Politie moet meer boetes uitschrijven !!

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
AMSTERDAM - De politie moet dit jaar 80 miljoen euro extra aan verkeersboetes uitschrijven. Dat melden 'bronnen rond het kabinet', zo meldt het Algemeen Dagblad. Het aantal opgelegde boetes steeg vorig jaar tot het recordaantal van 10,6 miljoen, drie miljoen meer dan in 2000.

De meeste bonnen werden uitgeschreven voor te hard rijden, het niet dragen van de gordel, rijden onder invloed en door rood rijden. De opbrengst van de boetes was vorig jaar 440 miljoen euro. Gezien de financiële doelstelling kan het aantal extra boetes oplopen tot twee miljoen, uitgaande van een gemiddeld bedrag van 40 euro per bekeuring.

De extra opbrengst van 80 miljoen euro maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister Gerrit Zalm van Financiën. Verhoging van de boetebedragen is naar verluidt ook een optie om meer geld binnen te krijgen.

Behalve het spekken van de Staatskas is het geld dat door boetes wordt verkregen ook bedoeld om de wegen veiliger te maken. Dat is vorig jaar niet helemaal gelukt, aangezien het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren weer toenam.


bron: nu.nl

Walgelijk vind ik het............

en dan ook nog onder het meer dan schijnheilige grefo motto "de wegen moeten veiliger", wat een hoeren , wij moeten ervoor opdraaien dat er extra agenten komen om kampers kalm te houden zeker...........
 
Laatst bewerkt:
AMSTERDAM - De politie moet dit jaar 80 miljoen euro extra aan verkeersboetes uitschrijven. Dat melden 'bronnen rond het kabinet', zo meldt het Algemeen Dagblad. Het aantal opgelegde boetes steeg vorig jaar tot het recordaantal van 10,6 miljoen, drie miljoen meer dan in 2000.

De meeste bonnen werden uitgeschreven voor te hard rijden, het niet dragen van de gordel, rijden onder invloed en door rood rijden. De opbrengst van de boetes was vorig jaar 440 miljoen euro. Gezien de financiële doelstelling kan het aantal extra boetes oplopen tot twee miljoen, uitgaande van een gemiddeld bedrag van 40 euro per bekeuring.

De extra opbrengst van 80 miljoen euro maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister Gerrit Zalm van Financiën. Verhoging van de boetebedragen is naar verluidt ook een optie om meer geld binnen te krijgen.

Behalve het spekken van de Staatskas is het geld dat door boetes wordt verkregen ook bedoeld om de wegen veiliger te maken. Dat is vorig jaar niet helemaal gelukt, aangezien het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren weer toenam.


bron: nu.nl

Walgelijk vind ik het............

Lekker belangrijk.....
 
ach, van mij mogen ze:

wat ik regelmatig zie:
- auto zonder of met een kapotte buitenspiegel (wie heeft dat op zijn geweten?) hoe lang rijdt hij al zo?
- spatbordklevers
- bumperklevers algemeen: de ruimte die ik gemiddeld heb met mijn voorganger varieert tussen 1 en 1.5 seconde. daar passen blijkbaar nog twee auto's tussen |(
- rood licht rijders
- eng beladen aanhanwagens
- slingerende bellers
- laatst iemand die met 30 km/u de krant zat te lezen |(
- motorrijder die veel te hard tussen de file door scheurt (o nee, dat was ik O-) )

dus van mij mogen ze, onder een voorwaarde. het moet wel zinnig zijn: dus niet om 2 uur snachts gaan flitsen op een snelweg met vier rijstroken waar je 100 mag :(
 
't is weer het bekende verhaal... ben benieuwd wat er gebeurt als we massaal zouden doen wat de regering wil. Zo van 'ok Spee, jij wint...' dus auto laten staan, geen overtredingen meer en dan allemaal met de trein... Dan hebben we pas een probleem... (en een nog groter begrotingstekort)

't lijkt me ook weer erg prettig nieuws voor de bakstenen onder ons... dit krijgen ze natuurlijk steeds weer te horen, ook als de bekeuring gewoon terecht is...
 
dus van mij mogen ze, onder een voorwaarde. het moet wel zinnig zijn: dus niet om 2 uur snachts gaan flitsen op een snelweg met vier rijstroken waar je 100 mag :(
en daar ben ik dus bang voor, "nog ff ons quotum halen voor vandaag jongens".....
 
Op dinsdag 27 april 2004 08:41 schreef dr.Bral het volgende:...en dan ook nog onder het meer dan schijnheilige grefo motto "de wegen moeten veiliger

Nou nee, ze geven nu eindelijk toe dat het helemaal niet om veiligheid gaat maar om inkomsten... |(

Ga er maar van uit dat er nog steeds geen echte aso's worden gepakt als dit plannetje doorgaat. De "speedtax brigade" zal nu (net als in Duitsland) vlak na het bordje bebouwde kom gaan flitsen als jij nog aan het uitremmen bent. Da's nl het makkelijkste vangen.

Als het echt om veiligheid en meer mensen de trein in zijn er betere regels te verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
ach, van mij mogen ze:

wat ik regelmatig zie:
- auto zonder of met een kapotte buitenspiegel (wie heeft dat op zijn geweten?) hoe lang rijdt hij al zo?
- spatbordklevers
- bumperklevers algemeen: de ruimte die ik gemiddeld heb met mijn voorganger varieert tussen 1 en 1.5 seconde. daar passen blijkbaar nog twee auto's tussen |(
- rood licht rijders
- eng beladen aanhanwagens
- slingerende bellers
- laatst iemand die met 30 km/u de krant zat te lezen |(
- motorrijder die veel te hard tussen de file door scheurt (o nee, dat was ik O-) )
Dit levert niks op behalve veel werk voor Baksteen en friends

dus van mij mogen ze, onder een voorwaarde. het moet wel zinnig zijn: dus niet om 2 uur snachts gaan flitsen op een snelweg met vier rijstroken waar je 100 mag :(


En dit levert alleen maar centen op en kost bijna geen geld..
 
Nou nee, ze geven nu eindelijk toe dat het helemaal niet om veiligheid gaat maar om inkomsten... |(

Ga er maar van uit dat er nog steeds geen echte aso's worden gepakt als dit plannetje doorgaat. De "speedtax brigade" zal nu (net als in Duitsland) vlak na het bordje bebouwde kom gaan flitsen als jij nog aan het uitremmen bent. Da's nl het makkelijkste vangen.

Als het echt om veiligheid en meer mensen de trein in zijn er betere regels te verzinnen.

:^

Ze zeggen lekkerlijk dat het om de staatskas gaat en op de tweede plaats om de verkeers veiligheid. Waar kan dat makkelijker dan op wegen waar je 50 mag en je snel 100 rijdt.

Natuurlijk vind ik het een goede zaak als er meer mensen worden gepakt zonder gordel, met alcohol, bellend, bumperklevend, enz. enz. :} :}
Maar ik ben bang dat dit te veel moeite voor ze is, in een verwarmde auto langs de kant van de weg staan is slapend rijk worden :( .
 
nou zijn ze niet niet mee bezig dan, of sommige hebben lak aan die quota, want mij lieten ze (gelukkig) gaan
 
nou zijn ze niet niet mee bezig dan, of sommige hebben lak aan die quota, want mij lieten ze (gelukkig) gaan

Dit had een goede week gehad en zat al aan zijn tax. Je wilt als agent ook niet te streverig overkomen op je collega's. :+

Maar dit soort goede acties vergeet je al snel wanneer je weer dit bericht leest. Is het niet makkelijker 80 miljoen belasting te gaan innen, bij de snelweg blokkerende (en dus gevaarlijke) inwoners van dit land.
 
Als ze de juiste mensen nou eens aanpakken heb ik geen moeite met meer bonnen...

onnodig linksrijden, niet handsfree bellen, kinderzitje niet of niet deugdelijk aanwezig, dvd kijken onder het rijden, door rood rijden, van rijbaan wisselen zonder te kijken.

Ik rijdt maar 20 km naar mijn werk maar kan zeker 10 bonnen per dag slijten aan wat ik allemaal zie aan overtredingen buiten het hard rijden om..waarom kan de politie dat dan niet :?
 
Van het weekend nog ff een vriend van mij gebabbeld. Hij zit ook bij de politie en had van zijn baas op zijn donder gehad, omdat hij dit jaar pas 3 bekeuringen had uitgeschreven :} . Hij vindt het ook onzin om voor lullige dingen te bekeuren, dus doet hij dat principieel niet *D
 
Ik las net in de krant dat het aantal verkeersongevallen alleen maar weer toegenomen is ondanks het "veiliger maken" met flitsers.

Ik kots erop :r (Geflits buiten de bebouwde kom)
 
Als ik politieagent was, en opdracht kreeg om meer te bekeuren omdat er meer centen nodig zijn, ging ik toch serieus problemen krijgen met mijn motivatie denk ik. Ben je nu agent en wil je iets betekenen voor de veiligheid en de samenleving of werk je bij de belastingdienst?

Let wel, dit is geen commentaar op de politie, wel op het beleid.

Toont ook aan dat de overheid meer begaan is met haar eigen portemonee dan met onze veiligheid. Bah.
 
Ze moeten hier nog steeds leren dat je best kunt flitsen maar dan wel op de wegen en momenten dat het nodig is.

Bijv. in de spits, als de adviessnelheid omlaag is gebracht om de doorstroming te bevorderen maar niet 's avonds om 20.00 zoals gisteren op een 80 km weg waar je een kanon af kunt schieten zonder iemand te raken.

Drankrijders, roodlichtrijders, rechtsinhalers etc. mogen ze van mij rustig bekeuren maar dat is te veel werk.

Het makkelijkst is gewoon nog meer van die achterlijke camera's en veel te dikke agentjes die de hele dag stilzitten in een auto aan de kant van de weg.

Veel agenten zijn ook liever met andere dingen bezig.




KUT regering :( :X
 
Hee..niks mis met rechtsinhalers..als je niet onnodig linksrijdt wordt je nl niet rechts ingehaald ;)
 
Belachelijk dat verkeers boetes deel uitmaken van de bezuingingsplannen!

Ik dacht dat we zo langzamerhand al genoeg betalen aan wegenbelasting en belasting op benzine, belasting op het aanschaffen van een motor, helm en kleding............. enz.

We betalen zo langzamerhand meer belasting dan dat het product kost.
(Dit is overigens al zo bij benzine!)

Nu nog even de boetes verhogen om het begrotingstekort, wat er toch nog is ondanks alle belastingen, te verminderen, belachelijk :r
 
Ze moeten hier nog steeds leren dat je best kunt flitsen maar dan wel op de wegen en momenten dat het nodig is.

Bijv. in de spits, als de adviessnelheid omlaag is gebracht om de doorstroming te bevorderen
Maar hoe vaak geven de matrixborden niet 70 aan als er compleet niks aan de hand is?
Dat wordt dus de makkelijkste manier van incasseren:
Matrixborden op 50 en flitsen maar.
 
maar...........................................................
Dan krijgen we wel meer kwaliteits TV met die afschuwelijk tuingnoom in beeld. Ik verheug me er nu al op.

ontoppic,

volgens mij zijn bekeuringen ooit bedoeld als strafmatregel en niet om de kas te spekken. Tot deze regering kwam was ik lid van een politieke partij maar die heb ik met al die plannen opgezegd. Geef mij maar een dictator dan hebben we tenminste met 1 gek te maken.
 
Even los van die hopeloze verkeers-laaf akka tenenkrommende slijmtrol :r

Het lijkt me constructiever om Zalm en Spee gek te maken van motoren...
Een actie opstarten om die twee van motor + rijbewijs te voorzien?


make bikes not war :P
 
Je ziet hier http://www.verkeershandhaving.nl/actueel.php?id=102 onder "overzicht per regio" hoe het aantal boetes in 2003 verdeeld was.

Dit komt neer op:

72% bekeuringen op snelheid
11% op parkeren
4% roodlicht
13% overig

Het aantal staandehoudingen in dit geheel was trouwens 12%, de rest gaat allemaal op kenteken.

Om ECHT iets aan de verkeersveiligheid te doen zal er toch wat met de prioriteiten geschoven moeten worden denk ik.

Nu stop ik ermee, ik zit me meer op te winden dan goed voor me is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan