Politie slaat man omdat hij foto's maakt

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Gelezen op de site van de Tuf Tuf club:Wie denkt dat machtsmisbruik en intimidatie door de politie alleen in ontwikkelingslanden voorkomt, moet eens een keer proberen foto's te maken van een Almelose veldwachter.

In de nacht van vrijdag 31 mei op zaterdag 1 juni 2002 werd de 25-jarige Willian B. slachtoffer van onnodig geweld, vernieling van eigendom en intimidatie door politieagenten. Willian fietste rond half twee naar huis toen hij zag dat een politieagent met zijn dienstwagen een fietsend meisje aanreed. Willian, een van de vaste TTC-controlefotografen, had zijn digitale camera bij zich en maakte foto’s van dit door de politie veroorzaakte ongeluk. Een van de aanwezige agenten stormde op Willian af en verbood hem foto’s te maken. Willian maakte zich kenbaar als TTC-fotograaf, waarop de agent wegliep. Toen Willian echter na zijn laatste foto weg wilde fietsen, werd hij door een tweede agent achterna gerend, van de fiets getrokken en hard in de nek geslagen.
Kort daarop werd hij door een opgeroepen patrouillewagen meegenomen naar het bureau, waar hij werd verhoord door een hulpofficier van justitie.

Nadat de officier was vertrokken, kwamen de agenten die het ongeluk hadden veroorzaakt de cel weer binnen en dwongen ze Willian de foto’s te wissen. Willian wist echter enkele foto’s te behouden, welke hieronder te bewonderen zijn. Het betreft de auto waarmee het meisje werd aangereden en de agenten die het meisje aanreden.

De politie Almelo heeft niet alleen een meisje van de fiets gereden, ze hebben Willian geslagen, hem wederrechtelijk gedwongen foto’s te vernielen en hem geïntimideerd. Willian mag na 10 juni bellen om een afspraak te maken om e.e.a. te bespreken, maar een proces verbaal opmaken weigert de politie.

Het meisje kwam overigens met de schrik vrij, alleen haar fiets is beschadigd.

020601willian1.jpg

020601willian2.jpg
 
'( Dit is gewoon !!! te treurig voor woorden.
ik kan me gerust voorstellen dat het niet
altijd leuk is om dienst klopper te zijn .
maar om nou mensen te mishandelen na een
fout van hun en dan OOK nog eens andere te mishandelen dat gaat veeeels te ver :(
schorsen die #8** klo... :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 06 juni 2002 21:15 schreef Sigma het volgende:
...en dwongen ze Willian de foto’s te wissen. Willian wist echter enkele foto’s te behouden, welke hieronder te bewonderen...
Dit klinkt mij door o.a. bovenstaande niet echt geloofwaardig in de oren want dat is vaak makkelijk te conroleren, sorry.
Mocht het wel zo zijn: wat een enorm stelletje #@%^*&$# :j
 
Laatst bewerkt:
VUILE TERINGLEIERS ZIJN JULLIE, STELLETJE KUTWOUTEN!!!! :r
ALS IK JULLIE OOIT IN HET DONKER ALLEEN TEGENKOM OVERLEEF JE HET NIET!!!!! :j

Zo dat lucht op, echt ik kan me daar zo kwaad over maken he. Het zijn echt alleen maar nerds die bij de politie gaan voor de sensatie en de macht verder niets. Ik heb geen goed woord over voor deze "ambtenaren". Pff, laat me niet lachen, stelletje lozers.
 
Dit klinkt mij door o.a. bovenstaande niet echt geloofwaardig in de oren want dat is vaak makkelijk te conroleren, sorry.
Mocht het wel zo zijn: wat een enorm stelletje #@%^*&$# :j
Het werkelijke verhaal zal wel in het midden liggen. We weten uit eerste hand dat de manier waarop een artikel geschreven is bepaald hoe het opgepakt wordt... ( onze 'motorduivelverhalen')
 
TTC-fotograaf
Was da?

Wat een ongeloofelijke KLOOTZAKKEN!! Is er geen ander bureau dat een pv op wil maken? Achterlijke bladmongolen. De politie... Wat een ONZIN!!!
:r :r :r :r :r :r :r :j :j :j :j :j :j :j :j
 
Mocht dit een beetje waar zijn dan is het weer extreem :r . En het einde van het gebruiken van de woorden 'politie' en 'respect' in één zin. Stomme @#$%#$ :( .

TTC = TufTufClub ;)
 
Helaazzzzzzzzzzz ut verhaal klopt. Willian B. is mijn zwager namelijk. Raar verhaal maar helaas waar. Hadden zeker niks beters te doen die agenten. :r
 
Tjonge tjonge hoe help je je (al niet al te beste) reputatie naar z'n moer.......
 
He's a man with a mission! :)
Ik behoor als mod een beetje correcte uitlatingen te doen, lukt heel aardig behalve soms op dit gebied, en ja: ik ben gefrustreerd door die politie die je gewoon voor alle leuke dingen onzinnige boetes of straffen weten aan te smeren. :(
 
Vind het wel een erg sterk verhaal, maar anderszijds lopen er wel een hoop klootzakken rond bij de politie, en erg intelligent hoef je er ook niet voor te zijn...
 
ALs dit waar is moeten de betrokken agenten direct ontslagen worden. Mensen die in blinde woede reageren horen niet bij de politie thuis.

Ik heb het enkele weken geleden nog gezien bij dauwpop. Liep een flink dronken man op straat (tussen veel andere festival gangers). Politie busje komt aanrijden en geeft extra gas en man moet opzij springen. Die man was inderdaad dronken en liep midden op straat maar de politie hoort niet op deze wijze te reageren. Gezien de sfeer die er was was daar ook geen reden toe (relaxt sfeertje).
 
Pas is Le Mans: Man pakt een vrouw redelijk hardhandig vast. Politieagent ramt meteen met een gummiknuppel op die man in (niet te zuinig). Wat blijkt die vrouw is de vriendin van die man en ze waren gewoon een beetje aan het stoeien (je weet hoe dat gaat). De vrienden van dat stel waren al aan het roepen dat die agent op moest houden, maar monsieur agent ramt lekker door op die man. Lekkere agent :(
 
..
Willian mag na 10 juni bellen om een afspraak te maken om e.e.a. te bespreken, maar een proces verbaal opmaken weigert de politie.
..

mochten die kl***n er door het systeem nog voor bestraft worden, maar neen, vriendjespolitiek om het imago hoog te houden :(
 
Vroeger vaak met de ME "in conflict" geweest.

Soms stond je gewoon ergens en werk je van achteren met de wapenstok neergehaald zonder enige waarschuwing...

Heel wat blauwe plekken opgelopen, ondanks mijn "wapening" (anders nog wel meer beschadigd).

Kijk je zo'n gozer aan, zie je die ogen weer lekker dicht bij elkaar staan...

Zitten overigens ook nettere lui tussen, bleken ook intelligenter te zijn... konden spreken bijvoorbeeld.
 
De politie mag toch niet weigeren een procesverbaal op te maken als je aangifte komt doen. Volgens mij is dat dan plichtsverzuim en dat is strafbaar.
 
Ach ja...je kunt ook alles over één kam scheren, niet?

Heb je natuurlijk wel een beetje gelijk mee, maar als de ene zak iemand in elkaar slaat en z'n collega's dus maar geen p.v. opmaken moet ik bij de afkorting FTP ook niet meer aan internet denken :( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan