Politie & mindgames

NielsVR

MF veteraan
25 jul 2002
3.171
0
Zoetermeer
Omdat ik vandaag niet naar de meeting kon ( :( ) besloot ik om aan het eind van de dag maar wat rondjes te gaan draaien op het einde van de A4. Overal (behalve in de bocht dan) netjes aan de snelheid gehouden, omdat ik geen zin in gezeik of bekeuringen had. Ik had de grootste lol, totdat ik na mijn 6e rondje ofzo de snelweg weer opreed en opeens een blauwe Astra zag staan met een agent ervoor. Hand in de lucht en gebaren dat ik naar de kant moest.

Ik denk: "Nou krijgen we het hoor, gaan ze zeuren dat ik die bocht niet zo hard mocht nemen ofzo". Niet dat ik 'm nou zo hard nam, maar goed... ;) Ik stoppen en op verzoek mijn papieren laten zien aan twee politieagenten die volgens mij nog in hun opleiding zaten, zo jong zagen ze eruit. Ik rustig afwachten wat ze precies van me wilden, krijg ik opeens de mededeling dat ik op de afrit een auto via de vluchtstrook binnenom zou hebben ingehaald :? :? :?

Ik wist niet wat ik hoorde. Doe ik daar mijn best om zo langzaam mogelijk te rijden voor de afrit zodat ik vrij baan heb (er zat trouwens maar 1 auto voor me, waar ik aan het einde weer achter zat), komen ze met zo'n verhaal. Ik stond werkelijkwaar perplex. Ik uitleggen dat dat waarschijnlijk iemand anders geweest was, want ik had geen auto ingehaald en zeker niet via de vluchtstrook. Nou, volgens hem en zijn collega wel hoor. Ze reden op de oprit en zagen mij aan de andere kant een auto inhalen. "We hebben het allebei gezien en we staan hier niet te liegen". "Ok, dan sta ik hier dus te liegen ??". Ik weer uitleggen dat ik geen auto gezien had en me niet kon herinneren dat ik een auto had ingehaald, komt ie opeens met het verhaal "dat ie dat nog erger vond". Dat ik een auto inhaalde die ik helemaal niet had gezien. Het moet niet gekker worden. |(

Ik vragen wat voor auto dat dan geweest zou moeten zijn, aangezien ik 100% (ok, nu 99,999999%) zeker wist dat ik *geen* auto had ingehaald, maar dat wist ie niet... "hij zat meer op mij en mijn motor te letten". Yeah right! Ik kon hem tenminste nog vertellen dat ik een blauwe auto voor me had, maar andersom ho maar. Vervolgens een korte preek wat de boete wel niet zou zijn, maar dat ze het nu bij een waarschuwing zouden laten.

Is dit een nieuw ontmoedigingsbeleid ofzo? Beetje mindgames spelen en net doen alsof ik gek ben ?! Wat als ze me nou echt een bekeuring hadden gegeven voor bovenstaand 'feit', hoe kun je dit dan aanvechten? Het feit dat ze me geen bekeuring gaven doet mij vermoeden dat het echt een soort van truucje is om me/ons te sarren: aanhouden voor iets wat helemaal niet gebeurt, om je op die manier af te schrikken. Daarnaast lijkt het mij vrijwel onmogelijk om vanuit een rijdende auto op de oprit te kunnen zien wat er *precies* op de afrit gebeurt :? Al kun je wat zien, dan lijkt dit mij nog geen overtuigend bewijs. Het feit dat twee agenten zeggen dat het wel zo was en ik zeg dat het niet zo was komt er waarschijnlijk toch op neer dat ik dan altijd de lul ben. Al zeggen ze dat ik op mijn achterwiel en zonder helm met 220 km/u een auto inhaalde via de vluchtstrook, dan nog hebben ze 'gelijk' waarschijnlijk :r

Ben ik gek en blind*, of werd ik gewoon bijna genaaid?

* Ik mag dan wel -10 hebben aan beide ogen, maar mijn lenzen had ik nog in ;)
 
Het feit dat je geen boete hebt gehad zegt mij genoeg, jij hebt het bij het rechte eind.

Ook dit zal wel weer bij het ontmoedigingsbeleid horen en zo toveren ze vast nog meer truuken uit de hoge hoed.
Ik ben ervan overtuigd dat je geen bekeuring krijgt zolang je je aan de regels houdt, uiteraard zullen ze je wel voor van alles en nog wat staande houden om te gallen (lees: ontmoedigen).

Gewoon lekker sturen en af en toe is stoppen om je rij- en kentekenbewijs te laten zien.
 
Waarschijnlijk heb je gelijk Yamaha-R6, maar toch voelt dit klote, aangezien ik toch echt even begon te twijfelen. Vervolgens kon ik weer rationeel nadenken en weet ik nog steeds dat ik niks fout heb gedaan. Ik zat zelfs te proberen mijn knietje aan de grond te krijgen - hing half naast mijn motor met m'n knie op 3 uur - en dat doe ik dus echt niet als ik een auto binnendoor inhaal (doe ik sowieso niet).

Toen ze me vertelden dat wat ik gedaan zou hebben voelde het net alsof ik een een slecht B-film film terecht was gekomen. Kan me nu een *heel* klein beetje voorstellen hoe het zou zijn om vals van moord beschuldigd te worden ofzo... Brrr, moet er niet aan denken :)
 
"Je krijgt nu alleen een waarschuwing, omdat je zo'n mooie motor hebt", waren zijn woorden. Toen kon er opeens een lachje vanaf bij ze. Vreemde gasten.
 
Ik ben daar al eens aangehouden met m'n dochter van 8 achterop, met als reden dat ik ontverantwoord hard door de bocht zou zijn gegaan.
Ben gewoon vriendelijk gebleven en heb uitgelegd dat ik heus geen risico's neem met mijn 1 van mijn kinderen achterop en heb vervolgens gevraagd of ze mijn rij- en kentekenbewijs even wilden zien of dat ik ze nog ergens anders mee van dienst kon zijn. Uiteraard was dat toen niet nodig als ik maar rustig aan zou doen en kon ik weer verder rijden.

Ze vinden ALTIJD een reden om je staande te houden, ze proberen je gewoon weg te pesten.

Denk maar zo elke keer als ze je weer zien rijden balen ze als een stekker en moeten ze weer iets zinloos verzinnen.
 
gewoon mindgames!!!

heel typisch voorbeeld van je even de gewichtige pief uithangen.
 
Of je bent binnenkort op TV met een of ander hidden camera programma. Is dit niet het geval dan handelen die agenten schandalig. Inderdaad, je staat machteloos...
 
Wat een honden zeg.... volgens mij deden ze dat alleen maar om hun ego omhoog te krikken.

Zo van... :"we gaan die motorrijder eens aanhouden en even wat angstige verhalen ophangen. lache joh..we hebben toch niks te doen"

Eigenlijk toen ze zeiden van je komt er met een waarschuwing vanaf, had je om hun naam moeten vragen en opschrijven... en hun angst aanpraten.

hoe heet dat ook alweer: reversed psychology
 
Dan hadden ze waarschijnlijk alsnog een bekeuring uitgeschreven: "Oh, mijnheer gaat opeens moeilijk doen, nou dan schrijven we toch alsnog een bon". Dan maar met m'n staart tussen m'n benen afdruipen :(

Was er trouwens maar een hidden camera, dan wist ik tenminste 100% zeker dat ik niet gek aan het worden ben ;) Ik wilde trouwens nog vragen of ze er toevallig videobeelden van hadden, maar aangezien ik het antwoord al wist hield ik me maar op de vlakte...
 
Je bent niet gek, ZIJ zijn gek! Raar volk die agenten.
Waren het geen verdwaalde en verlate carnavalsgangers :+ ofzo?

En inderdaad, als ze met twee of meer zijn, dan wordt het erg moeilijk om je onschuld te bewijzen. Of ze moeten beide gaan beweren dat je een UFO via de vluchtstrook had ingehaald...dan heb je nog kans. })

Maar goed, gelukkig liep het af zonder prent. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan