Politiecontroles in de Eiffel????

MichaelR1

Die hard MF'er
21 mei 2004
992
0
Bleiswijk
Hallo,

Komend weekend willen we met een rondje Eiffel maken. Ik hoor alleen veel verhalen over snelheids- en geluidscontroles door de Duitse politie.

Weet iemand hier iets meer over?
 
Gister nog aardig rondgeblehrd durch dem Eifell, aber gans kein problehmen mittgemacht... Terug over de grens met Nederland wel, je weet het meteen als je in Nederland bent... Politie hier willen je echt naaien...

Ik zeg viel Spaz
 
Met Pasen heb ik er een stuk of 4 gezien maar met Helelvaart en Pinksteren geen een geloof ik.

>> Algemeen
 
ik ben met hemelvaart 5 dagen naar de eifel geweest, 1 keer controle zien, maar die stonden volgens mij meer te roken dan te controleren...

dus het zal wel meevallen denk ik...
 
Vorige week was in de Eiffel geluidscontrole. :( Als je geen E-keurmerk in je uitlaat hebt kost het je 70 euro. En wij kunnen het weten :(

En als ze je aanhouden, maak niet te veel zeik anders mag je je bike nog laten staan ook.
 
Op 24-04-04 een dagje naar de Eifel gereden (omgeving Heimbach). Ik ben na een radarcontrole staande gehouden voor 85 km/u ipv 50 km/u. Ik zat op mijn routekaart te kijken en helemaal geen bord van 50 gezien. Het was een brede rechte weg zonder kruisingen. Ook daar controleren ze dus waar de meeste scoringskans is en niet op de werkelijk gevaarlijke punten. Kon gelijk iets van 60 EURO pinnen.

Ad
 
Op 24-04-04 een dagje naar de Eifel gereden (omgeving Heimbach). Ik ben na een radarcontrole staande gehouden voor 85 km/u ipv 50 km/u. Ik zat op mijn routekaart te kijken en helemaal geen bord van 50 gezien. Het was een brede rechte weg zonder kruisingen. Ook daar controleren ze dus waar de meeste scoringskans is en niet op de werkelijk gevaarlijke punten. Kon gelijk iets van 60 EURO pinnen.

Ad

Wees blij joh.. Als dat in Nederland buiten de bebouwdekom was gebeurd kon je meteen €205 dokken..

Voor die 60 euri's kan je tenminste nog is te hard rijden :)
 
afgelopen weekend in de eifel/moesel geweest.
totaal geen controle's tegen gekomen.
gewoon errug lekker rijden in duitsland,doe alleen in de dorpjes gewoon rustig aan.
daar staan ze namelijk wel regelmatig te controleren,en dan verpest je de goede motornaam ook niet :]
 
Ik ben eind mei er wezen knallen :)
Geen controle gezien, wel twee keer van voren geflitst.
De hotel eigenaar waren we verbleven (die zelf ook motor rijd) vertelde wel dat je in de buurt van de ring goed moet opletten ivm de vele snelheids controles.
 
Op 24-04-04 een dagje naar de Eifel gereden (omgeving Heimbach). Ik ben na een radarcontrole staande gehouden voor 85 km/u ipv 50 km/u. Ik zat op mijn routekaart te kijken en helemaal geen bord van 50 gezien. Het was een brede rechte weg zonder kruisingen. Ook daar controleren ze dus waar de meeste scoringskans is en niet op de werkelijk gevaarlijke punten. Kon gelijk iets van 60 EURO pinnen.

Ad

Rijd regelmatig in Duitsland en moet vaststellen dat daar in tegestelling tot Nederland, snelheidsbeperkingen vaak wel degelijk een relatie hebben met het gevaar dat een te hoge snelheid kan hebben. Zo wordt op doorgaande wegen (Bundesstrassen) waar 100 km/u mag worden gereden, de snelheid op plaatsen waar bebouwing aaneengesloten en dicht langs de weg staat gereduceerd tot 70 km/h. Dat gebeurt consequent en ook logisch. Daar is dus niets mis mee!
 
Laatst bewerkt:
In de dorpen staan ze geregeld met een lasergun. Respecteer de 50 km zone.
 
Houd je in de dorpen aan de snelheid...Daarbuiten kan 't gas erop :]

Tis in ieder geval stukken relaxter rijden als in NL
 
Heb inderdaad ook gehoord dat ze bij de Ring controleren op Balckbirds ... maar misschien is dat laatste een broodje aap verhaal. Ben er met Hemelvaart geweest en niks gezien ... anders rij je toch nog een stukkie door naar het Schwarzwald ...

Schwardzwald hochstrasse! }) Have fun!
 
Rijd regelmatig in Duitsland en moet vaststellen dat daar in tegestelling tot Nederland, snelheidsbeperkingen vaak wel degelijk een relatie hebben met het gevaar dat een te hoge snelheid kan hebben. Zo wordt op doorgaande wegen (Bundesstrassen) waar 100 km/u mag worden gereden, de snelheid op plaatsen waar bebouwing aaneengesloten en dicht langs de weg staat gereduceerd tot 70 km/h. Dat gebeurt consequent en ook logisch. Daar is dus niets mis mee!

:^

Gelukkig is Nederland consequent in één ding: De inconsequente maatregelen plegen consequent een aanslag op de portemonnee van jan met de helm/pet/muts :(

ZX-12Rob verdenkt "de overheid" ervan dit bewust te doen
 
Vandaag nog in de Eifel gaan toeren (oa B258). Wat een heerlijke streek toch om het gas erop te gooien. Geen controles gezien. Moet eerlijk toegeven dat het echt niet eenvoudig is om je aan de beperkingen te houden, dus misschien heb ik daarom de lasers enzo niet gezien 8-)

Ardennen gaat het nog beter eigenlijk, zelden controles daar. Alleen is de staat van het wegdek soms om te janken.
 
Komen soms wel controles voor maar zijn sporadisch. Bovendien pakken ze je (volgens mij) pas als je flink te hard rijdt (> 15 km of zo).

Is echt een heerlijk gevoel om te rijden zonder dat je elke auto, kliko, heg etc. verdacht vindt :)
 
Het is ook al eens in een ander topic vermeld, maar let in de Eifel op je tegenliggers. De meesten waarschuwen je al van verre voor controles... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan