Politie gaat rijden op BMW R1200 RT en Yamaha MT-07 Tracer

Daar is tie dan........

[afbeelding]

'( Weer zo'n achterlijke grote zwarte koffer achterop |( ( ja, is nodig voor de apparatuur, flitsers, sirene, mobilofoon enz enz maar dat hoeft toch niet zo ?? )

En die koffer maakt de achterkant weer zo hoog dat Deputy Duc weer iedere keer als een meisje moet opstappen, die kan z'n been er niet overheen zwaaien, wedden ? :P

Maar kolere... wat hebben ze die achterkant weer lelijk gekregen zeg... :X
 
Laatst bewerkt:
'( Weer zo'n achterlijke grote zwarte koffer achterop |( ( ja, is nodig voor de apparatuur, flitsers, sirene, mobilofoon enz enz maar dat hoeft toch niet zo ?? )

En die koffer maakt de achterkant weer zo hoog dat Deputy Duc weer iedere keer als een meisje moet opstappen, die kan z'n been er niet overheen zwaaien, wedden ? :P

Maar kolere... wat hebben ze die achterkant weer lelijk gekregen zeg... :X
Gaat daar ook de broodtrommel in ofzo?

Een mobilofoon en wat knipperrelais passen ook onder de buddy als je een beetje creatief bent.
 
Die vering verbaasd me dan wel, ik las in dat stuk over de rijkswaterstaat motor dat ivm het nieuwe gewicht er toch een andere vering setup toegepast wordt.

Is het gewicht in politie trim met equipment niet behoorlijk hoger?

De Fjr van de Kmar heeft wel aangepaste vering van Hyperpro, houdt de boel strakker bij extreem gebruik :t
 
Gaat daar ook de broodtrommel in ofzo?

Een mobilofoon en wat knipperrelais passen ook onder de buddy als je een beetje creatief bent.

Ja, voor een particulier met een 27mc bakkie en alarmverlichting wel ja....

Er komt wat meer bij kijken als je C2000 spul kwijt moet, sirene +zwaailichten die op allerlei manieren geschakeld kunnen worden, positiebepaling en nog wat grappen. Bovendien word de originele kabelboom niet gebruikt, alles word parallel aangelegd inc eigen accu.
 
Laatst bewerkt:
Passen er nog wel donuts in die beautycase? :+

Je kan er over klagen, maar ik geloof dat je best prettig moet kunnen werken met die 07. Ik weet niet wat de stuuruitslag is en of het ding tegen een stootje kan, maar het is best een geinig ding. Het zadel moet wel beter zijn dan die van BMW, alleen daar zou ik al blij mee zijn. De sirene naast het kuipwerk vind ik dan wel weer schreeuwen om ellende. Als de motor omvalt, dan gaat de sirene op zeker door het kuipje. Waarom dan nog een valbeugel?
 
Laatst bewerkt:
Daar is tie dan........

[afbeelding]

Ben er niet helemaal over uit of ik deze nou mooier vind dan de huidige F650GS. Lijkt wel of alles minder wordt bij de politie :+

20604222_1960714294205130_3896398925510333783_n.jpg
05640.JPG
 
Passen er nog wel donuts in die beautycase? :+

Je kan er over klagen, maar ik geloof dat je best prettig moet kunnen werken met die 07. Ik weet niet wat de stuuruitslag is en of het ding tegen een stootje kan, maar het is best een geinig ding. Het zadel moet wel beter zijn dan die van BMW, alleen daar zou ik al blij mee zijn. De sirene naast het kuipwerk vind ik dan wel weer schreeuwen om ellende. Als de motor omvalt, dan gaat de sirene op zeker door het kuipje. Waarom dan nog een valbeugel?

Donuts...passen nog net. Er is een dubbele bodem gemaakt waar de elektronica onder zit. Er is nog een cm of 7 /8 over voor de donuts.

Nog een valbeugel :? Kijk eens naar die achterste valbeugel ? Daar leggen ze in Rotterdam zeeschepen aan vast.
En die sirene zit binnen de valbeugel, zal wel meevallen met schade, lijkt mij. Voorste valbeugel is dan wel weer netjes uitgevoerd.
 
Gefeliciteerd met de Tracer 700 en dat er maar veel boeven mee gevangen gaan worden.
Ben zelf ook al een aantal jaar op zoek naar een vervanger voor mijn TransAlp (650).

TransAlp is een heerlijk brommertje, voor off-road en trappenrijden dan weer minder geschikt vanwege de "zware" voorkant.

Gaat beter met een Suzuki DR350 of KTM300GS ;-)

Na een proefrit op de BMW F700GS was ik hier wel pleitte van, met de F800GS ook proefgereden maar deze heeft te analoog gas en kan je niet rustig mee rijden.
 
'( Weer zo'n achterlijke grote zwarte koffer achterop |( ( ja, is nodig voor de apparatuur, flitsers, sirene, mobilofoon enz enz maar dat hoeft toch niet zo ?? )

En die koffer maakt de achterkant weer zo hoog dat Deputy Duc weer iedere keer als een meisje moet opstappen, die kan z'n been er niet overheen zwaaien, wedden ? :P

Maar kolere... wat hebben ze die achterkant weer lelijk gekregen zeg... :X


Klopt. Ik trap steeds tegen dat verrekte ding aan. _O- _O- _O-
 
Gefeliciteerd met de Tracer 700 en dat er maar veel boeven mee gevangen gaan worden.
Ben zelf ook al een aantal jaar op zoek naar een vervanger voor mijn TransAlp (650).

TransAlp is een heerlijk brommertje, voor off-road en trappenrijden dan weer minder geschikt vanwege de "zware" voorkant.

Gaat beter met een Suzuki DR350 of KTM300GS ;-)

Na een proefrit op de BMW F700GS was ik hier wel pleitte van, met de F800GS ook proefgereden maar deze heeft te analoog gas en kan je niet rustig mee rijden.

Trappen rijden, op en af, ging met de Transalp uitstekend. Met die BMW waag ik mij er liever niet aan.
 
Trappen rijden, op en af, ging met de Transalp uitstekend. Met die BMW waag ik mij er liever niet aan.

Met een Tracer 700 ga je ook geen trappen rijden. Heeft net als de F700GS een klein voorwiel. Beter voor op de weg (goed sturen) maar minder geschikt voor offroad en trial (trappen en andere obstakels). Eigenlijk zou de stadspolitie Africa Twins moeten krijgen, kom je snel mee ter plaatse en ook een trappetje meepakken behoord tot de mogelijkheden.

c4.png
 
Met een Tracer 700 ga je ook geen trappen rijden. Heeft net als de F700GS een klein voorwiel. Beter voor op de weg (goed sturen) maar minder geschikt voor offroad en trial (trappen en andere obstakels). Eigenlijk zou de stadspolitie Africa Twins moeten krijgen, kom je snel mee ter plaatse en ook een trappetje meepakken behoord tot de mogelijkheden.

[afbeelding]
Mooie motor, maar die is (iig voor consumenten) een paar duizend euro duurder. Aanschafbedrag is ook wel belangrijk als je een boel van die dingen besteld. De V-Strom 650 lijkt mij wel een leuke *goedkope politie stadsmotor, maar blijkbaar was die niet goed genoeg? Of heeft Suzuki helemaal niet mee gedaan? :9

Jammer eigenlijk dat Honda nog geen motor onder de AT heeft, een nieuwe TA lijkt mij wel wat. :Y
 
Het is toch van de zotte dat Kraan & Co in dikke VW Touran's mogen rondrijden en motoragenten worden afgescheept met het goedkoopst mogelijk model motorfiets.

Op de barricades en dwing een knappe dienstfiets af.
 
Het is toch van de zotte dat Kraan & Co in dikke VW Touran's mogen rondrijden en motoragenten worden afgescheept met het goedkoopst mogelijk model motorfiets.

Op de barricades en dwing een knappe dienstfiets af.

Dit zijn echt prima motoren voor het doel dat ze dienen. Geen idee wat jij dan als een knappe dienstfiets ziet?
 
Het is toch van de zotte dat Kraan & Co in dikke VW Touran's mogen rondrijden en motoragenten worden afgescheept met het goedkoopst mogelijk model motorfiets.

Op de barricades en dwing een knappe dienstfiets af.
Zo dik is een Touran toch niet? Aan dikke politie auto's denk ik eerder aan Subie's, Benzen, BMW's oid. :9

e46e3c7d2230a8398fe8ef81285b871c9f3e2190.jpg
:9~

Een Tracer 700 of iets soortgelijks lijkt mij prima voor de stads politie, als ze op een CRF250L werden gezet dan zou ik wel zeggen dat het wel iets meer mag. :)
 
In een VW UP kan je ook surveilleren.
Dus waarom wel auto's uit een hoger segment maar geen motorfietsen uit dit segment.

Tracer 700 is vergelijkbaar met een UP en echt low budget.

Gun de stadscowboys een goed paard dat snel en wendbaar is.

Bijkomend voordeel is dat het psychologisch beter werkt, voor wie heb jij nu meer respect:
- Agent op een wijvenbrommer of op een echte mannenmotor
- Agent in een UP of Touran
 
BMW op zich of die F700 ?

Voor de F kan ik zeggen dat ik het een prima motor vind voor iemand prive maar niet voor politiewerk.
Net niet wendbaar en licht genoeg in de stad, te slemielig en niet genoeg power voor provinciaal, laat staan snelweg.
Geen vis, geen vlees.Machtig om te rijden maar veel van de K1600 hebben toch wat problemen met het politiewerk.
En idd, de 1600 is vrijwel alleen bij verkeersdiensten gebruikt.Tijdens de rijopleiding(en) als motoragent word er ook heel veel geleerd op hogere snelheid.
Alleen gaat het dan niet om trucjes en motorbeheersing op lagere snelheid maar juist om risico's herkennen en anticiperen.

Al die andere oefeningen liggen niet eens zo veel hoger als de bijzondere verrichtingen tijdens je rijlessen, alleen oefent de gemiddelde motorrijder die nooit meer na zijn examen en in het dagelijks werk gebruikt een motoragent die vaardigheden dagelijks, die blijft dus wel geoefend.
Sterker: voor aanvang van de opleiding mag je eerst s komen laten zien in hoeverre je het motorrijden beheerst, als je de bijzondere verrichtingen dan al niet beheerst dan zul je niet eens aan de opleiding mogen beginnen.
De instructeurs hebben 3 weken om je eea bij te brengen en hebben geen tijd om nog met dat soort dingen aandacht te moeten besteden.

Een ding wat als politiemotorrijder sowieso uit den boze is... is een risico MOETEN nemen.
De hele opleiding draait er juist om zo snel mogelijk ergens aan te komen met zo min mogelijk risico.

Degene die jou ergens nodig heeft, heeft er niets aan als jij onderuit gaat en dus helemaal niet meer ter plaatse zult komen.
En idd, soms lijken dingen heel erg risicovol, maar met uitleg erbij blijkt dat risico onderkent te zijn en zijn er mogelijkheden om die risico's te verkleinen. Zo zit er in de gevorderde opleidingen ook hele stukken over inhalen in bochten, of ze nu wel of niet overzichtelijk zijn.
Voor een toeschouwer ziet het er adsurd uit, de rijder die het trucje kent...die weet wat wel/niet kan. ( ik heb vaker dit soort dingen uitgelegd, deze ga ik niet uitleggen, met alleen theorie zou ik niet willen dat iemand het in de praktijk gaat uitproberen )
Algemeen ben niet zo thuis in hun modellen.
 
In een VW UP kan je ook surveilleren.
Dus waarom wel auto's uit een hoger segment maar geen motorfietsen uit dit segment.

Tracer 700 is vergelijkbaar met een UP en echt low budget.

Gun de stadscowboys een goed paard dat snel en wendbaar is.

Bijkomend voordeel is dat het psychologisch beter werkt, voor wie heb jij nu meer respect:
- Agent op een wijvenbrommer of op een echte mannenmotor
- Agent in een UP of Touran
Een Touran hoger segment? Wat voor gelul is dit joh, wat snuif jij?

Als je zou proberen je kromme vergelijking te maken met de Volvo's van vroeger, tot daar aan toe.. maar een Touran? _O-
 
Een Touran hoger segment? Wat voor gelul is dit joh, wat snuif jij?

Als je zou proberen je kromme vergelijking te maken met de Volvo's van vroeger, tot daar aan toe.. maar een Touran? _O-

Ja ik mis hem ook ff, als de 4-wielers nou 5 serie stations waren zoals in duitsland wel gebruik wordt. Maar een touran een dure auto noemen. 't worden nu B-klasses dus mercedes, dat is dan zeker helemaal te duur?

Ik zie de tracer niet echt als een budget bike, gewoon een middenklasser van een gerenommeerd merk. als zou nou bij een chinees gingen winkelen ofzo...
 
Touran is wel een dikkere bak dan een UP.
Misgun ze die bak niet, maar dan ook de stadscowboys op een knappe brommer.

Kan iedereen en zijn moeder wel zeggen dat een Tracer 700 een goed paard is, Africa Twin is een nog beter paard.

Blijft een kwalijke zaak dat van bovenaf bepaald wordt wat goed voor je is vanwege Europeesche aanbestedingsregels.

Fuck deze regels en laat de politieregio's zelf bepalen wat goed voor ze is :+
 
Laatst bewerkt:
In Engeland worden kosten noch onderhoud bespaard en rijden sommige dienders gewoon op Ducati's. Of je blij wordt van een werkdag op zo'n diavel doorbrengen laat staan een panigale is dan weer een ander verhaal.
okey, hele verhaal is dat ze te leen werden aangeboden door ducati dealer

MDpbtIq.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan