pol. Hoe bescherm jij je motor in de winter tegen roest

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Volgens mij hebben de meeste last van vocht tijdens het stallen van je motor. Hoe probeer jij je motor hier tegen te beschermen?

Ik stal mijn motor thuis in mijn schuur en probeer op elke lekkere winterdag toch een stuk te rijden. Ik zat te denken om het motorblok en overige metalen delen in te spuiten met siliconen of anti-corrosie spray. Ik weet alleen niet of ik het spul eraf moet halen voordat ik ga rijden. Ook zat ik te denken om Bison vochtvreters onder mijn motorhoes te plaatsen.


De pol betreft:

Hoe bescherm jij je motor tegen vocht.

Je hebt de gewone motorhoezen.

De Anti-corrosiehoes.
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=10008312&SID=3649093&SToken=6F6EFD14B7C34DBB

Siliconenspray

Anti-roest spray.
 
Wekelijks zeiknat spuiten met wd-40 of ander spul dat voorhanden is. Dat silispul van de Action werkt net zo goed. Merk weinig verschil. Verder hangt het het ook een beetje van de motor af.
Ik bedoel eigenlijk: koop een Honda. En als je er genoeg van hebt, draai overal rvs bouten in. Heb ik overigens zelf niet gedaan. Als het wil roesten, dan moet het dat maar doen. Ik heb geen zin elke week met kouwe klauwen aan dat stuk ijzer zitten poetsen. Mocht het een zaterdag mooi weer zijn, spuit ik hem wel eens af, gewoon met de tuinslang, een handstoffer en een emmer sop met allesreiniger. Even met lucht droogblazen en weer dik wd-40 erop. Ik ben er inmiddels achter dat het niet zo nauw komt. Ik kom op mijn alpje weinig roest tegen. Wel aangekoekt vuil, maar dat geeft een mooi krokant beschermend laagje.
gr
hans

JUIST!
en nee ijzer is niet hydrofiel. luierdoeken wel O-)
 
Heb hem net ondergesporen met s100 anti roest spray. Ook heb ik er s100 motor totaal cleaner bij gekocht. Achterop de fles staat dat je het niet op hoog gepolijste alu en onbewerkte alu.

Welke delen zijn dit op mijn sv650n uit 2003 ??? Volgens mij heb ik die niet erop zitten. Enige ijzer wat blinkt is mijn stuur en de rest is mijn inziens allemaal behandelde alu..

Help me out........
 
Een verwarmde garage is fijn, maar als je motor vochtig is en nog onder pekel zit dan zal de hoge temperatuur zout sneller laten inwerken. Het is dan beter om 'm buiten te laten staan, of nog beter natuurlijk, even afspoelen met veel water en een zachte borstel voordat je 'm op stal zet.

WD40 of siliconenspray is niet geweldig effectief als je dagelijks onderweg bent, het spoelt te snel af. Ik heb altijd vrij goede ervaringen met ACF50 (op alle metaal, gepolijst of niet), maar ouderwetse vaseline beschermt ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem net ondergesporen met s100 anti roest spray. Ook heb ik er s100 motor totaal cleaner bij gekocht. Achterop de fles staat dat je het niet op hoog gepolijste alu en onbewerkte alu.

Welke delen zijn dit op mijn sv650n uit 2003 ??? Volgens mij heb ik die niet erop zitten. Enige ijzer wat blinkt is mijn stuur en de rest is mijn inziens allemaal behandelde alu..

Help me out........
Maakt weinig uit.
Als je onbehandeld of gepolijst alu niet inspuit en doorrijdt is het gegarandeerd erger :+
 
die van mij staat in de garage mooi te wezen glimmend en wel, terwijl ik door alle soorten tyfusweer heen klauter met mijn trouwe transalp :] })

dat beessie pikt alles en vind het nog fijn ook volgens mij :9
zo vrolijk als die 's ochtends in de mist aanslaat en meteen begint te brabbelen, da's gewoon waar zo'n bankstel voor gemaakt is

dus....
dat werkt voor mij :+
 
de beste manier om je motortje tegen die pekelzooi te beschermen is om 'm in de garage te laten staan en in je auto'tje te stappen :) :) :)


Waar FLSTC, maar voor 'n aantal gaat de grootste lol om het rijden zelf en (wat) minder om het materiaal.

Blijft dat het niet leuk is om te zien dat het zout wel de boel aantast.
(die klemmen om de uiteinden van de remleidingen gaat het eerst)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan