Politie volgen op de snelweg?

Marc aka Foddex

MF veteraan
15 okt 2002
10.224
1
Stockholm, Zweden
Gisteren op de A6 ter hoogte van Lelystad reed ik met een gangetje van zo'n 160 (had beetje haast) toen ik ineens in de verte een politie bus waarnam.. scheinheilig als ik was zakte ik af naar de 120 om te checken wat z'n snelheid was... bleek gewoon 120 te rijden, dus ben er met zo'n 135 rustig langs gegaan. Zodra ik een 500 m voor hem reed het gas er weer op gegooid.

Vijf minuten later kwam ik achterop een politie auto die met een gangetje van zo'n 145 reed. Ben er lekker achter blijven hangen (moesten toch dezelfde kant op :+ ) en toen hij er vlak voor Joure afging gas er maar weer op gegooid :)

Mijn vraag: wat doen jullie als je politie tegen komt op de snelweg terwijl je zelf 'ietsje' te hard rijdt? Mega scheinheilig - zoals ik O-) - er heel rustig voorbij? Of geen risico nemen en afstand houden? Of zo snel mogelijk de snelweg afdraaien op zoek naar een wat politie vrijere weg? :+

Just curious 8-)
 
Als ik flink te hard zou gaan, dan liet ik het gas wel ff los! Normaal rijdt ik zo rond de 130 op de snelweg en dan blijf ik dat stug volhouden :)

Als ze voorbij zijn, haak ik rustig aan hoor (op gepaste afstand) ;)
 
Volgens mij is de veiligste positie achter de politieauto... Maakt meten lastiger ;) . Op gepaste afstand natuurlijk...
 
Ik ga d'r meestal met een vrij klein snelheidsverschil langs (zo'n 135 op de teller, zal dus zo'n 125 echte km's zijn), ga als ik er voorbij ben langzaam weer wat versnellen (als ik een beetje door wil rijden) en hou in de gaten of ze volgen.
Zo ja: gas terug.
Zo nee: :W
 
Gewoon inhalen, meestal ontstaat er al een soort van mini-file omdat er heel veel koekblikkers 'ineens' net zo snel als de politie rijden _O- (even daarvoor nog allemaal op de linkerbaan :+ )
 
Als het druk is op de snelweg (auto's rijden gangetje van zo'n 80 km ofzo) dan zijn ze altijd mega handig om achter aan te rijden, die KLPD gasten. Mensen gaan er meestal heel snel voor aan de kant :+
 
Gewoon inhalen, meestal ontstaat er al een soort van mini-file omdat er heel veel koekblikkers 'ineens' net zo snel als de politie rijden _O- (even daarvoor nog allemaal op de linkerbaan :+ )
LOL jah :+ Ik had ook nog een stapel BMW's en golfjes achter me rijden die daarvoor ook nog 'ietsje' harder reden ;)
 
een busje ? lekker xtra gas erbij en met 200 er langsknallen. ze houden je toch niet bij en als je zo lekker langsflitst hebben ze geen tijd om je kenteken waar te nemen. 8-)
 
een busje ? lekker xtra gas erbij en met 200 er langsknallen. ze houden je toch niet bij en als je zo lekker langsflitst hebben ze geen tijd om je kenteken waar te nemen. 8-)

Slimme tip :)
Trek je ook je portemonnee als het misgaat bij een mede MF-er :?
En natuurlijk breng je hem dan trouw overal naar toe, de komende rijbewijsloze maanden :}
 
Ik rijd gewoon 130 op de snelweg.... hoef ik ook niet opeens schijnheilig in de ankers als ik opeens een politieauto zie 8-)

[me]Billy the kid rijdt vooral snelweg in de spits en dan is het in de randstad toch in de regel niet mogelijk om harder te rijden. ;) [/me]
 
Een maand geleden reed ik met een vriend van me mee in z'n koekblik toen hij naar de kant werd gedirigeerd voor een routinecontrole (blaastest). Zegt'ie met z'n stomme kop: "Oh, ik dacht dat het vanwege m'n snelheid (130-140) was" :X

Die agent kon er wel om lachen, maar zei er wel gelijk ff bij dat men op de snelweg (zowel KLPD als VROS) tot een snelheid van 140-150 op de teller nauwelijks de moeite nemen om er achteraan te gaan. 130 langs een willekeurige politieauto doe ik dan ook altijd zonder op- of om te kijken.

Lijkt me heerlijk om eens een dagje in een politieauto (danwel op een politiemotor) rond te kachelen. Al die mensen die ineens zo keurig gaan rijden O-)
 
Ik reed een tijdje terug met 130 (daarvoor reed ik 150) een motoragent voorbij die +/- 125 reed, toen ik naast hem reed keek ie op zijn teller en sommeerde mij om toch maar iets langzamer te gaan rijden. Ben daarna maar achter hem gaan hangen totdat ie eraf ging, op gepaste afstand natuurlijk
 
Ik ga d'r meestal met een vrij klein snelheidsverschil langs (zo'n 135 op de teller, zal dus zo'n 125 echte km's zijn), ga als ik er voorbij ben langzaam weer wat versnellen (als ik een beetje door wil rijden) en hou in de gaten of ze volgen.
Zo ja: gas terug.
Zo nee: :W
:^ Tenzij ze ineens opvallend geïnteresseerd zijn in mij en mijn motor natuurlijk ;)
 
Mijn vraag: wat doen jullie als je politie tegen komt op de snelweg terwijl je zelf 'ietsje' te hard rijdt? Mega scheinheilig - zoals ik O-) - er heel rustig voorbij? Of geen risico nemen en afstand houden? Of zo snel mogelijk de snelweg afdraaien op zoek naar een wat politie vrijere weg? :+

Just curious 8-)


zolang je maar onder de 140 blijft is er hier in de randstad niks
aan de hand. :N alles draait hier toch om de economie :Y
merk wel dat ze in het oosten noorden en zuiden meer controleren
op snelheden dan hier.
 
Ik zit dus meestal in die politieauto, en ik en m'n collegea hebben om dit scheinheilige gedrag de grootste lol. Het valt nl. ook echt niet op om eerst met een gangetje van 150+ aan te komen rijden en bij het zien van ons keurig 120 te gaan rijden :} :}
 
Ik zit dus meestal in die politieauto, en ik en m'n collegea hebben om dit scheinheilige gedrag de grootste lol. Het valt nl. ook echt niet op om eerst met een gangetje van 150+ aan te komen rijden en bij het zien van ons keurig 120 te gaan rijden :} :}

Dit is de druppel! Nu zullen jullie 's wat zien! :+
 
Ik zit dus meestal in die politieauto, en ik en m'n collegea hebben om dit scheinheilige gedrag de grootste lol. Het valt nl. ook echt niet op om eerst met een gangetje van 150+ aan te komen rijden en bij het zien van ons keurig 120 te gaan rijden :} :}
Haha kan ik me voorstellen :} maar goed, jij zou het zelfde doen als je in onze schoenen stond ;)
 
Meestal haal ik ze wel gewoon in. Maar als ik echt een stuk harder aan kwam rijden, dan blijf ik er toch wel even een stuk achter zitten. Je weet nooit of ze je in hun spiegels aan hebben zien komen....
 
Gewoon max. 10-20 overschrijving.

Mocht ik daar ooit een bekeuring voor krijgen , gooi ik voortaan mijn auto ook gewoon terug naar de linkerbaan als hun harder als 120 rijden(zonder licht of geluid).

Gas terug en remmen zoals half Nederland vind ik te link.
 
Terug
Bovenaan Onderaan