Politie pest motorrijders TT-circuit

:N Er stond dat die Audio 140 reed en niet op wat voor weg het was ;)

Maar 140+ waar je 80 mag is inderdaad niet handig in de buurt van het circuit als er een evenement is.Soms wel ;)Ik sta niet aan de kant van de politie maar ik sta ook niet aan jouw kant ;) Als je 140+ rijdt waar je 80 mag is het gewoon echt goed opletten! En om dan ook nog een beetje dikke auto in te halen die te hard rijdt met 2 mensen erin... En als je dan gepakt wordt is het goed zuur '( maar om nu de schuld in de schoenen van die agenten te schuiven... :N

Nouja, een evenement is wat overdreven, er was een normale CRT dag met ongeveer 10 man op de tribune :j

Verder schuif ik niet de schuld in de schoenen van de dienst doende agenten, die deden ook alleen maar hun werk. Ik stoor me gewoon aan het nutteloze beleid van de staatskas spekken. Het is nou eenmaal zo dat het een bron van inkomsten is die ze echt niet kwijt willen, dat het de verkeersveiligheid bevorderd is dan mooi meegenomen :W

Zo is het heel kort door de bocht, kan het natuurlijk veel genuanceerder brengen voor meer begrip, maar ik denk dat het wel duidelijk is.

De politie is je vriend waren de campagnes om wat aan populariteit te winnen dus die imago kwestie speelt hier zeker.
 
Laatst bewerkt:
Was het maar zo simpel, hier in de buurt ligt een kaarsrechte provinciale weg met keurige op- en afritten.
Dat was jarenlang een 100km weg, totdat er door wat idiote inhaalacties mensen frontaal tegen een vuilniswagen aangeplakt zaten.

Nu is het dus een 80km weg waar zwaar gecontroleerd wordt. Bij een lompe inhaalactie ben je net zo goed dood, het is gewoon een keurige veilige weg.
Maar ze blijven dus controleren omdat er ooit doden gevallen zijn... B|

Gelukkig vallen er nu geen doden meer *D
 
Tsjonge wat is er ineens een begripvolle houding richting verkeersordehandhavers :(
In de ene topic door de stront gehaals en nu ineens ver boven de wolken verheven O-)
Ik heb zeker begrip voor de handhavers, die doen (meestal) gewoon hun werk.
De mensen die de regels maken (en helemaal die ene die DENKT de regels te maken) zijn de personen die niet op mijn begrip hoeven te rekenen.
Over het algemeen heb ik weinig problemen met de politie aangezien ik weet dat ik fout ben en mijn persoonlijke ervaring is dat bij een staandehouding je nog wel eens gematst wordt.
In die gevallen bedank ik de agent dan ook zeer vriendelijk en rij ik vrolijk (en zoals gewoonlijk te hard) weer door :+
Mocht ik ooit een uitzondering treffen heeft die persoon niet mijn begrip maar daardoor zal ik niet alle dienders af gaan zeiken maar er is wel een kans dat ik dan een topic start uit frustratie (ik bedoel dan niet als ik niet gematst wordt maar als er 1 aan het miereneuken is).
En voor degenen die morgen naar de megameeting gaan, pas op want ook daar zullen ze weer aanwezig zijn 8-)
 
Volgens mij heb je een (jonge) leeftijdssyndroom:

Iedereen is tegen mij

Btw: het gaat over..............

Wilde in eerste instantie hier op reageren, maar toen ik op het knopje drukte van reageren, had ik er al geen zin meer in en vond ik het niet nodig ook. Je hebt dus gelijk.....het gaat inderdaad over :P .
 
Ik ga trouwens al jaren naar Assen toe (lees: TT - SBK - ONK - Paasraces) en ik moet zeggen dat ik nog nooit een controle gezien heb. Mijn broertje heeft 1x een bekeuring gehad omdat hij 14 km/u te snel reed op de Smildevaart, maar verder nooit geen trammelant* gehad.


* Nooit gedacht dat ik dit woord een keer zou gaan gebruiken :P .
 
Ik heb ook wel eens gehoord dat er tijdens de evenementen van automaxx veel gecontroleerd wordt op uitlaten, geblindeerde ramen, knipperlichten in verkeerde kleur, en al dat soort dingen die gebruikt worden om een koekblik een beetje interresant te maken.

En die rijden ook niet allemaal te hard.
 
Ik heb ook wel eens gehoord dat er tijdens de evenementen van automaxx veel gecontroleerd wordt op uitlaten, geblindeerde ramen, knipperlichten in verkeerde kleur, en al dat soort dingen die gebruikt worden om een koekblik een beetje interresant te maken.

En die rijden ook niet allemaal te hard.

En zo hoort het ook.
In Scheveningen worden auto's die te duur lijken voor de eigenaars regelmatig door politie en douane gestript en onderzocht op drugs en wapens. Dit zijn toevallig ook de wagens met de grootste wielen en de hardste "muziek".
Afvoeren die handel.
})
 
De politie moet zich helemaal niet populair maken, de politiek moet de politie de kans geven zich gevreesd te maken :P Werkt veel beter dan dit slappe gedoe allemaal.

Volgens mij maakt de politie zich met deze acties niet gevreesd.
Nederland is in de ban van het overdreven flitsbeleid en niet voor niets zijn programma's als Blik op de weg en Wegmisbruikers zo veel bekeken/besproken .
Alles draait tegenwoordig om overtredingen van de verkeersregeltjes, je hoeft de televisie maar aan te zetten en je hoort/ziet weer van dit mag niet en dat mag niet.
Veel mensen krijgen daardoor de indruk dat de politie in Nederland te veel bezig is met
vaststellen van verkeersovertredingen ipv serieus handhaver van de wet
en dat is jammer.
Neemt natuurlijk niet weg dat ' racen rondom het TT circuit' gewoon vragen om problemen is :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de afgelopen jaren rondom het cirquit toch heel wat "motorrijders"meegemaakt die niet helemaal normaal bezig waren,er is een groep die op zulke dagen denkt dat de verkeersregels niet voor hen geldt en dan ook echt linke dingen uithaalt,en die mogen ze wat mij betreft ter plekke hun rijbewijs afnemen. :Y :Y :Y
Dan zijn "ze"naar mijn idee toch echt met de verkeersveiligheid bezig...... :) :) :)
 
Bekijk het nu eens uit het oogpunt van de bewoners(en politie).

Als er op het circuit iets georganiseerd wordt, zijn er altijd weer genoeg idioten,
die zich niet kunnen gedragen, zoals snelheid, geluid enz. :X

Die bewoners zijn en voelen zich daar ook niet lekker bij en
jij als eikel eerste klas helpt daar nog eens aan mee. :Y

gedraag je in het vervolg buiten de circuits.
 
Je zou natuurlijk ook kunnen uitzoeken hoe het oude circuit loopt...dat kan je in grote delen nog bereiden! Daar kan je niet eens te hard rijden - tenminste, als je nog wil leven! En dat is tenminste echt een uitdaging!
 
De enige reden dat de politie daar controleert is omdat er mensen gek genoeg zijn om daar 180+ te gaan rijden.

En dat vinden de mensen die aan die wegen wonen en de kinderen van die mensen die daar regelmatig van en naar school fietsen niet zo leuk...

Actie -> Reactie. De Haar en de Witterhaar zijn de meest gecontroleerde wegen in Assen. Dat is bekend, en je kan het verwachten. Als je je netjes aan de regels houdt is er niets aan de hand. En als je je rijbewijs voor een half jaar of weet ik hoe lang kwijt bent: Feest, koop een taart en ga het vieren. Het was jou rechterhand om de gashendel...

En heb nog nooit meegemaakt dat ze mensen onterecht daar van de weg af plukken.

Er zijn mooiere wegen om hard te rijden in Drenthe, zoek die gewoon op. Probleem opgelost.

Je zou natuurlijk ook kunnen uitzoeken hoe het oude circuit loopt...dat kan je in grote delen nog bereiden! Daar kan je niet eens te hard rijden - tenminste, als je nog wil leven! En dat is tenminste echt een uitdaging!

Helaas ligt het oude circuit voor een groot deel op militair oefenterrein, en is dus niet meer publiek toegankelijk.
 
Laatst bewerkt:
Raar topic dit.
In het ene topic valt iedereen over programma's als blik op de weg en wegmisbruikers.
Of over mensen die voor eigen rechter spelen enz.
En kan het gezag geen goed meer doen.
En in dit topic zijn we weer allemaal brave moraalridders .
Wordt er niet met twee maten gemeten en te veel met mekaar gel*ld ?
Topicstarter is dit topic misschien een beetje onhandig begonnen, maar feit blijft dat de
Politie in Nederland alleen nog maar met controles bezig lijkt te zijn. :W
 
even ontopic, bij elk assen evenement wordt gewoon zwaar gecontroleerd, rijden duizenden motorrijders en de politie spreekt gewoon zero tolerance af.

een foutje...bon.
als ze dat niet doen...en ze laten oogluikend een wheelietje toe...is het wheelie-hek van de dam.
dus wil je raggen of laten zien dat je echt goed bent moet je dat niet doen tijdens een assen evenement, maar gewoon een keer goeie poos fotoos maken en op mf zetten :):)

voor de rest, ben ik wel eens dat de rest van het beleid TE is, ze kunnen beter de tijd anders besteden....en allemaal wat milder moeten zijn...
rij je je te barsten onder een vangrail...sja tuff job...maar je weet als je op het randje gaat zitten beter op het circuit kan rijden...accepteer je de risico's prima toch? :)

ik ben voor kneedowns, geen vangrail, uitloop stroken en geen topsnelheid in nederland!
 
even ontopic, bij elk assen evenement wordt gewoon zwaar gecontroleerd, rijden duizenden motorrijders en de politie spreekt gewoon zero tolerance af.

een foutje...bon.
als ze dat niet doen...en ze laten oogluikend een wheelietje toe...is het wheelie-hek van de dam.
dus wil je raggen of laten zien dat je echt goed bent moet je dat niet doen tijdens een assen evenement, maar gewoon een keer goeie poos fotoos maken en op mf zetten :):)

voor de rest, ben ik wel eens dat de rest van het beleid TE is, ze kunnen beter de tijd anders besteden....en allemaal wat milder moeten zijn...
rij je je te barsten onder een vangrail...sja tuff job...maar je weet als je op het randje gaat zitten beter op het circuit kan rijden...accepteer je de risico's prima toch? :)

ik ben voor kneedowns, geen vangrail, uitloop stroken en geen topsnelheid in nederland!
:^
Niks an toe te voegen 8-)
 
Ik ga trouwens al jaren naar Assen toe (lees: TT - SBK - ONK - Paasraces) en ik moet zeggen dat ik nog nooit een controle gezien heb. Mijn broertje heeft 1x een bekeuring gehad omdat hij 14 km/u te snel reed op de Smildevaart, maar verder nooit geentrammelant* gehad.


* Nooit gedacht dat ik dit woord een keer zou gaan gebruiken :P .

vind ik nog veel mooier dan "trammelant"

;)

als je gewoon normaal doet, waar dan ook, dan zal het allemaal reuze meevallen.
als je denkt dat je rossi bent op de openbare weg, dan kan je wat verwachten.

zoals ik al hier(ergens)boven las actie->reactie

p.s. gerardsx-r600: niet persoonlijk bedoeld, gewoon algemeen grappig dat men deze woordcombi gebruikt ( mijn taalbeheersing zal vast ook geen 100% zijn)
 
Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen.....maar je weet dat je bij die evenementen geen wheelies, kd's ed moet doen...en een db-killer in je pijp moet proppen.
Ik heb nog nooit probs gehad, juist omdat ze dan zo streng controleren gedraag ik me wel netjes.....maar die logica ontgaat sommigen nog wel eens :P

Tuurlijk moet je als sportieve rijder extra alert zijn bij dit soort evenementen, maar de politie haalt je er wel degelijk uit...ook als je netjes rijdt... Drie jaar terug werden we met ongeveer 9 a 10 man aan de kant gezet terwijl we ongeveer 40 reden in Smilde.
Een reden werd niet gegeven, maar we moesten wachtten tot een andere groep weg was :? (ondertussen werden onze motoren heel goed bekeken en waarschijnlijk ook onze kentekens opgevraagd...). We hebben er maar een rookpauze van gemaakt.
 
even ontopic, bij elk assen evenement wordt gewoon zwaar gecontroleerd, rijden duizenden motorrijders en de politie spreekt gewoon zero tolerance af.

een foutje...bon.
als ze dat niet doen...en ze laten oogluikend een wheelietje toe...is het wheelie-hek van de dam.
dus wil je raggen of laten zien dat je echt goed bent moet je dat niet doen tijdens een assen evenement, maar gewoon een keer goeie poos fotoos maken en op mf zetten :):)

voor de rest, ben ik wel eens dat de rest van het beleid TE is, ze kunnen beter de tijd anders besteden....en allemaal wat milder moeten zijn...
rij je je te barsten onder een vangrail...sja tuff job...maar je weet als je op het randje gaat zitten beter op het circuit kan rijden...accepteer je de risico's prima toch? :)

ik ben voor kneedowns, geen vangrail, uitloop stroken en geen topsnelheid in nederland!

8-) NapO 4 presidente 8-)
 
Het viel me dit jaar pas echt op dat bij elk evenement de politie massaal motorrijders, die rondom het circuit rijden, aan de kant zetten en vervolgens elk puntje aanpakken om een bekeuring uit te kunnen schrijven.

Zo ben ik dit jaar dus ook mn rijbewijs kwijt geraakt :N

Lees ik net een topic dat iemand z'n 2007 R1 verkoopt omdat ie daar tijdens de superbike ook rondreed en nu voor een half jaar z'n rijbewijs kwijt is.

Vorige week ben ik dus met vrienden wezen rijden en elk vond het een slecht idee om richting Assen te gaan. Ben bang dat zo langzamer hand de politie motorrijders gaat weren bij het circuit, dit dmv een 5-tal onopvallende autos waarmee ze een ieder die gebruik maakt van de mooie bochten daar, op de bon kunnen slingeren.

Ze stonden zelfs al in de bosjes bij een bocht te wachten op mensen die een kneedown zouden gaan maken. (Artikel 5 = rijbewijs kwijt) Blijf ook maar helemaal weg met je open uitlaat :N

Conclusie: Zodra je ook maar iets hebt wat op een sportieve motor lijkt, wegblijven daar! :r
Die R1 reed ergens tussen Steenwijk en Emmeloord, niet bepaald meer rondom het circuit volgens mij.

Ben gisteren nog met de motorclub langs het circuit gereden. Er reed een opvallende politie-auto, die door de voorste rijders werd ingehaald (op een normale manier). En achterin de club (in totaal een goede 20 motoren) reden wij erg lekker door die mooie bochten. Geen probleem, kun je best doen, als je op het rechte einde maar niet al te hard rijdt.
 
Haalde een auto in die 140 reed, een dikke audi waar 2 agenten in zaten

Je hebt je klaarblijkelijk vergist, racen doe je OP het TT circuit en niet ernaast.
Is veel leuker, veiliger en daar wordt je juist aangemoedigd harder te gaan.....
 
Raar topic dit.
In het ene topic valt iedereen over programma's als blik op de weg en wegmisbruikers.
Of over mensen die voor eigen rechter spelen enz.
En kan het gezag geen goed meer doen.
En in dit topic zijn we weer allemaal brave moraalridders .
Wordt er niet met twee maten gemeten en te veel met mekaar gel*ld ?
Topicstarter is dit topic misschien een beetje onhandig begonnen, maar feit blijft dat de
Politie in Nederland alleen nog maar met controles bezig lijkt te zijn. :W

Heb het topic inderdaad een beetje verkeerd ingezet, heb het ook verdiend om veel terechtwijzende vingertjes mijn kant op te krijgen. Maarrrr... jullie zijn toch een beetje hypocriet, bevalve natuurlijk de chopper en toerrijders ;)

Een ieder die op een supersport op de openbare weg rijdt en hier de moraalridder uit loopt te hangen om mij te wijzen op een stomme actie is zielig bezig, want sportief rijden en 80 km/u (snelweg rijden doe je niet voor de lol :r )rijden gaat nou eenmaal niet samen.

Daarnaast zijn er vrij veel kneedown en wheelie topics, beiden acties die nou niet echt legaal zijn en zeg nou zelf op het circuit geen kneedown kunnen maken is lachwekkend.

Samengevat; De politie moet van wegcontroles geen kerntaak maken en op het moment dat ze makkelijk mensen kunnen pakken en toeslaan, is gewoon het punt waar ik me druk over maak. :Y :j
 
Heb het topic inderdaad een beetje verkeerd ingezet, heb het ook verdiend om veel terechtwijzende vingertjes mijn kant op te krijgen. Maarrrr... jullie zijn toch een beetje hypocriet, bevalve natuurlijk de chopper en toerrijders ;)

Een ieder die op een supersport op de openbare weg rijdt en hier de moraalridder uit loopt te hangen om mij te wijzen op een stomme actie is zielig bezig, want sportief rijden en 80 km/u (snelweg rijden doe je niet voor de lol :r )rijden gaat nou eenmaal niet samen.

Daarnaast zijn er vrij veel kneedown en wheelie topics, beiden acties die nou niet echt legaal zijn en zeg nou zelf op het circuit geen kneedown kunnen maken is lachwekkend.

Samengevat; De politie moet van wegcontroles geen kerntaak maken en op het moment dat ze makkelijk mensen kunnen pakken en toeslaan, is gewoon het punt waar ik me druk over maak. :Y :j


Je vergeet 1 ding....
heb je jezelf wel eens afgevraagd hoeveel extra stofdeeltjes je door je sportieve rijstijl de lucht in gejaagd heb?
Door oa jou toedoen hadden we 6 weken prachtig weer *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan