Politie raadseltje

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
8
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
jaja, ik misdraag me regelmatig in de stad, en prijs me gelukkig dat ik zelden aan de beurt ben, maar vanmiddag was het raak.

En volgens mij klopt de "aanklacht" niet helemaal.

Ik reed bij het hugo-de-groot-plein (amsterdam) en wilde rechtsaf (blauwe pijlen). Op de stoep daar heb je een soort drempelachtige constructie voor laden en lossen. Omdat het licht op rood stond dacht ik ff te kunnen afsnijden, dus reed ik stapvoets over die "drempel" (groene pijlen). Ook hield ik mij in voor de aanwezige voetgangers. Eenmaal op de weg gaf ik gas...

full


Daar was mijn vriend voor het leven....
Ik kreeg een bekeuring voor over de stoep rijden en het door rood licht rijden.... en ik reed beswel stevig...
- maar je hield me makkelijk bij!
- maar ik heb ook meer motor... (pan eropejan)
- daar heb ik op jullie pvi weinig van gemerkt })

maar goed, er viel niet mee te praten....
hij driftig schrijven.... en ik bedenk me... hoe kan ik nu door rood zijn gereden als ik over de stoep reed?
Daar had hij als antwoord op... "Je kan ook een bekeuring voor je snelheid krijgen, kies maar"
- Maar hoe heb jij mijn snelheid kunnen bepalen?

mompelmompel....

na ja..., ik zie de rekening wel tegemoet, en zij kunnen natuurlijk een brief verwachten...

Weet iemand of ze me wel voor rood licht kunnen bekeuren als je over de stoep rijdt? En dat stuk stoep was met op en afrit-randen en is een laad en los plaats... dus het was geen stoep "pur-sang"....

dat het er een was van het schrijfgrage type bleek ook achteraf... Terwijl ik netjes de parkeer strook volgde om met een krul de weg op te gaan, scheurde de dienstklopper over het fietspad, keerde op de weg terwijl er ander verkeer aankwam die flink in de ankers moesten en hun ongenoegen toeterend kenbaar maakte... het liet onze grote vriend ijskoud.

Kdacht.... ga hem toch ff vertellen dat ik dat een strakke actie vond, maar hij was verderop alweer gekeerd en druk pratend zijn volgende bon aan het voorbereiden |(
 
Volgens mùij kunnen ze je niet bekeuren voor door het rood licht rijden, wel voor het rijden op het voetpad. ook voor snelheid kunnen ze niet echt iets doen. Maar ja je weet hoe dat soms gaat hé.
 
zou je, om te gaan laden/lossen, op die plek ook wachten op het groene licht om de drempel op te rijden???

Lijkt me toch dat je niet door rood bent gegaan..
 
Ik ben ooit voor hetzelfde gepakt :(

Ligt naar rechts staat op rood dus ik pak een paar meter fietspad (waar geen stoplicht naar rechts staat). Wordt gepakt voor dit en nog wat zaken :P .

Wilden eerst twee boetes geven: rood en fietspad. Na aangeven dat het fietspad geen stoplicht heeft kon ik zo ongeveer kiezen: rood = 180 gulden, fietspad = 120 gulden.

Doe mij dan het fietspad maar. Totale kosten dus 120 gulden.
 
Ik zou ook zeggen, de overtreding is de stoep. Daar reed je. Niet door het rode licht.

Als ik met mijn motor de stoep op ga, er naast loop met een lopen de motor ( ga natuurlijk niet duwen ) en zo een rood licht ontwijk om vervolgens naast de zebra op de motor te stappen en weer weg te stuiven.

Zit ik dan fout?
 
Ik zou ook zeggen, de overtreding is de stoep. Daar reed je. Niet door het rode licht.

Als ik met mijn motor de stoep op ga, er naast loop met een lopen de motor ( ga natuurlijk niet duwen ) en zo een rood licht ontwijk om vervolgens naast de zebra op de motor te stappen en weer weg te stuiven.

Zit ik dan fout?

Ja, zolang jij een "lopende" motor aan de hand hebt ben je bestuurder en geen voetganger. Het wordt anders wanneer je de motor afzet.

Is hetzelfde als de ruiter die naast zijn paard loopt. Alleen kun je die niet afzetten natuurlijk :P
 
jaja, ik misdraag me regelmatig in de stad, en prijs me gelukkig dat ik zelden aan de beurt ben, maar vanmiddag was het raak.

En volgens mij klopt de "aanklacht" niet helemaal.

Ik reed bij het hugo-de-groot-plein (amsterdam) en wilde rechtsaf (blauwe pijlen). Op de stoep daar heb je een soort drempelachtige constructie voor laden en lossen. Omdat het licht op rood stond dacht ik ff te kunnen afsnijden, dus reed ik stapvoets over die "drempel" (groene pijlen). Ook hield ik mij in voor de aanwezige voetgangers. Eenmaal op de weg gaf ik gas...

full


Daar was mijn vriend voor het leven....
Ik kreeg een bekeuring voor over de stoep rijden en het door rood licht rijden.... en ik reed beswel stevig...
- maar je hield me makkelijk bij!
- maar ik heb ook meer motor... (pan eropejan)
- daar heb ik op jullie pvi weinig van gemerkt })

maar goed, er viel niet mee te praten....
hij driftig schrijven.... en ik bedenk me... hoe kan ik nu door rood zijn gereden als ik over de stoep reed?
Daar had hij als antwoord op... "Je kan ook een bekeuring voor je snelheid krijgen, kies maar"
- Maar hoe heb jij mijn snelheid kunnen bepalen?

mompelmompel....

na ja..., ik zie de rekening wel tegemoet, en zij kunnen natuurlijk een brief verwachten...

Weet iemand of ze me wel voor rood licht kunnen bekeuren als je over de stoep rijdt? En dat stuk stoep was met op en afrit-randen en is een laad en los plaats... dus het was geen stoep "pur-sang"....

dat het er een was van het schrijfgrage type bleek ook achteraf... Terwijl ik netjes de parkeer strook volgde om met een krul de weg op te gaan, scheurde de dienstklopper over het fietspad, keerde op de weg terwijl er ander verkeer aankwam die flink in de ankers moesten en hun ongenoegen toeterend kenbaar maakte... het liet onze grote vriend ijskoud.

Kdacht.... ga hem toch ff vertellen dat ik dat een strakke actie vond, maar hij was verderop alweer gekeerd en druk pratend zijn volgende bon aan het voorbereiden |(

knap hoor!!! in amsterdam een boete krijgen dan moet je wel op de verkeerde plaats en tijd zijn!!!

volgens mij reed je niet over een voetpad, als ik het goed heb staan er paaltjes die het voetpad scheid van de ?????( hoe moet je het noemen,..... rijbaan????) en je bent zeker niet door rood licht gereden, want je hebt niet de stopstreep overschreden.
een advocaat doet wonderen!!!!het is handig als je een rechtsbijstands verzekering hebt.


misschien moest ie nog zijn boekie vol schrijven?!?!?
volgens mij als ie loopt tezeiken over het voetpad rijden. dan moet ik inmiddels wel een waslijst aan boetes hebben voor het parkeren op het voetpad van mijn motorfiets!!!!!
 
Ik zou ook zeggen, de overtreding is de stoep. Daar reed je. Niet door het rode licht.

Als ik met mijn motor de stoep op ga, er naast loop met een lopen de motor ( ga natuurlijk niet duwen ) en zo een rood licht ontwijk om vervolgens naast de zebra op de motor te stappen en weer weg te stuiven.

Zit ik dan fout?

Je bent in ieder geval erg omslachtig bezig :P
 
knap hoor!!! in amsterdam een boete krijgen dan moet je wel op de verkeerde plaats en tijd zijn!!!
tja.... ik was ook verbaast over zo'n botte eikel... twas ook duidelijk geen amsterdammer, zijn accent was agrarische beinvloed....

dat gedeelte waar ik over reed leek inderdaad "afgeschermd" van de stoep, en zodanig niet als stoep herkenbaar, of in ieder geval niet duidelijk.

ik maak nog wel een fotootje van de situatie en hoop het geheel met een fijne brief af te kunnen handelen.
 
tja.... ik was ook verbaast over zo'n botte eikel... twas ook duidelijk geen amsterdammer, zijn accent was agrarische beinvloed....

Wat willen wij hiermee zeggen???
 
Ga gewoon in beroep bij de officier. Ik heb dit al vaker gemeld. Doen Doen Doen Doen.


CU

DooV
 
volgens mij is het geen voetpad, was altijd taxi standplaats en nu idd voor laden en lossen.
zal wel zo'n overgeplaatst pisventje zijn die indruk wil maken in de 'grote stad' :j
 
klote man...

ik heb gister vanuit inside gehoord, dat die motor en auto agenten (op de snelweg enzo) worden beoordeeld hoeveel bonnen ze schrijven per week...

tis bijna een race geworden...

jammer is dat he? :(
 
o ja, dit kost 57 (stoep) en 86 (rood licht) ero's...

kwas gisteren in een aardige wheelie stemming, ben blij dat het daar op dat moment te druk voor was })
 
Terug
Bovenaan Onderaan