Politie (soms) je grootste vriend

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
1
Den Bosch
Dat de rijkspolitie soms ook wel eens (heel erg) coulant wil zijn, blijkt uit wat ik (en twee andere motorrijders) vandaag meemaakten.

Het is altijd leuk om andere rijders tegen te komen tijdens het scheu...eh rijden. Zo ook vandaag waar ik al snel met twee andere rijders (toevallig tegengekomen) stoppies en sprintjes van stoplicht naar stoplicht maakte 8-) . Toen de weg goed vrij was even doorgetrokken naar boven 200 en de motor lekker plat door de bochten getrokken met knee-down. Je kent het wel. Getuigt inderdaad niet echt van fraai rijgedrag, maar ja, soms heb je van die dagen, dan MOET het even. Wie kent dat niet?!

Nu hadden wij (alle drie) niet gezien dat oom agent al een paar kilometer probeerde om bij ons te komen...oeps. Shit, een wit/oranje motor zat achter mij en sneed me niet veel later (ik ging nu volledig van het gas af) gebaarde om te stoppen. Die gasten achter mij mochten ook afstappen. Wij waren dus echt de sigaar |( !!

Ik realiseerde dat ik GOED fout zat \ '( . De motoragent riep ons bij elkaar en onze namen werden eerst keurig vastgelegd. Ik toonde mijn rijbewijs en wist hoe laat het was. De agent vertelde ons dat hij al geruime tijd pogingen had gedaan om dichter bij ons te kunnen komen, echter tevergeefs. Pas nadat ik wat rustiger was gaan rijden om te wachten op die andere twee rijders, kon ie mij en die twee andere gasten tot stoppen dwingen. Hij zat dus al een aantal kilomters achter ons aan....In een flits schoot het door me heen; een lijst van overtredingen die wij (lees: ik) begaan hebben; VEEEEEl te hard gereden, wheelies na de stoplichten. Goed voor een slordige 1000 Euro boete, motor kwijt en rijbewijs inleveren.... ;(

Ik wist het zeker, wij waren alle drie echt heel erg nat. De overige twee rijders hadden al snel spijt dat ze achter mij waren aangereden :( . Ik legde mij neer bij het feit dat ik gewoonweg de lul was en gedroeg mij verder voorbeeldig (maakte geen grapjes en hield mijn mond dicht wanneer dat moest). Vertelde aan oom agent dat het inderdaad niet zo netjes van me was om zo te rijden. Ik wist donders goed wat wij nu te horen zouden krijgen over geconstateerde feiten en zo.

Na een kritische blik op ons en na een opkomende grijns op de mond van de agent vertelde hij dat wij er dit keer vanaf zouden komen met slechts een waarschuwing voor ons algemene weggedrag....!! Ik geloofde het eerst niet, want dit was wel heel erg anders dan verwacht. Wij moesten wel beloven dat ie ons straks niet van de stoeprand hoefde te vegen, dat wij elkaar niet zo moesten opjutten, keek nog een keer smalend naar mijn fiets (hij MOET gezien hebben dat er wat zaken ontbraken zoals knipperlichten, achteruitkijkspiegel, kentekenplaat van illegale grootte, slecht leesbaar ook etc. )maar liet ons toch gaan. Ik stond echt perplex. Die andere twee gasten stonden ook aan de grond genageld. Kwamen wij hiermee weg?!

Eerlijk is eerlijk; wij waren heel erg aso bezig geweest (en ik al een hele morgen lang). En er dan afkomen met een waarschuwing.. ;) . Ik heb er geen woorden voor. Ik was wel heel erg opgelucht en beloof dan ook beterschap. Geen 270 meer op de A2 (en elders), wheelies alleen nog maar in de polder en toch maar weer eens vaker naar een circuitdag ipv openbare weg racen...

Drive safe (moest dit toch even kwijt). Weet nog steeds niet wat de agent ertoe bracht om ons niet te verbaliseren, maar blij ben ik wel om. Heel erg blij zelfs. Zoiets gebeurt je niet elke dag.

(Lucky)Mark TT. :}

Drive safe.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou eigenlijk zeggen: onterecht!

Zeker omdat je door rood bent gereden (met hoge snelheid neem ik aan?). Heb er hier in Almere al meerdere het loodje zien leggen hierom....

Maar om niet (weer) geheel MF over me heen te krijgen zeg ik dit dus niet })
 
Als de coulante houding van herr polizist ertoe heeft geleid dat je in het vervolg heel braaf rijdt dan heeft ie (voor een keer) zijn werk heel goed gedaan.

Moet wel zeggen dat je heel veel geluk hebt gehad. Veel bekrompen figuren die gaan voor tucht und ordnung und zero-tolerance hadden liever gewild dat jij, de crimineel publiekelijk was geëxecuteerd :) .
 
Mazzelaar. })

Ik ben er ook een keer heel genadigd vanaf gekomen. Hadden me al een tijdje gevolgd op de ring van Eindhoven, waar ik net aan het oefenen was met zo hard mogelijk wegscheuren bij het stoplicht. Maar ik kreeg alleen een waarschuwing. Dat de agent zelf ook (privé) een motorrijder is scheelt denk ik. :)

Maarreh, wheelies enzo allemaal goed en wel, maar door rood scheuren is gewoon dom.
 
Nee, rood licht was om naar rechts te kunnen. Is de voorlaatste bocht om de oprit naar de snelweg te nemen. Verkeer komt hier van links, maar in geen velden of wegen iets te bekennen. Normaal doe ik dit dus NOOIT.
 
Van mij mag ie gebak krijgen, een bruidstaart zelfs, maar weet echt niet WIE het was, Was overigens wel bekend hier met de straatnamen, dus ik vermoed een agent uit dezelfde stad en waarschijnlijk ook een motorrijder prive. Anders kan ik het niet verklaren.
 
Mazzelaar!! :+

Misschien had oom agent wel in de gaten dat op het moment dat je hem zag, direct van het gas bent afgegaan om de "preek" te ontvangen plus dat je je keurig gedragen hebt zoals het hoort op een zondag ghe ghe ;) ;)
 
Hij vertelde ons dat we op zondag dus NIET hard rijden. Ik wilde hem eigenlijk vragen om te vragen op welke dagen dan wel (humor), maar hield toen ook weer wijselijk mijn mond......
 
Van mij mag ie gebak krijgen, een bruidstaart zelfs, maar weet echt niet WIE het was, Was overigens wel bekend hier met de straatnamen, dus ik vermoed een agent uit dezelfde stad en waarschijnlijk ook een motorrijder prive. Anders kan ik het niet verklaren.

Het is vast geen motorrijder van de KLPD geweest want dan had het misschien wel veel geld gekost.
 
Denk dat de lijkbleek geworden gezichtjes van jullie voor meneer agent al genoeg was om weer een aantal dagen met een glimlach naar het werk te gaan...
 
Lijkbleek? Kan haast niet. Mijn hoofd was zo rood als wat. Was het schaamte of gewoon de inspanning van het racen en de warmte van vandaag?

Ik geloof wel dat ie zijn collega's een aardige anekdote kan vertellen. Misschien was ie zelfs verrast door het feit dat zelfs HIJ (met al zijn verplichte trainingen en al) ons niet kon bijbenen met zijn opgevoerde BMW (splinternieuw). Ik weet het echt niet. Ik poch ook niet.

 
Mazzelaar ben je :)

Vooral vanwege door rood rijden, da's behoorlijk fout vind ik. De rest, snelheid en wheelies... :9
 
gefeliciteerd.jpg


Netjes gedaan... kdenk niet dat het mij zou lukken om er zo mee weg te komen...

Als ik jou was zou ik toch nog maar achter het adres van die kerel weten te komen om er toch nog een taart heen te sturen!! Die plisie heeft het wel verdiend!!

Ik vind dat er wel wat vaker waarschuwingen uitgedeeld mogen worden ipv dat botte bekeuren.
 
Nou jij mag dus van echt geluk spreken :}

Volgende keer dan toch maar je spiegels gebruiken ook al heb jij die niet :9
 
Wees blij dat het geen koekblik was :( Heb ik gehad en die waren niet zo coulant.

Motoragenten zijn gewoon een stuk geschikter... en het lijkt erop dat dit resultaat heeft gehad... beter dan uit frustatie gaan scheuren omdat je een mega-boete hebt gehad.
 
Ik hou niet van mensen die door rood rijden!

Maar ageten die eens wat door de vingers zien :} Blijken het toch weer mensen met een motorhart te zijn!
 
Door rood rijden is inderdaad niet zo netjes... had hij wat mij betreft wel een boete voor mogen geven, rest hangt af van de omstandigheden, dus daar deed de wout wel netjes over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan