Politie is áltijd de schuldige? (nav nieuwsartikel homepage)

Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat de 30-zones voor drinkyoghurt zones zijn waarbij je door omgeving ( drempels, kruispunten bochten enz ) geen mogelijkheid is om harder te gaan 30.

is de mogelijkheid er met gemak om over de 30 te komen dan is het geen echte dertigzone.


denk ik ofzo

Dan vraag ik me af hoe je een 80 km weg vorm wilt geven zodat je er ook echt maar max. 80 kunt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het ook niet op 30 km zones waar ik niet meteen het nut van in zie, of 60 km/h beperkingen waar 80 ook absoluut geen probleem zou vormen. Hou ik me altijd aan de aangegeven snelheden? Absoluut niet...hou ik het binnen een (voor mij) redelijke marge? Absoluut wel.

Feit blijft dat er een snelheidsbeperking geldt (om wat voor reden dan ook) en daar kun je dan 2 dingen mee doen.

1. negeren en op de blaren zitten als ze je pakken
2. Je er aan houden en je er niet al te druk om maken

Maar om het dan maar goed te praten dat men er tussenuit piept en snelheidsbeperkingen van 30 km/h met (laat ik het een beetje reëel houden) 3x de toegestane snelheid doorscheurt lijkt mij nou niet echt goed te praten.

Misschien had oom agent gewoon even een babbeltje willen maken met betrokkenen. Als je niets te verbergen hebt, dan heb je ook geen reden om er tussenuit te piepen.

Ben ook al aan de kant gezet door de vrienden in blauw met de opmerking: "of jullie motoren maken te veel geluid, of jullie reden te snel. En wij denken het tweede, maar hebben niet gemeten". "Hou het wat rustig met het gas" "Die MF-sticker mag eigenlijk niet, maar ach...laat maar zitten"
 
Dan vraag ik me af hoe je een 80 km weg vorm wilt geven zodat je er ook echt maar max. 80 kunt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het ook niet op 30 km zones waar ik niet meteen het nut van in zie, of 60 km/h beperkingen waar 80 ook absoluut geen probleem zou vormen. Hou ik me altijd aan de aangegeven snelheden? Absoluut niet...hou ik het binnen een (voor mij) redelijke marge? Absoluut wel.

Feit blijft dat er een snelheidsbeperking geldt (om wat voor reden dan ook) en daar kun je dan 2 dingen mee doen.

1. negeren en op de blaren zitten als ze je pakken
2. Je er aan houden en je er niet al te druk om maken

Maar om het dan maar goed te praten dat men er tussenuit piept en snelheidsbeperkingen van 30 km/h met (laat ik het een beetje reëel houden) 3x de toegestane snelheid doorscheurt lijkt mij nou niet echt goed te praten.

Misschien had oom agent gewoon even een babbeltje willen maken met betrokkenen. Als je niets te verbergen hebt, dan heb je ook geen reden om er tussenuit te piepen.

Ben ook al aan de kant gezet door de vrienden in blauw met de opmerking: "of jullie motoren maken te veel geluid, of jullie reden te snel. En wij denken het tweede, maar hebben niet gemeten". "Hou het wat rustig met het gas" "Die MF-sticker mag eigenlijk niet, maar ach...laat maar zitten"

Als we 't dan tóch over hypocriet hebben.... Dit is een goed voorbeeld ;)
 
jij misschien wel maar ik zou er ook veel aan doen om de boete niet onder ogen te komen;).

lijkt me logisch? niet dat ik daarbij te hard door een wijk scheur.
maar heb liever eventjes planken dan een boete betalen hoor weet niet hoe dat met jou zit. ;)

Ik ga niet ontkennen dat ik het evt wel in mijn hoofd zou krijgen, moest ik een potente wagen/motor hebben. Met onze Kia ga ik niet ver geraken vrees ik. :D

Nee maar da's nog altijd anders dan tegen zulke snelheden, op de vlucht voor de politie nota bene, door een woonwijk te knallen. Nuja we wijken af.

Ja, daar komt het wel op neer. Leef naar de regels en werk hard, dan word je pensioen later als je oud bent straks ook afgepakt.

Waar leef je dan voor? Kun je jezelf net zo goed gelijk afmaken aangezien je toch niet echt aan het leven bent.

De meeste mensen zijn vergeten hoe ze moeten leven, en zijn daarom zo verzuurd geraakt dat ze het een ander ook niet gunnen.

Daar ga ik zeker mee akkoord, leef en laat leven. Als jij morgen op de snelweg mij tegen 200km/h voorbijraast zal ik daar niet kwaad om zijn, noch me er het minst in opjagen. Maar als ik over 10 jaar een zoontje heb en een motorrijder (of autobestuurder) rijdt tegen zulke snelheden door mijn woonwijk.. wees dan maar zeker dat hij het geweten zal hebben, moest ik de kans krijgen om hem daarop aan te spreken. Je hebt vrijheid, klopt, maar bij vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. En de actie van deze motards valt absoluut niet onder “vrijheid”.
ongelooflijk... :+

aan je reacties kan je niet zien dat je belg bent..

meeste belgen gebruiken woorden waarvan ik denk.. :?

Ik hecht nu eenmaal belang aan duidelijk en verzorgd taalgebruik. Heb zelf een jaar in het buitenland gewoond en daar vaak genoeg gemerkt hoe belangrijk het is om duidelijk te communiceren. Dat men niet met je akkoord gaat is niet meer als normaal, maar probeer tenminste duidelijk te zijn. Nu, ik denk hetzelfde over jullie hoor. Maar meestal is dat grappig, niet ‘gek’ ofzo.
Hoe oud was jij toen je voor 't eerst op een gemotoriseerd voertuig reed waarvoor (tegenwoordig) een rijbewijsplicht geldt?

Voor een aantal van de reageerders hier geld nog steeds dat ze met een (>50CC.) voertuig mochten rijden zonder enige vorm van een rijbewijs.

Effe denken, 19. Wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Ook al verandert de wetgeving met de jaren (alsook de populariteit van gemotoriseerde voertuigen), van zodra je je op de openbare weg begeeft, ben je verplicht de meest recente wetgeving te volgen en liefst ook na te leven. Ik ben ook een voorstander van periodieke "herexamens" voor het A- maar zeker B-rijbewijs.. als je ziet wat sommige ouderen (met alle respect) soms uithalen in hun "koekblik".
 
Je bent 't eens met de aan jou opgelegde "boete" omdat 't jou goed uitkomt..... Ze hadden je rijberwijs gewoon moeten invorderen ;)

Als ik me dusdanig gedraag op de weg waarbij het invorderen van het rijbewijs inderdaad van toepassing zou zijn en ze pakken me hoor je mij niet piepen :N

Nix hypocriets aan denk ik, zelfde geldt voor boetes die ik heb gekregen tot nu toe. Allemaal terecht, allemaal netjes binnen de gestelde termijn betaald zonder administratiekosten (die bestonden toen nog niet) :Y
 
Als je niets te verbergen hebt, dan heb je ook geen reden om er tussenuit te piepen.

Het is wel goed te merken dat jij gehersenspoeld bent door overheidspropaganda :') .
Stel ik heb geen zin om het te betalen, dan kun je er ook tussenuit piepen.

"Ja maar dan moet je niet zo hard rijden, want dan moet je gewoon op de blaren zitten."

Nee :') . Ik weiger van mijn geld en/of rijbewijs beroofd te worden voor zulks onzinnigheid.

Mischien moet ik maar bij de politie gaan werken, die mogen wel te hard rijden en slecht werk verrichten. Klinkt ideaal voor mij.
 
Je had misschien ook één van de oudere topics omtrent dit onderwerp kunnen zoeken. Maar waarschijnlijk ging het er meer om dat je zelf even een topic kon maken niet?

:W

Internetforum - Wikipedia

Vrij kansloze reactie van je. Ja, ik geniet duidelijk van mijn 5 minutes of fame. ;-)
Mijn week kan niet meer stuk door mijn bijdrage aan MF, die vanaf nu vereeuwigd is in de notulen der Algemene Motorpraat 2012.
 
Het is wel goed te merken dat jij gehersenspoeld bent door overheidspropaganda :') .
Stel ik heb geen zin om het te betalen, dan kun je er ook tussenuit piepen.

"Ja maar dan moet je niet zo hard rijden, want dan moet je gewoon op de blaren zitten."

Nee :') . Ik weiger van mijn geld en/of rijbewijs beroofd te worden voor zulks onzinnigheid.

Mischien moet ik maar bij de politie gaan werken, die mogen wel te hard rijden en slecht werk verrichten. Klinkt ideaal voor mij.

Dan piep je er lekker tussenuit :Y

Laat in ieder geval je instelling zien......Wel de rechten, niet de plichten :Y

Met jou een discussie aangaan betreffende verkeersgedrag en verantwoordelijkheid nemen is ongeveer net zo nuttig als proberen een pasgeboren baby te leren naar de WC te gaan in plaats van luiers te vervuilen....De kans dat de baby het wel snapt is namelijk groter :Y
 
Waar is dat hypocriet?

Dat vraag ik me ook af. Ik vind wat jij omschreef een vrij normale manier om er mee om te gaan.
Ik rij ook wel eens te hard, soms fors. Maar ik kan me niet kwaad maken om al die bordjes die iemand onderweg heeft neergezet. Soms vind ik het wat overdreven en denk ik: het kan hier best wat harder zonder dat het onveilig wordt. Soms heb ik helemaal geen zin om steeds om me heen te moeten kijken naar controles en doe ik het wat rustiger aan. Soms hebben ze gelijk met de snelheid. Op de punten waar ik denk dat het er toe doet hou ik me dus aan de snelheid.

Maar ik denk dat sommige mensen liever niet praten op basis van reële argumenten, maar tegenstanders liever in de hoek duwen van moraalridder, hypocriet of wat dan ook. Dat scheelt weer nadenken....Ach, als dát ze nou plezier geeft, wie ben ik dan?
 
Als je niets te verbergen hebt, dan heb je ook geen reden om er tussenuit te piepen.

Haha, wat een zever _O- . Met die bekeuringen van tegenwoordig kan je er maar beter tussenuit naaien, dat bespaart je een hoop ellende (kan ik je uit eigen ervaring vertellen).
 
Dat vraag ik me ook af. Ik vind wat jij omschreef een vrij normale manier om er mee om te gaan.
Ik rij ook wel eens te hard, soms fors. Maar ik kan me niet kwaad maken om al die bordjes die iemand onderweg heeft neergezet. Soms vind ik het wat overdreven en denk ik: het kan hier best wat harder zonder dat het onveilig wordt. Soms heb ik helemaal geen zin om steeds om me heen te moeten kijken naar controles en doe ik het wat rustiger aan. Soms hebben ze gelijk met de snelheid. Op de punten waar ik denk dat het er toe doet hou ik me dus aan de snelheid.

Maar ik denk dat sommige mensen liever niet praten op basis van reële argumenten, maar tegenstanders liever in de hoek duwen van moraalridder, hypocriet of wat dan ook. Dat scheelt weer nadenken....Ach, als dát ze nou plezier geeft, wie ben ik dan?


Nou ehm...jij bent JanB en het is saai als wij het eens zijn :')

Laat ze mij maar moraalridder noemen inderdaad, het is niet mijn bankrekening die geplunderd wordt :')
 
Dan piep je er lekker tussenuit :Y

Laat in ieder geval je instelling zien......Wel de rechten, niet de plichten :Y

Met jou een discussie aangaan betreffende verkeersgedrag en verantwoordelijkheid nemen is ongeveer net zo nuttig als proberen een pasgeboren baby te leren naar de WC te gaan in plaats van luiers te vervuilen....De kans dat de baby het wel snapt is namelijk groter :Y

Ja, of ben je van mening dat hedendaagse straffen voor verkeersovertredingen in verhouding staan tot het vergrijp? Laat staan hoe snel ze het wel niet kunnen opsporen, in tegenstelling tot zaken die gelijk de prullenbak ingaan omdat ze er "de mankracht niet voor hebben".

Gedurfd die aanval van jou op mijn intellect, maar jij hebt het in zowat ieder topic goed laten zien dat jijzelf juist degene bent met een gebrek aan intellect.

Ik laat het wel uit mijn hoofd om afslaande auto's in te halen, een pasgeboren baby waarschijnlijk ook wel O-) .
 
Ja, of ben je van mening dat hedendaagse straffen voor verkeersovertredingen in verhouding staan tot het vergrijp? Laat staan hoe snel ze het wel niet kunnen opsporen, in tegenstelling tot zaken die gelijk de prullenbak ingaan omdat ze er "de mankracht niet voor hebben".

Gedurfd die aanval van jou op mijn intellect, maar jij hebt het in zowat ieder topic goed laten zien dat jijzelf juist degene bent met een gebrek aan intellect.

Ik laat het wel uit mijn hoofd om afslaande auto's in te halen, een pasgeboren baby waarschijnlijk ook wel O-) .

Brainwash lukt niet op die leeftijd ;)
 
Ja, of ben je van mening dat hedendaagse straffen voor verkeersovertredingen in verhouding staan tot het vergrijp? Laat staan hoe snel ze het wel niet kunnen opsporen, in tegenstelling tot zaken die gelijk de prullenbak ingaan omdat ze er "de mankracht niet voor hebben".

Gedurfd die aanval van jou op mijn intellect, maar jij hebt het in zowat ieder topic goed laten zien dat jijzelf juist degene bent met een gebrek aan intellect.

Ik laat het wel uit mijn hoofd om afslaande auto's in te halen, een pasgeboren baby waarschijnlijk ook wel O-) .

Even denken hoor, maar volgens mij gaat dit topic niet over de hoogte van boetebedragen, maar dat zal mij misschien zijn ontgaan :')

Verder haalde ik geen afslaande auto in, maar sloeg de auto af die ik aan het inhalen was. Dat is natuurlijk maar een klein verschil, maar toch wel een wezenlijk verschil ;) En dat schijn jij niet te kunnen/willen begrijpen.
 
Even denken hoor, maar volgens mij gaat dit topic niet over de hoogte van boetebedragen, maar dat zal mij misschien zijn ontgaan :')

Verder haalde ik geen afslaande auto in, maar sloeg de auto af die ik aan het inhalen was. Dat is natuurlijk maar een klein verschil, maar toch wel een wezenlijk verschil ;) En dat schijn jij niet te kunnen/willen begrijpen.

Niet direct, maar wel indirect. Het is de huidige strafmaat die er toe leid dat mensen steeds eerder het hazenpad kiezen. Vroeger bleef je gewoon staan of stopte je, omdat je wist dat het wel mee zou vallen, terwijl je hedendaags al voor kleine mulderfeiten hard in je kontje genaaid wordt.

Maarja, dit soort dingen zijn redelijk lastig om te zien.

Net als een 2 ton zware afslaande auto
 
Nou ehm...jij bent JanB en het is saai als wij het eens zijn :')

Laat ze mij maar moraalridder noemen inderdaad, het is niet mijn bankrekening die geplunderd wordt :')
gelukkig zijn er hypocrieten en moraalridders.,.. anders werd dit zo saaaaaaaaiii..

nu zit er tenminste een beetje discussie actie in. houd ik wel van *D
 
Niet direct, maar wel indirect. Het is de huidige strafmaat die er toe leid dat mensen steeds eerder het hazenpad kiezen. Vroeger bleef je gewoon staan of stopte je, omdat je wist dat het wel mee zou vallen, terwijl je hedendaags al voor kleine mulderfeiten hard in je kontje genaaid wordt.

Maarja, dit soort dingen zijn redelijk lastig om te zien.

Net als een 2 ton zware afslaande auto
aan het begin dacht ik nog dat je, je eigen mening aan het verdedigen was en stelde dat best op prijs..

maar dit lijkt er meer op dat je een ander probeert te naaien dan het verdedigen van je eigen mening... B| :/
 
Haha, wat een zever _O- . Met die bekeuringen van tegenwoordig kan je er maar beter tussenuit naaien, dat bespaart je een hoop ellende (kan ik je uit eigen ervaring vertellen).
heb je helemaal gelijk in... ik heb ook wel is halsbrekende toeren uitgehaald om onder de politie vandaan te komen..

maar dan geef ik ook toe: bij alle actie's die ik ondernam, was er alleen gevaar voor mijzelf en voorwerpen. maar nooit voor andere personen ;)
 
aan het begin dacht ik nog dat je, je eigen mening aan het verdedigen was en stelde dat best op prijs..

maar dit lijkt er meer op dat je een ander probeert te naaien dan het verdedigen van je eigen mening... B| :/

Denk je dat dit het eerste topic is waarin ik en spades weer in discussie komen met elkaar? Dit is al lang gaande, tijden van genuanceerde uitspraken zijn allang verstreken.

gr drinky
 
Denk je dat dit het eerste topic is waarin ik en spades weer in discussie komen met elkaar? Dit is al lang gaande, tijden van genuanceerde uitspraken zijn allang verstreken.
gr drinky

Genuanceerde uitspraken? Heeft iemand jou daar ooit op kunnen betrappen dan? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan