Politie Zuid-Holland-Zuid target 261.000 bonnen in 2007!

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.504
300
Waar gaat het nu om, veiligheid of het aantal bekeuringen :?

*Uit het 'regio journaal, editie Drechtsteden Noord, 2e jaargang nr.4...

Politie gaat weer bonnen schrijven

Dordrecht -- De politie ZHZ moet dit jaar ruim 261.000 bonnen uitschrijven voor verkeersovertredingen. Dat heeft het korps afgesproken met het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). Alleen al voor snelheidsovertredingen moeten agenten van de drie districten en van het verkeershandhavingsteam 242.000 bekeuringen uitdelen. Verder moeten bonnen voor rijden zonder gordel, zonder helm, door rood licht en rijden met alcohol geld opbrengen. Het afgelopen jaar had de politie geen verplicht minimum aantal bekeuringen afgesproken, vooral vanwege forse kritiek uit de samenleving. Dit jaar zijn er echter wer wel strenge doelen gesteld.


Dus ben gewaarschuwd O-) B| -O-
 
Laatst bewerkt:
261.000 - 242.000 = 19.000

(19.000/261.000) * 100 = 7.3 %

7.3 % van de bekeuringen gaat dus maar uit naar "de rest" van de bekeuringen :X

Er word dus gesteld dat 92.7 % van de bekeuringen die uitgedeeld moeten worden op snelheid zijn, de rest lijkt procentueel dus maar bijzaak...

Dit is gewoon openbaar toegeven dat je mensen naait op hun snelheid om de staatskas te spekken ;( -O-
 
wat nou als iedereen zich aan de verkeersregels houd???

dan worden de targets niet gehaald.... en wordt dan het politie korps opgeheven })
 
Laatst bewerkt:
Dat zou een mooie actie zijn :+ Iedereen gewoon voor 3 maanden niks maar dan ook NIKS fout doen :P
 
Laatst bewerkt:
Tja, wie doet er mee O-) ..... :N was het maar waar. Ik ken verhalen over allemaal niet bij Sh*ll tanken en zo, allemaal het licht uit om 5 over 8, gaat niet werken -O-
 
wat nou als iedereen zich aan de verkeersregels houd???

dan worden de targets niet gehaald.... en wordt dan het politie korps opgeheven })
Nee, de overheid zorgt er struktureel voor dat we als mens een steeds minder vrijheid krijgen om zelf beslissingen te kunnen/mogen nemen.
Gevoelsmatig noem het maar "bandbreedte"
Dus als de snelheidsovertredingen afnemen omdat we ons netjes gedragen, dan wordt de snelheid gewoon weer omlaag gebracht zodat we weer opnieuw in moeten leveren.
stel dat de 30 km/h zones teruggebracht gaan worden naar 15KM/H , dan kan er weer geschreven worden, ookzo voor allerlei andere wegen waarvoor hetzelfde geldt. de boete's moeten en zullen geïnd moeten worden, ook al heb je niks écht wezenlijks fout gedaan.
Niemand kan mij uitleggen waarom in duitsland de snelheid vrij is en in NL een max van 120 geldt.
MAW de overheid bepaald onze bandbreedte, ongeacht als het zinvol is.
Het gaat om geld en niks anders, studies die allerlei dingen uitwijzen, mwa, als het écht waar was allemaal, was in de hele wereld wel een standaard, en zolang dat niet is gebruiken ze een plaag-bandbreedte.
 
Dat zou een mooie actie zijn :+ Iedereen gewoon voor 3 maanden niks maar dan ook NIKS fout doen :P


stel dat alle nederlanders dat zouden doen dan zijn de duitsers en de belgen wel de lul die hier komen :P
die gaan vervolgens niet meer naar nederland en dan stort de toerisctische sector in mekaar '(

eigenlijk te zot voor woorden, bekeuren omdat je de staatskas moet spekken.

laf als je nog bij die afdeling van verkeershandhaving wil werken want je maakt gewoon deel uit van een criminele organisatie...
 
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
TS, Wat denk je zelf???
Discussie op deze voortgang is als het oplossen van fileprobleem door kauwgom te knauwen.
:Z :z

Ik vind het behoorlijk opmerkelijk 'nieuws', dus prima om er een topic mee te openen. Heb wel slechtere openingen/topics gezien.
 
Laatst bewerkt:
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
TS, Wat denk je zelf???
Discussie op deze voortgang is als het oplossen van fileprobleem door kauwgom te knauwen.


Als je nou die ambtenaren die naar een oplossing moeten zoeken eens verplicht zoveel kauwgom laat knauwen, dat ze daar beu van worden, misschien gaan ze dan eens serieus aan een oplossing werken, om van dat kaugom gedoe af te zijn (Kauwgom knauwen is immers voor een ambtenaar ook zwaar lichamelijk werk :+ )
 
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
TS, Wat denk je zelf???
Discussie op deze voortgang is als het oplossen van fileprobleem door kauwgom te knauwen.

Er zijn wel vaker topics geopend met bonnen als 'header', maar natuurlijk heb je reacties over wel/niet en slecht en goed, maar het gaat voornamelijk over dat vorig jaar met grote afgunst gereageerd werd over targets en prestatie-bonussen etc.

En nu blijkt dat het gewoonweg weer terug bij af is en het mijn inziens niet puur op onveilig gedrag óf onjuist gedrag beboet gaat worden, maar puur om maar het aantal bonnen te halen -O-

Ik blijf er (persoonlijk) bij dat het meerendeel van de maatregels t.a.v. een veiliger verkeersgedrag niet tot zijn recht komt door flitspalen en flitsacties... B|

:W
 
:Z :z

Ik vind het behoorlijk opmerkelijk 'nieuws', dus prima om er een topic mee te openen. Heb wel slechtere openingen/topics gezien.

Mee eens,

Maaruh, hoeveel gasten wonen in die regio , hoeveel gasten werken van buiten die regio daaro , hoe komt het aantal van 261.000 exact tot stand...

Ik kom daar niet vandaan, maar stel dat er 2.000.000 miljoen mensen wonen, en de helft tellen we niet mee ( kinderen enzo ), dan moet globaal 1 op de 4 beboet worden in 1 jaar.

Dat valt dan wel mee.

Wat wel vervelend is dat er een target ( zwaar arbitrair ) gesteld wordt. Dat is onzinnig. Er wordt een overtreding ( los van die parkeer-controleurs :r en flitsers ) geconstateerd, en dan is het aan de pliesie om te kijken of e.e.a. gegrond is, en of er bepaalde omstandigheden zijn waardoor de eventuele boete niet van toepassing HOEFT te zijn. Nu moet het vaak om die onzinnige target te halen, dan kan de pliesie vaak ook niets aan doen.Waarom laten ze de verantwoordelijkheid niet over aan de plaatselijke pliesie, die kunnen de feiten beter inschatten dan Harrie Potter :9

Maar een target halen op deze manier :( :r
 
De boel moet niet omgedraaid worden.

We hebben een paar basisregels om zo proberen onze vrijheid en veiligheid een beetje te kunnen garanderen. Mensen die zich (bewust) daar niet aan houden, moeten gecorrigeerd worden. En over het algemeen werkt een straf het beste. Een bekeuring dus.

En het aantal is gewoon een afgeleide van het werk dat Politie geacht wordt te doen. Een soort controle op het feit of zij wel voldoende actief werken, niet om geld uit de zakken van onschuldige burgers te kloppen.

denk maar eens na: een flitspaal is geen probleem, tenzij je te hard rijdt. Een agent in de buurt is geen probleem, tenzij je iets op je kerfstok hebt.

Oftewel: maak je niet zo druk, want als je je gedraagt zit er geen bekeruing voor jou bij.
 
Laatst bewerkt:
De boel moet niet omgedraaid worden.

We hebben een paar basisregels om zo proberen onze vrijheid en veiligheid een beetje te kunnen garanderen. Mensen die zich (bewust) daar niet aan houden, moeten gecorrigeerd worden. En over het algemeen werkt een straf het beste. Een bekeuring dus.

En het aantal is gewoon een afgeleide van het werk dat Politie geacht wordt te doen. Een soort controle op het feit of zij wel voldoende actief werken, niet om geld uit de zakken van onschuldige burgers te kloppen.

denk maar eens na: een flitspaal is geen probleem, tenzij je te hard rijdt. Een agent in de buurt is geen probleem, tenzij je iets op je kerfstok hebt.

Oftewel: maak je niet zo druk, want als je je gedraagt zit er geen bekeruing voor jou bij.

True :Y
 
De boel moet niet omgedraaid worden.

We hebben een paar basisregels om zo proberen onze vrijheid en veiligheid een beetje te kunnen garanderen. Mensen die zich (bewust) daar niet aan houden, moeten gecorrigeerd worden. En over het algemeen werkt een straf het beste. Een bekeuring dus.

En het aantal is gewoon een afgeleide van het werk dat Politie geacht wordt te doen. Een soort controle op het feit of zij wel voldoende actief werken, niet om geld uit de zakken van onschuldige burgers te kloppen.

denk maar eens na: een flitspaal is geen probleem, tenzij je te hard rijdt. Een agent in de buurt is geen probleem, tenzij je iets op je kerfstok hebt.

Oftewel: maak je niet zo druk, want als je je gedraagt zit er geen bekeruing voor jou bij.

?? :+ Volgens mij zit je ergens in een kantoortje achteraf :)
 
Wat lopen we nou allemaal te klagen met elkaar?

Ik rij veel km per jaar en heb nooit een bekeuring. Het is een bewuste keus om hard te rijden waar je het niet mag. Wanneer je er dan een bekeuring voor krijgt dan noemen we dat verkeersdeelnemertje-pesten?

Ik zie het meer zo: Er moet X euro aan geld binnenkomen per jaar. Hoe dan ook, de nederlander moet dit betalen. Wanneer dit uit bekeuringen komt, dan hoeft het bijvoorbeeld niet uit de benzine/wegenbelasting te komen. Hiermee wordt dus een deel van de maatschappij extra belast die er zelf voor kiezen om meer te betalen. Ik lees zelfs vaak op het forum dat men er trots op is en er geld per maand voor reserveert :+

Van mij mogen (persoonlijke mening!) de bekeuringen nog wel een tandje hoger zijn en dan het kwartje van Kok terug van de benzine af. Hiermee heb je dubbel effect: Mensen betalen minder voor de benzine en er zullen minder mensen hard rijden waardoor er minder verbruik is. Ongelukken zijn er minder en het milieu wordt er beter van.
 
ik vind het nederlandse systeem ook niet eerlijk.

een tijd terug zat ik best in de slappe was.
ik reed altijd wel harder dan toegestaan maar altijd wel bewust van gevaar (ik reed vaak 10 tot 20 km te hard buiten de bebouwde kom).
een boete kon me niet echt veel schelen.

nu ik echter meer studeer en minder werk en ik recent 14 en 61 euro boete heb gehad voor respectievelijk 4(provinciale weg) en 20 km (autosnelweg).
spaar voor dingen en dan is 75 euro boetes echt zuur...


maar als ik straks afgestudeerd ben dan "lach" ik om dit soort boetes terwijl iemand met een laag inkomen wel kan janken omdat hij dan op een houtje moet bijten de rest van de maand.
als je dan toch eerlijk wilt zijn laat een boete inkomstenafhankelijk zijn zoals in een paar scandinavische landen.

dacht je dat een vertegenwoordiger die honderden duizenden euro's voor zijn bedrijf verdiend de boetes zelf betaald?
 
Wat lopen we nou allemaal te klagen met elkaar?

Ik rij veel km per jaar en heb nooit een bekeuring. Het is een bewuste keus om hard te rijden waar je het niet mag. Wanneer je er dan een bekeuring voor krijgt dan noemen we dat verkeersdeelnemertje-pesten?

Ik zie het meer zo: Er moet X euro aan geld binnenkomen per jaar. Hoe dan ook, de nederlander moet dit betalen. Wanneer dit uit bekeuringen komt, dan hoeft het bijvoorbeeld niet uit de benzine/wegenbelasting te komen. Hiermee wordt dus een deel van de maatschappij extra belast die er zelf voor kiezen om meer te betalen. Ik lees zelfs vaak op het forum dat men er trots op is en er geld per maand voor reserveert :+

Van mij mogen (persoonlijke mening!) de bekeuringen nog wel een tandje hoger zijn en dan het kwartje van Kok terug van de benzine af. Hiermee heb je dubbel effect: Mensen betalen minder voor de benzine en er zullen minder mensen hard rijden waardoor er minder verbruik is. Ongelukken zijn er minder en het milieu wordt er beter van.

In zekere zin mee eens, maar regels zijn om overtreden te worden. Wie zich s'nachts braaf aan een snelheid aanhoudt van 120 km per uur, dat is mooi, maar ik doe het niet.

Niemand is perfect. Dat zou een saaie bende worden hiero. Maar die target, nope.

Ik houd me grotendeels aan de regels, en ga echt niet zeiken als ik voor de zoveelste keer een boete krijg. Los daarvan heb ik het gevoel dat ik die regels niet opstel, maar die regels aangereikt krijg :Z :9 .

Pliesie hoort echter op straat !

En die accijnzen, daar word je doodmoe van.. En die target van dat exacte getal van zoveel bonnen... per jaar in 1 regio, dat mag wat kosten qua onderzoek
 
Wat lopen we nou allemaal te klagen met elkaar?

Ik rij veel km per jaar en heb nooit een bekeuring. Het is een bewuste keus om hard te rijden waar je het niet mag. Wanneer je er dan een bekeuring voor krijgt dan noemen we dat verkeersdeelnemertje-pesten?

Nooit ;) , want zelfs al doe je nog zo je best om op je snelheidsmeter te kijken (ipv het verkeer voor je... mits cruise control available) soms zit het in een klein hoekje....

Ik zie het meer zo: Er moet X euro aan geld binnenkomen per jaar. Hoe dan ook, de nederlander moet dit betalen. Wanneer dit uit bekeuringen komt, dan hoeft het bijvoorbeeld niet uit de benzine/wegenbelasting te komen. Hiermee wordt dus een deel van de maatschappij extra belast die er zelf voor kiezen om meer te betalen.

Dat is helaas wel het geval, klopt, maar het gaat meer om het idee dat iemand moet of gaat bekeuren omdat hij zijn quotum nog niet gehaald heeft geeft een 'apart' gevoel bij mij (of ik het nu ben of een ander die iets bewust of onbewust veroorzaakt).

Van mij mogen (persoonlijke mening!) de bekeuringen nog wel een tandje hoger zijn en dan het kwartje van Kok terug van de benzine af. Hiermee heb je dubbel effect: Mensen betalen minder voor de benzine en er zullen minder mensen hard rijden waardoor er minder verbruik is. Ongelukken zijn er minder en het milieu wordt er beter van.

Everybody is entitled to his or hers own opinion ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan