Polini cilinderkit Dylan 150

vgmaarten

Rookie
4 okt 2009
21
0
Ik lees niets op het forum over de polinicilinderkit die easyparts aanbiedt.

Iemand hier ervaring mee?

Ik ben ook benieuwd wat het effect is van een malossi variateur op een verder originele dylan. Ik hoop dat ik de top daarmee van 110 naar 120 krijg.

Mijn vorige dylan reed met een leovince 4road en andere rollen wel over de 120 km. Een variateur is wat goedkoper en ik wil het geluid origineel houden.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
nou heb bij de mijne pas de malossi variateur geplaats .
rij er nu 2 weken mee maar loopt geen spat harder dan 110 en dan moet ik geen wind tegen hebben .en dat was ook zo met de orginele variateur .
alleen trekt hij gewoon een stuk beter weg .en raar maar waar gebruik nu ook 1 liter benzine minder per week naar me werk per 5 dagen en zelfde kilometers ??
groetjes kees :?
 
bedankt voor de reacties, polini multivar ben ik nog niet tegen gekomen in de handel. ga ik eens naar op zoek. de malossi ga ik zeker niet aanschaffen na de post van gabbertje49, alhoewel het brandstof verbruik me wel aanspreekt :-)

Iets aanpassen in de aandrijving lijkt me een beter idee dan nokkenas/kop/cilinder te gaan vervangen. Dit hou ik liever origineel.
 
bedankt voor de reacties, polini multivar ben ik nog niet tegen gekomen in de handel. ga ik eens naar op zoek. de malossi ga ik zeker niet aanschaffen na de post van gabbertje49, alhoewel het brandstof verbruik me wel aanspreekt :-)

Iets aanpassen in de aandrijving lijkt me een beter idee dan nokkenas/kop/cilinder te gaan vervangen. Dit hou ik liever origineel.

Polini Multivar bestaat niet, Multivar is van Malossi. Polini heeft Speedcontrol (en ik weet niet of Speedcontrol voor motorscooters beschikbaar is).
Ik heb het idee dat elke scooter er anders op reageert. Net als mijn 4road uitlaat, volgens de beschrijving zou je harder moeten rijden enz. Ik merk geen verschil behalve dan dat ik geen benauwd gevoel meer heb op topsnelheid. En 120 haal ik met geluk en slipstreamen op de snelweg. Ik rijd overigens een Suzuki Sixteen 150.

Ik weet niet of een cilinderkit het waard is. Mijn ervaring met snellere spullen kopen of lopen klooien is dat het meestal niet zo lekker meer rijd als origineel. Ik zou dan misschien eerder een snellere scooter kopen. Ik weet dan ook niet of ik wel een Multivar onder mijn Sixteen gooi. Kan beter sparen voor een snellere 2e hands motor ernaast en de Sixteen gebruiken als ik veel moet vervoeren en geen zin heb om m'n koekblik te pakken.
 
in dit topic Multivar!
ging mikebike zijn maschine met de polini vario 10 km sneller dan de malossi multivar.
ik weet niet of dat ook 10 km sneller dan origineel is...

ja, maar dat was met een 2takt blok.

bij een 4takt win je bijna niks in topsnelheid met een vario (lees: minimaal)
omdat er simpelweg niet veel meer power bijkomt, maar het word alleen beter uitgesmeerd.

doe er dan een dikke cilinder + nokkenas in, dan krijg je wel een stuk meer vermogen erbij.
 
die cylinderkit zou ik lekker laten voor wat het is, het is gewoon duur en best veel werk.
op m'n kymco (misschien niet de beste vergelijking) was het resultaat niet echt de moeite trekt wat beter maar ook geen spat sneller maar die cylinder kostte me ongeveer 6 tientjes dus dan krabbel ik achter m'n oor en vergeet het weer, maar voor 370 euro zoals die polini was ik er ziek van geweest.
zo'n vario is gewoon "the best bang for your buck", de verbeterde acceleratie vond ik het geld al waard. ik had de malossi op m'n dylan. en al zou die polini al dan niet een paar km erbij leveren hij is ook goedkoper dan de malossi, dus ik zeg doen! :P
 
Laatst bewerkt:
mee eens edtrr, er was hier al eens iemand met een 170 cc + nokken as + leovinci + geflowde kop en andere eindoverbrenging, reed zo'n 140, maar dan ben je al een 1000 eu verder, ik geloof niet dat dat vgmaarten zijn plan is ;)
 
is wel allemaal leuk, maar de betrouwbaarheid gaat er weer op achteruit.

Honda spullen zijn standaard gewoon goed en gaan niet kapot, dat is met dat italiaanse tjoening spul wel anders.
 
Waar baseer je dat op, SebastianE?
Italiaans tuning spul van zowel malossi als Polini is van zeer goede kwaliteit. Het is niet voor niets een verbetering ten opzichte van origineel.
Dat de betrouwbaarheid achteruit zou gaan hoor je ook veel mensen zeggen, maar in de praktijk heb ik daar nooit iets van gemerkt.

Ik heb heel veel aftermarket parts van zowel polini, malossi en talrijke andere merken gebruikt en ik kan je zeggen dat het met de kwaliteit daarvan gewoon goed zit. Natuurlijk hebben ook polini en malossi mindere producten, maar als je weet wat je mijden moet doe je ook geen miskoop. Ik weet wat ik moet mijden, en de variateurs zijn daar absoluut geen onderdeel van.
 
Ik heb idd geen zin om volledige tuning te gaan doen met een prijskaartje van 1000 euro. Ik heb het toppic ook gelezen van diegene die dit gedaan had. Het is hem zo goed bevallen dat hij de spullen weer te koop aanbied zag ik. Ik heb ook eens iemand gebeld die een tweedehands malossi cilinder te koop had, deze zei aan de telefoon dat zijn malossi multivar na ongeveer 6000 km versleten was geweest. Dit lees ik niet terug in de ervaring van Robbinm.
 
weet iemand of je met de Malossi multivar veel meer toeren gaat maken bij het wegtrekken? Ik vond de 'overtoeren' bij mijn vorige dylan een beetje overdreven. Volgens mij kwam dit door andere rollen welke erin zijn gekomen toen de 4road pijp werd gemonteerd.
 
Het doel van een vario is om het toerental vanaf 0 KM/h tot aan je top gelijk te houden. Voor de top geld meestal dat de v-snaar alsnog uit de vario loopt en je dus op de topsnelheid iets hogere toeren draait dan tijdens volgas accelereren.

Als je blok dankzij de multivar overtoeren maakt tijdens optrekken, dan heb je de verkeerde rollen, of achterpoelies met een kromme spiebaan.

Multivars slijten meestal net zo hard of bij sommige motor merken net iets harder dan standaard. De coating die malossi gebruikt is goed, maar niet perfect.

De baan van de rollen is bij een multivar anders, zodat het lekkerder rijd. Vaak moet je andere gewichten installeren dan in de standaard vario om hetzelfde toerental te draaien.

Je motor heeft 1 toerental waar hij het meeste vermogen aflevert. Stel daar je gewichten op af.


Een Malossi vario is voor bijna elke scooter een goede investering, omdat het het motorgedrag positief beinvloed. Dat heb ik bij alle scooters gemerkt waar ik een multivar op heb gemonteerd. En ik werk als scootermonteur dus dat zijn aardig wat scooters.

Probeer het, zou ik zeggen, en verkoop het op marktplaats als het je niet bevalt. Ik weet bijna zeker dat je het lekkerder vind rijden.

Een variateur slijt bij een bromscooter meestal bovenin het meest, omdat velen lange stukken op topsnelheid rijden komt de v-snaar daar vaker langs als beneden, en slijt het oppervlak van de vario onregelmatig. Dit is te merken aan een minder hoge top en daarbij meer overtoeren.
Als de vario in het midden van het loopvlak slijt, en de bekende 'groeven' gevormd worden, is dat te merken aan dipjes in het toerental.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de malossi multivar van de Dylan, maar omdat ze overal dezelfde materialen voor gebruiken kan ik zeggen dat de kwaliteit goed is.

Probeer het eens, je zult niet teleurgesteld worden.
 
bedankt voor uitgebreide uitleg over variateur. Ik weet nog niet of het een polini of malossi wordt, maar hij komt er zeker.
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat malossi en polini bijna even goed zijn, maar malossi is goedkoper. Het prijsverschil wordt meestal niet gerechtvaardigt.
 
Voor mij Polini :} ,beste ervaring mee,zowel met mijn vroegere brommers,als met de motorscoot..
En idd,met de Speedcontrol ging mijn raceplee 15kilometers harder lopen,dan met de Malossi vario..(en de orginele vario was helemaal een laagtoerig onding)
 
Terug
Bovenaan Onderaan