Politie: vriend of vijand?

Vriend of vijand?

  • Vriend

    Stemmen: 210 57,4%
  • Vijand

    Stemmen: 121 33,1%
  • Geen mening....

    Stemmen: 35 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    366

BanditScavy

MF'er
21 apr 2009
59
0
-
Post hier al je slechte of goede ervaringen met de politie. (Verkeerspolitie hé)
En hoe jij over de politie denkt, zijn de acties van de politie gerechtvaardigd of gewoon een bijvulling van de staatskas.

(In de poll staat Vijand, is een beetje agressief, maar ik kon het niet meer wijzigen, hierbij. Het gaat meer om je eigen ervaringen, goed of slecht)

Ik hoor vaak van mensen dat ze vinden, als ze worden aangehouden, of de politie niks beters te doen heeft. Ik trouwens ook toen ze mij hadden aangehouden op een f*cking busbaan. Ik vind zelf dat het heel vaak alleenmaar om geld gaat.
Mijn rijbewijs is ook ingevorderd , omdat ik op een 80km weg buiten de bebouwde kom 162km per uur reed. Die weg is 5km lang en recht en er was geen ander verkeer op de weg, dus dan vind ik het een beetje overdreven. Natuurlijk m´n eigen schuld, maar de straf en geldboete aangezien de situatie is erg hoog, kan ook wel anders.

Aan de andere kant zijn regels natuurlijk heel belangrijk, er zijn ook wel goede acties van de politie, bijvoorbeeld als ze controleren op:
- Alcoholgebruik in het verkeer;
- Snelheid, binnen bebouwde kom of dichtbij scholen, drukke straten, etc.;
- Asociaal rijgedrag, onnodig linksrijden, bumperkleven, etc.
Dat zijn goede acties en daar ben ik het ook mee eens.

Dus hier kun je alles kwijt, goede of slechte ervaringen met de politie.


Foto is voor de sier, uhggmm
full
 
Laatst bewerkt:
Vijand vanwege kutboetes voor 3km/u te hard op plekken waar niemand rijdt ('s nachts om 2 uur doordeweeks ofzo)

Vriend omdat ze ervoor zorgen dat mensen niet compleet gestoord doen op de weg. Niet zomaar van plek wisselen als ik door de file kom en er niet 200km/u gereden wordt waar dat echt niet kan :) Daarbij zorgen ze ervoor dat criminelen niet mijn leven verpesten.

Na de rekensom worden ze toch vrienden. :)
 
Geen vriend en geen vijand. Heb genoeg bekeuringen gehad tot dus ver, maar niet echt vervelende situatie's daarom meegemaakt. Wie zich brand moet op de blaren zitten. Ook is het maar iets pietluttigs, wanneer je iets fout doet kan je rekening houden met de gevolgen.

Over het algemeen praat ik gewoon netjes met de agent die me aanhield. Was soms nog wel leuk ook en af en toe scheelde het ook nog geld. Met een grote bek bereik je ook niks.
 
Simpel het zijn en blijven mensen, en ik weet dat er genoeg agenten rondlopen die enorm balen van de soms nutteloze verkeerscontroles die zij moeten uitvoeren. Maar er zijn er ook die het leuk vinden om zelfs hun eigen collega's te naaien.
 
Beetje neutraal eigenlijk... Baal ervan als ze stiekem met een laserpistooltje achter een bruggetje gaan staan om zo mensen te pakken... Aan de andere kant, ook al 2x gematst door die mannen...
1x kreeg ik hem alleen voor de snelheid en niet voor het verdrijvingsvlak (auto), aangehouden door een motoragent en 1x had ik een motoragent niet gezien op de snelweg waar ik 160 reed met de motor.
Kwam langszij, wuifde met zijn arm van kalmer aan doen jij waarna hij een dot gas gaf en weg was....

Bekeuringen van een paar kilometer te hard doe ik af met een glimlach...Is een beetje zakgeld in verhouding met wat ik vaak echt te hard rijdt...
 
Ik denk dat dit over het algemeen een zoveelste jank-topic word :Y
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.



:W ;)
 
De politie is je beste vriend als ze op de snelweg in tegenovergestelde richting rijden.
 
Vroeger kreeg je nog wel eens een waarschuwing,maar tegenwoordig wordt je direct bekeurd. Alleen hoogbejaarden willen ze nog wel eens een waarschuwing geven,maar dat vindt ik meten met 2 maten.

En volgens mij is Nederland het enigste land in het hele HEELAL waar de boetes zo belachelijk asociaal HOOG zijn !
 
Vroeger kreeg je nog wel eens een waarschuwing,maar tegenwoordig wordt je direct bekeurd. Alleen hoogbejaarden willen ze nog wel eens een waarschuwing geven,maar dat vindt ik meten met 2 maten.

En volgens mij is Nederland het enigste land in het hele HEELAL waar de boetes zo belachelijk asociaal HOOG zijn !

met alle respect..... dan heb je nog weinig van de wereld gezien ;)

politie: vriend

maar helaas worden vaak onzinnige quota`s opgelegd, dat is dan wel jammer..
als je zelf vindt dat je met 200+ op een verlaten weg veilig bezig bent, dat kan... maar is dat werkelijk zo??

dat is een beetje het punt, meestal is het niet tof om op je fout gewezen te worden, en de politie is dan in dat geval de pispaal....

al heb ik wel eens mijn bedenkingen als ik programma`s als wegmisbruikers bekijk, dan krab ik wel eens achter mijn oren.......
 
knip en 1x had ik een motoragent niet gezien op de snelweg waar ik 160 reed met de motor.
Kwam langszij, wuifde met zijn arm van kalmer aan doen jij waarna hij een dot gas gaf en weg was....

knip

En dat is precies de reden waarom ik die boetes voor snelheid overdreven hoog vind.
Zelf rijden ze regelmatig veel te hard, ze mogen dit volgens de wet ook en dat weet ik, maar als wij te hard rijden wordt gezien als een doodzonde.....???

"Mooiste" is als ze bij blik op de weg/wegmisbruikers na iemand achtervolgt te hebben, die gene even zullen vertellen dat ie levensgevaarlijk bezig is geweest.
Maar dat ze er zelf met nog hogere snelheid achteraan gingen hoor je ze niet over -O-
 
Mijn rijbewijs is ook ingevorderd , omdat ik op een 80km weg buiten de bebouwde kom 162km per uur reed. Die weg is 5km lang en recht en er was geen ander verkeer op de weg, dus dan vind ik het een beetje overdreven. Natuurlijk m´n eigen schuld, maar de straf en geldboete aangezien de situatie is erg hoog, kan ook wel anders.

Je rijdt 82 km te hard en vindt het dan vreemd dat je wordt aangepakt ?? Vind ik niet vreemd hoor. Stel voor dat het een auto was die met die snelheid op die weg reed, en stel dat er toch een zijweggetje was, en stel dat jij met je motor net met een klein gangetje de hoofdweg opdraait en die auto boort zicht met 162 km per uur in je achterband, vind je dan nog steeds dat de politie niet moet optreden tegen dat soort situaties? ;)
 
Zelfs als je bij stoplichten naast/voor een politieauto/bus kruipt met je motor zodat je als eerste weg kan rijden levert je echt geen bekeuring op. Mits je je snelheid aanpast en geen gevaarlijke dingen doet.
Af en toe kan er een agent erg flauw zijn en een prent geven voor een kleine overtreding. Maar de meeste agenten die op de motor rijden zijn mijn "vrienden".
Altijd een hand opsteken als ze je tegenkomen.
 
hah

politie heeft me een keer aangesproken omdat ik 1 meter naast het zebrapad overstak
en hij maakte der nog best een probleem van ook. ik dacht egt heb je niks beter te doen of zo.
 
Laatst bewerkt:
Vriend. Een keer iets naars meegemaakt waarna binnen 10 minuten een politieauto en een ambulance voor mijn huis stond. Dat weegt echt wel op tegen al die boetes die ik heb gehad :)
 
Laatst bewerkt:
:)

Net als Tamils, Bakkers, doktoren, buschauffeurs, Maroc's, zorgverzekeraars enz enz kun je niet allesop 1 hoop gooien, overal zitten slechten en goeien door elkaar.
Constant de goeien de ongein van de slechten voor de neus houden verhard de verhoudingen. Beoordeel iedereen op de persoon, niet op z'n 'uiterlijk'.

Buiten m'n werktijd zie ik zo ook vaak liever niet als wel, maar dat ligt dan toch echt vaak aan mezelf, niet aan hun.
Als ik ze wel nodig heb...... weegt dat zwaar op tegen de 'oeps'momenten !!
 
Laatst bewerkt:
politie voert ook beleid uit en is gebonden aan de verschrikkelijke regels en bureaucratie van nederland.

als we met zijn allen kankeren dat als je een inbreker in elkaar mept en word opgepakt, een pedo zo weer vrij is of je gepakt word met 3 km/h te hard dan is de politie vaak de lul.

ik snap best dat agenten ook best gefrustreerd kunnen zijn maar snap werkelijk ook niet dat ze niet eens massaal in opstand komen tegen het beleid.
zij zijn ook degene die van boven worden genaaid en door de burger erop worden aangekeken.

besides that, goede ervaringen en slechte.
wat me wel opvalt is dat jonge agenten en vrouwen vaak zich willen bewijzen en meteen schrijven terwijl oudere agenten vaak heel schappelijk zijn, een goed praatje maken
 
met alle respect..... dan heb je nog weinig van de wereld gezien ;)

politie: vriend

maar helaas worden vaak onzinnige quota`s opgelegd, dat is dan wel jammer..
als je zelf vindt dat je met 200+ op een verlaten weg veilig bezig bent, dat kan... maar is dat werkelijk zo??

dat is een beetje het punt, meestal is het niet tof om op je fout gewezen te worden, en de politie is dan in dat geval de pispaal....

al heb ik wel eens mijn bedenkingen als ik programma`s als wegmisbruikers bekijk, dan krab ik wel eens achter mijn oren.......

Wie heeft het hier over snelheid?

Rij hier eens over een doorgetrokken streep kost je zeker 180 euro ,doe je het in duitsland kost het je 3 tientjes. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.En ik heb genoeg van de wereld gezien hoor,op TV :P

Ik heb trouwens gestemd op ''geen mening''

Ik snap ook wel dat de agenten de hoogte van de boetes niet bepalen, en sommigen zullen er zich ook wel voor schamen om de bedragen die ze uitschrijven.
 
Laatst bewerkt:
mwah, meestal als ik een bekeuring krijg is dat omdat ik iets gedaan heb wat volgens de wet niet mag.

Dus zijn alle agenten klootzakken

ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan