Politie rijdt ook te hard!

Hmmjaaa..... soms ben ik bést wel trots op jullie......sóms...... :X :X
 
Nee want dat is verboden :( :+
Leuk om te zien dat de wat oudere MF'ers er veel relaxter mee omgaan en wel doorhebben hoe het echt zit.... *D
Daarom, het is zo makkelijk.
Lekker lullen en niet zo zitten zagen en tig keer zelfde topic aanhalen.
En wat orde houden, dan is het prettig lezen en rondklikken op zn tijd.
OT is er gekomen om wat te rommelen met posts.
De rest moet gewoon netjes en correct blijven.
 
Ik hoorde net op de politiescanner Haaglanden de melding dat iemand een motor probeerde weg te halen, de eigenaar is achter het ongure figuur aangegaan. Ik hoop dat de ze nou niet te hard gaan rijden om zo'n figuur aan proberen te houden...

Ze hebben het best druk in Den Haag...
 
Ik vind het hufterig hoe vele politie mensen zich in het verkeer gedragen.
Veiligheidsriemen hebben ze waarschijnlijk niet aan boord.
Een stoplicht geldt niet voor hen.
Parkeren mogen ze overal.
En het ergste; ze houden zich totaal niet aan de snelheid.
Waarom worden die hufters niet net zoals ons aangepakt als ze geflitst zijn??
Het begint er echt op te lijken dat we hier in een politiestaat wonen.
:( :(
 
Ik vind het hufterig hoe vele politie mensen zich in het verkeer gedragen.
Veiligheidsriemen hebben ze waarschijnlijk niet aan boord.
Een stoplicht geldt niet voor hen.
Parkeren mogen ze overal.
En het ergste; ze houden zich totaal niet aan de snelheid.
Waarom worden die hufters niet net zoals ons aangepakt als ze geflitst zijn??
Het begint er echt op te lijken dat we hier in een politiestaat wonen.
:( :(

If you can't beat them, join them :o
Verkeerslichten gelden ook voor politie, behalve als ze de blauwe lichten voeren, maar daar moet je ook toestemming voor vragen...
 
Ik vind het hufterig hoe vele motorrijders zich in het verkeer gedragen.
Veiligheidsriemen hebben ze waarschijnlijk niet aan boord.
Een stoplicht geldt niet voor hen.
Parkeren mogen ze overal.
En het ergste; ze houden zich totaal niet aan de snelheid.
Waarom worden die hufters niet net zoals ons aangepakt als ze van voren geflitst zijn??
Het begint er echt op te lijken dat we hier in een motorland wonen.
:( :(

:X
 
Lange"simpele garnaal"Harry. Een kilometer of 3000 naar rechts(Irak e.o) hebben ze politiestaten, niet hier.
Zullen we nog een stuk of 10 pagina's met voors en tegens neer knallen en een nieuw topic over "welke naakte chick past het beste bij jou motor?" gaan beginnen?

En om 'm nog even af te toppen. Ik ros het liefste met 100 km per uur over het damrak met toeters en bellen om iedereen aan de kant te zien springen. Met de mobi in mijn rechter hand en de lauwe automatenkoffie in de linker. Sturen met het knietje.
 
Ik vind het hufterig hoe vele politie mensen zich in het verkeer gedragen.
Veiligheidsriemen hebben ze waarschijnlijk niet aan boord.
Een stoplicht geldt niet voor hen.
Parkeren mogen ze overal.
En het ergste; ze houden zich totaal niet aan de snelheid.
Waarom worden die hufters niet net zoals ons aangepakt als ze geflitst zijn??
Het begint er echt op te lijken dat we hier in een politiestaat wonen.
:( :(
Als je nou eens het hele topic leest en luistert naar de politie wat ze hier te zeggen hebben dan had je dit geblaat wel voor je gehouden ;)
 
Voor de tigste keer: :+

Hij mag zonder zwaailichten en zo wel dat soort dingen doen. Politie, brandweer en ambulance hebben altijd ontheffing van de verkeersregels (maar ze moeten wel een goede reden hebben om van die ontheffing gebruik te maken). Het zwaailicht en de sirene maakt ze tot een voorrangsvoertuig zodat jij voor ze aan de kant MOET. Maar zwaailicht en sirene hebben niets met de ontheffing zelf van doen. Als de agent naar een oproep moet en het lijkt hem op dat moment beter om geen zwaailicht te voeren (bijv. om te voorkomen dat mensen allerlei rare dingen gaan doen in druk verkeer om 'ruimte' te maken), dan is hij daar vrij in. :z

En ja, ook een agent rijdt wel eens te hard. Het zijn ook maar gewoon mensen, you know. :Z

:^ Wat weet je dat toch altijd weer mooi helder neer te zetten orpheus :}



:+
 
Stukje rechtspraak:

Het is de bestuurder van een politievoertuig die een opdracht als de onderhavige heeft ontvangen, op zichzelf toegestaan met een hogere snelheid te rijden dan de wettelijk toegestane, maar alleen indien hij er - in de bewoordingen van de vrijstellingsbeschikking van de Minister van Verkeer en Waterstaat d.d. 31 maart 1994 - voor waakt dat "de veiligheid van het verkeer zoveel mogelijk (wordt) gewaarborgd". De snelheidsoverschrijding mag er dus niet toe leiden dat de bestuurder van het politievoertuig niet meer adequaat kan reageren op redelijkerwijs voorzienbare gedragingen van andere weggebruikers, ook al zouden die gedragingen van anderen op zichzelf een verkeersfout opleveren.
Dergelijk anticiperend en defensief rijgedrag is eens te meer geboden indien, gelijk in het onderhavige geval, door het politievoertuig dat de toegestane snelheid in aanmerkelijke mate overschrijdt, geen optische en geluidssignalen worden gevoerd. De medeweggebruikers worden dan immers niet op het afwijkend rijgedrag geattendeerd.
 
Ik vind het hufterig hoe vele politie mensen zich in het verkeer gedragen.
Veiligheidsriemen hebben ze waarschijnlijk niet aan boord.
Een stoplicht geldt niet voor hen.
Parkeren mogen ze overal.
En het ergste; ze houden zich totaal niet aan de snelheid.
Waarom worden die hufters niet net zoals ons aangepakt als ze geflitst zijn??
Het begint er echt op te lijken dat we hier in een politiestaat wonen.
:( :(

Een politiestaat? Kerel ga eerst eens je algemene ontwikkeling bijschaven want je hebt geen flauw idee waar je over praat. Je bent het zoveelste voorbeeld van een gefrustreerd mannetje die zonder argumenten en zonder verstand van zaken dingen roept. Ik hou van discussieren maar dan wel met mensen die met argumenten komen en hun mening normaal onderbouwen.
 
Zo iets, Remco?

full
 
Het is allemaal een spel...kwestie van meespelen.

Daar ben ik het mee eens.

Ff over het hard rijden, ze houden je voor een paar kilometers echt niet aan.
De flitsers doen moeilijker dan de agenten. Vaak zijn het wel relaxte lui.
Maar zoals altijd heb je ook bij de politie mierenneukers zitten, dat zijn de katten en wij de muizen.
Wees dus slimmer dan de kat en blijf uit je doppen kijken.
 
De politie staat boven de wet om diezelfde wet te handhaven.
Dat ze ca. 20 km/u harder rijden op de autosnelweg lijkt me voor hun overzicht prima anders hebben ze geen overzicht maar verder mogen ze natuurlijk niet zonder reden veel te hard rijden.
Ook het schermen met hun rijvaardigheidstrainingen overtuigd niet.
Ik doe er alles aan om beroepshalve (ben rij-instructeur) maar ook uit interesse mijn verkeersinzicht te vergroten. En ik zie toch regelmatig een agenten auto inzichtelijke fouten maken. (blijven rijden in iemands dode hoek, met hoge snelheid een rij auto's voorbij gaan terwijl er een voorsorteer mogelijkheid aankomt enz.......)
Immers je bent een goede weggebruiker als je in staat bent anderen hun fouten op te vangen.
Ik rij op de motor ook regelmatig veeeeel te hard maar probeer voorzover ik de situatie kan overzien het superveilig te doen.
Maar ja, wel weer geflitst. godver.. En wel om 4:59 uur op een super lege weg.
Ik kan ze soms wel schieten.
 
zaag om die paal dan! laatst nog een gelukje... A10 zuid binnen ring. Voorbij de paal met minimaal 150, filts in mijn nek...juist effe vergeten. Dag later leek het apparaat wel getroffen door een bazooka(it wasn't me). Die bekeuring heb ik gelukkig nooit gekregen. Soms zit het mee...soms zit het tegen.
 
Zou het niet mogelijk zijn dan waneer er een melding is dan dat er een oranje lichtje (mag ook een andere kleur) op de auto zit. Zodat iedereen ziet, kijk ze hebben haast! Het hoeft geen fel licht te zijn maar wel zichtbaar van hé hij heb een melding. Zodat ze gewoon bij het plaat delict kunnen komen zonder afschrikking van de boeven door de blauwe lichten en sirene's.
 
Pff, wat een drukte altijd over wat de politie en de gewone burger wel en niet mag. Als je zo jaloers bent ga dan lekker ook bij de politie. Of bij de brandweer, mag je ook scheuren en als leuke bijkomstigheid lekker de hele dag met je spuit spelen terwijl iedereen je toejuigt.

max_firehose.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pff, wat een drukte altijd over wat de politie en de gewone burger wel en niet mag. Als je zo jaloers bent ga dan lekker ook bij de politie. Of bij de brandweer, mag je ook scheuren en als leuke bijkomstigheid lekker de hele dag met je spuit spelen terwijl iedereen je toejuigt.

(Afbeelding)
:^
 
"Dat ze ca. 20 km/u harder rijden op de autosnelweg lijkt me voor hun overzicht prima anders hebben ze geen overzicht maar verder mogen ze natuurlijk niet zonder reden veel te hard rijden."

Maar daar ging een groot deel van dit topic toch over? Dat er -meestal- wel een reden voor is/zal zijn?
Tenzij jij natuurlijk "inside" informatie hebt over élk te hard rijdend politievoertuig??.......

Enneh....je klaagt dat de rij-opleiding kennelijk niet goed genoeg is omdat de politie allerlei fouten maakt. Vervolgens klaag je dat jij geflitst bent voor ook zo'n fout....
Dus ehhhh....kennelijk was jouw rij-opleiding ook niet goed genoeg???? :? :?
 
Tja.... laat ik voorop stellen dat ik vind dat de politie een voorbeeldfunctie heeft. Het zijn van politieman geeft je zeker niet het recht om je overal als een wegpiraat te gedragen.
Maar soms kan het gebeuren dat je met spoed ergens naar toe moet. Dan heeft het weinig zin om onderweg steeds te stoppen en iedereen uit te leggen waaróm je haast hebt.....
:^ Tuurlijk moeten jullie op tijd ergens kunnen zijn, mijn dank daarvoor die keren dat ik het zelf nodig had..

Bovendien: ik rijd in burgerauto's. Veel daarvan zijn niet voorzien van de bekende toeters en bellen. En tóch komt het voor dat ik wel eens met spoed m'n werk moet doen.... Die verbalen die je dan onderweg krijgt moet ik gewoon verantwoorden. Heb ik geen goede reden dan is het "rekening man". Ga er dus maar van uit dat die politie-auto die te hard rijdt daar over het algemeen een goede reden voor heeft en dat ook kan verantwoorden. Niemand van ons wil die boetes betalen toch?
Denk alleen dat jullie eerder een goede smoes kunnen verzinnen dan een burger, als ik namelijk vertel dat ik haast had kan ik mooi wel dokken :+








Maar inderdaad weer een mooi topic :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan