Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nr 4 is nog best grof, ik zou het afmaken met nr 5. Werkt op lak echt super. Vorige week nog probeert op mijn oude auto !dit heb ik gedaan, van grove korrel naar fijne korrel, daarna polijstpasta erop, draaien met de schijf en daarna commandant no4, maar het aluminium blijft dof
misschien moet ik even belgom alu halen en daarna oppoetsen met neverdull?, zou dit het evt kunnen zijn?, nummer 5 zal ik even halen, waar heb je dit gekocht als ik vragen mag, want hier is het hoogste nummer 4
De groene kleur, te halen bij de Gamma.niels wat is pasta groen?
ok, wat in ieder geval duidelijk is, is dat ik een veel fijnere korrel nodig heb, als ik goed kijk zie ik ook nog wat krassen inderdaad, dus een fijnere korrel kan geen kwaad, daarna even met de polijstpasta(commandant nummer 3) erover heen, oppoetsen met commandant liefst nummer5 en daarna opwrijven met belgom alu, totzover goed?????? allemaal
Wat ik altijd doe is eerst opschuren met korrel 400(waterproof, en dus ook met water), daarna met een lappenschijf(polijstschijf) en polijstpasta op een boormachine, slijptol of electromotor.
De lappenschijf en de polijstpasta kun je kopen bij een technische handelsonderneming zoals akkermans/beljaars. Als je het veel doet weet je vanzelf wat de beste manier is, en vooral de snelste manier. Ik heb al veel gepolijst, mijn conclusie is dat je zo weinig mogelijk moet schuren, en zo snel mogelijk met de lappenschijf erop, mits er geen lak/coating op je werkstuk zit. Je moet alleen wel zorgen dat je een voldoende hoog toerental en vermogen van de lappenschijf hebt, zodat je er redelijk tegen kan duwen en de de schijf niet stilvalt.
hier een foto van mijn half gepolijste motor:
(Afbeelding)
met de velgen bijvoorbeeld ben ik inclusief het ontlakken, polijsten en spuiten ongeveer 11 uur bezig geweest voor twee velgen. En dan blinken ze als een spiegel!!