Politie: vriend of vijand?

Vriend of vijand?

  • Vriend

    Stemmen: 210 57,4%
  • Vijand

    Stemmen: 121 33,1%
  • Geen mening....

    Stemmen: 35 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    366
Zijn ze in Belgie dan aardiger of was het het mooie weer dat deze dienders zo behulpzaam maakte?
Je had gewoon mazzel. Dit gebeurt ook in Nederland, zie eerder in het topic. Jammer dat wij niet bedachten ze "zwaantjes" te noemen, 't is een mooie naam :)
 
Gisteren aangehouden op de fiets. Geen verlichting.
Zucht.

voor jou lijkt het kut, ik ben eens met de brommer achterop een fietser gereden zonder licht snachts... wordt je echt niet blij van op zon donkere weg, als je 3 meter voor je brommer opeens een fietser ziet (brommerverlichting stelt niet zoveel voor)

gelukkig reed k maar 35 :+

vriend van me is ooit ingehaald toen ie 80 bergop reed met zijn zundappje, agent heeft hem gevraagd of het ding beetje goed liep en is doorgereden :P
 
Nounou, aangehouden worden omdat je geen verlichting hebt op de fiets. Het moet niet gekker worden. Hoe lang heb je binnen gezeten?
Max. 6, 15 of 21 uur, als ik dit linkje mag geloven. Pestkop ;)

Heb ze vaak zat bijna geraakt, de onzichtbare fietsers :(.

Koop anders voor een paar euro van die led-dingetjes: niet zwaarder trappen, worden niet van je fiets gesloopt, toch veilig thuis, iedereen blij.
 
Max. 6, 15 of 21 uur, als ik dit linkje mag geloven. Pestkop ;)

Heb ze vaak zat bijna geraakt, de onzichtbare fietsers :(.

Koop anders voor een paar euro van die led-dingetjes: niet zwaarder trappen, worden niet van je fiets gesloopt, toch veilig thuis, iedereen blij.
Voor fietsen zonder licht KUN je niet worden aangehouden ;) :P

Edit: Daarbij kun je nog langer vastgehouden worden, maar daar zal ik je niet mee vervelen :+
 
Laatst bewerkt:
Vind een boete voor het zonder licht rijden ook volledig terecht (op de fiets, motor, scooter of in de auto). Ik kan me er bij fietsers nog extra aan ergeren omdat als je die plat rijdt omdat je ze ECHT niet gezien hebt JIJ nog fout zit ook.

Kwam een keer in het donker een fietser zonder licht tegen op een donker 'tussendoorweggetje' (voor de kenners: de Emelaarseweg van Achterveld naar Stoutenburg), die fietser zag ik dus gewoon echt veel te laat en dat lag niet aan mijn kijkgedrag. Ik nam de bocht gewoon netjes, dus niks aan het handje, maar ik vloekte wel even op hem.

Zo, en nu weer ontopic ;) Na mijn eigen zegje gedaan te hebben natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
en mocht je een fietser aanrijden zonder licht.... ben je zelf altijd nog de lÖl, want ook een fietser is een beschermde verkeersdeelnemer...

:X


:r :r :r
 
Jawel toch? Volgens mij hoeft 't alleen aannemelijk zijn dat je opzettelijk zo rijdt om iemand letsel te bezorgen (of een ander strafbaar feit dat niet onder de Mulderwet valt), niet? :)
Voor mulder alleen kun je niet aanhouden.
 
Voor mulder alleen kun je niet aanhouden.

Ik dénk dat Hans bedoelde dat een fietser die zich zo gedraagt een motorrijder ernstig in de problemen kan brengen, helemaal omdat die achteraf toch de schuld krijgt.
Dan lijkt een boete voor zonder licht rijden een (te) lichte straf.

Dat iemand op een motorforum daarover klaagt, dat ie een boete kreeg voor zonder licht fietsen, tja..... :X
 
Ik dénk dat Hans bedoelde dat een fietser die zich zo gedraagt een motorrijder ernstig in de problemen kan brengen, helemaal omdat die achteraf toch de schuld krijgt.
Dan lijkt een boete voor zonder licht rijden een (te) lichte straf.

Dat iemand op een motorforum daarover klaagt, dat ie een boete kreeg voor zonder licht fietsen, tja..... :X

Ik denk eigenlijk dat je die post met een knipoog op moet vatten ;) Hij lijkt mij in ieder geval niet geheel serieus :P
 
Ik denk op basis van art 31 van het RVV.
Feitnummer (van het oude boekje) zou kunnen zijn: m419. Signalen afgeven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan. Kost 6 tientjes voor auto/motor.
Er worden politiecontroles ingezet op die plaatsen waarvan geweten is dat er véél ongevallen gebeuren/waar de verkeersveiligheid in gedrang wordt gebracht.
Als een balk op de weg ligt, dan seinen tegenliggers ook; want de veiligheid van het tegemoetkomend verkeer wordt in gevaar gebracht.

Of het is gewoon omdat de politie te weinig inkomsten krijgt als iedereen zich op die plaats aan de snelheid houdt, en je weet het hé, NOOIT aan de inkomsten van de staat raken, want dan zijn ALLE middelen / manschappen / redenen goed om je te pakken.
 
Of het is gewoon omdat de politie te weinig inkomsten krijgt als iedereen zich op die plaats aan de snelheid houdt, en je weet het hé, NOOIT aan de inkomsten van de staat raken, want dan zijn ALLE middelen / manschappen / redenen goed om je te pakken.

Ahem..... dat is niet helemááál uit te sluiten nee........
 
Ik dénk dat Hans bedoelde dat een fietser die zich zo gedraagt een motorrijder ernstig in de problemen kan brengen, helemaal omdat die achteraf toch de schuld krijgt.
Dan lijkt een boete voor zonder licht rijden een (te) lichte straf.
Het was niet mijn punt, maar je hebt helemaal gelijk dat veel verkeersdeelnemers zich niet realiseren dat motorrijders koste wat kost een ongeval moeten zien te voorkomen, terwijl automobilisten de kans op blikschade voor lief nemen. Ik ken geen fietser die denkt dat zonder licht rijden een gevaar vormt voor de gezondheid van anderen, eigenlijk.
 
Het was niet mijn punt, maar je hebt helemaal gelijk dat veel verkeersdeelnemers zich niet realiseren dat motorrijders koste wat kost een ongeval moeten zien te voorkomen, terwijl automobilisten de kans op blikschade voor lief nemen. Ik ken geen fietser die denkt dat zonder licht rijden een gevaar vormt voor de gezondheid van anderen, eigenlijk.


NU eentje dan... Was laatst met de fiets naar het werk (as usual...) Maar in deze periode is het in principe(!) al licht als ik naar het werk fiets, of naar huis. Echter werd de dag wat langer dan vooraf gedacht, en toen moest ik door het donker naar huis. LED-jes natuurlijk thuis op 'het plankje'.... Scheit!
Ik moet toch naar huis, dus ja, dan maar een keertje geen licht en evt. als ik gepakt wordt heb ik pech, kost het geld...
Maar dan let ik dan wel weer donders op of men mij ziet, ga er eigenlijk gewoon vanuit van niet... (behalve die gestreepte koekblikken en motoren dan hè... ;) )

Ach, er zijn altijd sneurere zaken waarvoor geschreven kan worden. bijv. Het niet voorzien van een goed werkend controlelampje voor ingeschakelde mistlichten.
Kijk, daar moet de politie zich nou eens mee bezig houden :Y


:^

Beetje late reactie, maar idd is dit denk ik wel het meest sneue feit wat er te vinden is. Vraag me ook af hoe vaak, en of, deze wordt geschreven.

Zijn wel een hoop mensen bij wie het lampje het overigens niet doet... Of die hebben zulke slechte ogen dat ze niet verder dan 50 mtr kunnen zien.... :+
 
Of het is gewoon omdat de politie te weinig inkomsten krijgt als iedereen zich op die plaats aan de snelheid houdt, en je weet het hé, NOOIT aan de inkomsten van de staat raken, want dan zijn ALLE middelen / manschappen / redenen goed om je te pakken.
Ik kan je daar niks over zeggen. Ik kan hier enkel mijn persoonlijke mening over geven.
 
Precies wat ik bedoelde, dus als je zonder licht rijdt met een ander stout doel dan een mulder-overtreding kan je worden aangehouden ;)
Zie dat doel maar eens aan te tonen dan ;).

Maar als de persoon zich niet kan legitimeren, of wanneer de persoon gaat beledigen kun je iemand bijvoorbeeld aanhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan