Politie Groningen rijdt op nieuwe Pan European's

Coolcase

MF'er
9 mei 2006
41
0
Westerbroek
Komt ik net uit de motorzaak voor een paar fraaie handschoenen, word ik ingehaald door een motoragent op een Honda motorfiets! Even goed kijken, in de felle teamkleuren van onze ordebewakers is het model voor mij lastiger te identificeren... Maar het is een Pan! *O* En wel een nieuwe! ( <---Honda-fan hiero..)

Naar mijn idee zag ik tot voor kort hier in de buurt (provincie Groningen, regio oost) alleen maar de overbekende BMW K1100. Ik herken BMW motoren zelfs aan dat boxer/kardan geluid doordat de politie erop rijdt. En ze rijden er volgens mijn gevoel al zo ontzettend lang mee dat al die motoren minstens 200.000km hebben afgelegd.

In de Stad zag ik ook een agent op een andere Honda motorfiets. Uiteraard ook in de teamkleuren. Volgens mij een Varadero.

Heeft iemand meer informatie over het motorfietsbeleid van de politie? Ik zag net op Politie.nl dat ze al langer schijnen te rijden op de ST1100.

*disclaimer: ik vind BMW motoren ook helemaal prima hoor! :W
 
ST1300's zijn zeker niet nieuw binnen de politie. Nadat men zowel in de regio als bij het KLPD goede ervaringen had opgedaan met de ST1100's (dit ten koste van het aantal R's en K's van BMW) heeft men drie jaar geleden een order geplaatst voor een aantal ST1300's zowel voor regio als KLPD). Reeds tijdens de beproeving hiervan en in de dagelijkse praktijk zijn er toch enige beperkingen van de ST1300 aan het licht gekomen, waardoor de motor aangemerkt werd als "minder goed bruikbaar voor de werkzaamheden van het KLPD". Hierna is besloten reeds aangeschafte exemplaren van het KLPD af te stoten naar de regiopolitie en is een nieuw verwervingstraject opgestart. Mede daardoor zal het binnenkort goed mogelijk zijn dat je naast BMW's FJR1300's tegen zult komen in "zuurstok" uitmonstering.

De KMAR heeft deze beslissing reeds genomen en is overgegaan tot de aanschaf van FJR1300's. Alle KMAR BMW's zullen worden vervangen.
 
Hey CC.

Hoop wel dat ze dan de 1000cc hebben en niet de 125cc :X . Wat voor handschoentjes heb je gehaald?
 
Volgens mij is dit per korps geregeld. Ik sprak laatst een motoragent op een terras en die vertelde me dat ze verplicht waren een BMW te nemen...

In Rotterdam heb ik ook wel eens een Pan zien rijden, dusja..
 
Verschilt per regio. De korpsen zijn onderverdeeld in regio's die ieder zelf mogen beslissen op basis van kosten, onedrhoudsintervallen, voorkeur van agenten etc. welke motoren ze kiezen.

Voorheen was dit voornamelijk BMW en Honda, maar sinds 1 jaar ook Yamaha. Denk niet dat dit op een langere termijn de juiste motor is, maar goed, de tijd zal het leren.

Marachaussee is idd overgestapt op de Yamaha.

Yamaha is druk bezig deze markt te "kopen", in Frankrijk zijn de dienders ook al over op de Yamaha..
 
Vergeet de K1200GT in Schurgers uitvoering niet! (K1200 P of K1200 GT-P)

Die zie je bij de regio politie ook nog redelijk vaak rijden :Y
 
ST1300's zijn zeker niet nieuw binnen de politie. Nadat men zowel in de regio als bij het KLPD goede ervaringen had opgedaan met de ST1100's (dit ten koste van het aantal R's en K's van BMW) heeft men drie jaar geleden een order geplaatst voor een aantal ST1300's zowel voor regio als KLPD). Reeds tijdens de beproeving hiervan en in de dagelijkse praktijk zijn er toch enige beperkingen van de ST1300 aan het licht gekomen, waardoor de motor aangemerkt werd als "minder goed bruikbaar voor de werkzaamheden van het KLPD". Hierna is besloten reeds aangeschafte exemplaren van het KLPD af te stoten naar de regiopolitie en is een nieuw verwervingstraject opgestart. Mede daardoor zal het binnenkort goed mogelijk zijn dat je naast BMW's FJR1300's tegen zult komen in "zuurstok" uitmonstering.

De KMAR heeft deze beslissing reeds genomen en is overgegaan tot de aanschaf van FJR1300's. Alle KMAR BMW's zullen worden vervangen.

Zweverig weggedrag bij snelheden boven de 160 km/h ;)

[me]Goudlokje gaat dit weekend trouwens een lang weekend weg met een ST1300 :Y [/me]

Verschilt per regio. De korpsen zijn onderverdeeld in regio's die ieder zelf mogen beslissen op basis van kosten, onedrhoudsintervallen, voorkeur van agenten etc. welke motoren ze kiezen.

Voorheen was dit voornamelijk BMW en Honda, maar sinds 1 jaar ook Yamaha. Denk niet dat dit op een langere termijn de juiste motor is, maar goed, de tijd zal het leren.

Marachaussee is idd overgestapt op de Yamaha.

Yamaha is druk bezig deze markt te "kopen", in Frankrijk zijn de dienders ook al over op de Yamaha..

België ook :Y
 
Komt ik net uit de motorzaak voor een paar fraaie handschoenen, word ik ingehaald door een motoragent op een Honda motorfiets! Even goed kijken, in de felle teamkleuren van onze ordebewakers is het model voor mij lastiger te identificeren... Maar het is een Pan! *O* En wel een nieuwe! ( <---Honda-fan hiero..)

Naar mijn idee zag ik tot voor kort hier in de buurt (provincie Groningen, regio oost) alleen maar de overbekende BMW K1100. Ik herken BMW motoren zelfs aan dat boxer/kardan geluid doordat de politie erop rijdt. En ze rijden er volgens mijn gevoel al zo ontzettend lang mee dat al die motoren minstens 200.000km hebben afgelegd.

In de Stad zag ik ook een agent op een andere Honda motorfiets. Uiteraard ook in de teamkleuren. Volgens mij een Varadero.

Heeft iemand meer informatie over het motorfietsbeleid van de politie? Ik zag net op Politie.nl dat ze al langer schijnen te rijden op de ST1100.

*disclaimer: ik vind BMW motoren ook helemaal prima hoor! :W

:?

De K1100 is toch geen boxer, maar een 4 in lijn :X
 
ST1300's zijn zeker niet nieuw binnen de politie. Nadat men zowel in de regio als bij het KLPD goede ervaringen had opgedaan met de ST1100's (dit ten koste van het aantal R's en K's van BMW) heeft men drie jaar geleden een order geplaatst voor een aantal ST1300's zowel voor regio als KLPD). Reeds tijdens de beproeving hiervan en in de dagelijkse praktijk zijn er toch enige beperkingen van de ST1300 aan het licht gekomen, waardoor de motor aangemerkt werd als "minder goed bruikbaar voor de werkzaamheden van het KLPD". Hierna is besloten reeds aangeschafte exemplaren van het KLPD af te stoten naar de regiopolitie en is een nieuw verwervingstraject opgestart. Mede daardoor zal het binnenkort goed mogelijk zijn dat je naast BMW's FJR1300's tegen zult komen in "zuurstok" uitmonstering.

De KMAR heeft deze beslissing reeds genomen en is overgegaan tot de aanschaf van FJR1300's. Alle KMAR BMW's zullen worden vervangen.

Zullen ze eerst door de europeese aanbesteding moeten komen..die FJR1300 en naar wat ik gehoord heb..let wel...zijn ze niet eens ingeschreven voor de aanbesteding bij de politie !!!

Ik heb ook gehoord dat de KMAR toch ook zo langzamerhand wat tekortkominkjes heeft ondekt waar door Yamaha niet erg serieus mee omgegaan word..??
Is jou daar iets van bekend verder ??


Ik kan me daar eigenlijk wat bij voorstellen, vroeger kon je de overheid nog als visitekaartje gebruiken, tegenwoordig zijn het echte wurgcontracten.





Verschilt per regio. De korpsen zijn onderverdeeld in regio's die ieder zelf mogen beslissen op basis van kosten, onedrhoudsintervallen, voorkeur van agenten etc. welke motoren ze kiezen.

Voorheen was dit voornamelijk BMW en Honda, maar sinds 1 jaar ook Yamaha. Denk niet dat dit op een langere termijn de juiste motor is, maar goed, de tijd zal het leren.

Marachaussee is idd overgestapt op de Yamaha.

Yamaha is druk bezig deze markt te "kopen", in Frankrijk zijn de dienders ook al over op de Yamaha..

Je verhaalt klopt, alleen die Yamaha's rijden dus nog niet bij de nederlandse politie. Hooguit een paar beschikbaar gestelde demomodellen.
 
Laatst bewerkt:
Ze rijden al wel langer trouwens... 8-) ;)

full





Maar ik ben blij dat ik er tegenwoordig weer een BMW in de garage staat }) *O* :Y
 
..........
Ik heb ook gehoord dat de KMAR toch ook zo langzamerhand wat tekortkominkjes heeft ondekt waar door Yamaha niet erg serieus mee omgegaan word..??
Is jou daar iets van bekend verder ??
.......................

Nee van tekortkomingen van de FJR is mij nog niets bekend, maar ik zal mijn oor eens te luisteren leggen....

Dat er sprake is van 'wurgcontracten' bij dit soort aankopen is mij bekend. De tijd dat (semi)overheid elk bedrag voetstoots betaalde is al lang voorbij, hoewel ze zich nog niet echt tot 'smart-buyer' heeft ontwikkeld.

Zo spelen bij de aanschaf van defensiemateriaal 'politieke' beslissingen nog steeds een belangrijke rol, waarbij de gebruiker vaak geconfronteerd wordt met "onbegrijpelijke" beslissingen. Zo heeft de Luchtmacht een paar Fokker 60's 'Utility' in de vloot zitten die ze eigenlijk niet wilde en waarvoor ze liever één of twee extra Herculessen had gehad, maar die toch "door de strot zijn gewrongen" in een ultieme poging Fokker te redden. Binnenkort wordt de transportvloot aangepast, gaan de Fokker's eruit en komen daar ook daadwerkelijk twee 'echte werkpaarden' voor terug. Maar dat had voor minder geld ook al in 1996 gekund. Het vervelende is dat de kosten hiervan in eerste aanleg ten laste van het defensiebudget komen en daarmee indirect uiteindelijk ook bij de belastingbetaler. In dit geval wijst men naar defensie als grote geldverspiller, terwijl de eigenlijke verspillers 'in het pluche van de tweede kamer' zitten.
 
Nee van tekortkomingen van de FJR is mij nog niets bekend, maar ik zal mijn oor eens te luisteren leggen....

Dat er sprake is van 'wurgcontracten' bij dit soort aankopen is mij bekend. De tijd dat (semi)overheid elk bedrag voetstoots betaalde is al lang voorbij, hoewel ze zich nog niet echt tot 'smart-buyer' heeft ontwikkeld.

Zo spelen bij de aanschaf van defensiemateriaal 'politieke' beslissingen nog steeds een belangrijke rol, waarbij de gebruiker vaak geconfronteerd wordt met "onbegrijpelijke" beslissingen. Zo heeft de Luchtmacht een paar Fokker 60's 'Utility' in de vloot zitten die ze eigenlijk niet wilde en waarvoor ze liever één of twee extra Herculessen had gehad, maar die toch "door de strot zijn gewrongen" in een ultieme poging Fokker te redden. Binnenkort wordt de transportvloot aangepast, gaan de Fokker's eruit en komen daar ook daadwerkelijk twee 'echte werkpaarden' voor terug. Maar dat had voor minder geld ook al in 1996 gekund. Het vervelende is dat de kosten hiervan in eerste aanleg ten laste van het defensiebudget komen en daarmee indirect uiteindelijk ook bij de belastingbetaler. In dit geval wijst men naar defensie als grote geldverspiller, terwijl de eigenlijke verspillers 'in het pluche van de tweede kamer' zitten.

Dat soort echt politieke zut heb ik niet zo heel veel last van, wel ervan dat er mensen over beslissen waar ik mee moet gaan rijden en hoe dat in/opgebouwd is terwijl ze zelf ook never vanachter een buro komen en de ballen verstand lijken te hebben van politiewerk en de "gereedschappen" die je nodig hebt om het werk te doen |( |(
 
Dat soort echt politieke zut heb ik niet zo heel veel last van, wel ervan dat er mensen over beslissen waar ik mee moet gaan rijden en hoe dat in/opgebouwd is terwijl ze zelf ook never vanachter een buro komen en de ballen verstand lijken te hebben van politiewerk en de "gereedschappen" die je nodig hebt om het werk te doen |( |(


Toch meer overeenkomst dan je denkt. In beide gevallen zijn het de bureaucraten (politici zijn niet anders dan 'de mensen' bij jullie met de ballen verstand van :X ....) die bepalen wat het werktuig is waarmee je je werk moet gaan doen. Ik zie je trouwens zondag! ;)
 
Dat de pol. overgestapt is op Honda is misschien geen verassing.
Ik zelf heb al een hele tijd een R1100R boxer. Op de snelweg gaat het wel boven de 100/uur, maar in de stad of op secundaire wegen is het gewoon een klotemotor. Stotteren, inhouden, niet goed op het gas reageren.
Ik denk dat ik hem inruil voor een Honda.
 
Dat de pol. overgestapt is op Honda is misschien geen verassing.
Ik zelf heb al een hele tijd een R1100R boxer. Op de snelweg gaat het wel boven de 100/uur, maar in de stad of op secundaire wegen is het gewoon een klotemotor. Stotteren, inhouden, niet goed op het gas reageren.
Ik denk dat ik hem inruil voor een Honda.

De 100 had daar idd wat last van...de 1150 een stukje minder...de 1200... :} :}
Al blijft t een boxer, daar hooirt idd bij dat ze erg laag in de toeren minder plezierig zijn, staat een geweldig weggedrag tegenover.




Ik ben zelf blij dat ik regelmatig zelf de keus heb de Honda of BMW.
Honda is goed hoor, maar hij "leeft" niet, krijg er gewoon geen band mee, waardoor ik veel beter, plezieriger maar ook onspannender rij op de BMW.
Ik heb t dan wel over een K1200 overigens ;)
 
Ik heb gehoord dat de yammies last hadden van pitting bij de kleppen en dat yamaha er niet voor uit komt. en zo zijn er nog een aantal technische foutjes. volgens mij stappen ze toch op de honda's omdat die blokken helemaal doorontwikkeld zijn in tegenstelling tot de yammies. maar goed, centjes zijn ook belangrijk :P


ik heb de frane politie in de vakantie niet anders zien rijden dan splinternieuwe bmw's hoor. ik dacht eerst ook die rijden allemaal op de FJR. geeneen gezien zelfs geen honda, en ik heb er toch behoorlijk wat agentjes gezien op de brommert :P
 
Toch meer overeenkomst dan je denkt. In beide gevallen zijn het de bureaucraten (politici zijn niet anders dan 'de mensen' bij jullie met de ballen verstand van :X ....) die bepalen wat het werktuig is waarmee je je werk moet gaan doen. Ik zie je trouwens zondag! ;)

Dat is waar... :X :X
Alhoewel..soms..als je maar heeel veel en erg duidelijk beargumenteerd...hééél soms.. :X :X
Helaas is het dan vaak meer damage-control.... B| ....maar goed, foutjes worden gemaakt en het zal vast niet zijn met de bedoeling ons dwars te zitten ;)



:W Zondag. Word een gezellige M-F mini-meeting :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat soort echt politieke zut heb ik niet zo heel veel last van, wel ervan dat er mensen over beslissen waar ik mee moet gaan rijden en hoe dat in/opgebouwd is terwijl ze zelf ook never vanachter een buro komen en de ballen verstandlijken te hebben van politiewerk en de "gereedschappen" die je nodig hebt om het werk te doen |( |(
Inkoppertje
werk jij met je ballen? of hoe moet ik dat hier nu lezen? :+
 
Ik reed gisteren door wassenaar (ging naar scheveningen) en dus s'avonds weer terug ben er zeker 6 tegen gekomen daaro! rammelde er van!


greet John Srad
 
Of je werkt voor een organisatie waar je zelf wat inbreng over de materiaalkeuze hebt.
Hier in Gloucestershire / UK rijdt een aantal politie-Honda Fireblades rond. Het is niet helemaal duidelijk wat het "excuus" daar voor is geweest maar heeft wellicht ook te maken met een meer liberale materiaal-keuze. De vraag is alleen of de berijders nog aan politie-werk toekomen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan