Politie en gestolen motoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
Al dat negatieve gebrabbel over de politie.. er mag af en toe ook iets positiefs vermeld worden :')


Ik houd voor mezelf redelijk bij wat er omg Amsterdam gejat wordt en dat hier op het MF vermeld wordt en ik zie dat bij heul veul topics de motoren toch terug komen bij de rechtmatige eigenaren! *O*


Dit is dus wat ik ben tegengekomen op MF.. Alleen omg. amsterdam en in 2010.

BMW f650 '97 geel gestolen; teruggevonden
Teruggevonden: Aprilia Dorsoduro Factory
help! mijn transalp is gisternacht gejat in Amsterdam
Motor net gejat en met de dood bedreigd..
Teruggevonden: Pegaso, gejat in A'dam oost

Allemaal terug..

Zo, moest ik ff kwijt :W

doei
 
volgens mij word er in het westen van het land ook meer gejat voor joyriding en geplande overvallen, dan export naar het oostblok (wat volgens mij in nijmegen etc het geval is)
 
En hoeveel worden er niet teruggevonden? En wie vind ze terug? De politie die actief speurt, of de politie die een belletje krijgt van iemand die een vreemde motor ziet staan zonder contactslot?
 
Laatst bewerkt:
Hayabusa van de oom van een vriend van me is nog steeds niet gevonden ook in Amsterdam/Osdorp gejat.
Dubbel slot met een beugel aan de muur vanwege all-risk verzekering.
Maar gelukkig zijn de motoren wel terug gevonden van mede motor-forum leden.
 
En hoeveel worden er niet teruggevonden? En wie vind ze terug? De politie die actief speurt, of de politie die een belletje krijgt van iemand die een vreemde motor ziet staan zonder contactslot?
zelfs als de burger het ziet is het nog aan de politie te handelen op basis ergens van... bovendien moet de burger de weg naar de politie vinden en bereid zijn melding te doen van iets verdachts, die bereidheid kun je ook deels terugvoeren op het werk van de politie, duidelijk laten zien dat er wat gebeurt met tips en mensen aansporen tips te geven horen ook bij politiewerk. zonder de 17 miljoen ogen op straat zou de politie zijn taak een stuk minder efficient uit kunnen voeren.
 
zelfs als de burger het ziet is het nog aan de politie te handelen op basis ergens van... bovendien moet de burger de weg naar de politie vinden en bereid zijn melding te doen van iets verdachts, die bereidheid kun je ook deels terugvoeren op het werk van de politie, duidelijk laten zien dat er wat gebeurt met tips en mensen aansporen tips te geven horen ook bij politiewerk. zonder de 17 miljoen ogen op straat zou de politie zijn taak een stuk minder efficient uit kunnen voeren.

FF zeiken
Je bedoelt natuurlijk 34 miljoen ogen , of moeten de burgers ook maar een oogje toeknijpen .

Sorry , kon het niet laten .
 
zelfs als de burger het ziet is het nog aan de politie te handelen op basis ergens van... bovendien moet de burger de weg naar de politie vinden en bereid zijn melding te doen van iets verdachts, die bereidheid kun je ook deels terugvoeren op het werk van de politie, duidelijk laten zien dat er wat gebeurt met tips en mensen aansporen tips te geven horen ook bij politiewerk. zonder de 17 miljoen ogen op straat zou de politie zijn taak een stuk minder efficient uit kunnen voeren.


De burger zou helemaal niet noodazkelijk zijn als de politie zijn/haar werk deed. helaas is alles ingedeeld in prioriteiten. Staat je tv ff te hard dan staan ze met 2 aan je deur, is je motor gejat moet je een afspraak maken voor een aangifte.
Ik heb geen hoge pet op van de politie. Ik zal hier niet uitwijden. Maar daag me ook niet uit, mijn reactie kan te duidelijk zijn.
Agenten, als je ze niet kan gebruiken is het net onkruid zoveel zijn het en als je ze echt nodig hebt moet je je agenda trekken. Duidelijk?
Vriendelijker kon ik het niet maken.
 
De burger zou helemaal niet noodzakelijk zijn als de politie zijn/haar werk deed. helaas is alles ingedeeld in prioriteiten. Staat je tv ff te hard dan staan ze met 2 aan je deur, is je motor gejat moet je een afspraak maken voor een aangifte.
Ik heb geen hoge pet op van de politie. Ik zal hier niet uitweiden. Maar daag me ook niet uit, mijn reactie kan te duidelijk zijn.
Agenten, als je ze niet kan gebruiken is het net onkruid zoveel zijn het en als je ze echt nodig hebt moet je je agenda trekken. Duidelijk?
Vriendelijker kon ik het niet maken.

Kip en ei verhaal, draai het om: de politie zou niet noodzakelijk zijn als de burger zich gewoon eens netjes gedraagt en zich aan de wetgeving/regels houdt en dus ook van andermans spullen afblijft.
 
Agenten, als je ze niet kan gebruiken is het net onkruid zoveel zijn het en als je ze echt nodig hebt moet je je agenda trekken. Duidelijk?
Vriendelijker kon ik het niet maken.


je bedoelt dat ze er wel zijn als jij stout bent, maar als je buren je pesten zijn ze ff druk bezig bij iemand anders?
 
Gelijk heeft Herr.Ik na de vele politiebashing opmerkingen verdienen zij ook wel eens een compliment. Ik zelf ben niet altijd positief over de politie maar dan doel ik meer op de struikrovers. Met motoragenten bijvoorbeeld is mijn ervaring heel anders, gewoon rechtvaardig en door dat te accepteren en beleeft te blijven hebben ze me al 2x een boete 'geschonken'.

Verder afgelopen zaterdag aangifte gedaan van brandstof diefstal en dat ging ook prima. Kwam ff binnen lopen en 20 minuten later was het allemaal al klaar.
 
Kip en ei verhaal, draai het om: de politie zou niet noodzakelijk zijn als de burger zich gewoon eens netjes gedraagt en zich aan de wetgeving/regels houdt en dus ook van andermans spullen afblijft.

Utopia. Agenten zouden eens wat meer tijd moeten maken voor echt noodzakelijke dingen.
Keer vergeten je richting aan te geven op een rotonde bijv maken ze een halszaak van, kinderen zonder bel op de foets o o wat een schande. Een oud vrouwtje dat beroofd word dat doen we morgen wel.
Boete niet betaald?? tis wk dus ff aanbellen met 6 man.
Gewoon ff werken lijkt me slimmer.
maar ja een agent met iq???
 
De burger zou helemaal niet noodazkelijk zijn als de politie zijn/haar werk deed. helaas is alles ingedeeld in prioriteiten. Staat je tv ff te hard dan staan ze met 2 aan je deur, is je motor gejat moet je een afspraak maken voor een aangifte.
Ik heb geen hoge pet op van de politie. Ik zal hier niet uitwijden. Maar daag me ook niet uit, mijn reactie kan te duidelijk zijn.
Agenten, als je ze niet kan gebruiken is het net onkruid zoveel zijn het en als je ze echt nodig hebt moet je je agenda trekken. Duidelijk?
Vriendelijker kon ik het niet maken.
Jij snapt er echt niets van en loopt enkel maar met wrok in je gedachte. maakt niet uit, jouw goed recht, maar verkoop daarom geen onzin.
 
Ik vind de politie wel prima. Ik had er vroeger een enorme hekel aan maar ik moet zeggen dat dat de laatste jaren minder geworden is.

Terugkijken vraag ik me af waarom ik er vroeger zo'n hekel aan had. Want het enige wat ik kreeg waren snelheidsbekeuringen en dat was m'n eigen fout.

Het zal wel mijn "jeugdige" anti-autoritaire instelling geweest zijn.
 
Utopia. Agenten zouden eens wat meer tijd moeten maken voor echt noodzakelijke dingen.
Keer vergeten je richting aan te geven op een rotonde bijv maken ze een halszaak van, kinderen zonder bel op de foets o o wat een schande. Een oud vrouwtje dat beroofd word dat doen we morgen wel.
Boete niet betaald?? tis wk dus ff aanbellen met 6 man.
Gewoon ff werken lijkt me slimmer.
maar ja een agent met iq???
Weet je wat het typische is. De agenten die ik ken boeit het echt geen moer of jij nu een foutje maakt in het verkeer, zolang het niet structureel is lekker boeie.
wat men veel erger vindt en ook meer tijd in steekt is het oude vrouwtje dat op straat overvallen wordt of door een babbeltruc geld afhandig is gemaakt.
Gouden kettingen die op brute wijze en soms met veel geweld worden afgenomen van mensen op straat. Overlast op straat door jongeren die de boel terorriseren en zo kan ik nog wel even door gaan.
Nogmaals, je klets echt onzin. er zullen best wel agenten zijn die liever een bonnetje uitschrijven dan echt te werken, maar scheer niet iedereen over 1 kam.
net als dat iq gebeuren. Totale nonsens. dat weet je zelf ook wel, maar je klinkt zo stoer. Lees ook eens de positieve berichten in het nieuw ipv telkens je vooroordeel bevestigd te willen zien in de selectief gelezen stukjes van je.
 
Zou niet nodig moeten zijn -O-

Maar goed eens loopt zo een verhaaltje weer wel goed af maar vaak genoeg niet helaas. -O-
 
Weet je wat het typische is. De agenten die ik ken boeit het echt geen moer of jij nu een foutje maakt in het verkeer, zolang het niet structureel is lekker boeie.
wat men veel erger vindt en ook meer tijd in steekt is het oude vrouwtje dat op straat overvallen wordt of door een babbeltruc geld afhandig is gemaakt.
Gouden kettingen die op brute wijze en soms met veel geweld worden afgenomen van mensen op straat. Overlast op straat door jongeren die de boel terorriseren en zo kan ik nog wel even door gaan.
Nogmaals, je klets echt onzin. er zullen best wel agenten zijn die liever een bonnetje uitschrijven dan echt te werken, maar scheer niet iedereen over 1 kam.
net als dat iq gebeuren. Totale nonsens. dat weet je zelf ook wel, maar je klinkt zo stoer. Lees ook eens de positieve berichten in het nieuw ipv telkens je vooroordeel bevestigd te willen zien in de selectief gelezen stukjes van je.

De wijk waar ik woon wordt bevolkt door nogal wat jongeren van niet nederlandse afkomst. Mijn ervaringen is dat je kunt bellen wat je wilt, bureau bezoeken of wat dan ook. Weinig tot geen reacti, soms uitleg als geen prioriteit of te weinig capaciteit. Als ik dan rondrij hier, lelystad is een trainingsgemeente voor opleiding agentjes, dan valt mij op hoe vaak je aan de kant gezet wordt, scholieren op fietspaden aangehouden wordne sochtends vroeg etc.
Misschien een keer die capaciteit beter benutten?? Of oegeven dat ze geen zin hebben in confrontaties.
Ik ben dit jaar alleen al schrik niet bijna 100 keer aangehouden en mocht evenzovele keren blazen. Ik drink nooit als ik moet rijden. Zowel met de auto of de motor.
Meeste keren begint het zo:
"Mag ik je rijbewijs zien?".
Alleen al het je, van een snotaap die klaarblijkelijk geen fatsoensnormen heeft.
Als je dan na enige discussie toch U te horen krijgt en je volgt het gesproken woord op, laten zien ipv overhandigen, dan is het helemaal feest.
Nee ik ben tot nu toe niet 1 agent tegengekomen die ik enig iq toedicht.
Wel keer vergeten boete te betalen en om half zes 6 man aan me deur.
Heb meedere vervelende ervaringen met die gasten. Ik ben niet stoer maar laat me door iemand die net uit de luiers is geen je noemen.
Zijn ze met zijn tweetjes dan zijn ze in staat ene verhaal op papier te zetten die totaal niet strookt met de werkelijkheid. Heb zelfs van 1 keer opnames met video en geluid gemaakt dor een maatje die naast me zat. Pas toen op het bureau die beelden tevoorschijn kwamen kreeg ik een excuus van een hulpofficier. Maar optreden tegen met de waarheid googelende gasten ho maar.
Voor hetzelfdegeld zit je een paar weken voor leugens.
We komen hiet echt niet uit, ik heb niks met die gasten en voel niks voor ze.
Wil ook niks met ze te maken hebben.
Zal ook nooit iemand op visite komen bij me die bij justitie werkt. Das einde vriendschap.
 
HUIL VERHAAL BLABLAALBA CALLIMERO ETC ETC DINGUS ZEGT DAT BLALBA

Man man wat een onzin kan jij lullen zeg. Ik heb vorig jaar 40.000 kilometer afgelegd en ben wel geteld 0 keer staandegehouden. Als jij in 1 jaar wel 100x staande wordt gehouden moet er wel echt iets heel erg mis zijn met jou rijstijl want ik zelf heb me in die 40.000 kilometer nou niet bepaald aan alle verkeersregels gehouden. Verder zou ik het alleen maar als positief zien als ik meer alcohol controles zou zien. Alcohol en verkeer is voor mij namelijk echt een dikke nee-nee.

En misschien moet je wat minder vaak de politie bellen met "Ze kijken me eng aan" want tja daar komen ze inderdaad niet voor. Ik zelf woon in Amsterdam Zuid-Oost en ben regelmatig te vinden in Amsterdam West. Heb tot nu toe 2x de politie gebeld voor echt relevante c.q. dringende zaken en binnen no-time stond er ruim voldoende politie op de locatie.
 
Laatst bewerkt:
Man man wat een onzin kan jij lullen zeg. Ik heb vorig jaar 40.000 kilometer afgelegd en ben wel geteld 0 keer staandegehouden. Als jij in 1 jaar wel 100x staande wordt gehouden moet er wel echt iets heel erg mis zijn met jou rijstijl want ik zelf heb me in die 40.000 kilometer nou niet bepaald aan alle verkeersregels gehouden. Verder zou ik het alleen maar als positief zien als ik meer alcohol controles zou zien. Alcohol en verkeer is voor mij namelijk echt een dikke nee-nee.

En misschien moet je wat minder vaak de politie bellen met "Ze kijken me eng aan" want tja daar komen ze inderdaad niet voor. Ik zelf woon in Amsterdam Zuid-Oost en ben regelmatig te vinden in Amsterdam West. Heb tot nu toe 2x de politie gebeld voor echt relevante c.q. dringende zaken en binnen no-time stond er ruim voldoende politie op de locatie.

Als je goed opgelet had op school met nederlands, dan had je kunnen LEZEN dat die sukkels hier training hebben. Die training bestaat eruit met 20 man verkeerscontroletje houden. Daar is ook meteen blazen bij. Kost niks extra.
Als je pech hebt en je van de ene kant naar de andere kant van Lelystad moet kan je zomaar 4 keer zo'n feestje meemaken.

Ik ben ook niet tegen alcohol controles zeker niet.
Ik bel geen politie, breek liever me nek dan dat ik dat soort volk bel.
Kom je zelf ook wel achter als je van je nest geplukt wordt en al na 26 dagen blijkt dat ze zich vergist hebben. Sorry maar U leek toch echt op die man. Koop ik niks voor, wel hele hoop ellende daardoor, geen inkomen, rekeningen niet kunnen betalen, hoop regelingen treffen etc.
Excuses ho maar wel de hele buurt erbij staan kijken. Sinds die tijd moet ik ze niet.
Ik heb mijn eigen woorden voor ze die ik maar niet op het forum zal zetten. Maar dat het niet vriendelijk is, kan je van me aannemen.
Ff voor de duidelijkheid ik heb geen strafblad en ook geen justitieel verleden. Zelfs 5 jaar in het gevangeniswezen gewerkt.
Mocht elke dag naar huis en had een sleutel.
 
Tja, het moet toch ook geleerd worden he? Pech joh, dat je in Flevoland woont. Maargoed, ik ga er ook niet verder op door want iemand die het over 'die sukkels' en 'dat soort volk' heeft dicht ik ook niet erg veel wijsheid toe.

Fijne dag morgen weer, succes met de 101ste staandehouding en frustreer u lekker verder over die misser van die sukkels.

Voorlopig hebben 'ze' mij nog altijd m'n leven gered.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan