'Politieauto's rijden nogal eens te hard'

dolledwazedagen

MF veteraan
20 mrt 2003
4.866
0
Hoogwoud
vrijdag, 23 mei 2003 11:11
LEEUWARDEN -
Agenten geven het verkeerde voorbeeld als zij met de politiewagen onnodig de maximumsnelheid overschrijden. Dit stelt Homme Biemold van verkeersveiligheidsorganisatie 3VO. Hij zegt dat bij het meldpunt verkeersonveiligheid klachten over te hard rijdende politiewagens zijn binnengekomen. Biemold sprak gisteren op een bijeenkomst van het Friese verkeersveiligheidsorgaan ROF.
Agenten geven het verkeerde voorbeeld als zij met de politiewagen onnodig de maximumsnelheid overschrijden. Dit stelt Homme Biemold van verkeersveiligheidsorganisatie 3VO. Hij zegt dat bij het meldpunt verkeersonveiligheid klachten over te hard rijdende politiewagens zijn binnengekomen. Biemold sprak gisteren op een bijeenkomst van het Friese verkeersveiligheidsorgaan ROF.

De 3VO-voorzitter kaart de kwestie aan bij politiemensen die zich bezighouden met snelheidscontroles (Fryske Diken) en bij het openbaar ministerie. Biemold vindt dat er van die kant een signaal moet komen dat de politie een voorbeeldfunctie in het verkeer heeft. ,,Dit verkeerde gedrag moet over zijn.''

Onlangs reed een politiewagen zonder merkbare alarmsignalen hem voorbij op een weg waar hij zich exact aan de maximumsnelheid hield. Op de vraag van meerijdende kinderen waarom de politiewagen hen voorbij reed, moest hij een ontwijkend antwoord geven. ,,Ik kon toch moeilijk zeggen dat de politie zich niet aan de regels hield.''

:}
 
Van mij mogen ze zo hard rijden als ze willen!


Als ze mij dan ook af en toe laten gaan :9

En buiten dat voor bepaalde meldingen krijgen ze geen toestemming voor het gebruik van optische en geluidssignalen maar is spoed toch wel geboden. Lekker tof bij bijv. een inbraak heterdaad dat die gasten dat bussie al van mijlen ver horen aankomen |(
 
Ach..... als hun wat harder rijden heb ik er niet zo problemen mee....Ik kijk liever uit voor zakenmannetjes die de weg als eigendom beschouwen en doen alsof ze het alleen recht hebben


dus Politie autoos... nee geen problemen mee
 
m'n vriendin is een keer zowat van de A1 afgereden door twee politiemensen in burger-auto's...die gingen slingerend tussen het verkeer door en met hoge snelheid...maar goed dat ik er toen niet bij in zat...had ter plekke het stuur overgenomen en ze zelf van de snelweg geduwd :(

Je hebt er idd schoften tussen zitten !!

macht corrumpeert, toch ?
 
Wat mij wel opvalt is dat er de laatste tijd steeds vaker onopvallende auto's met blauwe zwaailichten op het dak bij ongelukken (op de A4) stilstaan ipv de bekende KLPD Volvo's.

Zou er door de KLPD steeds meer in onopvallende auto's gereden worden?
 
m'n vriendin is een keer zowat van de A1 afgereden door twee politiemensen in burger-auto's...die gingen slingerend tussen het verkeer door en met hoge snelheid...maar goed dat ik er toen niet bij in zat...had ter plekke het stuur overgenomen en ze zelf van de snelweg geduwd :(

Je hebt er idd schoften tussen zitten !!

macht corrumpeert, toch ?

Tja daar was ik weer. Vind het op de eerste plaats wel grappig dat die gozer van 3VO kan bepalen wat onnodig hard rijden is. Ze krijgen klachten over te hard rijdende politiewagens, maar redenen kennen ze kennelijk niet. Net als met deze reaktie. Tuurlijk gebeurt het dat politiemensen echt te hard rijden zonder reden, doe ik zelf ook wel eens. Maar voordat je kunt oordelen (net als met zoveel niet-politie gerelateerde zaken op dit Forum) zal je toch wel de reden moeten weten...en als dan blijkt dat ze het voor de lol deden en je vriendin in gevaar brachten.......tja dan zijn het schoften :+
 
Zonder te weten waar die betreffende politiewagen naartoe gaat valt er natuurlijk niks te zeggen of 'ie te hard rijd.
 
Tja daar was ik weer. Vind het op de eerste plaats wel grappig dat die gozer van 3VO kan bepalen wat onnodig hard rijden is. Ze krijgen klachten over te hard rijdende politiewagens, maar redenen kennen ze kennelijk niet. Net als met deze reaktie. Tuurlijk gebeurt het dat politiemensen echt te hard rijden zonder reden, doe ik zelf ook wel eens. Maar voordat je kunt oordelen (net als met zoveel niet-politie gerelateerde zaken op dit Forum) zal je toch wel de reden moeten weten...en als dan blijkt dat ze het voor de lol deden en je vriendin in gevaar brachten.......tja dan zijn het schoften :+
Remco is dat je goede e-mail adres?
Stuur mij anders even een mailtje dan krijg je wat terug.
 
Remco is dat je goede e-mail adres?
Stuur mij anders even een mailtje dan krijg je wat terug.

Yep, ga nu wel ff in m'n mailbox kijken....

edit: had je al wat verstuurd?

edit2: pffff beter lezen dus.....ik heb je een mail gestuurd..
 
Laatst bewerkt:
Ja politieauto's rijden wel vaker hard, ze halen ook nog wel eens rechts in. Boeie, ok ze moeten het goede voorbeeld geven, maar zoals iedereen weet zitten er ook nog zat agenten tussen die zo corrupt als de tering zijn en een aantal regels aan de laars lappen. Op de snelweg kan ik begrijpen dat ze 10 a 20km/u harder rijden dan het gemiddelde verkeer, anders heb je geen controlerende functie.

Zelf rijd ik met de motor meestal wel achter politieauto's aan als ze hard voorbij komen. Even zien hoe hard te gaan... laatst een politie auto die met 150km/u over de snelweg gaat waar je 100 mag en vorige week een die 140 reed waar je 100 mag. Ik rijd dan gewoon achter ze aan, zo lang ze mij ook niet bekeuren hoor je me er niet zo snel over, al vind ik 140-150 ietsje te snel, het verkeer 'controleren' kan ook dus met 20km/u sneller.

Wel schitterend dat alle auto's zich ineens netjes aan de snelheid gaan houden als ze blauwe en oranje strepen op een auto zien...
3VO moet niet zo zeuren, beginnen ze volgende week te zeuren dat ze zonder gordel om in de auto zitten? ;)
 
al niet de spreken over de vros boys in friesland....

de bekende bora en stilo.....

heb nu al 6 verhalen van mensen die zijn uitgelokt opgedrukt of onnodig
lang zijn achtervolgt dat je er gek van word.....

zit steeds meer te denken om een klacht in te dienen.... maar moet nog wat meer
verhalen hebben....geen onzin... maar een redelijke klacht..

wat vaak voor komt is uitlokking... hard aan komen rijden blijven plakken..
en dan weer snel doorrijden..... dan weer afzakken..... dit zijn praktijken
die uit de oost-duitse tijd stammen....


FE
 
Op zaterdag 24 mei 2003 09:33 schreef baco_gixxer het volgende:
vrijdag, 23 mei 2003 11:11
LEEUWARDEN -
Agenten geven het verkeerde voorbeeld als zij met de politiewagen onnodig de maximumsnelheid overschrijden. Dit stelt Homme Biemold van verkeersveiligheidsorganisatie 3VO.

lang l*lverhaal

:}


Is dit die gast die een jaar geleden is gevolgt door een programma waaruit bleek dat hij zelf veel te hard reed.
Ik weet nog dat de voorlichter van 3vo ooit gevolgt is en dat hij veel te hard reed zelfs 125 waar je 70 mocht :( Maar ik weet niet meer of dit zijn naam was.

Iniedergeval dat was dus gewoon een hypocrite zakkenwasser,
superkots.gif
Als we het toch over voorbeeldfunctie hebben
 
Is dit die gast die een jaar geleden is gevolgt door een programma waaruit bleek dat hij zelf veel te hard reed.
Ik weet nog dat de voorlichter van 3vo ooit gevolgt is en dat hij veel te hard reed zelfs 125 waar je 70 mocht :( Maar ik weet niet meer of dit zijn naam was.

Iniedergeval dat was dus gewoon een hypocrite zakkenwasser Als we het toch over voorbeeldfunctie hebben

Nee, dat was Spee
 
Ik begrijp dat ze af en toe harder moeten als de andere weggebruikers.
Waar ik echter geen begrip voor op kan brengen is bv wat mij vorige week in
Etten-Leur overkwam. Rij ik lekker op m'n gemakkie richting een rotonde, komen die halve zolen mij met een rotgang voorbij knallen om dan nog net voor me de rotonde op te schieten om er vervolgens weer af te draaien omdat ze met zeer grote spoed naar de Mac Donald moeten om zo'n vette hamburger in hun schuif te duwen. :( :( Sorry, maar dit soort typetjes horen een ander baantje te zoeken.
 
Zonder te weten waar die betreffende politiewagen naartoe gaat valt er natuurlijk niks te zeggen of 'ie te hard rijd.
Ik rij elke avond zo rond 20.15 ter hoogte van Driebergen naar huis over de A12 en wordt daar wel eens ingehaald door 2 politie Volvo ( in politiekleuren dus ) die zonder zwaailampen of sirenes toch zeker wel minimaal 150/160 km/u rijden, weg is om die tijd toch nog behoorlijk druk en verderop zie ik ze dan ook vol in de remmen gaan ( ik rij met de auto echt niet harder van 100, ook waar je 120 mag, horen en zien vergaat als ik dat doe en thuis kom ik toch wel, als is het 3 minuten later ! ).
Het politiebureau ( of hoe het daar dan ook heet ) ligt onderaan de afslag Driebergen en als ik daar bovenlangs rij zie ik ze gewoon met elkaar staan te lullen bij het hek. Zal dus niet echt een spoedgevalletje zijn geweest ( of de koffie was bijna koud ).
 
full


Ik heb er even op moeten wachten maar nu mag ik ook eens: MORAALRIDDERS!!!
Zelf altijd schrijven over hoeveel je wel niet te hard rijd en nu allemaal vallen over iets waar je helemaal geen achtergronden van kent !!!

En ja...er zijn momenten, zeker voor de snelwegjongens, dat je zoveel te hard hebt gereden over een bepaalde periode dat je een beetje een blinde vlek ontwikkeld en wel eens te hard rijd terwijl het niet echt nodig is.

En ja, als ik een aantal dagen achter elkaar rustig heb gereden rij ik ook wel eens te hard, puur om "geoefend" te blijven voor als het wel weer eens nodig is en het van mij verwacht wordt zelfs.
Op die momenten kan ik t niet hebben iets vreemds aan de fiets te ontdekken. (of aan mezelf ???)

En ja, ben ook (soms) net een mens ....
 
Geweldige topic. (volgens mij komt deze maandelijks naar voren)
even een voorbeeldje:

Zou ze wel eens willen horen als ik te laat kom bij een inbraak in een woning, terwijl je vriendin boven haar doodsangsten beleefd.

Sorry ben te laat, had geen toestemming en dan moet ik me precies aan de snelheid houden. Tja jullie wonen wel erg ver van het politiebureau.

Kijk te hard rijden doet iedereen en bij ons in het politiekorps moet je zelf ook de snelheidsboete betalen als je geen reden had om te hard te rijden. Je moet daar een gegronde reden voor hebben.
Dus ga nou niet denken dat wij voor elke onzinnige reden te hard rijden.

Natuurlijk in elke organisatie zitten rotte appels, echter vallen die vanzelf wel door de mand.
Ik vertrouw erop dat collega's niet zomaar te hard rijden.
En als ik geen vertrouwen heb ik de politie dan zou ik er natuurlijk ook niet werken. 8-)
 
Zelf altijd schrijven over hoeveel je wel niet te hard rijd en nu allemaal vallen over iets waar je helemaal geen achtergronden van kent !!!

En ja, ben ook (soms) net een mens ....

...allemaal vallen over??? vind ik nog wel mevallen, hoor! Van mij mag je elke dag ff flink oefenen, hoor ;) (net als van TommyG en Poetssloof)
 
Terug
Bovenaan Onderaan