Politie Zuid-Holland-Zuid target 261.000 bonnen in 2007!

Mooie persoonlijke meningen zijn de revue gepasseerd ;)

Meer blauw op straat, prima, maar wel actief deelnemen dan graag. M.a.w. meer controle op de weg i.p.v. naast de weg. Ik zie onderweg ook genoeg échte mulder gedragingen en niet handsfree bellen etc. Door meer opvallend én onopvallend te controleren, bereik je méér dan langs de kant staan de flitsen.

Ook het voorbeeld eerder aangegeven door een andere MF'er, wanneer op een bepaald tijdstip, op een bepaalde plaats, snelweg en dus gaan we allemaal rechtdoor dezelfde weg af, maar toch met een 3 of 4 baansweg flitsen... -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn idd een hoop bonnetjes. Echter...

Ik zie het topic zo effe doorscrollend eigenlijk maar één keer de vraag gesteld worden 'hoeveel bonnen zijn dat nou eigenlijk per agent'?

In zoetermeer is het iets van 100 bonnetje pp per jaar . Als je 300 dagen per jaar werkt zou dat één bonnetje in de drie dagen zijn.

Zeg nou zelf, waar heb je het dan over? :?
 
Dat zijn idd een hoop bonnetjes. Echter...

Ik zie het topic zo effe doorscrollend eigenlijk maar één keer de vraag gesteld worden 'hoeveel bonnen zijn dat nou eigenlijk per agent'?

In zoetermeer is het iets van 100 bonnetje pp per jaar . Als je 300 dagen per jaar werkt zou dat één bonnetje in de drie dagen zijn.

Zeg nou zelf, waar heb je het dan over? :?
Hoe het quota verdeeld wordt over de agenten is niet van belang.
Hoe het quota verdeeld wordt over de burgers is voor mij van belang, en specifieker, om welke REDEN worden de bonnen "uitgedeeld"
 
ik vind het nederlandse systeem ook niet eerlijk.

een tijd terug zat ik best in de slappe was.
ik reed altijd wel harder dan toegestaan maar altijd wel bewust van gevaar (ik reed vaak 10 tot 20 km te hard buiten de bebouwde kom).
een boete kon me niet echt veel schelen.

nu ik echter meer studeer en minder werk en ik recent 14 en 61 euro boete heb gehad voor respectievelijk 4(provinciale weg) en 20 km (autosnelweg).
spaar voor dingen en dan is 75 euro boetes echt zuur...


maar als ik straks afgestudeerd ben dan "lach" ik om dit soort boetes terwijl iemand met een laag inkomen wel kan janken omdat hij dan op een houtje moet bijten de rest van de maand.
als je dan toch eerlijk wilt zijn laat een boete inkomstenafhankelijk zijn zoals in een paar scandinavische landen.

dacht je dat een vertegenwoordiger die honderden duizenden euro's voor zijn bedrijf verdiend de boetes zelf betaald?

Hier ben ik het wel volledig mee eens. Het lijkt wel alsof de mensen die het zich toch makkelijk kunnen veroorloven veel makkelijker en vaker flinke overtredingen begaan omdat ze toch niet hard genoeg in hun portemonnee worden gepakt.

Je hoeft maar 1 keer wegmisbruikers of blik op de weg te kijken om het verschil in reaktie te zien van hardwerkende, weinig verdienende, arbeider A in zn 15 jaar oude Opel Corsa die een bekeuring krijgt van 170 euro en van poenerig manager-type bestuurder B in zn 3 maanden oude 60.000 euro kostende Mercedes en je ziet gelijk het verschil in impact.

Denk alleen dat het invoeren van een inkomensafhankelijk systeem hier in Nederland allereerst jaren in beslag zal nemen waarna het toch niet goed blijkt te werken en door de volgende regering toch maar weer gecancelled wordt....

Opmerkingen zoals 'als je niets verkeerd doet word je ook niet bekeurd, dus waar maak je je druk om' kan ik het (tegenwoordig) ook niet mee eens zijn. Iedere motorist weet dat als je ffies niet oplet je zo per ongeluk aan een illegale snelheid zit.

Nee laat ze lekker bonnen gaan schrijven voor door rood rijden (wat ik dagelijks zeker minimaal 10 keer zie gebeuren - en dat alleen al hier om de hoek...), bumperkleven of ander gevaarlijk verkeersgedrag, maar niet uit hun neus vretend met in de andere hand een lasergun gemakkelijk scoren omdat er iets 'te hard' wordt gereden :r
 
Waar gaat het nu om, veiligheid of het aantal bekeuringen :?

*Uit het 'regio journaal, editie Drechtsteden Noord, 2e jaargang nr.4...

Politie gaat weer bonnen schrijven

Dordrecht -- De politie ZHZ moet dit jaar ruim 261.000 bonnen uitschrijven voor verkeersovertredingen. Dat heeft het korps afgesproken met het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). Alleen al voor snelheidsovertredingen moeten agenten van de drie districten en van het verkeershandhavingsteam 242.000 bekeuringen uitdelen. Verder moeten bonnen voor rijden zonder gordel, zonder helm, door rood licht en rijden met alcohol geld opbrengen. Het afgelopen jaar had de politie geen verplicht minimum aantal bekeuringen afgesproken, vooral vanwege forse kritiek uit de samenleving. Dit jaar zijn er echter wer wel strenge doelen gesteld.

...motivatie voor dit aantal???....
......welk bedrag is daar mee gemoeid?....
......waar hebben ze het voor nodig?....






Nee, de overheid zorgt er struktureel voor dat we als mens een steeds minder vrijheid krijgen om zelf beslissingen te kunnen/mogen nemen.
Gevoelsmatig noem het maar "bandbreedte"
Dus als de snelheidsovertredingen afnemen omdat we ons netjes gedragen, dan wordt de snelheid gewoon weer omlaag gebracht zodat we weer opnieuw in moeten leveren.
stel dat de 30 km/h zones teruggebracht gaan worden naar 15KM/H , dan kan er weer geschreven worden, ookzo voor allerlei andere wegen waarvoor hetzelfde geldt. de boete's moeten en zullen geïnd moeten worden, ook al heb je niks écht wezenlijks fout gedaan.

Niemand kan mij uitleggen waarom in duitsland de snelheid vrij is en in NL een max van 120 geldt.
MAW de overheid bepaald onze bandbreedte, ongeacht als het zinvol is.
Het gaat om geld en niks anders, studies die allerlei dingen uitwijzen, mwa, als het écht waar was allemaal, was in de hele wereld wel een standaard, en zolang dat niet is gebruiken ze een plaag-bandbreedte.

..point!.. :Y ...."heffingsrente" ..de muffia in volle glorie regerend...
8-)
....regeren is bepalen...

Bijna weer verkiezingen!... :P ....hoe gaat jou partij dit in de kiem smoren??
Mijn stem heb je iig...
Laat die knuppels 'langs-de-weg' maar és echt werk gaan uitvoeren ipv met die cameraatjes te spelen....
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat je straks zal merken is dat je voor de lichtste overtreding al een boete krijgt die nergens op slaat.
En de mensen die het meeste zeuren dat mensen te hard rijden dit doen dat doen
zijn meestal wel zelf diegene die dat ook daadwerkelijk doen :P.
Politie vorbeeldje werk zelf in de beveiliging op grote feesten.
Als er een grote vechtpartij uitbreekt die echt uit de hand loopt en we hebben ze nodig
mag mij iemand uitleggen die het eens is met al die controles waar ze blijven he ???????
Heb het vaker meegemaakt ze durven niet niet binnen te komen voor uit de hand gelopen vechtpartijen.
 
Het enige wat je straks zal merken is dat je voor de lichtste overtreding al een boete krijgt die nergens op slaat.
En de mensen die het meeste zeuren dat mensen te hard rijden dit doen dat doen
zijn meestal wel zelf diegene die dat ook daadwerkelijk doen :P.
Politie vorbeeldje werk zelf in de beveiliging op grote feesten.
Als er een grote vechtpartij uitbreekt die echt uit de hand loopt en we hebben ze nodig
mag mij iemand uitleggen die het eens is met al die controles waar ze blijven he ???????
Heb het vaker meegemaakt ze durven niet niet binnen te komen voor uit de hand gelopen vechtpartijen.
Dat is een probleem wat zichzelf oplost. Als je de vechters lang genoeg laat vechten, blijft er uiteindelijk maar 1 rechtstaan. Je moet die gasten ook een pleziertje gunnen he.
 
@Bodyzilla
No offence, maar je laatste zinnen zijn niet echt 'on topic'.... dat is iets heel anders wat meer politie/blauw gerelateerd is ;)

:W
 
Ik vind het gewoon dikke naaierij van de overheid, een beetje achter een bosje verschuilen op de snelweg en mensen die in plaats van 120 130rijden flitsen. Waarom zetten ze gewoon op de gevaarlijke wegen geen vaste flitspalen, zo maak je het veiliger. Dan houd men zich er wel aan. Op de stukken waar de gevaar minder is mag je dan best wat harder gaan, maar dat zou de overheid minder geld brengen.
Soms dan mis ik gewoon de Balkan, rijd je 100 waar je 50mag, ach je betaald de agent eens 15 euro krijgt een preek en mag weer verder. Misschien niet de veiligste maar men heeft wel een beetje vrijheid.... :)
@Bodyzilla
No offence, maar je laatste zinnen zijn niet echt 'on topic'.... dat is iets heel anders wat meer politie/blauw gerelateerd is ;)

:W
 
Het valt wel op dat de staat meer geldvanger is als iets anders

alles wat geld kost word afgestoten/geprivatiseerd, dat mogen we zelf oplossen, maar als ze
kunnen vangen worden heel makkelijk de regels aangepast/gecorupteerd
 
Zelfs dan is het onmogelijk...

Waarschijnlijk heb je gelijk. Krijg ik een bekeuring omdat mijn licht het niet doet, waarop ze meestal zeggen dat je dan moet gaan lopen. ALSOF JE LICHT HET DAN WEL DOET....pffff. Moeilijk te begrijpen die lui :+
 
Waarschijnlijk heb je gelijk. Krijg ik een bekeuring omdat mijn licht het niet doet, waarop ze meestal zeggen dat je dan moet gaan lopen. ALSOF JE LICHT HET DAN WEL DOET....pffff. Moeilijk te begrijpen die lui :+

L :+ L

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan