Politie rijdt ook te hard!

Hier moet ik toch mijn ongelijk toegeven, misschien iets te snel in het toetsenbord gesprongen. Ik doelde met mijn verhaal op agenten die niet bezig zijn met opsporingen etc, maar agenten die gewoon onderweg zijn.

It takes a grown man to admit he's wrong :}

Terwijl ik soms toch de indruk krijg dat ze dat wel degelijk zonder reden doen. Zag laatst een agent voor het stoplicht NIET handsfree bellen bijvoorbeeld.

Dit mag je dan ook melden bij het bureau vind ik. Dan kan er ook iets mee gedaan worden :) Ff kenteken onthouden dan weten ze wel wie het geweest is.
 
Bedoel dus eigenlijk dat een agent niet zomaar de verkeersregels mag overtreden als'ie daar zin in heeft. Terwijl ik soms toch de indruk krijg dat ze dat wel degelijk zonder reden doen. Zag laatst een agent voor het stoplicht NIET handsfree bellen bijvoorbeeld.
Weet je zeker dat hij gebruik maakte van een mobiele telefoon :?
Alléén het gebruik en in de hand houden van een mobiele telefoon is verboden tijdens het rijden, een mobilofoon of 27mc bakkie gebruiken mag wel!

Artikel 61a rvv 1990:
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of gehandicaptenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

[edit]Stilstaand voor het stoplicht mag je dus uitgebreid gaan bellen :)
 
Ik vind het zo ontzettend knap, dat de gemiddelde Nederlander zo snel zijn/haar mening heeft over de politie etc. Kunnen die mensen horen wat er op dat moment in de auto afspeeld ????
 
Weet je zeker dat hij gebruik maakte van een mobiele telefoon :?
Alléén het gebruik en in de hand houden van een mobiele telefoon is verboden tijdens het rijden, een mobilofoon of 27mc bakkie gebruiken mag wel!

Nou, ik zag toch echt een mobieltje in de hand van deze agent.

Artikel 61a rvv 1990:
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of gehandicaptenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

Owh, dus als je stilstaat, mag je wel bellen :? Ook al sta je voor een stoplicht dat elk moment op groen kan springen :? Moet je dan ff wachten met wegrijden, gedag zeggen, je mobiel opruimen en dan pas wegrijden :?
 
Ik vind het zo ontzettend knap, dat de gemiddelde Nederlander zo snel zijn/haar mening heeft over de politie etc. Kunnen die mensen horen wat er op dat moment in de auto afspeeld ????

Regels zijn regels, wij moeten ons hier aan houden, en de politie ook.
Een overtreding is een overtreding, ongeacht de reden van de overtreding....


overtreding... overtreding (hoor ik daar een echo :)
 
Nou, ik zag toch echt een mobieltje in de hand van deze agent.Owh, dus als je stilstaat, mag je wel bellen :? Ook al sta je voor een stoplicht dat elk moment op groen kan springen :? Moet je dan ff wachten met wegrijden, gedag zeggen, je mobiel opruimen en dan pas wegrijden :?
Nee, dat is weer tegen artikel 62 jo. 68 lid 1 sub a RVV 1990: als weggebruiker niet doorgaan bij groen licht bij een driekleurig verkeerslicht
 
Op vrijdag 23 april 2004 01:21 schreef ZX12R?? het volgende:

Andere keer komt een politie mercedes C me tegemoet en rijdt nogal hard op een weg waar je 80 mag. Ik besluit om te keren en er eens achteraan te rijden. Ze rijden maar liefst 190. Ik volg ze volledig en ze stoppen aan het eind van de weg bij het bureau. Ik volg het op een afstandje: ze (man en vrouw) stappen uit en treffen een andere auto voor de ingang van het politiebureau (te Middelharnis). Ze kletsen wat en lopen gezellig naar binnen. Als je weet wat ze in die omgeving aan bekeuringen willen uitdelen en flitspalen hebben staan. Zal wel einde van de dienst zijn geweest, ook een "goede reden".

Dat je dat met keren en al nog heb kunnen vaststellen :?
Deze weg is meestal zo druk dat je met een auto meestal 65\70 rijd en de stukken
te kort om met keren en al dat vast te stellen.Oude-Tonge-Nieuwe-tonge is 3 km met flitspaal dan een stuk waar je 60 mag daarna 3 km naar Middelharnis met flitspaal. B| Van Stellendam idem dito
S'avonds is dat bureau gesloten :X
 
Dat je dat met keren en al nog heb kunnen vaststellen :?
Deze weg is meestal zo druk dat je met een auto meestal 65\70 rijd en de stukken
te kort om met keren en al dat vast te stellen.Oude-Tonge-Nieuwe-tonge is 3 km met flitspaal dan een stuk waar je 60 mag daarna 3 km naar Middelharnis met flitspaal. B| Van Stellendam idem dito
S'avonds is dat bureau gesloten :X

OK, ik wilde het verhaal niet te lang maken en heb dus een beknopte weergave gegeven. Als je wilt kan ik het tot in detail verklaren, maar ik denk niet dan de meesten hierop zitten te wachten en heeft ook weinig aan te vullen. Maar als je interesse hebt, kan ik het wel completeren hoor, post maar een berichtje dan.
 
Agenten mogen alleen harder rijden dan toegestaan als ze zwaailicht en sirene voeren :o Dit mogen ze alleen op nadrukkelijke opdracht van de meldkamer.
Bij elke andere situatie moeten ze zich aan de verkeersregels houden die ook voor ons gelden.

(ik weet dit toevallig omdat ik meerdere agenten in mijn familie heb, en dit een terugkomend onderwerp is op verjaardagen)

Dan mogen al die agenten op jouw verjaardag terug naar school want dit slaat namelijk helemaal nergens op.

Edit: lees nu eerst eens alle posts Remco voordat je met je grote waffel wat intikt, dit was al gezegd..... |(
 
IK vind het allemaal bull shit die als ik een snor in zoeen wagen zie zitten en hij rijd te hard zit ik wel eens te denken om gewoon met die snelheid mee te gaan want ze geven als het goed is het voorbeeld en dat ontheffing vind ik ook nergens op slaan want ik geloof dat hier in nederland de regel geld dat iedereen gelijk is dus waarom hn wel en wij niet
 
IK vind het allemaal bull shit die als ik een snor in zoeen wagen zie zitten en hij rijd te hard zit ik wel eens te denken om gewoon met die snelheid mee te gaan want ze geven als het goed is het voorbeeld en dat ontheffing vind ik ook nergens op slaan want ik geloof dat hier in nederland de regel geld dat iedereen gelijk is dus waarom hn wel en wij niet

Van welke planeet ben jij komen vallen :?

Trek je je toch niks van aan, goede voorbeeld, van je juf/meester, toen zij jou leerden schrijven met gebruik van leestekens :P

kalimeroooooooo
 
Van welke planeet ben jij komen vallen :?

Trek je je toch niks van aan, goede voorbeeld, van je juf/meester, toen zij jou leerden schrijven met gebruik van leestekens :P

kalimeroooooooo

Kijk jij nou maar uit dat je niet voor diefstal van icoontjes wordt opgepakt! :+
 
Hier moet ik toch mijn ongelijk toegeven, misschien iets te snel in het toetsenbord gesprongen. Ik doelde met mijn verhaal op agenten die niet bezig zijn met opsporingen etc, maar agenten die gewoon onderweg zijn.

Maar goed, nu ik zelf lees wat ik intyp, verwacht ik wel meteen de opmerking: 'Hoe weet je dat een agent gewoon onderweg is' |(
Ben mezelf aan het vastlullen of niet O-)

Bedoel dus eigenlijk dat een agent niet zomaar de verkeersregels mag overtreden als'ie daar zin in heeft. Terwijl ik soms toch de indruk krijg dat ze dat wel degelijk zonder reden doen. Zag laatst een agent voor het stoplicht NIET handsfree bellen bijvoorbeeld.

Ik had het ook wel geweten als ik agent was :X
 
Ik had het ook wel geweten als ik agent was :X

Of het nou mensen blijven of niet, ze hebben een voorbeeldfunctie tov de samenleving dus dan wordt het tijd dat ze zich zo eens gaan gedragen. Het is maar een klein percentage maar het is ook dezelfde groep die aan de kant zet om niks. Gelukkig zijn de meesten echt wel relaxte mensen. Alleen jammer van dat kleine aantal dat door rood rijdt met een noodgang om vervolgens de MC Drive in te rijden. Oh shit nou maak ik reclame..... |( :9
 
Van welke planeet ben jij komen vallen :?

Trek je je toch niks van aan, goede voorbeeld, van je juf/meester, toen zij jou leerden schrijven met gebruik van leestekens :P

kalimeroooooooo

beter 1 vogel in de lucht dan 10 die me viezier vol schijten

|(
 
Reed je zo hard dat je het bijna miste?
In ieder geval is de "r" ervan weggevlogen. :X

Welk woord was dat ook alweer, waar ik steeds een r teveel had.. :?
zie je wel hoe leerzaam dit forum is, nu kan ik overal reargeren zonder fouten in m'n dees en tees. O-)


BTW rij ik NOOIT te hard, geef altijd het goeie voorbeld, (met of zonder signalen) en geloof ik nog altijd in Sinterklaas. *D

Damn...waar is de tijd dat politiemensen nog mensen waren B|

inkoppertje voor politiehaters, grijp uw kans ;)
 
Tja, als ze even hard gaan rijden als de rest van het verkeer hebben ze geen controlerende functie en gaat het meeste verkeer langzamer rijden. Heb je ook niets aan.... eergister reed ik iets van 70 of 80 door Utrecht waar je 50 mocht. Komen 2 politie auto's me ook rechts passeren ietsje harder nog.. zolang ze mij geen boete geven vind ik het allemaal OK... en nee, ze hadden niet de feestverlichting aan, waren ook lekker vlot door aan het rijden.

Kon alleen zelf wel eerder naar links, als ze me rechts inhaalden, maarja dat verwacht je niet echt als je zelf al harder rijd dan de max. snelheid...
 
In ieder geval is de "r" ervan weggevlogen. :X

Welk woord was dat ook alweer, waar ik steeds een r teveel had.. :?
zie je wel hoe leerzaam dit forum is, nu kan ik overal reargeren zonder fouten in m'n dees en tees. O-)


BTW rij ik NOOIT te hard, geef altijd het goeie voorbeld, (met of zonder signalen) en geloof ik nog altijd in Sinterklaas. *D

Damn...waar is de tijd dat politiemensen nog mensen waren B|

inkoppertje voor politiehaters, grijp uw kans ;)
:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan