Politie houdt jacht op motorrijders!!!

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Ik heb gisteren een heel stuk gereden (richting Lemmer enzo) om de 2de Toertocht van het Noorden uit te zetten. Vlak nadat ik Leeuwarden uit reed, heb ik ruim een half uur lang een politie-camera-eikel achter me aan gehad om te zien of ik ook zo stom was om het gas open te draaien. Heb heel veel motorrijders door middel van wijzen en lichtsignalen op de auto en de controles geattendeerd. Laten we hopen da’k niet op een of andere weg gepakt ben.....

Ik vond het al een tijdje verdacht druk met politie etc, en ja hoor:

vandaag (Maandag 10-6-02) stond er een heel stuk in de Leeuwarder Courant, en omdat ik toch niet de minste ben, heb ik het hele artikel maar even overgetikt.

Dokkum – De politie heeft gisteren een grootscheepse controle van met name motorrijders in Noord-Oost Friesland gehouden. In totaal zijn 594 snelheidsbekeuringen uitgeschreven. Met de actie reageerde de politie op de talrijke klachten die wekelijks binnekomen over snelle en luidruchtige motoren. :j

“In Noord-Oost Friesland leent een aantal wegen zich bij uitstek voor het beproeven van de snelheid van de motoren”, constateert teamchef en algemeen coördinator Wim Roorda.

Hoeveel van de 594 snelheidsbekeuringen voor motorrijders waren, heeft de politie nog niet becijferd. Er werden ook nog 23 andere bekeuringen uitgedeeld. De auto van een bestuurder die 185 kilometer per uur reed is in beslag genomen. Zes hardrijders raakten hun rijbewijs kwijt. Drie automobilisten kregen een bon voor onnodig claxonneren bij een radarpost.

Bij de actie in Noord-Oost Friesland werden opvallende en onopvallende motoragenten ingezet, radar-politie-wagens van Fryske dyken, mensen van de marachaussee en de belastingdienst (Voor de btw :? ) en een camera helikopter van het KLPD. In totaal waren zo’n dertig mensen betrokken bij de actie.

In de loop van de middag bleek dat er nauwelijks groepen motoren te bekennen waren. Degenen die werden waargenomen zaten veelal rechtop op de motor, ten teken dat hun snelheid niet hoog lag. (met +/-200 zit ik nog bijna rechtop op de motor }) ) De politie noemde dat opvallend, zeker omdat er de afgelopen weken nogal wat overlast is gemeld van motorrijders op de pier van Holwerd. (Dé Toertocht van het Noorden ??? }) )

“Op andere Zondagen wordt er veel harder gescheurd”, zei operationeel coördinator Arend Klontje. Hij gaf de schuld aan een haperend gsm-netwerk. Daardoor rammelde ook het speciaal opgezette verbindingsnet van de politie, zodat moest worden overgeschakeld naar de gewone werkfrequentie. “Dat draagt er toe bij dat de actie snel bekend wordt onder scannerluisteraars.”

Motoragent Klaas Venema die op een onopvallende motor reed, zag opmerkelijk veel motoren die hem met gebaren duidelijk maakten dat hij het rustig aan moet doen. :} :}

“De buikschuivers 8-) laten het afweten”, meldde ook Klaas Stuiver, die met collega Doede van der Werff van Fryske Dyken in een onopvallende :j VW Bora :j door het gebied reed. De oogst aan snelle motorrijders was volgens hen niet om naar huis te schrijven. Een enkele motor reed overigens zo snel dat kleur en kenteken niet waren te herkennen. Omdat de heli, die vanaf een hoogte van 500 voet (=150meter) feilloos kan inzoomen op het kenteken, niet in de buurt was, ontsprong de motorrijder de dans :} :} :}

Daarin slaagde een motorrijder uit Grootegast niet. Toen hij, rijdend met twee maten, een politiecontrole ontwaarde bij Ternaard, maakte hij spoorslags rechtsomkeert en verstopte zich achter een schuurtje. |( “Het is toch niet verboden om even uit te rusten?”, vroeg de man aan Harm Veenstra, die hem snel had gevonden. Omdat de motorrijder geen kenteken- en rijbewijs bij zich had, kreeg hij een rekening van in totaal €56 gepresenteerd. (als ie dat dus wel bij zich had gehad, dan was tie d’r mee weggekomen)

Dus, wees voorzichtig als je in FRL bent!!!!!

Dat achterlijke klootjesvolk uit die dorpen moesten ze trouwens ook verbieden. Niet klagen over die herriebakken die ook wel tractor genoemd worden, maar als ik met 220 voorbij kom blazen :+ hebben we de poppen aan het dansen. Bah....
 
Laatst bewerkt:
Overtikken :? ;)

Maare...goed bezig dat blauw.
En het raar vinden dat mensen zich als burger op straat niet veilig voelen en de toenemende criminaliteit...tssssssss...(ik loop leeg ;) )
 
Nog een mooi tochtje kunnen uitzetten, Martin ? :)

Elke woensdagavond is het weer raak, ook in Joure(west). Was daar vorige week met Rev en Gertjan. Veel onopvallende politie..Je ziet steeds dezelfde auto/motor langsrijden.
 
Nou ja, overtikken, overtypen....een pot nat. Niet op alle slakken zout gaan leggen hoor. Doe ik hier mijn best om met mijn fabuleuze typtempo (als ik zo snel zou typen als dat ik reed }) )jullie op de hoogte te houden, krijg ik ook nog commentaar. ;(


enne ja, de tocht begint al behoorlijk te vorderen. zit alleen in het begin nog wat klem, maar daar kom ik ook nog wel uit. Bezigheidstherapie. Houd me van eehhh op de straat. :P
 
Laatst bewerkt:
Je typt net zo langzaam als die Bora rijdt :+

Is momenteel gewoon erg goed oppassen.
Maar las ik iets over "een tweede tocht in het noorden" ?

Als je klem zit.. Dan kunnen we ook wel eens samen een stukje voorrijden. Geen probleem, hoor.
 
ik voel me niet onveilig op straat hoor, maar woon dan ook niet in het gevaarlijke fryslân

Was vorige week op tv...same old song van toenemende criminaliteit.
Vin je het gek als die gasten zich bijna alleen maar mogen bezig houden met de criminelen die onder de noemer motorrijder vallen.

Enne...Martijn...weet niet of je het serieus meent... :? Oe...maar kopiëren/plakken gaat sneller...Oe
 
Op maandag 10 juni 2002 23:38 schreef Lage CB het volgende:Enne...Martijn...weet niet of je het serieus meent... :? Oe...maar kopiëren/plakken gaat sneller...Oe

ehhh...Martin bedoel je denk ik. Kon het zo gauw niet vinden op de site van de LC. En aangezien d'r weer es niks op tv is, heb ik mijn typkunsten maar weer eens geoefend. :+ Was hard nodig.
 
Kopiëren/plakken uit een krant? Je weet wel, zo'n ouderwets ding van papier? :? :P

Hoe ga ik verklaren dat ik toch niet beetje dom ben ;)

Ehhh...scannen...

Martijn...je bent geweldig dat jij dit toch maar voor je mede forummers over hebt ;)

Edit:
martin/martin/martin/martin/martin/martin/martin

Martin...het wordt tijd dat ik ne bril op ga zetten :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien het resultaat van de verkiezingen is dat toch wat het merendeel van Nederland wil?
Meer polizei op straat zodat er nog meer jacht gemaakt kan worden op motorrijders en scholieren die fietsen zonder licht? Opa kan dan lekker in zijn tuintje van de rust genieten zonder last te hebben van dat motortuig. prioriteiten hoor... ;(
 
mail me gerust eens. Gaan we samen de route even bekijken en doornemen.

Vind het trouwens fantastisch dat jij het initiatief voor een tweede tocht al genomen hebt.

Dank u...dank u... Zal zien da'k even wat ingescand krijg.

Ik moet sneller leren typen.... :( Wie heeft er nog een Zaterdag editie van de Telegraaf liggen???
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 10 juni 2002 23:50 schreef Martin-S het volgende:
Oh enne, LageCB. Ik heb besloten dat jij me Martijn mag noemen ok??? Dan noemt de rest van het forum me bij mijn echte naam: Martin. :9

Das lief van je...Anders moet ik namelijk wel weer helemaal opnieuw beginnen met oefenen...dat jij niet Martijn met geel bent maar Martin met geel. Dat snap ik dan niet enzo en en en...
Bedankt voor het begip hiervoor ;)
 
Das lief van je...Anders moet ik namelijk wel weer helemaal opnieuw beginnen met oefenen...dat jij niet Martijn met geel bent maar Martin met geel. Dat snap ik dan niet enzo en en en...
Bedankt voor het begip hiervoor ;)

eehhhh....geel???? Wie heeft er nog meer geel dan???
 
Hmmm de politie heeft mijn favoriete rijomgeving dus ook gevonden :(

Ik stop met zetten van routes op het forum. We hebben volgens mij hier pottekijkers :(
 
Ik heb gisteren een heel stuk gereden (richting Lemmer enzo) om de 2de Toertocht van het Noorden uit te zetten. Vlak nadat ik Leeuwarden uit reed, heb ik ruim een half uur lang een politie-camera-eikel achter me aan gehad om te zien of ik ook zo stom was om het gas open te draaien. Heb heel veel motorrijders door middel van wijzen en lichtsignalen op de auto en de controles geattendeerd. Laten we hopen da’k niet op een of andere weg gepakt ben.....

Ik vond het al een tijdje verdacht druk met politie etc, en ja hoor:

vandaag (Maandag 10-6-02) stond er een heel stuk in de Leeuwarder Courant, en omdat ik toch niet de minste ben, heb ik het hele artikel maar even overgetikt.Dus, wees voorzichtig als je in FRL bent!!!!!

Dat achterlijke klootjesvolk uit die dorpen moesten ze trouwens ook verbieden. Niet klagen over die herriebakken die ook wel tractor genoemd worden, maar als ik met 220 voorbij kom blazen :+ hebben we de poppen aan het dansen. Bah....
Nooit van ctrl c en ctrl v gehoord?? scheeltveel type werk :P :P :P :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan