Politie Zuid-Holland-Zuid target 261.000 bonnen in 2007!

Ik heb m'n quota aan bonnen voor dit jaar dus al 27x gehad :P

:X :X
 
Laatst bewerkt:
wat nou als iedereen zich aan de verkeersregels houd???

dan worden de targets niet gehaald.... en wordt dan het politie korps opgeheven })
Iedereen uit ZHZ gaat gewoon niet meer in ZHZ rijden en zoek ergens anders lekkere stuurweggetjes :]
Is uitstel van executie, dat weet ik, maar reken er maar op dat deze zooi landelijk de pan uit gaat reizen...
 
Ze moeten nog 260.998
Ik heb er 2 weken geleden 2 bekeuringen gehad. Snelheid en zogenaamd rechts inhalen.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat zoiets bestaat. Dit geeft weer aan waar het hen (politie) om gaat: €€€€€€€
Onder het mom van veiligheid worden deze acties gerechtvaardigd. Er wordt wel met 8 man gelaserd ergens achter een boom ofzo, maar voor een inbraak komt er niet eens agent langs.
In plaats van dat de politie probeert meer begrip en respect bij de samenleving te creëren, komt er zo'n tekst naar buiten. Weet niet of het hier om een officieel bericht gaat.

Als ze nou gewoon toegeven dat ze op zoek zijn naar sponsors ipv veiligheid dit en statistieken dat....

Maar goed, uiteindelijk ben je het zelf die de fout begaat en niemand anders.
 
Denk eens na op hoeveel bonnen per agent per dag dat zou komen. Ik heb geen cijfers, maar als ik soms tijdens korte rondjes zie wat er allemaal gebeurt op de weg :X Denk dat veel quota helemaal niet zo overdreven hoog zijn.
 
Denk eens na op hoeveel bonnen per agent per dag dat zou komen. Ik heb geen cijfers, maar als ik soms tijdens korte rondjes zie wat er allemaal gebeurt op de weg :X Denk dat veel quota helemaal niet zo overdreven hoog zijn.

hoe groot is het politie korps in zuid holland zuid? plus we hebben het over een heel jaar tijd. volgens mij valt het allemaal wel mee
 
Wat een geneuzel weer zeg. Je weet dat er een bepaald aantal overtredingen per jaar worden gepleegd. Je wil dat de pakkans een bepaald percentage is. Dan kom je dus uit op een bepaald aantal boetes dat er per jaar uitgeschreven moet worden.

Het is gewoon het definiëren van een pakkans, meer niet.
 
in almelo waren ze een keer niet aan het bekeuren, goed denk je dan, das mooi,

Nou nee

Waren ze gestolen fietsen uit de sloot aan het halen. Alsof je je fiets terug wil die maanden lang in een sloot heeft gelegen?
 
Het argument dat men met die bonnen alleen maar de schatkist spekt is zo “heerlijk” kort door de bocht. Wat denk je dat het kost om toezicht te houden en controles te organiseren? Meer als dat die paar lullige bonnetjes in het laatje brengen.

De bonnenquota’s komen bij die ezels uit Den Haag vandaan. Overigens door ons een aantal jaren geleden op het idee gezet. Iedereen schreeuwde toen dat er meer blauw op straat moest komen en de effectiviteit omhoog moest. Zo is het prestatiecontract geboren waar de politiecorpsen op afgerekend worden. Als de afgesproken prestatie niet gehaald wordt heeft dit negatieve consequenties voor het betreffende corps. Opzich een goede en heel normale zaak, maar voor de agenten soms een klap in het gezicht.

Mooi voorbeeld:
Binnen het politiecorps waar m’n vriendin werkzaam is was enkele jaren geleden in het contract opgenomen dat er een X aantal proces verbalen opgemaakt moesten worden voor Artikel 8 overtredingen (drank op achter het stuur) Omdat men in voorgaande jaren deze overtreding al zeer streng/vaak controleerde heeft dat er toe geleid dat er minder mensen met drank op achter het stuur kropen.

Lijkt mij een hele goede zaak en op zich al bonuspunten waard, als je mij vraagt. Maar nee wat zei men van hogeraf: target is target. Dus men heeft de controles nog eens met 100%!! opgeschroefd om die X aantal overtreders te pakken. (Tijd, waarbinnen ook geen boeven gevangen konden worden :+ )

Nog bleek dat (door het in de voorgaande jaren goed verricht werk) een moeilijk haalbare zaak welke bijna tot consequenties voor het corps heeft geleid. Of te wel: doe je het werk goed, krijg je nog met de stok. Ik bedoel hier mee te zeggen dat het makkelijk is de politie altijd maar de zwarte piet toe te schuiven, maar dit is lang niet altijd terecht.
:W
 
Volgens mij vinden de agenten op straat dit ook grote onzin, dit komt allemaal van bovenaf helaas. En laten we daar mooi voor de gek gehouden worden, het stemrecht in Nederland heb je ook geen donder aan, elk standpunt van elke partij is na de verkiezingen niks meer waard. Nee, iedereen moet dan water bij de wijn doen waardoor je ongeveer 10 dezelfde partijen overhoudt die daarna alles ongedaan gaan maken wat er de afgelopen 4 jaar is opgebouwd en er hun eigen draai weer aan gaan geven. Iedereen moet bezuinigen, maar het kabinet zelf mag extra kosten gaan maken hoorde ik gisteren op het nieuws, want ze kunnen niet zonder hun tiepmiepen en persoonlijke bewaking. :r
 
Deze maand op de A12 stonden ze ook alweer 2 keer te flitsen, net voorbij het Clausplein, richting Utrecht B| . Dit is dus net voorbij het 80 kilometerstuk, dat iedereen zit te flippen van de trajectcontrole, Den Haag uit. Tja, als je dan eindelijk 100 mag en het verderop 120 wordt en de baan is vrij, dan trap je het gas in *O* !
Maar dan staan ze net daar te flitsen en om een tijd (18.45) dat de weg net minder druk is. Dit heeft in mijn ogen niets met veiligheid te maken, want het is een 3-baans snelweg op dat punt, met goed overzicht.
Zakkenvullen... -O-
 
Nee, de overheid zorgt er struktureel voor dat we als mens een steeds minder vrijheid krijgen om zelf beslissingen te kunnen/mogen nemen.
Gevoelsmatig noem het maar "bandbreedte"
Dus als de snelheidsovertredingen afnemen omdat we ons netjes gedragen, dan wordt de snelheid gewoon weer omlaag gebracht zodat we weer opnieuw in moeten leveren.
stel dat de 30 km/h zones teruggebracht gaan worden naar 15KM/H , dan kan er weer geschreven worden, ookzo voor allerlei andere wegen waarvoor hetzelfde geldt. de boete's moeten en zullen geïnd moeten worden, ook al heb je niks écht wezenlijks fout gedaan.
Niemand kan mij uitleggen waarom in duitsland de snelheid vrij is en in NL een max van 120 geldt.
MAW de overheid bepaald onze bandbreedte, ongeacht als het zinvol is.
Het gaat om geld en niks anders, studies die allerlei dingen uitwijzen, mwa, als het écht waar was allemaal, was in de hele wereld wel een standaard, en zolang dat niet is gebruiken ze een plaag-bandbreedte.
:^

Jij verkoopt toch graag brede banden? })

De meeste snelheidsbeperkingen zijn enkel ingesteld omdat de echte oorzaak van verkeersongevallen niet automatisch te controleren is en omdat het zo lekker véél geld opbrengt. Vallen de financiële opbrengsten wat tegen, dan worden ofwel flitspalen en camera's bijgeplaatst of verlaagt men opnieuw de maximum snelheid, dit alles onder het mom van "we kunnen doen wat we willen, de bevolking komt toch niet op straat"
 
De meeste snelheidsbeperkingen zijn enkel ingesteld omdat de echte oorzaak van verkeersongevallen niet automatisch te controleren is en omdat het zo lekker véél geld opbrengt. Vallen de financiële opbrengsten wat tegen, dan worden ofwel flitspalen en camera's bijgeplaatst of verlaagt men opnieuw de maximum snelheid, dit alles onder het mom van "we kunnen doen wat we willen, de bevolking komt toch niet op straat"




Waar maken jullie je druk om? :?

Altijd maar zeuren over die boetes....en dat de staat jullie probeert te naaien.....

Alsof de staat/samenleving er baat bij heeft jullie een poot uit te draaien. Je bent zelf een onderdeel van die zelfde samenleving hoor :Y

Vooral lekker makkelijk hoor om de schuld altijd bij anderen neer te leggen :W
 
Laatst bewerkt:
Waar maken jullie je druk om? :?

Altijd maar zeuren over die boetes....en dat de staat jullie probeert te naaien.....

Alsof de staat/samenleving er baat bij heeft jullie een poot uit te draaien. Je bent zelf een onderdeel van die zelfde samenleving hoor :Y
tuurlijk. Hoe meer boetegeld er binnenstroomt, hoe méér de staat kan uitgeven. Of wat dacht je, dat het hem om veiligheid ging?
 
tuurlijk. Hoe meer boetegeld er binnenstroomt, hoe méér de staat kan uitgeven. Of wat dacht je, dat het hem om veiligheid ging?

DE staat? Daar ben je zelf onderdeel van. Jij moet de staat vooral lekker blijven zien als een naziregimedictatuur. Je mag zelf kiezen en stemmen hoor en dit hebben we met zijn allen afgesproken.
 
Laatst bewerkt:
Het argument dat men met die bonnen alleen maar de schatkist spekt is zo “heerlijk” kort door de bocht. Wat denk je dat het kost om toezicht te houden en controles te organiseren? Meer als dat die paar lullige bonnetjes in het laatje brengen.

De bonnenquota’s komen bij die ezels uit Den Haag vandaan. Overigens door ons een aantal jaren geleden op het idee gezet. Iedereen schreeuwde toen dat er meer blauw op straat moest komen en de effectiviteit omhoog moest. Zo is het prestatiecontract geboren waar de politiecorpsen op afgerekend worden. Als de afgesproken prestatie niet gehaald wordt heeft dit negatieve consequenties voor het betreffende corps. Opzich een goede en heel normale zaak, maar voor de agenten soms een klap in het gezicht.

Mooi voorbeeld:
Binnen het politiecorps waar m’n vriendin werkzaam is was enkele jaren geleden in het contract opgenomen dat er een X aantal proces verbalen opgemaakt moesten worden voor Artikel 8 overtredingen (drank op achter het stuur) Omdat men in voorgaande jaren deze overtreding al zeer streng/vaak controleerde heeft dat er toe geleid dat er minder mensen met drank op achter het stuur kropen.

Lijkt mij een hele goede zaak en op zich al bonuspunten waard, als je mij vraagt. Maar nee wat zei men van hogeraf: target is target. Dus men heeft de controles nog eens met 100%!! opgeschroefd om die X aantal overtreders te pakken. (Tijd, waarbinnen ook geen boeven gevangen konden worden :+ )

Nog bleek dat (door het in de voorgaande jaren goed verricht werk) een moeilijk haalbare zaak welke bijna tot consequenties voor het corps heeft geleid. Of te wel: doe je het werk goed, krijg je nog met de stok. Ik bedoel hier mee te zeggen dat het makkelijk is de politie altijd maar de zwarte piet toe te schuiven, maar dit is lang niet altijd terecht.
:W
Ik zeg: ambtenaren salarissen omlaag (ja, ook die van je vriendin) totdat de boetes wel weer geld opbrengen (het tegenovergestelde, nml. boete bedrag verhogen, is geen optie) :+.
 
Laatst bewerkt:
DE staat? Daar ben je zelf onderdeel van. Jij moet de staat vooral lekker blijven zien als een naziregimedictatuur. Je mag zelf kiezen en stemmen hoor en dit hebben we met zijn allen afgesproken.


Heeft dat invloed? Je stem.... _O-
Na verkiezingen worden er weer onderlinge afspraken e.d. gemaakt die
totaal niets met het verkiezingsprogramma te maken hebben.

Alleen de euro is aan het bewind.




Tegenwoordig zit je meer op te letten of je niets fout doet dan
dat je van het motorrijden geniet.
Zie je politie denk je..................zou ik nu wat strafbaars doen en, waar kunnen
ze me op pakken.

Jammer is dat, maar het is niet anders. ;(




P.s. waarom staat dat naziregime doorgestreept?
wat probeer je daarmee te zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft dat invloed? Je stem.... _O-
Na verkiezingen worden er weer onderlinge afspraken e.d. gemaakt die
totaal niets met het verkiezingsprogramma te maken hebben.

Alleen de euro is aan het bewind.




Tegenwoordig zit je meer op te letten of je niets fout doet dan
dat je van het motorrijden geniet.
Zie je politie denk je..................zou ik nu wat strafbaars doen en, waar kunnen
ze me op pakken.

Jammer is dat, maar het is niet anders. ;(




P.s. waarom staat dat naziregime doorgestreept?
wat probeer je daarmee te zeggen?


Jammer dat je dat zo ziet... maar ik snap het wel...

P.S. die andere opmerking was direct aan Zrex gericht..die snapt em wel. ;)
 
Heeft dat invloed? Je stem.... _O-
Na verkiezingen worden er weer onderlinge afspraken e.d. gemaakt die
totaal niets met het verkiezingsprogramma te maken hebben.

Alleen de euro is aan het bewind.




Tegenwoordig zit je meer op te letten of je niets fout doet dan
dat je van het motorrijden geniet.
Zie je politie denk je..................zou ik nu wat strafbaars doen en, waar kunnen
ze me op pakken.

Jammer is dat, maar het is niet anders. ;(




P.s. waarom staat dat naziregime doorgestreept?
wat probeer je daarmee te zeggen?


Dat gevoel heb ik ook, en niemand in denhaag die dat gevoel afzwakt. En NIETS dat we er tegen kunnen doen.
Maakt niet uit wat je denkt of zegt, je kunt er niets aan doen. Dat is mijn mening!
 
Nee m'n "grote broer" naait me niet en pakt m'n centen niet af...

Of ik moet dat Brother anders interpreteren. Dat wil ik wel maar dat doe ik niet. Dat mag nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan