Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op 24-04-04 een dagje naar de Eifel gereden (omgeving Heimbach). Ik ben na een radarcontrole staande gehouden voor 85 km/u ipv 50 km/u. Ik zat op mijn routekaart te kijken en helemaal geen bord van 50 gezien. Het was een brede rechte weg zonder kruisingen. Ook daar controleren ze dus waar de meeste scoringskans is en niet op de werkelijk gevaarlijke punten. Kon gelijk iets van 60 EURO pinnen.
Ad
Op 24-04-04 een dagje naar de Eifel gereden (omgeving Heimbach). Ik ben na een radarcontrole staande gehouden voor 85 km/u ipv 50 km/u. Ik zat op mijn routekaart te kijken en helemaal geen bord van 50 gezien. Het was een brede rechte weg zonder kruisingen. Ook daar controleren ze dus waar de meeste scoringskans is en niet op de werkelijk gevaarlijke punten. Kon gelijk iets van 60 EURO pinnen.
Ad
Rijd regelmatig in Duitsland en moet vaststellen dat daar in tegestelling tot Nederland, snelheidsbeperkingen vaak wel degelijk een relatie hebben met het gevaar dat een te hoge snelheid kan hebben. Zo wordt op doorgaande wegen (Bundesstrassen) waar 100 km/u mag worden gereden, de snelheid op plaatsen waar bebouwing aaneengesloten en dicht langs de weg staat gereduceerd tot 70 km/h. Dat gebeurt consequent en ook logisch. Daar is dus niets mis mee!