je ook op motoronderdelen sprayen? Maakt het iets uit als het blok warm wordt met de spray erop. Niet dat je ingebrandde vlekken op je metaal krijgt???

De siliconenspray kan je overal op spuiten behalve natuurlijk op je remschijven. Zadel en stuur zijn ook niet echt aan te raden maar verder kan je alles inclusief uitlaat behandelen.

Je moet wel pas inspuiten nadat je de motor hebt gewassen en gedroogd, in die tijd is hij voldoende afgekoeld.
 
Laatst bewerkt:
IJzer trekt vocht aan? Ik wist niet dat metalen hydrofiel konden zijn :') :P .

En WD40 stoot vocht af? Nee hoor, WD40 zorgt voor een laagje vet waar het water niet doorheen kan.

:^ leuke theorie _O-


Gewoon in de schuur onder een hoes. Voor dat ie er onder ging schoon gemaakt en in de wax gezet, tank tot de nok gevuld en alles nog even na gelopen. Druppel lader er op. Staat nu lekker met zn pootjes van de grond en daar zal ie staan totdat het weer wat beter gaat worden. Ben een plezier rijder en niet afhankelijk van de motor.

Is overigens maar 5 graden in de schuur. Zal wel goed zijn neem ik aan.

Zal ik je een geheimpje vertellen, het is mooi weer en fun om nu te rijden *O*


Persoonlijk rijd ik hem voor de winter meestal gewoon door de modder :]
 
Bel-Ray Six-in-One, spuit hem er helemaal mee in (behalve remmen natuurlijk...). Mag op alle materialen, vormt een dunne film en verdringt water. Geweldig spul.

Poets er m'n motor ook altijd helemaal mee, één produkt verder heb je helemaal niks anders nodig dan kettingspray (Super Clean chain lube ook van Bel-Ray).
 
Laatst bewerkt:
Bel-Ray Six-in-One, spuit hem er helemaal mee in. Mag op alle materialen, vormt een dunne film en verdringt water. Geweldig spul.

Poets er m'n motor ook altijd helemaal mee, één produkt verder heb je helemaal niks anders nodig dan kettingspray (Super Clean chain lube ook van Bel-Ray).

Ja.... gewoon WD40 met een andere naam dus :Z
 
Ja.... gewoon WD40 met een andere naam dus :Z

Waarom dat gaapertje erachter moet snap ik niet, maar ik vermoed dat je een beetje met je eigen ego in de knoop zit. Jammer.

Volgens mij wil TS weten welke produkten men gebruikt.... Hoe meer mensen reageren en vertellen welk produkt men gebruikt des te beter overzicht en inzicht je krijgt in de verschillende produkten die er op de markt zijn en welke het meest en hoe toegepast worden.

Ik gebruik dus Bel-Ray Six-in-One.
 
Laatst bewerkt:
Waarom lees ik soms WD40 om alles (behalve een aantal zaken) in te sprayen. Siliconespray super :Y

maar WD40 :N

Hier zit namelijk juist weer geen silicone toevoeging in. WD40 droogt namelijk op lange termijn je rubbers uit :Y

Siliconespray is btw veel gedkoper en kost maar 1 eu nog wat, voor 400 ml bij de Action. Topspul. Stoppen met WD40 is mijn advies. Hup motor schoonmaken met Dasty en inspuiten met siliconespray. *O*

Vaseline voor extra roestgevoelige delen!!!
 
Laatst bewerkt:
Waarom lees ik soms WD40 om alles (behalve een aantal zaken) in te sprayen. Siliconespray super :Y

maar WD40 :N

Hier zit namelijk juist weer geen silicone toevoeging in. WD40 droogt namelijk op lange termijn je rubbers uit :Y

Siliconespray is btw veel gedkoper en kost maar 1 eu nog wat, voor 400 ml bij de Action. Topspul. Stoppen met WD40 is mijn advies. Hup motor schoonmaken met Dasty en inspuiten met siliconespray. *O*

Vaseline voor extra roestgevoelige delen!!!


yep je hebt gelijk , WD40 lost de weekmakers op in lak en rubber , andere kunstoffen.
daardoor krijg je na lang gebruik scheurtjes in de lak en barsten in plastic
is wel vaker voor gewaarschuwd
 
Ben ik blij dat de CV-ketel in het schuurtje hangt met een radiator, dus de blade heeft het nooit koud. Vandaag nog wel ff een stuk gereden,ik rij altijd wel ook al is het -5.Zolang het maar droog is dan vindt ik het wel best.

En dat WD-40 de lak aantast wist ik ook niet. Maak er altijd mijn velgen mee schoon en vet van de achterbrug haal je zo weg met WD 40. Maar ik gebruik het al wel 12 jaar en nog nooit problemen mee gehad en blijf het gewoon gebruiken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan