polijsten, wel glad, niet glimmen???????

jasonace

Die hard MF'er
2 mei 2004
250
0
amsterdam
ok, ik ben dus bezig met het polijsten van v-max delen, de aluminium luchthapper wordt wel glad, maar ik krijg maar niet die mooie spiegelglans, wat doe ik fout?????????????????
 
verfafbijt super
afhalen, resten verf, geen verf anwezig

schuurpapier korrel 120
schuurpapier korrel 150
schuurpapier korrel 240
schuurpapier korrel 400

commandant polijst pasta no 3 blauwe pasta
commandant cleaner no 4

uitpoetsen met een zachte doek

en daar stopt het....................
 
misschien moet ik even belgom alu halen en daarna oppoetsen met neverdull?, zou dit het evt kunnen zijn?, nummer 5 zal ik even halen, waar heb je dit gekocht als ik vragen mag, want hier is het hoogste nummer 4
 
Hmzmzz.. met alleen belgom allu moet ie al blinken als een gek hoor, maar ik vind alleen die laatste stap van 400 te laag, ik zou met een veel fijnere eindigen, ik gebruik bv 1200.. wellicht Onnodig fijn, maar t blinkt wel als een gek na t poetsen met belgom...
 
misschien moet ik even belgom alu halen en daarna oppoetsen met neverdull?, zou dit het evt kunnen zijn?, nummer 5 zal ik even halen, waar heb je dit gekocht als ik vragen mag, want hier is het hoogste nummer 4

Gewoon bij de Praxis :)

Wat bobske ook al zei 400 schuurpapier is vrij grof, misschien zou je dat ook nog kunnen aanpassen.
 
hoi jasonace ik heb van mijn kawa zrx1100 ook verschillende delen gepolijst(hielbeschermers enbevestigings beugel van voetsteunen achter)ik heb de glans erin gekregen met een accu tol met een polijstschijf met een vachtje eroverheen
(waarschijnlijk van een cavia ofzo!!, geintje)
daar op deed ik alu van belgom dat kan je kopen in een automaterialenzaak en kost ongev.15eurier staat op vermeld'voor het reinigen,POLIJSTEN,beschermen en GLANZEND maken van ALUMINIUM!!!!!!
het is een flesje van ongeveer 20cm hoog met blauwe dop en blauw etiket
sterkte met zoeken en met polijsten
mvg zrx1100
 
ok, wat in ieder geval duidelijk is, is dat ik een veel fijnere korrel nodig heb, als ik goed kijk zie ik ook nog wat krassen inderdaad, dus een fijnere korrel kan geen kwaad, daarna even met de polijstpasta(commandant nummer 3) erover heen, oppoetsen met commandant liefst nummer5 en daarna opwrijven met belgom alu, totzover goed?????? :} allemaal :}
 
ok, wat in ieder geval duidelijk is, is dat ik een veel fijnere korrel nodig heb, als ik goed kijk zie ik ook nog wat krassen inderdaad, dus een fijnere korrel kan geen kwaad, daarna even met de polijstpasta(commandant nummer 3) erover heen, oppoetsen met commandant liefst nummer5 en daarna opwrijven met belgom alu, totzover goed?????? :} allemaal :}

inderdaad veeeeeeeel fijner schuren.

heb zelf veel gepoedercoat, wat er dus weer af moest, coating eraf met 240/400

vervolgens mooi glad geschuurd met 600 en daarna gaan polijsten met waterproof (en ook met water dus) 1000, vervolgens 1500 en daarna met belgom/autosol.

truuk met de autosol is voor mij hoe minder je gebruikt hoe beter het werkt, gewoon poetsen poetsen en nog eens poetsen. heb zelf alles met de hand gedaan en me dus een ongeluk geschuurd. in totaal nu 35-40 uur werk gehad een de twee velgjes en resultaat is redelijk (ben enorm kieskeurig)

voor momenteel kan het ermee door maar ga van de winter zeker verder, dwz. na de 1500 pak ik nu de 2000 om het vervolgens met de 2500 (fijner kan ik niet vinden) af te maken. vermoed als ik daarmee geschuurd heb dat het lijkt alsof het verchroomd is en in iedergeval enorm glimt ala L.A. chopper style :)

op de foto was ik bezig met korrelgroote 1000 wat me nog teveel krassen achterliet.

full



edit:

voor dat hele fijne schuurpapier moet je bij een automaterialen zaak zijn ipv bouwmarkt of schilderszaak.

en ehhhh ja ik heb gewoon gewerkt met het wiel erin en de band erop wat ik iedereen afraad hehehe maar onlangs wel netjes bij het vervangen van de voorband het randje ff netjes afgemaakt (2 uur werk), achter moet volgende maand als mn achterband eraf gaat :)
 
Laatst bewerkt:
goed, alle adviezen niet in de wind geslagen, en zie hier..........er was licht!!!!! ze glimmen als een ^#@$%$##^^&&* in de maneschijn :} iedereen bedankt voor de adviezen

hij was dus zo:

full
 
Wat ik altijd doe is eerst opschuren met korrel 400(waterproof, en dus ook met water), daarna met een lappenschijf(polijstschijf) en polijstpasta op een boormachine, slijptol of electromotor.
De lappenschijf en de polijstpasta kun je kopen bij een technische handelsonderneming zoals akkermans/beljaars. Als je het veel doet weet je vanzelf wat de beste manier is, en vooral de snelste manier. Ik heb al veel gepolijst, mijn conclusie is dat je zo weinig mogelijk moet schuren, en zo snel mogelijk met de lappenschijf erop, mits er geen lak/coating op je werkstuk zit. Je moet alleen wel zorgen dat je een voldoende hoog toerental en vermogen van de lappenschijf hebt, zodat je er redelijk tegen kan duwen en de de schijf niet stilvalt.
hier een foto van mijn half gepolijste motor:
113102


met de velgen bijvoorbeeld ben ik inclusief het ontlakken, polijsten en spuiten ongeveer 11 uur bezig geweest voor twee velgen. En dan blinken ze als een spiegel!!
 
Wat ik altijd doe is eerst opschuren met korrel 400(waterproof, en dus ook met water), daarna met een lappenschijf(polijstschijf) en polijstpasta op een boormachine, slijptol of electromotor.
De lappenschijf en de polijstpasta kun je kopen bij een technische handelsonderneming zoals akkermans/beljaars. Als je het veel doet weet je vanzelf wat de beste manier is, en vooral de snelste manier. Ik heb al veel gepolijst, mijn conclusie is dat je zo weinig mogelijk moet schuren, en zo snel mogelijk met de lappenschijf erop, mits er geen lak/coating op je werkstuk zit. Je moet alleen wel zorgen dat je een voldoende hoog toerental en vermogen van de lappenschijf hebt, zodat je er redelijk tegen kan duwen en de de schijf niet stilvalt.
hier een foto van mijn half gepolijste motor:
(Afbeelding)

met de velgen bijvoorbeeld ben ik inclusief het ontlakken, polijsten en spuiten ongeveer 11 uur bezig geweest voor twee velgen. En dan blinken ze als een spiegel!!

Wel gaaf. Ik zou alleen te lui zijn om ht bij te houden. Belgom Alu is idd de laatste stap en dan glimt het als een tiet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan