Politie Check !?!

SnowFreak

MF veteraan
17 aug 2003
5.814
0
's Hertogenbosch
Vanmiddag effe bij mijn ouders geweest, moest ik spullen ophalen. Draai ik bij Oss/Heesch de snelweg op richting Den Bosch. Lekker vlot zoals het hoort.. kijk in de spiegel, netjes over de schouder, knipper aan en gassssss en nog eens spiegel schouder knipper en de linker baan op. Kijk in nog eens in de spiegelwat denk je Politie. Die reden ook stevig door was mijn eerste gedachten nadat ik eerst op mijn teller had gekeken en langzaam vaart minderde. Gewoon doorgereden en dan maar eens naar rechts... Ik verwachte ze binnen enkele tellen naast me en voorbij, maar nee... ze bleven in mijn spiegel rijden. :? Vreemd dacht ik, maar eens afremmen dan moeten ze me toch wel voorbij. Nee hoor ze bleven prachtig in mijn spiegel rijden. Wat doen die daar :? Toen moest ik remmen voor verkeer en kwamen ze me voorbij... mijn motor van onder tot boven bekijkend maar mij keken ze niet aan. Wat waren die aan het doen?? :+ mijn MF sticker aan het bewonderen waarschijnlijk :} Ik ben achter ze gaan rijden en ben tot vlak voor Rosmalen erachter gebleven waarna ik tussen de file door naar voren ben gereden richting het stoplicht. Hopelijk pakken ze me daar niet op. Ik deed het netjes...

Vraag me echt af waarom ze zolang achter me bleven hangen terwijl ze makkelijk ook naar rechts hadden kunnen gaan of gewoon door hadden kunnen rijden.
 
Vanmiddag effe bij mijn ouders geweest, moest ik spullen ophalen. Draai ik bij Oss/Heesch de snelweg op richting Den Bosch. Lekker vlot zoals het hoort.. kijk in de spiegel, netjes over de schouder, knipper aan en gassssss en nog eens spiegel schouder knipper en de linker baan op. Kijk in nog eens in de spiegelwat denk je Politie. Die reden ook stevig door was mijn eerste gedachten nadat ik eerst op mijn teller had gekeken en langzaam vaart minderde. Gewoon doorgereden en dan maar eens naar rechts... Ik verwachte ze binnen enkele tellen naast me en voorbij, maar nee... ze bleven in mijn spiegel rijden. :? Vreemd dacht ik, maar eens afremmen dan moeten ze me toch wel voorbij. Nee hoor ze bleven prachtig in mijn spiegel rijden. Wat doen die daar :? Toen moest ik remmen voor verkeer en kwamen ze me voorbij... mijn motor van onder tot boven bekijkend maar mij keken ze niet aan. Wat waren die aan het doen?? :+ mijn MF sticker aan het bewonderen waarschijnlijk :} Ik ben achter ze gaan rijden en ben tot vlak voor Rosmalen erachter gebleven waarna ik tussen de file door naar voren ben gereden richting het stoplicht. Hopelijk pakken ze me daar niet op. Ik deed het netjes...

Vraag me echt af waarom ze zolang achter me bleven hangen terwijl ze makkelijk ook naar rechts hadden kunnen gaan of gewoon door hadden kunnen rijden.


Waren ze op zoek naar jatters..
 
Ik had laatst ook een vreemde actie van de politie. Ik kom op de snelweg invoegen met 120-130. Zie meteen in m'n spiegel een politie auto aankomen. Ik blijf netjes 130 rijden, gaat die auto voor me rijden. Prima, zat ver genoeg voor me, dus niks aan de hand.
Maar wat doet die lullo nou? Gaat boven op de rem! Op de snelweg! Niks geen "Volg Politie" ofzo, dus ik hem met 140 ingehaald, d'r voor en weer 130.
Blijven ze me een hele tijd volgen terwijl ik 130 rij. Op een bepaald moment iets richting 140 gegaan, liep ik uit op ze, verloor ze uit het zicht en reed verder... :?
 
Zit er dik in...

En ik kan het weten ik word constant aangehouden.....terwijl ik me aan de regels hou. Maar ze vertrouwen het niet (woon in zon !@#!@# dorp) en dan houden ze je hier direkt aan.
 
Ik had laatst ook een vreemde actie van de politie. Ik kom op de snelweg invoegen met 120-130. Zie meteen in m'n spiegel een politie auto aankomen. Ik blijf netjes 130 rijden, gaat die auto voor me rijden. Prima, zat ver genoeg voor me, dus niks aan de hand.
Maar wat doet die lullo nou? Gaat boven op de rem! Op de snelweg! Niks geen "Volg Politie" ofzo,
Ik had ze toch ff vriendelijk mee gedirrigeerd om ff uitleg te vragen voor deze gevaarlijke situatie. Tis leuk dat ze aan het controleren zijn, maar ze moeten wel ff normaal blijven doen

[on off topic]
ik zie het een hoop dat mensen voor niks boven op de rem gaan staan
[off off topic]
 
Hmm zeker een signaal van doe rustig aan?

Ik had ook wel een blik verwacht van alles prima...nadat ze me hebben nagetrokken. Nee hoor gewoon niet aankijken en stug doorrijden. Ben voor de zekerheid toch maar achter ze gaan rijden want mijn achterband is nodig aan vervanging toe. :X
 
Tjah, je moet natuurlijk niet vreemd opkijken als ze je aanhouden als je ze inhaalt met 140. Misschien zaten ze even te overleggen of ze je zouden aanhouden of niet?
 
Bij mij stond er pas een politiewagen een uur lang voor de deur.....














Was een kennis van de buren en die kwam ff een bakkie doen :+
 
Ik had ze toch ff vriendelijk mee gedirrigeerd om ff uitleg te vragen voor deze gevaarlijke situatie. Tis leuk dat ze aan het controleren zijn, maar ze moeten wel ff normaal blijven doen

[on off topic]
ik zie het een hoop dat mensen voor niks boven op de rem gaan staan
[off off topic]
Haha, dat kwam niet bij me op...
Leuk voor de volgende ker :9
 
Tjah, je moet natuurlijk niet vreemd opkijken als ze je aanhouden als je ze inhaalt met 140. Misschien zaten ze even te overleggen of ze je zouden aanhouden of niet?
Ach, als je met 140 op de teller inhaalt, rij je in werkelijkheid misschien net 130. Lijkt me stug dat ze je dan al van de weg halen.
 
Hey Snowfreak,

Uit ervaring.. Meestal wordt even je kenteken gecheckt. Tevens wordt er op rijgedrag gelet als Politie in de buurt rijd (en dan met oog op diefstal) Vooral hier in het zuiden, waar motordiefstal een HOT item is gebeurd dit regelmatig. Denk dat veel Limborijders dit kunnen beamen.
 
Bij mij stond er pas een politiewagen een uur lang voor de deur.....














Was een kennis van de buren en die kwam ff een bakkie doen :+
Heb ik ook al eens gehad, kom ik thuis, staat er zo'n disco golfje voor de keet, ik schrok me rot, dacht dat er wat gebeurd was ofzo, zit die kit bij mijn ega binnen koffie te leuten, ze kenden elkaar nog van school......en hij wou ons nieuwe huis wel ff zien........ik heb hem vriendelijk doch zeer dringend verzocht op te kankeren en zich pas weer te melden in burger en met eigen auto.......de mongool.....
 
Heb ik ook al eens gehad, kom ik thuis, staat er zo'n disco golfje voor de keet, ik schrok me rot, dacht dat er wat gebeurd was ofzo, zit die kit bij mijn ega binnen koffie te leuten, ze kenden elkaar nog van school......en hij wou ons nieuwe huis wel ff zien........ik heb hem vriendelijk doch zeer dringend verzocht op te kankeren en zich pas weer te melden in burger en met eigen auto.......de mongool.....
:} :} :}



Je moet je eega beter opvoeden!!! Geen vreemden in huis...(vandaar dat ik me een Rottweiler aangeschaft heb) :)
 
Hey Snowfreak,

Uit ervaring.. Meestal wordt even je kenteken gecheckt. Tevens wordt er op rijgedrag gelet als Politie in de buurt rijd (en dan met oog op diefstal) Vooral hier in het zuiden, waar motordiefstal een HOT item is gebeurd dit regelmatig. Denk dat veel Limborijders dit kunnen beamen.

Hey Typhoon,
Ja, ik denk nu ook dat dat het geval is geweest. Nu heb ik niet een van de heetste motoren :o (al ben ik er zelf helemaal weg van :] ) Als dat het is dan de politie goed bezig.. Vond het alleen stom dat ze niet effe bijvoorbeeld een duim op staken toen ze me voorbij gingen ofzo. Ach boeie zolang ze me lekker laten rijden prima toch.
 
:} :} :}



Je moet je eega beter opvoeden!!! Geen vreemden in huis...(vandaar dat ik me een Rottweiler aangeschaft heb) :)
ach weet je, hij mag er best in (ik ken hem ook al heel lang) maar niet na 5 jaar ineens opduiken in zo'n clownspak en die disco bak bij mij voor de deur zetten....schoot me net ff in het verkeerde keelgat.....daar betaal ik geen belasting voor, aan het werk maar weer knul...boeven vangen !

iedereen is bij ons welkom maar als jezelf graag en niet vermomd als agent/dief/sinterklaas/biker of weet ik veel wat.... ;)
 
Ik kan maar een reden verzinnen waarom de politie in je dode hoek blijft rijden. Ze gaan er namelijk van uit dat jij ze niet ziet (het heet niet voor niets dode hoek) en op die manier kijken ze of je geen overtredingen maakt (zoals snelheid) waarop ze je dan kunnen pakken.

Gewoon een vies spelletje wat de smeris soms doet. Beste remedie is een teken geven van "kom maar voorbij" Dan weten ze dat je ze hebt gezien en dat hun spel uit is.

Oh, nog ff over dat 'brake-test' van de politie, dat heeft mij 15 jaar geleden fl 110,- gekost. Ik zou hebben gebumperkleeft achter een pliesieauto, die eerst een brake-test doet en daarna het bordje stop politie. Ik desondanks tijdig tot stilstand en dus ook voor de rechter verklaard dat er zodoende geen sprake kon zijn van te weinig afstand houden.
Wat doen die lullo's van een smeris? Die verklaren dus vrolijk dat ze eerst het bord hadden aangezet en daarna 'even' hun remlichten hadden laten oplichten.
Moraal van dit verhaal: pas op met smeris, want ze weten een verhaal altijd zo te draaien dat jij altijd de pinas bent. (zeker nu ook nog eens het hoger gerechtshof heeft bepaald dat politie nooit liegt!!!!)
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 15 december 2003 23:49 schreef Remakil het volgende:
Bij mij stond er pas een politiewagen een uur lang voor de deur.....

Zal ik het nog ff sterker maken, bij mij een paar maanden terug een heel AT, (arresatie team) in en om mijn huis, In volle bepakking, helmpjes, vesten, MP5 etc. Allemaal om mijn persoontje te arresteren. Je had de buurt moeten zien die wisten niet wat er gebeurde. Ik heb zo lang mogelijk gesparteld, maar uiteindelijk toch moeten opgeven tegen 6 man. Rara waar was dit in godsnaam voor nodig, wat had T-ice gedaan??????????????????? 8-)

Ik denk ook dat ze ff een check deden, maar zeg je nou dat ze makkelijk naar rechts konden??? Dan was je misschien ook onnodig links aant rijden, dus in dat geval een mazzeltje gehad.





Was een kennis van de buren en die kwam ff een bakkie doen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan