polijsten, wel glad, niet glimmen???????

jasonace

Die hard MF'er
2 mei 2004
250
0
amsterdam
ok, ik ben dus bezig met het polijsten van v-max delen, de aluminium luchthapper wordt wel glad, maar ik krijg maar niet die mooie spiegelglans, wat doe ik fout?????????????????
 
Wat ik altijd doe is eerst opschuren met korrel 400(waterproof, en dus ook met water), daarna met een lappenschijf(polijstschijf) en polijstpasta op een boormachine, slijptol of electromotor.
De lappenschijf en de polijstpasta kun je kopen bij een technische handelsonderneming zoals akkermans/beljaars. Als je het veel doet weet je vanzelf wat de beste manier is, en vooral de snelste manier. Ik heb al veel gepolijst, mijn conclusie is dat je zo weinig mogelijk moet schuren, en zo snel mogelijk met de lappenschijf erop, mits er geen lak/coating op je werkstuk zit. Je moet alleen wel zorgen dat je een voldoende hoog toerental en vermogen van de lappenschijf hebt, zodat je er redelijk tegen kan duwen en de de schijf niet stilvalt.
hier een foto van mijn half gepolijste motor:
(Afbeelding)

met de velgen bijvoorbeeld ben ik inclusief het ontlakken, polijsten en spuiten ongeveer 11 uur bezig geweest voor twee velgen. En dan blinken ze als een spiegel!!

Wel gaaf. Ik zou alleen te lui zijn om ht bij te houden. Belgom Alu is idd de laatste stap en dan glimt het als een tiet.
 
Hmzmzz.. met alleen belgom allu moet ie al blinken als een gek hoor, maar ik vind alleen die laatste stap van 400 te laag, ik zou met een veel fijnere eindigen, ik gebruik bv 1200.. wellicht Onnodig fijn, maar t blinkt wel als een gek na t poetsen met belgom...

Helemaal mee eens, zo deden wij het op de zaak ook (toen ik nog in de motoralarij zat).
Waterproof schuren en daarna met belgom. Absoluut niet machinaal polijsten, krijg je allemaal krassen van!
 
Trouwens,heeft er iemand advies over de lak die je er daarna op aanbrengt? Wij lakten het op de zaak met een spuitbus blanke lak af, maar dit houdt niet erg lang. Je kan 'm ook niet lakken en dus blijven poetsen, maar ik ben nog op zoek naar en KEI HARDE blanke lak, die je na het polijsten opbrengt.

Iemand ervaring met een goede lak, na enige jaren?
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan