Polieren van moto zware werkje zeg! Pffffff

Titel moet zijn: Polieren van motor ZWAAR werkje zeg.
Ben begonnen met het afbijten,schuren en polieren van de velgen.
Een velg bestaat uit een reliëf namelijk de zijkanten en dan heb je een iets hoger vlak tegen de spaken.
Nu heb ik al de eerste laag verf weg gekregen door het af te bijten want de velg is nog eens gespoten geweest( volledig het wiel) en dan begonnen met schuren.
Wat blijkt nu: de lagere kant van de velg gaat gemakkelijk eraf tot op het ijzer of metaal wat het ook is , maar de hogere kant van de velg tegen de spaken is echt niet te doen.
Omdat deze niet zo glad is ( heeft net poriën of zoiets in de velg)krijg ik de verf er niet goed af.
Wat moet ik dan doen -----> nog eens proberen met het afbijtmiddel of harder en langer schuren ( wat ik niet te doen vind eigenlijk)?
Zo zou de velg moeten worden!!!!!
full
 
Laatst bewerkt:
als je een defige fighter wil bouwen zal je toch een mooi budget mogen voorzien!
ene, polieren = iedere week kuisen en zeker na iedere regenbui of je kan opnieuw beginnen hé.

al eens aan gedacht om de binnenkant van de velgen te spuiten en enkel de buitenkanten te polieren?
 
Kuisen is geen probleem want daar zit ik niet mee.
Alleen die boel laten blinken op de beste manier , dat wil ik weten.
Velgen zagen er echt niet meer uit daarom polijsten hé.
Waarom volledig? Vind het mooier maar zal wel meer werk zijn.
Met een goed produkt kan je ze toch goed proper houden dacht ik en er ligt altijd een schone doek in de garage om er eens over te gaan *D
 
Titel moet zijn: Polieren van motor ZWAAR werkje zeg.
Ben begonnen met het afbijten,schuren en polieren van de velgen.
Een velg bestaat uit een reliëf namelijk de zijkanten en dan heb je een iets hoger vlak tegen de spaken.
Nu heb ik al de eerste laag verf weg gekregen door het af te bijten want de velg is nog eens gespoten geweest( volledig het wiel) en dan begonnen met schuren.
Wat blijkt nu: de lagere kant van de velg gaat gemakkelijk eraf tot op het ijzer of metaal wat het ook is , maar de hogere kant van de velg tegen de spaken is echt niet te doen.
Omdat deze niet zo glad is ( heeft net poriën of zoiets in de velg)krijg ik de verf er niet goed af.
Wat moet ik dan doen -----> nog eens proberen met het afbijtmiddel of harder en langer schuren ( wat ik niet te doen vind eigenlijk)?
Zo zou de velg moeten worden!!!!!
(Afbeelding)
Dat wou ik dus ook bij men X11 doen. :9~

Maar de verf was idd amper van de spaken en de binnenrand van de velg af te krijgen.
Trouwens die ondergrond is ruw, terwijl de buitenkant glad is en dus snel blinkt.
Het ruwe deel zou je dus echt nog moeten polijsten met, tja met wat?
En dat zal dan éééééénorm véél werk zijn.
Mocht je ooit zover komen, proficiat dan, want ik had er de moet niet meer voor.
Heb dan de binnenrand en de spaken herspoten in het rood:

velgrood.jpg
 
Ga eerst verder proberen met ze af te bijten want die verf zou er toch eens volledig af moeten kunnen hé!
De spaken en binnenkant van de velg moet nu niet echt blinken als ik die verf er maar al af krijg en een beetje glad geschuurt krijg ben ik al blij.
Dan heb je een mooi blinkende buitenkant en een matte binnenkant en dat lijkt mij ook wel mooi.
Want zoals deze foto gaat het met gewoon schuren toch niet lukken |(
full


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/101314/971215831b98510f7b4a71f43b790c32 (velg suzuki.jpg)​
 
Inderdaad met groffere korrel beginnen, om de meeste oneffenheden eruit te schuren, dan gaat die verf er ook wel af, omdat die in die oneffenheden blijft zitten. Daarna steeds fijner schuren, tot je kunt gaan polijsten.

Als je ze straalt zal de verf er wel afgaan, maar je moet daarna nog wel schuren, want stralen wordt het nog niet glad genoeg om te polijsten. Ligt er een beetje aan waar je het mee straalt.

Als het alluminium velgen zijn, moet je het wel goed bijhouden, omdat ze anders weer dof worden. Heb het zelf met de wielen van mijn auto gedaan. En moest die regelmatig bijhouden, om die hooglans erin te houden.

Je zou er blanke lak op kunnen spuiten na het polijsten, maar heb daar slechte ervaring mee, ondergrond is te glad voor een goede hechting. Dus liet het op den duur los, en dat ziet er hellemaal niet uit. Er schijnt wel blanke lak te zijn waar het mee kan, maar zou niet weten welke, Maar daar zou een autospuiter je wel meer over kunnen vertellen.

succes..
 
Ben dus begonnen met het polijsten van het voorwiel en zie hier enkele foto's.
Heb alleen de gladde kant gedaan omdat de binnenkant en de spaken moeilijker zijn.
Heb ze wel geschuurd zodat ze licht blauw zijn maar passen wel met de kleur van de moto.
Moet wel nog meer blinken dus zal ik een product moeten gebruiken , aan jullie de keus.
Er komen ook nog stickers op de motor(oranje van kleur met als tekst Suzuki en streetfighter) die ik zelf heb laten maken door een vriend( gratis ) en zullen goed uitkomen met de kleur van de motor (weeral).
Graag jullie reactie!
full
 
Laatst bewerkt:
mooie fiets hoor, maar die velgen kunnen nog veel meer glimmen :)

ben momenteel zelf weer begonnen nu met 1500 eerst alles (velgen, hendels, pedaaltjes handgreepje duopasagier, balhoofdsplaat) een keertje weer en als ik daarmee klaar ben nog een keer met 2000 of 2500. lijkt momenteel al net alsof het verchroomd is ;)

edit:

wat heb je er trouwens voor band achterop liggen??
 
Kuerig fietsje, veel plezier met schuren, je kan ook staalwol (of een schuursponsje) gebruiken in een bepaalde stage voor het polieren.

Volgens mij heet dat regenband.
Ja staalwolk gebruik ik al nr000 maar volgens mij ben ik iets te snel van grof naar fijn gegaan zodat er nog hele kleine krasjes in blijven.
Dat zal het matte effect geven denk ik .
Blinken zoals die suzuki velg zal met schuren zo niet lukken denk ik .
full

En nog eens ja, het is een regenband maar wel iets teveel van het goeie.
Full wet racebanden maar morgen staan er nieuwe op van Pirelli.
Voor straatgebruik en zowel regen als zon want deze smelten weg voor je ogen als het warm is.
full

Zal dit type band zijn :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan