Politie bellen voor vuil op de weg

Bel jij de politie voor zoiets ?

  • Ja, misschien een schuiver bespaard

    Stemmen: 25 69,4%
  • Ja, zo doen ze eens wat nuttigs

    Stemmen: 3 8,3%
  • Nee, ik ben er veilig voorbij, screw de rest

    Stemmen: 3 8,3%
  • Nee, die hebben betere dingen te doen

    Stemmen: 2 5,6%
  • Rot op met je poll

    Stemmen: 3 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    36

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
Zolder (Belgie)
Zojuist even weggeweest met de motor, en bij het terugkomen zag ik kiezel op een afrit van een kleine rotonde liggen. Ik moest daar gelukkig niet af, maar de afslag verder. Maar ik dacht bij mezelf wel "kan niet lekker zijn als je daar moet afslaan met de motor".

Toen maar besloten om even de politie te bellen op hun "niet-dringend-nummer" en het even te melden. Daar vertelden ze me dat ze wel even iemand zouden sturen om te gaan kijken of het wat was.

u vraag ik me wel af of zoiets nuttig is en of er nog mensen zijn die het doen (hiervoor politie bellen dan). Kan me inbeelden dat ze er gewoon niks aan doen, of dat ze er voorbijrijden en denken "zo een paar handvol kiezel zal wel niks doen".
 
Ik bel zoiezo voor graankorrels endergelijke in bochten en op kruisingen. Tevens bel ik ook als er klootzakken hun lading op de trailer niet vast hebben liggen en de zooi dus verliezen...
 
Altijd bellen, mocht een ander op dat punt onderuit gaan kan de wegbeheerder zich er niet meer achter verschuilen "dat hij van niets wist".
 
hangt er van af. op rotondes en kruispunten zie ik eigenlijk altijd wel zooi liggen. je hebt altijd wel stukjes 'vies' asfalt aan de buitenkant van de bocht (maar nog wel op het asfalt dus) waar het verkeer de bocht om gaat. daar bel ik niet voor, dan kunnen ze a) wel bezig blijven en wie daar onderuit gaat had beter moeten kijken en/of de bocht niet zo ruim moeten nemen. maar voor grote dingen, en zeker olie oid bel ik zeker 0800-tuig. of ik stap even af en slinger het zelf naar de kant. inmiddels al een paar keer gedaan.
 
Je bent vergeten in je poll te zetten Politie doet nooit iets goeds dus waarom nu wel.

Mijn ervaring met de politie is slecht. Ik zat thuis en hoorde geschreeuw. Ik keek naar buiten en er was een vechtpartij begonnen dus ik bel de politie. 112 alarm centrale waar kan ik u mee van dienst zijn. ja.. ik wilde een vechtpartij melden in de witte de wit straat. vraagt die griet waar is dat. dus ik het snel gezegd en dan gaat ze mij allemaal dingen vragen. Dus ik zeg van wat is er met jullie er is een vechtpartij aan de hand en u vraagt mijn persoonlijke informatie. toen zij ze dat dat nodig was en toen zei ik laat maar ze gaan al weg. En toen heb ik opgehangen.

Dat is mijn ervaring met de politie. Als je zoiets ziet moet je het of A: Zelf doen. Of B: Niets doen.
 

Mja, hier lag het in de rotonde mee over de breedte van die weg bijna. Je moest er zowieso over wou je daar de straat in rijden.
TUIG kennen we hier in België wel niet :)
Dus was het de keuze gemeente <> politie. En omdat de politie op de plek zowieso regelmatig moet voorbij komen dacht ik de politie maar te bellen. Hebben toch allemaal een bezem in de combi.

Maarja, was de eerste keer dat ik het gedaan heb. Als er maar een beetje ligt dan is het ook de moeite niet vind ik, daar kan je gewoon langst rijden.
 
Nee...denkik.

Hangt er een beetje vanaf...ik zit eigenlijk te denken aan een mix tussen de twee "Nee" opties maar dan ben ik weer aso zekers?

Waarom? Omdat er echt overal troep ligt op de wegen. Als je hier rondrijdt en voor alle slijksporen in bochten moet gaan bellen...dat is echt ni te doen.

Uiteraard zou ik het wel doen bij een afrit van een autosnelweg waar hoge snelheden mee gemoeid zijn en het mogelijk gevaar van schuivers onder vangrails.
Dat is niet meer als je burgerplicht.

Maar op afritten van een rotonde? Neuj...ik zou wel gek wezen. Motorijders moeten maar uit hun harses kijken op die plaats want je weet dat er rommel kan liggen. In een snelle ( 50+ ) bocht is wat anders. Daar moet je je ook over andere dingen zorgen maken.
 
Je bent vergeten in je poll te zetten Politie doet nooit iets goeds dus waarom nu wel.

Mijn ervaring met de politie is slecht. Ik zat thuis en hoorde geschreeuw. Ik keek naar buiten en er was een vechtpartij begonnen dus ik bel de politie. 112 alarm centrale waar kan ik u mee van dienst zijn. ja.. ik wilde een vechtpartij melden in de witte de wit straat. vraagt die griet waar is dat. dus ik het snel gezegd en dan gaat ze mij allemaal dingen vragen. Dus ik zeg van wat is er met jullie er is een vechtpartij aan de hand en u vraagt mijn persoonlijke informatie. toen zij ze dat dat nodig was en toen zei ik laat maar ze gaan al weg. En toen heb ik opgehangen.

Dat is mijn ervaring met de politie. Als je zoiets ziet moet je het of A: Zelf doen. Of B: Niets doen.

Dan ben je lekker bezig en begrijp je er geen drol van.....en daar ging dit topic niet over....

Maar goed.....ik zal het weer uitleggen......

Als je 112 belt dan luisteren twee mensen naar de melding. De één die je aan de lijn hebt vraagt aan de beller details, zoals signalement, en de ander die je níet hoort maar die er wel is stuurt op de achtergrond vast eenheden naar de opgegeven lokatie. Als je niet opgehangen had hadden ze je dat zelf ook wel uit kunnen leggen. Maar goed...als ze tegen je zeggen dat het nodig is dan zul je het zelf wel beter weten.
 
nu vraag ik me wel af of zoiets nuttig is en of er nog mensen zijn die het doen (hiervoor politie bellen dan). Kan me inbeelden dat ze er gewoon niks aan doen, of dat ze er voorbijrijden en denken "zo een paar handvol kiezel zal wel niks doen".

Als je denkt dat er idd gevaar kan zijn gewoon bellen. In Amsterdam bijvoorbeeld worden er van deze meldingen zogenoemde NSA´s aangemaakt. Dit zijn Niet Spoedeisende Assistentieverzoeken. Deze worden bij het betreffende wijkteam uitgezet en er zal in principe altijd inzet op gepleegd worden. Het is dan aan de dienders die ter plaatse zijn om te beoordelen of er inderdaad een gevaarszetting is en of er wat aan gedaan kan worden.
 
Volgens mij hoef je in dit soort gevallen niet per se 0900-tuig te bellen, maar kan 112 ook, omdat levens van motor- en scooterrijders en al naar gelang de lokatie ook andere tweewieleraars in de waagschaal kunnen zitten.

Diesel en andere niet te verwachten gladheid kunnen mensenlevens kosten en dan is m.i. 112 wel toegestaan om te bellen, maar wees dan wel zo correct om je eigen naam enz. ook te melden (je tel.nr. weten ze toch al).
 
Als je denkt dat er idd gevaar kan zijn gewoon bellen. In Amsterdam bijvoorbeeld worden er van deze meldingen zogenoemde NSA´s aangemaakt. Dit zijn Niet Spoedeisende Assistentieverzoeken. Deze worden bij het betreffende wijkteam uitgezet en er zal in principe altijd inzet op gepleegd worden. Het is dan aan de dienders die ter plaatse zijn om te beoordelen of er inderdaad een gevaarszetting is en of er wat aan gedaan kan worden.

Yep, zeiden ze ook aan de lijn.

"We zullen dadelijk iemand langst sturen om te kijken of het iets is"
Daarna nog even m'n naam moeten geven en of ik in <plaatsnaam> woonde.

Dadelijk betekent hier dan wel niet "meteen"
 
Als je denkt dat er idd gevaar kan zijn gewoon bellen. In Amsterdam bijvoorbeeld worden er van deze meldingen zogenoemde NSA´s aangemaakt. Dit zijn Niet Spoedeisende Assistentieverzoeken. Deze worden bij het betreffende wijkteam uitgezet en er zal in principe altijd inzet op gepleegd worden. Het is dan aan de dienders die ter plaatse zijn om te beoordelen of er inderdaad een gevaarszetting is en of er wat aan gedaan kan worden.
Hoezo Niet Spoedeisend, er kunnen :] levens mee gemoeid zijn, wat is dan wel spoedeisend ? |( |(
 
Hoezo Niet Spoedeisend, er kunnen :] levens mee gemoeid zijn, wat is dan wel spoedeisend ? |( |(

:Z :Z :Z Ik heb de afkorting niet verzonnen, ik leg alleen de werkwijze uit...

Zoals al eerder gezegd hier...wijs mij eens een rotonde aan waar geen gruis/kiezels/zand/bladeren/bumpers/rubber ligt........nee bel jij lekker 112 voor wat kiezels op een rotonde...
 
Ik doe het ook, als de weg smerig is met spul dat er niet op hoort. Kijk als je op een landweggetje rijd kan je verwachten dat er een spoor modder ligt. Maar als er ergens iets van een afgevallen lading ofzo ligt ruim ik het zelf even op. Ben nog niks tegen gekomen waarvoor ik de politie zou bellen, behalve die ene keer dat ik er zelf ook over uitgleed met de motor |( Maar ik zou het ook niet nalaten om ze ff te bellen.
 
Eerder dit jaar nog gebeld voor Olie/diesel op A1 afrit Muiderberg (A'dam - A'fort). Lag een flinke lading precies in het midden, omdat ik de bocht een beetje ken deed ik rustig aan, met m'n nieuwe bike, en kon er nog om heen sturen.

Maar dat melden is wel een mijl op zeven hoor Pffff.
Had het gewone centrale politie nummer gebeld 3x doorverbonden, ging toen naar H'sum centrale, toen weer verder naar de brandweer centrale en toen kon ik het pas echt melden, Gebeurde wel vaker daar, dus ze gingen even kijken ....
verder niets meer van gehoord.
 
Nee...denkik.

Hangt er een beetje vanaf...ik zit eigenlijk te denken aan een mix tussen de twee "Nee" opties maar dan ben ik weer aso zekers?

Waarom? Omdat er echt overal troep ligt op de wegen. Als je hier rondrijdt en voor alle slijksporen in bochten moet gaan bellen...dat is echt ni te doen.

Uiteraard zou ik het wel doen bij een afrit van een autosnelweg waar hoge snelheden mee gemoeid zijn en het mogelijk gevaar van schuivers onder vangrails.
Dat is niet meer als je burgerplicht.

Maar op afritten van een rotonde? Neuj...ik zou wel gek wezen. Motorijders moeten maar uit hun harses kijken op die plaats want je weet dat er rommel kan liggen. In een snelle ( 50+ ) bocht is wat anders. Daar moet je je ook over andere dingen zorgen maken.
Zegt de niet motorrijder :X

Jij kan zo lekker blaten dat het lijkt of je AppieSmoke bent met veel meer ervaring :o
 
Je bent vergeten in je poll te zetten Politie doet nooit iets goeds dus waarom nu wel.

Mijn ervaring met de politie is slecht. Ik zat thuis en hoorde geschreeuw. Ik keek naar buiten en er was een vechtpartij begonnen dus ik bel de politie. 112 alarm centrale waar kan ik u mee van dienst zijn. ja.. ik wilde een vechtpartij melden in de witte de wit straat. vraagt die griet waar is dat. dus ik het snel gezegd en dan gaat ze mij allemaal dingen vragen. Dus ik zeg van wat is er met jullie er is een vechtpartij aan de hand en u vraagt mijn persoonlijke informatie. toen zij ze dat dat nodig was en toen zei ik laat maar ze gaan al weg. En toen heb ik opgehangen.

Dat is mijn ervaring met de politie. Als je zoiets ziet moet je het of A: Zelf doen. Of B: Niets doen.
Leuk, een stemmingmakertje :P
Geloof niet dat t topic daarover ging ??

R(emco)1 heeft je al eea uitgelegd, bovendien zijn je persoonsgegevens belangrijk om te voorkomen dat er teveel valse meldingen worden gedaan en zodat gegevens van getuigen bekend zijn, mocht dat nodig zijn.

Samen met de uitleg die R(emco)1 al gegeven heeft kom ik tot de conclusie dat het verhaal dat jij vertelt meer over JOU zegt dan over de politie.
Lees de eerste regel van m'n signature.... ;)
 
Laatst bewerkt:
[me]Orpheus is net 200 meter bemodderde weg, grint in een bocht van de dijk en een vieze rotonde tegengekomen.
[/me]


Ook maar es een poosje gaan bellen. O-)

Niet dus. Als er echt Zooi met een grote ZZZ ligt (grote olie/diesel vlek, kuub grint, bult zand, etc.) dan wil ik wel bellen, maar niet als er wat grint ligt. Dan kun je aan de gang blijven. En bovendien kunnen mensen ook nog zelf wel een klein beetje uit hun ogen kijken, toch? Zeker van een rotonde mag je toch verwachten dat die met enige voorzichtigheid benaderd wordt (en zeker nu). D'r ligt nu eenmaal vaak zooi op die dingen.
 
Als ik zelf van iets denk in de trend van:"Zo, daar kan je je mooi op kapot vallen." of zo, dan bel ik direct. (Tenzij ik het zelf kan fixen. Laatst nog midden op de veluwe in een lange doorgaande bocht snel een enorme tak van de weg getrokken.)

Maar een paar kiezels hier en daar, zoals Orph al zegt, dan kan je aan de gang blijven...
 
Zegt de niet motorrijder :X

Jij kan zo lekker blaten dat het lijkt of je AppieSmoke bent met veel meer ervaring :o

Hej daar is m'n favoriete forumstalker weer *D

Is gewoon gezond verstand. Je moet nog niet per sé motorrijden om de door mij geschreven conclusies te kunnen trekken. Getuige de vele motorrijders die een gelijkaardig betoog houden. Dat je niet per sé iets op de inhoud aan te merken hebt zegt denkik genoeg.

Ach frustraties :z
 
Ik heb ooit eens 112 gebeld omdat er naast het lokale ziekenhuis een vuilnisbak stond te branden... Kreeg het verzoek ik voor zoiets de volgende keer "dat andere nummer" wilde bellen, want het was niet spoedeisend. :? (Tsja, wat is een ziekenhuis tegenwoordig waard voor de maatschappij?)

Tijd later op de snelweg, zie ik een handzaag liggen. Dus ik bel dat andere nummer, en krijg te horen dat ik voor zulke dingen voortaan echt 112 moet bellen!

Maar goed, ik bel dus ook voor zulke zaken, hoewel ik erbij moet vermelden dat ik het niet altijd doe. Hangt beetje af wat en waar het is.
 
ik moest vandaag iemand hebben die me kon helpen met een spoorwegovergang te beveiligingen. heb eeuwen aan de telefoon gezeten met 0900-TUIG en met 112...
zo lang dat ik gewoon het knopje met de rode telefoonhoorn ingedrukt heb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan