Politie gaat onnodig links rijden zwaar bestraffen

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Politie gaat onnodig links rijden zwaar bestraffen

Uitgegeven: 30-8-2001 14:48
Laatst gewijzigd: 30-8-2001 14:55

AMSTERDAM - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) controleert vanaf donderdag extra op onnodig links rijden op snelwegen. Dat is bekendgemaakt bij het begin van de campagne Rijd niet onnodig links.



Automobilisten die niet naar rechts gaan, terwijl die rijstrook wel vrij is, krijgen 180 gulden boete. Minister Netelenbos (Verkeer) gaf samen met het Verbond van Verzekeraars en de KLPD het startsein voor de campagne.

Links rijden veroorzaakt irritatie bij achteropkomende automobilisten, die op hun beurt reageren met bumperkleven, snijden en rechts inhalen. Dat leidt tot ongelukken en filevorming. Vorig jaar liepen 1713 mensen letsel op en raakten 10.000 auto\'s beschadigd door ongevallen die samenhingen met onnodig links rijden. Negentig procent van de ongevallen kan voorkomen worden door voldoende afstand te houden.

De redenen waarom bestuurders te lang links blijven rijden lopen uiteen: ze zijn afgeleid door telefoneren, praten met medepassagiers, zijn bang om in te voegen of doen het gewoon zonder er bij na te denken.

Volgens het autoprogramma Blik Op De Weg staat onnodig links rijden op de tweede plaats van de ergenis-top-10.

Ergernissen Top 10:

1. Mistlampen voeren voorzijde
2. Onnodig lang links rijden
3. Snelheid te laag
4. Kleven
5. Inhalende vrachtwagens
6. Niet (tijdig) gebruiken richtingaanwijzers
7. Rekeningrijden
8. Telefonerende bestuurders
9. Fietsers en brommers zonder licht
10. Geen richting aangeven bij afslaan op een rotonde
 
Nog even over het bovenstaand stukje.

Ik ben een aanhanger van het amerikaanse systeem, wat inhoud dat je gewoon in je baan blijft rijden die je hebt. Het maakt dan niet uit aan welke kant je inhaald.

Ik word namelijk doodziek van die gasten die de hele tijd van baan wisselen en dan natuurlijk niet eerst even goed omkijken. Als je gewoon in je eigen baan blijft rijden op je eigen snelheid hoef je ook niet de hele tijd in je spiegel te kijken. Zou ook veel ongelukken kunnen schelen, denk ik.

Tevens mag je dan ook mensen die links rijden, gewoon rechts inhalen (wat ik nu ook al weleens doe maar dan groet ik diegene die links rijd wel even :j )
 
Ja Leuk Boom Boom.

Alleen hebben ze in Amerika daar wat meer ruimte voor.
Ik bedoel een gewone straat door een stadje is daar al 4 baans. Dan kan het wel.
 
Wel goede zaak dat daar op gaan controleren....

Maar ze willen maar een ding en dat is de staatskas spekken!!

Er is laatst voor de tweede keer in mijn auto ingebroken (ruiten ingeslagen, complete hoedeplank met boxen weg), aangifte gedaan, maar dat komt ergens boven op een stapel te liggen en je hoort er nooit weer iets van.

Daar moeten ze wat aan doen en niet van acties om weer zo veel mogelijk geld binnen te halen.
 
Laatst bewerkt:
De boete valt me nog mee, ik meende gehoord te hebben dat het 240 piek kostte dat onnodig linksrijden...

Pfff hoe willen ze dit nu gaan controleren :? Een kastje op het viaduct zetten :? Zoals gewoonlijk, leuk bedacht, niet te controleren... horen we verder niks meer van.

Geef mij maar een tank, ik wals die linksrijders wel plat }) :+ ;)
 
s´morgens vroeg half zes inhalende vrachtwagens
elke morgen een keer of zes
remedie over de vluchtstrook erlangs en even een
vingertje tonen
vanmorgen begon er eentje te knipperen met zijn lichten maar toen zat ik er al een paarhonderd
meter voor
 
amerikaanse systeem hier zal niet werken hoor.. geraak je nergens.. links is SNEL verkeer, daar wil ik geen van die 100 rijdende idioten hebben (voorbijstekende vrachtwagen kan\'k nog tolereren maar geen bompa\'s\')

wel jammer dat dit geen idee\'tje is van durant of stevaert
 
Je bent niet de enige. Bij de laatste enquete over populatiteit van politicy bleek ze verreweg de minst populaire... :j

Onderzoek in Engeland geweest, naar betrouwbaarheid van beroepsgroepen: politicy scoorden net zo laag als advocaten en journalisten.
 
Dat het rijden met mistlampen aan voor zo hoog staat. Doe het zelf ook regelmatig maar zo veel lichtsignalen krijg je niet van tegenliggers.
 
Dat het rijden met mistlampen aan voor zo hoog staat. Doe het zelf ook regelmatig maar zo veel lichtsignalen krijg je niet van tegenliggers.

Mensen die met mistlampen aanrijden terwijl het niet nodig is staan bij mij bekend als domme lui. Mensen die hun mistachterlicht aanhebben, en je ze er op wijst door voor ze te rijden en je eigen mistachterlicht ff aan en uit te doen een paar keer, maar ze het na verloop van tijd nog niet uit doen staan bij mij te boek als NOG dommer :)

En zo irritant is mistverlichting nog niet eens echt, maar waarom zet je ze aan, zoveel extra zie je ook weer niet. Met groot licht rijden is erger.

Waar ik me meer aan erger zijn auto\'s met defecte lampen. Levensgevaarlijk, ben zelfs een keer BIJNA op een auto geklapt omdat z\'n 1 remlicht het niet deed, en de ander heel vaag was. Heb toen maar de weg een zwarte rubberlaag gegeven en heb me de deuken bespaard.
Het leukste is dat ik dan nog schuldig ben ook als ik er achterop ging.
 
Joking,

En ik ben het helemaal met je eens.....elke regel die ze hier in Nederland invoeren is alleen, en dan ook maar alleen bedoeld om de staatskas te spekken. :j :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan