Politie ervaringen mbt rijden zonder db-killer

Ze moeten gewoon alle niet standaard af fabriek uitlaten verbieden,
dan hoeven ze ook niks te meten en een niet standaard uitlaat rijden is gelijk een
wokmelding en een fikse boete.
Het is belachelijk dat fabrikanten steeds strengere uitlaat geluid eisen krijgen opgelegd
en dat die standaard uitlaat door veel eigenaren gelijk word vervangen door een uitlaat die meer herrie maakt.

Akrapovic maakt al dempers waarbij de db-killer geïntegreerd en niet meer los te halen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon dicht bij een snelweg en je zou eens moeten weten hoeveel verschil of er tussen zit. Sommigen hoor je echt een km verderop nog. Het is mijn eigen keus om hier te gaan wonen maar ik vind die herriemakers eigenlijk enorme eikels. En dan is er ook nog wel een tussenweg met een vervangingsuitlaat -waar dan wel een db-killer inzit- die vaak iets luider is.
 
Ik heb jaren (ja ik weet het, ben een eikel) met open uitlaat gereden.
Nooit last mee gehad.
Heb er tegenwoordig db killers in, ik werd zelf gek van de herrie.
 
Ik vind het geluid dat sommige motoren produceren juist "porno".

Hetzelfde met auto's. Als er zo'n ouwe gorgelende V8 bus naast mij staat bij het stoplicht, doe ik express het raam van mijn koekblik even open. Voor de frisse lucht uiteraard... O-)
 
Ze moeten gewoon alle niet standaard af fabriek uitlaten verbieden,
dan hoeven ze ook niks te meten en een niet standaard uitlaat rijden is gelijk een
wokmelding en een fikse boete.
Het is belachelijk dat fabrikanten steeds strengere uitlaat geluid eisen krijgen opgelegd
en dat die standaard uitlaat door veel eigenaren gelijk word vervangen door een uitlaat die meer herrie maakt.
Je kunt ook je originele uitlaat modificeren.
 
Ik woon vlakbij de vruchtenbuurt in Den Haag en ik rijd met een Akrapovic uitlaat zonder db-killer. Op Scheveningen en Kijkduin heb ik niks te zoeken op de motor. Vaak genoeg agenten naast me gehad die vrijwel niets doen of even een duimpje omhoog steken. Ik denk dat het ook een beetje aan je rijgedrag ligt, daarnaast maakt m'n uitlaat ook niet overdreven hard geluid zoals sommige motoren dat hebben met een open G&G uitlaat oid.

Enige momenten wanneer ik m'n db-killer erin heb zitten is als ik de binnenstad van Rotterdam bezoek(wat vrij weinig is, aangezien ik vorig jaar afgestudeerd ben) en als ik Duitsland in ga.
 
dat komt volgens mij omdat ze voor de euro4 homologatie niet meer verwijderbaar mogen zijn :P

Exact, en dat is de reden dat ik een Akrapovic met uitneembare demper heb gemonteerd.
Nu rijd ik zelf met een bizar fijn en hard geluid, tuurlijk het is hard. Er zijn genoeg oudere mensen die je altijd zuur aankijken. Helaas, het is niet mijn probleem. Ben van mening dat ik niet met iedereen rekening moet houden.
 
Haha,weg met die herrie kleppenhokken en iedereen verplicht op de
2 takt *O* :Y })

Ja dan heb je kutherrie en stank :/

Ik rij zelf trouwens (nog) rond met een open Mivv demper waar geen killer in kan. Soms vind ik het geluid wel mooi, maar als ik door een woonwijkje kachel (en dat doe ik altijd heel rustig) vind ik het soms wel een beetje aso.

Ben trouwens weleens aangehouden, maar ik heb ze nooit gehoord over m'n uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt omdat de algemene perceptie dat een motor een takkeherrie hoort te maken c.q. mag maken.
 
agh , alles en iedereen maakt een takkeherrie,dus waarom een motor niet?


Ja dan heb je kutherrie en stank :/

Ik rij zelf trouwens (nog) rond met een open Mivv demper waar geen killer in kan. Soms vind ik het geluid wel mooi, maar als ik door een woonwijkje kachel (en dat doe ik altijd heel rustig) vind ik het soms wel een beetje aso.

Ben trouwens weleens aangehouden, maar ik heb ze nooit gehoord over m'n uitlaat.


ff naar loenen gaan :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rij tot nu toe ook zonder db killer. Wat ik hier hoor is dat je vooral moet uitkijken in Rotterdam en Groningen... Laat ik daar nou net niet komen.

Vorig weekend wel in Duitsland gereden met me open uitlaat (yoshimura trs op zx6r). Vanwege een ongeluk was er politie en liep nog een rondje om onze motoren. De duitse agent gaf aan dat het 50 euro zou kosten als we zo zouden rijden. Iedereen met een db-killer moest hem terplekke monteren. Een vriend van me en ik hebben beide een uitlaat zonder e-keur en zonder db-killer, hij keek naar de uitlaten, maar door het ontbreken van het gaatje in de demper waar de db-killer in vast zit wist hij niet wat hij moest doen, hij dat misschien dat het origineel zo zat (motor stond ook uit). Daarna zonder problemen weg gereden.

Ik ga dus geen gaatje in me demper boren voor een db-killer en blijf lekker zo rijden. Al is het maar voor me eigen veiligheid. Er rijden zat mensen in NL in een koekblik die je totaal geen ruimte geven, niet kijken, of half slapend door het verkeer gaan met een smartphone in de hand. Nou... laat mij ze dan maar even wakker schudden met die herrie pijp.
 
Ja dan heb je kutherrie en stank :/

Ik rij zelf trouwens (nog) rond met een open Mivv demper waar geen killer in kan. Soms vind ik het geluid wel mooi, maar als ik door een woonwijkje kachel (en dat doe ik altijd heel rustig) vind ik het soms wel een beetje aso.

Ben trouwens weleens aangehouden, maar ik heb ze nooit gehoord over m'n uitlaat.

Op m'n Z1000 '03 Mivv gp's gehad.

nee, ik ben het niet
nee, de videocamera is niet te slecht dat het geluid vervormd wordt.
Zo klinken ze.

Bij verkoop de Mivv's eraf gehaald en pas laten maken op de zx10r '06.

Bij verkoop van de 10r krijgen ze een ereplaats aan de muur, midden in de woonkamer.

In Nederland nooit problemen mee gehad, ook niet bij alcoholcontrole. Moet wel zeggen, hield zoveel mogelijk rekening met de mens om me heen.
Maar ben me bewust dat een ander me al aso noemt vanaf het moment dat je besluit ze te monteren.

Er is verschil tussen je ergens aan storen, of ergens hinder van ondergaan. Sommigen gooien beide op één hoop. Bij het onderwerp luide uitlaat heeft die laatste groep de wet aan hun zijde. Ze hebben dus gelijk.
 
Exact, en dat is de reden dat ik een Akrapovic met uitneembare demper heb gemonteerd.
Nu rijd ik zelf met een bizar fijn en hard geluid, tuurlijk het is hard. Er zijn genoeg oudere mensen die je altijd zuur aankijken. Helaas, het is niet mijn probleem. Ben van mening dat ik niet met iedereen rekening moet houden.

Dat vooral oudere mensen je zuur aankijken wil wat zeggen, oudere mensen horen slechter.Echt zielig voor de jongere mensen dus.
 
Ik heb het andere topic eens doorgebladerd over de inbeslagname van de motor door luide uitlaten en wat mij opvalt dat mensen het vooral zo scheef vinden dat er voor verschillende motoren zulke verschillende waardes worden aangehouden, soms het zelfde model over meerdere jaren verschillende waardes. en daar mag je max 2db boven dus.

De crux van dit verhaal is dat je motor volgens bepaalde specificaties van de RDW een kentekenbewijs hebt gekregen en van dat kenteken bewijs mag je niet veel afwijken. Of het nou om het geluid gaat of bijv het vermogen en ik las vandeweek ook nog ergens iets over dat de wielbasis ook iets mag afwijken. Als je dit veranderd moet je dit aan laten passen op je kenteken en dat zal ook aan voorwaarden moeten voldoen en zeker niet voor alles mogelijk zijn. Een andere kleur moet je ook doorgeven.

Dus eigenlijk als je een luide motor wilt moet je daar bij aanschaf al opletten of dat op kenteken mag, en anders heb je gewoon pech als je gepakt word met te luide uitlaten
 
Ik volg ook even uit interesse. Heb net een intruder tweedehands gekocht en met merkloze open uitlaten. Zelf zou ik zon dingen er nooit laten opzetten. Maar ik ga geen kosten doen aan een motor van zeventien jaar oud om alles nog te veranderen. Als je niet teveel gas geeft in eerste valt het nog wel mee. Duitsland en Oostblok zal ik dan maar mijden en ook Rotterdam en Groningen. Was trouwens ook niet van plan om daar te komen.
 
Heerlijk bruut geluid man.... :}



Op m'n Z1000 '03 Mivv gp's gehad.

nee, ik ben het niet
nee, de videocamera is niet te slecht dat het geluid vervormd wordt.
Zo klinken ze.

Bij verkoop de Mivv's eraf gehaald en pas laten maken op de zx10r '06.

Bij verkoop van de 10r krijgen ze een ereplaats aan de muur, midden in de woonkamer.

In Nederland nooit problemen mee gehad, ook niet bij alcoholcontrole. Moet wel zeggen, hield zoveel mogelijk rekening met de mens om me heen.
Maar ben me bewust dat een ander me al aso noemt vanaf het moment dat je besluit ze te monteren.

Er is verschil tussen je ergens aan storen, of ergens hinder van ondergaan. Sommigen gooien beide op één hoop. Bij het onderwerp luide uitlaat heeft die laatste groep de wet aan hun zijde. Ze hebben dus gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan