'Politieauto's rijden nogal eens te hard'

Op donderdag 29 mei 2003 10:03 schreef NitroMax het volgende:Ik werk dus bij de Tattoo-shop aan de Amsterdamse Straatweg, enz. enz.
Legitimatieplicht voor 16 jaar en ouder komt er aan.

Grote fouilleer acties helpen geen zier. De politie heeft nog nooit van een GSM waarschuwingssysteem gehoord. Die denken dat alles nog met de tamtam gaat.

Van de eerste paar woorden die een illegaal leert, behoort iig: diskriemienaasie.

En zoals eerder in dit topic gezegd, het is de ervaring van velen dat de politie niet thuis geeft (of veel te laat) als je ze echt nodig zijn. Dat kan dus nooit een excuus zijn om te snel te rijden.
 
Legitimatieplicht voor 16 jaar en ouder komt er aan.

Grote fouilleer acties helpen geen zier. De politie heeft nog nooit van een GSM waarschuwingssysteem gehoord. Die denken dat alles nog met de tamtam gaat.

Van de eerste paar woorden die een illegaal leert, behoort iig: diskriemienaasie.

En zoals eerder in dit topic gezegd, het is de ervaring van velen dat de politie niet thuis geeft (of veel te laat) als je ze echt nodig zijn. Dat kan dus nooit een excuus zijn om te snel te rijden.

Volgens mij wordt bij een fouilleer actie een deel van de straat afgegrendeld, us maakt het niet uit of er gebeld wordt met een gsm. Er kan hoogstens gebeld worden naar een ander in het afgegrendelde gebied. Die zou dan hoogstens zijn wapen weg kunnen gooien, doel bereikt.
Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar een klein onderdeeltje.

En het is wel heel erg simpel om te zeggen dat de politie niet thuis geeft als je ze nodig hebt. En ja je hoort het misschien wel vaak, maar dat is altijd met negatieve zaken. Ik weet zeker dat er ook een hoop goede dingen gebeuren. *D

Nu moet ik helaas snel weg, ik moet niet thuis geven bij ajax :9
 
Volgens mij wordt bij een fouilleer actie een deel van de straat afgegrendeld, us maakt het niet uit of er gebeld wordt met een gsm. Er kan hoogstens gebeld worden naar een ander in het afgegrendelde gebied. Die zou dan hoogstens zijn wapen weg kunnen gooien, doel bereikt.
Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar een klein onderdeeltje.

En het is wel heel erg simpel om te zeggen dat de politie niet thuis geeft als je ze nodig hebt. En ja je hoort het misschien wel vaak, maar dat is altijd met negatieve zaken. Ik weet zeker dat er ook een hoop goede dingen gebeuren. *D

Nu moet ik helaas snel weg, ik moet niet thuis geven bij ajax :9
Het is geen razzia. Iedereen die het gebied binnenkomt of verlaat is verdacht.

Natuurlijk is het goed dat er politie is. En er gebeuren prima zaken. Maar daar moet je niet op worden afgerekend, het zijn de missers die tellen.

Als jij een bon krijgt voor te snel rijden dan wordt er ook geen rekening gehouden met het feit dat je je de meeste tijd gewoon aan de snelheidslimiet houdt.
 
Van de eerste paar woorden die een illegaal leert, behoort iig: diskriemienaasie.

En zoals eerder in dit topic gezegd, het is de ervaring van velen dat de politie niet thuis geeft (of veel te laat) als je ze echt nodig zijn. Dat kan dus nooit een excuus zijn om te snel te rijden.

Diskriemienaasie...idd......en dan: 1 keertje waarschuwen kan toch wel....????

In de omgeving waar ik werk is werk genoeg, en er word regelmatig te hard gereden maar word er door snel ter plaatse zijn, ook veel voorkomen danwel veel mensen op heterdaad aangehouden.

Helaas moet er soms gekozen worden tussen welke melding wel/niet direct opgepakt kan worden. Dit is niet omdat de straatagent dat graag wil, maar omdat er op dat moment niet genoeg politiemensen op straat zijn om die twee zaken tegelijk op te pakken.
En daarbuiten.....uiteraard heeft er bij ons ook wel eens iemand een baaldag waarop hij/zij minder vriendelijk is of iets minder hard/langzamer werkt als andere dagen. Soms zijn het echt net mensen. O-)
 
een tijd geleden, misschien zelfs al enige jaartjes terug las ik een ZALIG artikeltje op't net.

In de US werd bij een man in zijn garage ingebroken. Hij had 2 mannen aan de poort bezig gezien vanuit zijn slaapkamerraam.
Hij belde 911 maar kreeg te horen dat er 'geen voertuigen in de buurt waren en dus niemand kon langskomen'.
Boos hing de man op, maar een 5 minuten later belde hij de noodcentrale nogmaals op.
Nu werd hem reeds toegeschreeuwd dat men niks kon doen en dat er hem al gezegd was dat er geen voertuigen in de buurt waren, waarop hij koeltjes antwoorde : oh geen probleem hoor. Die inbrekers heb ik doodgeschoten. Toch bedankt.

Zo'n 2 minuten later - hooguit - stonden 2 patrouillewagens voor zijn deur, met loeiende sirene. Toen hij gebaarde "daar zitten ze" reageerden de flikken "hoe, je had ze toch doodgeschoten?"
"Ja, en jullie hadden toch geen voertuigen in de buurt ??"

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

't gaat allemaal om prioriteiten hé...
 
Laatst het verhaal van een politieman gehoord die met zijn honden (speurhonden) onderweg was naar een plaats waar een meisje vermist was. Natuurlijk wat te hard gereden onderweg en jawel: hij mag voorkomen!

Natuurlijk kan hij zijn verhaal wel iets beter motiveren dan wij dat kunnen.

Het meisje is overigens teruggevonden, helemaal ongedeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan