JanB
geblokkeeerd account
- 24 jan 2003
- 47.133
- 14
Mijn voorbeelden tonen precies aan dat die ongevallen niet te wijten zijn aan overdreven snelheid.
Je draait in het inmiddels overbekende kringetje rond.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn voorbeelden tonen precies aan dat die ongevallen niet te wijten zijn aan overdreven snelheid.
Je draait in het inmiddels overbekende kringetje rond.....
Als mensen diverse malen de verkeersveiligheid in het gevaar brengen, vind ik inderdaad dat ze hen het recht mogen ontnemen aan het verkeer deel te nemen. Of ze dat nou doen door je auto door de shredder te halen of door je rijbewijs door de papierversnipperaar te halen laat ik in het midden, kwestie van implementatie.
En weet jij wat al die o-zo-kritische burgers na afloop zeiden? Wir haben est nicht gewusst.
Ik ben helemaal geen revolutionair. Eerder liberaal en conservatiefgevoelig voor de revolutionair die je je voordoet
Vrachtwagens zijn beperkt tot 90km/u, en toch zijn ze ook betrokken in ongevallen......
Zoals diverse mensen in dit topic al hebben aangegeven is nut van het begrenzen op 150 km/u zeer discutabel, je kan alsnog 100 km/u te hard door de bebouwde kom scheuren. De nadelen, kosten en ongemak, wegen waarschijnlijk niet op tegen de zeer beperkte voordelen.
De verkeersregels, en vooral de snelheidsregels, worden enkel ingevoerd omdat controle op snelheidsovertredingen héél gemakkelijk zijn uit te voeren, en vooral omdat die controles héél véél geld opbrengen.Ik kijk wat sceptischer dan jij tegen onze medemens aan: waar jij vindt dat het wantrouwen van de overheid tov de burger meestal onterecht is, denk ik dat het in 95% van de gevallen wél terecht is. Misschien is geen reëel beeld, maar ik wacht nog steeds op de eerste "deelnemer" aan Wegmisbruikers! die daadwerkelijk een goede reden had om de verkeersregels te overtreden. Als ik naar mezelf kijk zie ik hetzelfde plaatje: 95% van mijn 'overtredingen' zijn puur en alleen uit gemakszucht, niet uit noodzaak.
Wanneer komt dat plan?Als de overheid een goed onderbouwd plan heeft om ongelukken te voorkomen, levens te redden, kosten te besparen, of andere nuttige beoogde effecten, dan ben ik bereid wat persoonlijke vrijheid in te leveren. Zeker als het gaat om vrijheden die ik moreel gezien toch al niet had, en die vooral tegenwicht bieden aan mijn gemakszucht, niet bepaald een mens' beste eigenschap.