Dat de rijkspolitie soms ook wel eens (heel erg) coulant wil zijn, blijkt uit wat ik (en twee andere motorrijders) vandaag meemaakten.
Het is altijd leuk om andere rijders tegen te komen tijdens het scheu...eh rijden. Zo ook vandaag waar ik al snel met twee andere rijders (toevallig tegengekomen) stoppies en sprintjes van stoplicht naar stoplicht maakte . Toen de weg goed vrij was even doorgetrokken naar boven 200 en de motor lekker plat door de bochten getrokken met knee-down. Je kent het wel. Getuigt inderdaad niet echt van fraai rijgedrag, maar ja, soms heb je van die dagen, dan MOET het even. Wie kent dat niet?!
Nu hadden wij (alle drie) niet gezien dat oom agent al een paar kilometer probeerde om bij ons te komen...oeps. Shit, een wit/oranje motor zat achter mij en sneed me niet veel later (ik ging nu volledig van het gas af) gebaarde om te stoppen. Die gasten achter mij mochten ook afstappen. Wij waren dus echt de sigaar !!
Ik realiseerde dat ik GOED fout zat \ . De motoragent riep ons bij elkaar en onze namen werden eerst keurig vastgelegd. Ik toonde mijn rijbewijs en wist hoe laat het was. De agent vertelde ons dat hij al geruime tijd pogingen had gedaan om dichter bij ons te kunnen komen, echter tevergeefs. Pas nadat ik wat rustiger was gaan rijden om te wachten op die andere twee rijders, kon ie mij en die twee andere gasten tot stoppen dwingen. Hij zat dus al een aantal kilomters achter ons aan....In een flits schoot het door me heen; een lijst van overtredingen die wij (lees: ik) begaan hebben; VEEEEEl te hard gereden, wheelies na de stoplichten. Goed voor een slordige 1000 Euro boete, motor kwijt en rijbewijs inleveren....
Ik wist het zeker, wij waren alle drie echt heel erg nat. De overige twee rijders hadden al snel spijt dat ze achter mij waren aangereden . Ik legde mij neer bij het feit dat ik gewoonweg de lul was en gedroeg mij verder voorbeeldig (maakte geen grapjes en hield mijn mond dicht wanneer dat moest). Vertelde aan oom agent dat het inderdaad niet zo netjes van me was om zo te rijden. Ik wist donders goed wat wij nu te horen zouden krijgen over geconstateerde feiten en zo.
Na een kritische blik op ons en na een opkomende grijns op de mond van de agent vertelde hij dat wij er dit keer vanaf zouden komen met slechts een waarschuwing voor ons algemene weggedrag....!! Ik geloofde het eerst niet, want dit was wel heel erg anders dan verwacht. Wij moesten wel beloven dat ie ons straks niet van de stoeprand hoefde te vegen, dat wij elkaar niet zo moesten opjutten, keek nog een keer smalend naar mijn fiets (hij MOET gezien hebben dat er wat zaken ontbraken zoals knipperlichten, achteruitkijkspiegel, kentekenplaat van illegale grootte, slecht leesbaar ook etc. )maar liet ons toch gaan. Ik stond echt perplex. Die andere twee gasten stonden ook aan de grond genageld. Kwamen wij hiermee weg?!
Eerlijk is eerlijk; wij waren heel erg aso bezig geweest (en ik al een hele morgen lang). En er dan afkomen met een waarschuwing.. . Ik heb er geen woorden voor. Ik was wel heel erg opgelucht en beloof dan ook beterschap. Geen 270 meer op de A2 (en elders), wheelies alleen nog maar in de polder en toch maar weer eens vaker naar een circuitdag ipv openbare weg racen...
Drive safe (moest dit toch even kwijt). Weet nog steeds niet wat de agent ertoe bracht om ons niet te verbaliseren, maar blij ben ik wel om. Heel erg blij zelfs. Zoiets gebeurt je niet elke dag.
(Lucky)Mark TT.
Drive safe.
Het is altijd leuk om andere rijders tegen te komen tijdens het scheu...eh rijden. Zo ook vandaag waar ik al snel met twee andere rijders (toevallig tegengekomen) stoppies en sprintjes van stoplicht naar stoplicht maakte . Toen de weg goed vrij was even doorgetrokken naar boven 200 en de motor lekker plat door de bochten getrokken met knee-down. Je kent het wel. Getuigt inderdaad niet echt van fraai rijgedrag, maar ja, soms heb je van die dagen, dan MOET het even. Wie kent dat niet?!
Nu hadden wij (alle drie) niet gezien dat oom agent al een paar kilometer probeerde om bij ons te komen...oeps. Shit, een wit/oranje motor zat achter mij en sneed me niet veel later (ik ging nu volledig van het gas af) gebaarde om te stoppen. Die gasten achter mij mochten ook afstappen. Wij waren dus echt de sigaar !!
Ik realiseerde dat ik GOED fout zat \ . De motoragent riep ons bij elkaar en onze namen werden eerst keurig vastgelegd. Ik toonde mijn rijbewijs en wist hoe laat het was. De agent vertelde ons dat hij al geruime tijd pogingen had gedaan om dichter bij ons te kunnen komen, echter tevergeefs. Pas nadat ik wat rustiger was gaan rijden om te wachten op die andere twee rijders, kon ie mij en die twee andere gasten tot stoppen dwingen. Hij zat dus al een aantal kilomters achter ons aan....In een flits schoot het door me heen; een lijst van overtredingen die wij (lees: ik) begaan hebben; VEEEEEl te hard gereden, wheelies na de stoplichten. Goed voor een slordige 1000 Euro boete, motor kwijt en rijbewijs inleveren....
Ik wist het zeker, wij waren alle drie echt heel erg nat. De overige twee rijders hadden al snel spijt dat ze achter mij waren aangereden . Ik legde mij neer bij het feit dat ik gewoonweg de lul was en gedroeg mij verder voorbeeldig (maakte geen grapjes en hield mijn mond dicht wanneer dat moest). Vertelde aan oom agent dat het inderdaad niet zo netjes van me was om zo te rijden. Ik wist donders goed wat wij nu te horen zouden krijgen over geconstateerde feiten en zo.
Na een kritische blik op ons en na een opkomende grijns op de mond van de agent vertelde hij dat wij er dit keer vanaf zouden komen met slechts een waarschuwing voor ons algemene weggedrag....!! Ik geloofde het eerst niet, want dit was wel heel erg anders dan verwacht. Wij moesten wel beloven dat ie ons straks niet van de stoeprand hoefde te vegen, dat wij elkaar niet zo moesten opjutten, keek nog een keer smalend naar mijn fiets (hij MOET gezien hebben dat er wat zaken ontbraken zoals knipperlichten, achteruitkijkspiegel, kentekenplaat van illegale grootte, slecht leesbaar ook etc. )maar liet ons toch gaan. Ik stond echt perplex. Die andere twee gasten stonden ook aan de grond genageld. Kwamen wij hiermee weg?!
Eerlijk is eerlijk; wij waren heel erg aso bezig geweest (en ik al een hele morgen lang). En er dan afkomen met een waarschuwing.. . Ik heb er geen woorden voor. Ik was wel heel erg opgelucht en beloof dan ook beterschap. Geen 270 meer op de A2 (en elders), wheelies alleen nog maar in de polder en toch maar weer eens vaker naar een circuitdag ipv openbare weg racen...
Drive safe (moest dit toch even kwijt). Weet nog steeds niet wat de agent ertoe bracht om ons niet te verbaliseren, maar blij ben ik wel om. Heel erg blij zelfs. Zoiets gebeurt je niet elke dag.
(Lucky)Mark TT.
Drive safe.
Laatst bewerkt: