Politie is je vriend

Jansoes

MF veteraan
2 aug 2003
1.370
0
Rijnsburg
Dat een politiagent meer is dan een levende flitspaal ontdekte ik afgelopen weekend. Vorige week haalde ik een andere motor in met 130 k/h. Vervolgens ging hij weer naast me rijden en maakte flits-gebaar. Rustig an jij,ze staan te flitsen! Toen ik met mijn hand een zwaailicht gebaar maakte en naar hem wees beaamde hij,inderdaad ik ben politie!
Voorstel: Ruil iedere flitspaal in voor een motor-politie.
Ja toch?
 
Mmm; gedragsverandering??(eindelijk)
Mogen ze hier in Twente ook wel eens lucht van nemen, er rijdt hier zo'n strepenjager rond die je voor het kleinste "vergrijp" al op de bon slingert....
en dan maakt één zwaluw nog geen zomer.... :(

gelukkig is dat er maar één van vele
 
Hoe maak je in godsnaam een flits gebaar? Een zwaailicht gebaar kan ik me nog wel voorstellen maar een flits gebaar? Leg eens uit?

strek je vingers....
leg je duim tegen de onderkant van je wijsvinger...
doe je duim iets naar voren waardoor de bovenliggende vingers iets buigen...
doe dan je duim naar beneden terwijl je de 4 andere vingers omhoog beweegt.
laat de duim en de vingers daarna weer tegen elkaar aan komen.
met andere woorden doe zoals je doet wanneer je vind dat vriendin te veel klept of wanneer je een snotje probeert weg te schieten maar dan met alle 4 de bovenliggende vingers :+

was het baksteen niet die je waarschuwde? ;)
 
Laatst bewerkt:
is het niet op deze manier gegaan? :

jij haalde een onbekende motorrijder in met 130km.u, vervolgens kwam deze persoon weer naast jou rijden en maakte een 'flitsgebaar', om jou te waarschuwen dat ze staan te flitsen. Vervolgens maakte jij een 'zwaailichtgebaar' en wees naar hem, waarop hij JA knikte.....(zou ik ook doen, omdat het nu duidelijk is dat het om politie gaat die staat te flitsen.....) De onbekende motorrijder kan natuurlijk nooit begrijpen of jij aan hem vroeg: Ben je politie?? of bedoel je Politie??? dat laatste lijkt me een stuk logischer....

Dus 8-)

(volg je het verhaal nog :? )
 
Dat met de hand open en dicht doen is slecht te zien. Ik maak altijd een vlakke hand en ga daar mee op en neer. Als in snelheid minderen. Doe ik in de truck tenminste. Werkt prima.
 
Vandaag nog een vriendelijk wuivende agent tegengekomen tijdens ritje met xkekx en hansman. Z'n collega trouwens niet :?

Hoe geef je aan dat er politie in de buurt is?
Wijsvingertje in de lucht en rondje(s) mee draaien (Zwaailicht)
Lijkt me toch duidelijk?
 
Dat een politiagent meer is dan een levende flitspaal ontdekte ik afgelopen weekend. Vorige week haalde ik een andere motor in met 130 k/h. Vervolgens ging hij weer naast me rijden en maakte flits-gebaar. Rustig an jij,ze staan te flitsen! Toen ik met mijn hand een zwaailicht gebaar maakte en naar hem wees beaamde hij,inderdaad ik ben politie!
Voorstel: Ruil iedere flitspaal in voor een motor-politie.
Ja toch?
Nu had je geluk maar wie weet voor de volgende keer :+ Hij had misschien een goede dag. Meestal zijn ze niet te genieten. :X
 
Ik heb nooit problemen met de politie. Tenminste vroeger wel natuurlijk vanaf 16-18 he....


Maar nu? Ik ben zowat bijna 30 en dus mag ik toch wel als volwassen beschouwd worden en weten wat ik doe? Als ik dan een keer 250 km/h rij op een lege A16 is dat dan dom? Onverantwoord? Deathwish?

Ik bedoel maar we zijn allemaal mens, maar naarmate je ouder wordt mag je toch wel verwachten dat iemand zijn verantwoordelijkheden kent.

Zie dan ook wat door de vingers. Een agent is ook mens en rijd ook weleens veel harder dan toegestaan is.

Ik zie het net als voeding. Dat heb je ook af en toe nodig. Daarom ook af en toe lekker blazen! Adrenalinestoot! Heb je af en toe nodig!
 
Het gebeurt regelmatig dat je wordt ingehaald door een agent op de motor of in de auto die verschillende verkeersregels aan zijn laars lapt. Zoals bumperkleven, rechts inhalen, te hard rijden, door rood rijden, geen richting aangeven, over de vluchtstrook rijden, enz. Dit alles gebeurt natuurlijk zonder het voeren van bijzondere signalen.

En dan zal je het altijd zien, dat wanneer jij een keertje te hard rijd heb je een bon te pakken.

Ik denk dat ik ook maar agent word. Want dan hoef je in ieder geval geen rekening te houden met je medeweggebruikers. En mag je alles doen waar je zelf zin in hebt, want je collega agenten bekeuren je toch niet!!
 
In mijn opinie zijn er meer rode zwanen dan goede agenten.....

Sorry als je je aangesproken voelt, had je maar een vak moeten leren of kiezen.

:] O-)

68143
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan