'Politieauto's rijden nogal eens te hard'

Kom ze zovaak tegen als ze als mafkeze rije, gewoon nix van aantrekke want t enige wat ze wille is je naaie als ze kunnen :]
 
Nee, dat was Spee
Nee, het was Bert Woudenberg, destijds woordvoerder van 3VO (dat huichelachtige clubje wereldverbeteraars) en hij reed 143 waar hij 70 mocht... ik nam 3VO al niet serieus maar sinds dit incident al helemaal niet meer...
 
Geweldige topic. (volgens mij komt deze maandelijks naar voren)
even een voorbeeldje:

Zou ze wel eens willen horen als ik te laat kom bij een inbraak in een woning, terwijl je vriendin boven haar doodsangsten beleefd.

Sorry ben te laat, had geen toestemming en dan moet ik me precies aan de snelheid houden. Tja jullie wonen wel erg ver van het politiebureau.

whoehahaha, bovenstaand verhaal klinkt ook meer als een sprookje dan als de werkelijkheid. Weet niet waar jij werkt, maar hier mag je blij zijn als ze dezelfde dag nog langskomen. :(


ps: beroep:ambtenaar, schaam je je soms voor je beroep??????
 
En weer zo een nutteloos zeurtopic :Z

Waar mensen zich al niet druk om maken als ze niet weten waar ze het over hebben...
 
whoehahaha, bovenstaand verhaal klinkt ook meer als een sprookje dan als de werkelijkheid. Weet niet waar jij werkt, maar hier mag je blij zijn als ze dezelfde dag nog langskomen. :(


ps: beroep:ambtenaar, schaam je je soms voor je beroep??????
Hij heeft daar wel een punt met die reactie op inbraak. Je kunt bellen en een week later op afspraak aangifte doen. Daar heeft iemand wat aan die net een emotionele ervaring heeft gehad en zijn verhaal kwijt wil. Zouden er bij de politie ook psychologen werken?

Marrokanen staan te voetballen met kransen, politie staat te kijken en treedt niet op.
Aangifte diefstal uit auto met braak: 3½ uur, ja drie en een half uur voor één A-viertje.
Zie 's morgens vroeg een gehandicaptenvoertuig naast de weg half in de sloot liggen, bel 112: meneer dit is alleen voor spoedgevallen. Ik nog: fijn dat u vanuit de meldkamer kunt beoordelen of het een spoedgeval is of niet. Telefoon neergelegd aan politiezijde.

En zo heeft en kent iedereen zijn eigen voorbeelden.
Hoe vaak belt een burger niet en komt niemand opdagen, met het argument geen tijd of geen prioriteit of geen spoedeisend karakter. Dat laatste ervaart degene die belt tocht wel anders.

Maar wat de burger wel merkt en ziet zijn snelheidscontroles en een bon voor 3km;
bestuurders van politievoertuigen die zich niet aan de regels houden en onaangepast verkeersgedrag vertonen en je kunt mij niet vertellen dat het allemaal in het kader van de taakuitoefening is;
ongerichte fouilleer acties waar 300 man voor wordt ingezet, 1200 man wordt gecontroleerd en vijf messen en een honkbalknuppel worden aangetroffen; en waarvan ik me afvraag of het wettelijk kader hiervoor wel aanwezig is, ik wacht ook tot het moment dat het mijzelf gebeurt.

Zijn natuurlijk ook goede zaken zoals alcohol en voertuigcontrole. En snelheidscontrole op plaatsen waar de burger het als zinvol ervaart. Maar dat schijnt een uitzondering.

Let wel ik heb het hier over de politie op de straat en niet over andere diensten.

Dan moet je het niet vreemd vinden dat de afstand tussen politie en burger steeds groter wordt. Respect moet je verdienen, dat verkrijg je niet met een uniform. En respect komt te voet en gaat te paard. Het heeft ook mede te maken met het gedrag en optreden van jou als individuele politieman/vrouw. Ik weet, het is niet altijd gemakkelijk, maar wie de schoen past trekke hem aan. Je hoort alom: het heeft toch geen zin om te bellen of aangift te doen, ze komen toch niet of ze doen er toch niets aan. Werkelijkheid of niet? Zo wordt het wel gezien. Pas als wordt opgetreden in die gevallen waaraan de burger behoefte heeft zal het respect en gezag weerkeren.


En rotte appels kunnen dan wel door de mand vallen, maar één rotte appel tast de hele mand aan, voordat hij ontdekt is.
 
..... dit zijn praktijken
die uit de oost-duitse tijd stammen....
Die Oost-Duitse en Sovjet praktijken waren wat anders. Op de snelweg een bord neerzetten van 40km. Iedere Oost-Duiser reed gewoon door, maar als westerling had je bij 41 een bon - te betalen in westerse valuta.
Of als je te vroeg bij een contolepost aankwam op de weg naar Moskou dan had je dus te snel gereden en kreeg je ook een bon, in westerse valuta natuurlijk. Trajectcontrole heette dat, zelfs de politiek hier te lande sprak er destijds schande van dat zoiets kon bestaan. Kon je zien hoe je vrijheid in de Sovjet Unie werd beknot. Ach, hoe kunnen inzichten wijzigen, als het uitkomt.
 
Pan jij snapt hem!

Mijn broertje is ook eens 3 keer weg gestuurd omdat ze geen tijd hadden om een aangifte op te nemen. Schiet mij dan maar lek!
 
Sorry heb geen tijd om te schieten, maak maar een afspraak aan de bali.
Zal pas kunnen over 3 weken. Enne dan moet het wel binnen een half uur want na dat half uur staat de volgende die ik moet afknallen ;)
 
3VO ????

Werkt daar niet zo'n mannetje die het zelf niet zo nauw neemt met de regels en met een uitgestreken gezicht op TV stond te vertellen dat iedereen zich aan de regels moet houden. :?

Nu is wel geen woordvoerder meer, maar zou ie nu ook netjes zich aan de regels houden ? :+
 
3VO ????

Werkt daar niet zo'n mannetje die het zelf niet zo nauw neemt met de regels en met een uitgestreken gezicht op TV stond te vertellen dat iedereen zich aan de regels moet houden. :?

Nu is wel geen woordvoerder meer, maar zou ie nu ook netjes zich aan de regels houden ? :+

:Z

Lees de post van revolution (en de rest van het topic):

Op zondag 25 mei 2003 00:44 schreef Revolution het volgende:Nee, het was Bert Woudenberg, destijds woordvoerder van 3VO (dat huichelachtige clubje wereldverbeteraars) en hij reed 143 waar hij 70 mocht... ik nam 3VO al niet serieus maar sinds dit incident al helemaal niet meer...
 
Ach, het blijven ook mensen, toch? ;-)
We rijden allemaal wel es te hard, ondanks onze beroepen... ;-)
Neen, ik rijd nooit te hard.
Als je "wel es te hard rijdt" en dat nog normaal vindt ook dan begint de maatschappelijke verloedering bij jezelf. Dan verspeel je het recht om te klagen of kritiek te hebben op anderen.
 
Op zondag 25 mei 2003 02:37 schreef PanRider het volgende:Marrokanen staan te voetballen met kransen, politie staat te kijken en treedt niet op.

Let wel ik heb het hier over de politie op de straat en niet over andere diensten.


En rotte appels kunnen dan wel door de mand vallen, maar één rotte appel tast de hele mand aan, voordat hij ontdekt is.
Dat eerste zou dus echt niet moeten kunnen, :r Nee, dubbel :r :r

Tweede: Nee, gaat NIET over de politie op straat, die wil wel over het algemeen. Het gaat over de politieke beslissingen. Meer politie...??? Lachertje.
De komende jaren kunnen ze niet eens mensen genoeg opleiden om de uitstroom op te vangen, laat staan dat er meer blauw op straat zal komen. En dan wel BOA's met een opleiding van een paar dagen met een radar op pad sturen en die hetzelfde pakkie aantrekken als dat "de" politie op straat draagt.
Weer :r

Rotte appels :r
 
en dan hebben we het nog niet over de plannen van hogerhand om na ELKE melding gelijk aan te komen vliegen om mensen ff gerust te stellen terwijl je net bezig bent een veel zwaardere vergrijp aan te pakken....

die BOA? bedoel je ermee stadswachten??/

wahahahahaha... ze voelen zich wel heel wat moet ik zeggen..... en kijken nog strenger dan jullie... met de dames valt niet te praten haast en met de manne altijd...
Hoezo ego strelend voor hun..

Ik zou ze wel enes willen zien hoe ze reageren met alle bravour als ze naar een moord moeten komen .. of er toevallig bijstaan..ik denk dat ze dit gaan doen :r

Nee Baksteen... jullie hebben meer dan werk zat... en verantwoording ligt en mot ook eens meer bij de burgers zitten ook qua opvoeding en strabare feiten van hun o zo geliefde kindjes... |(
 
Opvallend dat 3VO het hier meestal (terecht) moet ontgelden en tot op de grond toe afgebrand wordt... nu hebben ze een keer wat over de politie te melden en dan verdienen ze ineens een :} ... :?

:Z
 
Laatst hadden we met een paar man ook zo'n discussie over het rijgedrag van agenten, nu vertelde een van de mensen in het groepje dat hij het daar ook al eens met een agent over heeft gehad, en vertelde hem het volgende: als de agent het nodig acht om op dat moment met een hogere snelheid te rijden i.v.m. het uitvoeren van zijn of haar taak, is dat toegestaan. Het is dus niet aan regels gebonden, dit mag zonder zwaailicht en sirene gebeuren, mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt. Voor zwaailicht en sirene hebben ze altijd opdracht voor nodig om die te mogen gebruiken.Dus zoals ik het begreep mag een agent dus altijd harder rijden omdat hij dit op dat moment nodig acht.
Op zich heb ik daar geen problemen mee, want ik trek natuurlijk zelf het gas ook wel eens flink open, het punt is alleen, wij krijgen dan een dikke boete als ze ons pakken, en hun zijn eigenlijk vogelvrij. Maar die persoon wist ook het volgende te melden, als een agent buiten zijn diensturen gepakt word voor hard rijden, dan is de boete hetzelfde + 1/3 hiervan er van bij opgeteld + een aantekening in zijn of haar dossier. Maar ja, dit zal wel een eeuwig discussiepunt blijven, dus goed opletten of ze niet volgen en anders gewoon lekker rijden.
 
whoehahaha, bovenstaand verhaal klinkt ook meer als een sprookje dan als de werkelijkheid. Weet niet waar jij werkt, maar hier mag je blij zijn als ze dezelfde dag nog langskomen. :(


ps: beroep:ambtenaar, schaam je je soms voor je beroep??????

Mischien was ik niet helemaal duidlijk.
Ik probeerde een situatie te creeren waarbij de inbreker beneden zit en je vriendin zit boven haar doodsangsten uit.

Dus alleen een aangifte daar doen wij niet aan.
Bij een inbraak heterdaad?? Lijkt me stug is een hoge prioriteit.
En reken maar dat wij dan erg snel rijden, zelfs zonder toestemming.

Ik heb in 2 regio's gewerkt dus daar kan het niet aanliggen.
Nooit gehoord van Melding inbraak op heterdaad met bewoners in het pand.
Hb vraag maar of die mensen volgende week aangifte doen.
Er zal dus wel een misvatting zijn in mijn eerdere text. (Solly)

Echter als er een inbraak is geweest (geen heterdaad) dan nemen wij de aangifte 9 van de 10 op ter plaatse. (service) Ookal zijn we dan soms een aantal uurtjes te laat.

Ene ik schaam mij niet, echter ben ik leraar en politie agent kortom Ambtenaar.
;)
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 25 mei 2003 02:37 schreef PanRider het volgende:ongerichte fouilleer acties waar 300 man voor wordt ingezet, 1200 man wordt gecontroleerd en vijf messen en een honkbalknuppel worden aangetroffen; en waarvan ik me afvraag of het wettelijk kader hiervoor wel aanwezig is, ik wacht ook tot het moment dat het mijzelf gebeurt.
[ietsje off-topic, maar toch ]

Ik werk dus bij de Tattoo-shop aan de Amsterdamse Straatweg in Utrecht waar die fouilleer acties zijn ( nog weinig van gemerkt overigens, maar wel de berichten gelezen ).
Krijgen we van de week een schrijven ( ligt in de shop en daar ben ik Zaterdag pas weer, zal het scannen en posten voor degenen die het niet geloven ) met oa de volgende mededelingen:

- Als je staande gehouden wordt ben je niet verplicht je te legitimeren, als je als illegaal dus geen verblijfsvergunning hebt kun je zeggen dat je hem niet bij je hebt of dat je hem thuis hebt laten liggen, men mag je niet meenemen naar het bureau voor verder onderzoek. Verstandiger is het echter om - als je illegaal bent - je de komende 3 maanden je niet op de A'damse Straatweg te vertonen
( verzin ik niet, staat er letterlijk ! ).
-Ook is het verstandig om - als je normaal wapens bij je draagt - deze de komende 3 maanden niet bij je te hebben als je op de A'damse Straatweg komt.
- Mocht je je onveilig of bedreigd voelen met zoveel Blauw op straat ( :? ) dan kun je je melden bij een bepaald meldpunt.
- en nog 1 of 2 andere belachelijke opmerkingen.

Dit uiteraard in het Nederlands ( en alle andere talen, er zullen natuurlijk weinig illegale Nederlanders zijn )

Ik ben blij dat ik over een jaar de uitslag zal lezen van dit onderzoek: De Amsterdamse Staatweg is helemaal niet zo gevaarlijk en onveilig als iedereen zegt, er zijn maar weinig illegalen of wapens gevonden ( shit, nu heb ik het al verklapt, kost een ander straks nog een jaar betaald bureauwerk |(
|( )

Tot die tijd blijft bij ons en onze buren de honkbalknuppel gewoon achter de balie staan !!! Ze hebben de zaak naast ons pasgeleden voor de derde keer beroofd.........Bij de Afrikaans eettent vijf huizen verder steken ze elkaar overhoop met messen in opgerolde kranten........2 uur later komt de politie eens kijken of ze iemand aan kunnen houden, goh waren ze allemaal al weg........oh nee, was veilige buurt, sorry, vandaar die fouilleer acties.

Laat ik voorop stellen: dit is niet discriminerend naar buitenlanders bedoeld, is de waarheid gezien door de ogen van iemand die er elke dag zit, ipv iemand er eens in de zoveel jaar 3 maanden met 300 man fouilleert. Zie ook zat foute "witte" mensen ( ook zo weer uit dat schrijven overgenomen, serieus ), bv al die junks die de telefooncellen aan de overkant als "kantoor" gebruiken, doen ze ook niets aan.

[ietsje off-topic, maar toch ]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan