Politieactie tegen crossen 2

Manz

MF veteraan
10 sep 2005
2.459
335
Tukker
Noordwest en Midden Twente - De politie Twente heeft op zondag 10 september op verschillende locaties, waaronder Delden, Borne en Bornerbroek, een actie gehouden tegen het motorcrossen in natuurgebieden. Verschillende diensten van politie en bijzondere opsporingsambtenaren van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten participeerden in deze actie.

Om de actie nog beter te laten verlopen werd ook een politiehelikopter ingezet. In totaal kregen negen mensen een proces-verbaal voor het rijden in verboden gebied, het rijden zonder verzekering en het rijden zonder kentekenplaat.

De politie is voornemens om vaker een gezamenlijke actiedag tegen crossers te organiseren.
 
idd, vaak zijn het niet eens crossers die zoiets doen. Een beetje crosser ziet er geen uitdaging in...
 
ik heb wel eens in delden bij zo'n natuurgebeid gereden/gecrosst. maar dat waren allemaal zandpaden, waar jein princiepe ook met de auto overheen kan. maar dan staan er dus borden alleen toegankelijk voor voetgangers/fietsers...

als ik dan toch over die zandpaden rijd vind ik me zelf nog niet echt de natuur verraggen....

ik zelf denk dan ook dat grotendeels dit ook zo gebeurd en dat er maar een klein groepje is die daadwerkelijk de bossen in gaat... en op dat punt ben ik het dan wel met jullie eens ;)
 
Ik vraag me af waar er wordt gecontroleerd in Bornerbroek :?

Weet iemand dat? Bij het Grasbroek in de buurt daar ofzo, richting Delden dus? Of ook dat natuurgebied richting Zenderen?

En in Borne?
 
idd, vaak zijn het niet eens crossers die zoiets doen. Een beetje crosser ziet er geen uitdaging in...

voor sommige is het in de natuur crossen veel mooier.. mij lijkt het ook veel mooier als continu het zelfde rondje rijden (enduro dus)
 
Ik vraag me af waar er wordt gecontroleerd in Bornerbroek :?

Weet iemand dat? Bij het Grasbroek in de buurt daar ofzo, richting Delden dus? Of ook dat natuurgebied richting Zenderen?

En in Borne?

Hebben wij een natuurgebied in zenderen dan? :P

Maar ze controleren met de helicopter, en sturen dan grondteams naar de plaatsen toe, waar men ze ziet rijden.

Ze hebben al veel vaker deze actie's gehad hoor!
Heb er laatst ook al een keer een topic over geopend.
Vooral twickel controleren ze(en goed recht, want dat is een stiltegebied), en bij de A35 in aanbouw in Almelo.

Niels
 
Hebben wij een natuurgebied in zenderen dan? :P

Maar ze controleren met de helicopter, en sturen dan grondteams naar de plaatsen toe, waar men ze ziet rijden.

Ze hebben al veel vaker deze actie's gehad hoor!
Heb er laatst ook al een keer een topic over geopend.
Vooral twickel controleren ze(en goed recht, want dat is een stiltegebied), en bij de A35 in aanbouw in Almelo.

Niels
Nouja, ik bedoel dat grooote bos tussen Zenderen en Bornerbroek :? Of heb ik dat fout. In de buurt van die Daihatsu dealer.

En ik wist dat ze vaker controleerden, vind het een beetje overtrokken allemaal. Een stiltegebied oké, maar zo'n A35 die in aanbouw is, dat is toch gewoon industrie??????
 
Nouja, ik bedoel dat grooote bos tussen Zenderen en Bornerbroek :? Of heb ik dat fout. In de buurt van die Daihatsu dealer.

En ik wist dat ze vaker controleerden, vind het een beetje overtrokken allemaal. Een stiltegebied oké, maar zo'n A35 die in aanbouw is, dat is toch gewoon industrie??????


Je bedoelt het Nijereesbos bij Zuithof(de dealer)

De aanbouw van de A35 is verboden toegang, dus mag je niet komen.
Laatst waren er ook een paar jochie's(denk een jaar of 7 oud) ant crossen, terwijl vaders toekeek.
Die uitvoerder heeft direct de politie gebeld, en zijn met een boete voor wildcrossen vertrokken( de vader dan) :(

Ik vindt het ook belachelijk dat je daar niet mag rijden, maar goed..
Regeltjes regeltjes regeltjes..
Zijn we goed in in Nederland...
 
mooi dat ik dat weet, ik reed er laatst voorbij end acht nog van: hmmm... aankomend weekend ff terugkomen want dat stukje grond ligt er aantrekkelijk bij ;) :)

(aanbouw a35)
 
mooi dat ik dat weet, ik reed er laatst voorbij end acht nog van: hmmm... aankomend weekend ff terugkomen want dat stukje grond ligt er aantrekkelijk bij ;) :)

(aanbouw a35)


Ik ben er elke dag.

Werk bij de Ford dealer... ;)
En is idd aantrekkelijk, en zie elke maandag de sporen van de motoren wel staan.
Dus er word wel veelvuldig gereden. *O*
 
Ben benieuwd wat verneukter is voor de stilte en natuur, met je crossertje door de bossen, of met je chopper eroverheen... Het doel heiligt in ieder geval weer alle middelen, de bekende bullshit geldklopperij.
 
werd jij getriggerd doordat je "crossen" las of door "lekker wijf"..??



Plekje zoeken in wederzijdse werkschema's, goed plan.
Laat je DD wel thuis, wil best als laatste eindigen maar afgaan is weer wat anders B| :X

politie natuurlijk

bilstein? wanneer?
 
Het persbericht heeft meer effect dan dan de controle zelf. Bangmakerij, gewoon de bos in.Pakkans is nihil.
 
pfffff, ik denk dat de gemiddelde wandelaar meer natuur kapot maakt. Denk hierbij aan die brandende sigaret, of die snoeppapiertjes. Ooit al eens gekeken bij van die picknickbankjes: niks als teringzooi. Om nog maar niet te spreken over die homo-ontmoetingsplaatsen, met al die volgeschoten condooms en die notabene ook nog eens van de gebruikelijke looppaden afwijken.
En dan al die duizenden wandelaars eens af te wegen tegen 1 of 2 crossmotortjes.

Als ze nou eens wat aan het geluid deden; oké.
Ook die asociale eikels die al die wandelende kindjes voor hun sokken rijden mogen van mijn part aan de hoogste boom gehangen worden.

Ikzelf vind het ook mooier om door bossen te rijden, al kijk ik wel uit voor wat ik tegenkom. Wanneer ik bijvoorbeeld een ruiter zie gaat de motor uit of rijd ik er met een grote boog omheen. Hetzelfde geld voor wandelaars. Het is dan ook maar een enkeling die mij kwaad aankijkt. Sterker nog: vaak krijg ik zelfs een gasgevent gebaar te zien :9~ .
Kortom, het is slechts een kleine groep die zulk soort acties oproept. -O-
 
Ben benieuwd wat verneukter is voor de stilte en natuur, met je crossertje door de bossen, of met je chopper eroverheen... Het doel heiligt in ieder geval weer alle middelen, de bekende bullshit geldklopperij.
:^

Lekker laag overvliegen dan kan je de herten zo goed zien wegrennen. :Y
 
Ik ben er elke dag.

Werk bij de Ford dealer... ;)
En is idd aantrekkelijk, en zie elke maandag de sporen van de motoren wel staan.
Dus er word wel veelvuldig gereden. *O*


Ik heb er ook daar gekeken vanaf m'n TA naar de vorderingen van de bouw....
Maar ze zijn ook lekker slim bezig...
Eerst maken ze het bijna onmogelijk om laag drempelig legale crosbanen en clubs te kunnen houden en dan word er veel moeite gedaan om wild crossers te pakken.. |(

Het kan aan mij liggen maar ik zie eigenlijk alleen snelheid controles...

Maar meestal doe ik alleen de onverharde wegen ,, het rare is dat bij sommige wegen ik wel vanaf de ene kant legaal in mag ,, kom ik van de andere kant staat er een bord...

Heb wel eens gezeur gehad dat ik met een maatje aan het crossen was op een brakke akker ,, terwijl dat maatje de zoon van de eigenaar(boer) was
hemel en aarde bewogen,, maatje z'n pa opbellen ,,, was een juut uit almelo
 
Terug
Bovenaan Onderaan