Politie (BE) mag niet langer door 't rood knallen

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_141152.html

Politievoertuigen, ambulances en brandweerwagens die met zwaailicht en sirene aan, door het rood rijden, op weg voor een dringende oproep, mogen bij het oversteken van een kruispunt niet sneller dan dertig kilometer per uur rijden. Doen ze dat wel, dan riskeren ze een boete die ze zelf zullen moeten betalen. "Het dienstvoertuig is verplicht te stoppen om na te gaan of hij noch zichzelf, noch andere weggebruikers in gevaar brengt", zo staat in een omzendbrief van het Brussels parket van vorige maand.

Ik kan me best inbeelden dat dit de verkeersveiligheid ten goede zal komen, bvb zo een brandweerwagen in je linkerzijde, kan nogal hard aankomen.
 
enne, hoe willen ze dat controleren of ze idd met 30 km over het kruispunt rijden :?
 
Lijkt me toch dat je met een beetje gezond verstand niet plankgas door rood jakkert. Maar ja.... 't blijven Belgen h1e ;) :P
 
In Nederland is die snelheid zelf "stapvoets".

Soms gebeurt datlangzamer, soms sneller.
Als jij belaagd word door 6 agressieve gasten vind je t fijn als ze t sneller doen, als je net op wilde trekken vind je t vervelend als ze t sneller doen...
 
In Nederland is die snelheid zelf "stapvoets".

Soms gebeurt datlangzamer, soms sneller.
Als jij belaagd word door 6 agressieve gasten vind je t fijn als ze t sneller doen, als je net op wilde trekken vind je t vervelend als ze t sneller doen...
Zelfs bij 1 agressieve gast mag je wat mij betreft al doorplanken hoor ;)
 
stomme regelingen eigenlijk, nu komen de flikken altijd al 10 min te laat, tzal nu 20 min worden zeker |(

nee effe serieus, echt wel stom als ze ergens snel ter plaatse moeten zijn mogen ze maar 30 rijden voorbij een stoplicht, vorige regeling was beter, waarom heel tijd stomme veranderingen doen aan regels die goed zijn...
 
In Nederland is die snelheid zelf "stapvoets".

:^

Pas bij volledig zicht op de kruisende weg gaat het gas er weer op, voor die tijd kruising langzaam naderen (wat in de praktijk inhoudt; aan komen janken, voor de kruising in de ankers, en gaaaaaas..om maar in MF taal te spreken...)

;)
 
stomme regelingen eigenlijk, nu komen de flikken altijd al 10 min te laat, tzal nu 20 min worden zeker |(

nee effe serieus, echt wel stom als ze ergens snel ter plaatse moeten zijn mogen ze maar 30 rijden voorbij een stoplicht, vorige regeling was beter, waarom heel tijd stomme veranderingen doen aan regels die goed zijn...


wanneer zal hij door rood knallen? zal minder vaak zijn dan je denkt hoor. voor de rest vallen ze genoeg op vind ik. ik zie ze al zonder signalen kan je na gaan met hun sirene en lichtsignalen aan. en even 30 door het stoplicht en daarna weer optrekken zoveel tijd kost dat ook weer niet hoor. het gebeurd in de praktijk denk ik al langer met een lage snelheid dan gedacht word. een ambulance wil heel graag het leven van een patient redden maar gooit daarvoor echt niet zijn eigen leven of die van onschuldigen zomaar in de waagschaal hoor.
 
Ook weer zo'n regel Ik snap dat niet hoor. Als de politie door rood wil gassen dan zetten ze toch de toeters en bellen aan? Ik houd wel in als ik groen heb en al dat kabaal hoor aankomen. Dat er ongelukken gebeuren zal wel en dat is heus wel vervelend maar wiens schuld is het? De kids van mijn werk weten allemaal dat ze in geval van sirenes en dergelijke vooral op de stoep blijven en dan zo ver mogelijk van de weg.

maar goed het zijn dan ook autisten (die kids dan he niet belgen ofzo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan