Politiemotoren voor periode 2007 -- 2011

politie liever niet tegenkomen op een

  • R1200RT

    Stemmen: 35 13,4%
  • F650

    Stemmen: 6 2,3%
  • FJR1300

    Stemmen: 56 21,4%
  • TDM900

    Stemmen: 10 3,8%
  • XT660R

    Stemmen: 21 8,0%
  • zowiezo niet

    Stemmen: 134 51,1%

  • Totaal aantal stemmers
    262
Waarom is dat eigenlijk? :?

Om ervoor te zorgen dat elke commerciële partij de kans krijgt om te verkopen aan de overheid. In het verleden hadden heel veel overheidsinstanties hun eigen favoriete bedrijven. Als vreemd bedrijf kwam je daar niet tussen. Leuk voor het bedrijf dat er wel tussenkwam, maar tegelijkertijd kreeg de overheid meestal niet de meeste waar voor het geld. Aangezien je nog altijd bezig met met het uitgeven van gemeenschapsgeld, moet je ook de hele gemeenschap de kans geven om mee te doen aan die handel.
Afhankelijk van het soort uitgave (een dienst of een product) en de hoogte van het bedrag, moet je nederlands of europees aanbesteden.
Je moet dan een compleet bestek maken van alles wat je wilt en het dan op de markt gooien. Zoals je het bij bouwprojecten ook aantreft.

Prijs speelt dan een rol, maar als je verstandig bent bent, dan zet je in dat bestek allerlei kwaliteitseisen waaraan de producten moeten voldoen. Je kunt dan bijv. ook een performance-eis opnemen dat 100 agenten op een motor moeten proefrijden en dat de eigenschappen met minimaal een 7 goedgekeurd moeten worden. Op die manier voorkom je dat je gedwongen wordt om de goedkoopste motor te accepteren.

Uit Baksteens rea begrijp ik dat dit er in opgenomen is (kwaliteitseisen)
 
Geen idee....een econoom die daar wat over kan vertellen ??


Zal wel iets te maken hebben met overheidsaankopen boven een bepaald bedrag en EU-regeltjes..??

Klopt, op grond van Europese wetgeving moeten overheden aankopen/opdrachten die een bepaalde waarde te boven gaan, Europa-breed openbaar aanbesteden.
 
maar ze willen dus voor elke toepassing dezelfde motor? kan me voorstellen dat in de stad een XT660 of een F650 stukken handiger is dan een grotere 4cilinder.

En op de snelweg andersom...
F650 heb ik op gereden, vind het echt fijne motoren en ze rijden er nu ook al mee toch? Nothing beats een eencilindertje.. dus een XT zou ook een optie zijn maar weet niet hoe die in prijs verschillen...

XT660X moeten ze hebben...smstyle baby.


?? Nee, er is juist nog keuze uit die 5 !!!

F650 is voor mij toch wel wat klein....en daar rijden er idd al wel heel wat van rond!!

Ik hoop dat er bij ons een XT bij gaat komen en dat er wel bandjes op komen met nog een beetje profiel... }) O-) _O- _O-


Ik rij nu op een BMW K1200 of Pan European, net wat een andere motorcollega niet rijdt die dag.
Daarnaast staan er nog wat Honda NX250's die "ooit eens" gekocht zijn. Daarvan wil men een aantal eruit doen en dan een andere " lichte" motor voor terughalen. Die lichte moet dan dus wel uit die 5 komen... O-) }) ;)
 
Om ervoor te zorgen dat elke commerciële partij de kans krijgt om te verkopen aan de overheid. In het verleden hadden heel veel overheidsinstanties hun eigen favoriete bedrijven. Als vreemd bedrijf kwam je daar niet tussen. Leuk voor het bedrijf dat er wel tussenkwam, maar tegelijkertijd kreeg de overheid meestal niet de meeste waar voor het geld. Aangezien je nog altijd bezig met met het uitgeven van gemeenschapsgeld, moet je ook de hele gemeenschap de kans geven om mee te doen aan die handel.
Afhankelijk van het soort uitgave (een dienst of een product) en de hoogte van het bedrag, moet je nederlands of europees aanbesteden.
Je moet dan een compleet bestek maken van alles wat je wilt en het dan op de markt gooien. Zoals je het bij bouwprojecten ook aantreft.

Prijs speelt dan een rol, maar als je verstandig bent bent, dan zet je in dat bestek allerlei kwaliteitseisen waaraan de producten moeten voldoen. Je kunt dan bijv. ook een performance-eis opnemen dat 100 agenten op een motor moeten proefrijden en dat de eigenschappen met minimaal een 7 goedgekeurd moeten worden. Op die manier voorkom je dat je gedwongen wordt om de goedkoopste motor te accepteren.

Uit Baksteens rea begrijp ik dat dit er in opgenomen is (kwaliteitseisen)

Duidelijke uitleg, dank je :} :}

Bij de aanbesteding tellen idd ook arbo-eisen en "gebruikers-eisen".
Er word ook uitgebreid testgereden bv.
 
Leuk die XT660R :Y

Ik rij nu op een F650 GS van de baas. Ik vind er niet echt veel aan moet ik zeggen. Die dingen zijn ook altijd stuk.
Tot ongeveer 3 jaar geleden had Haaglanden SM's van Husqvarna. Die waren pas gaaf! Geen een scooterrijder die ook maar een kans maakte. Helaas waren ze 'op' na zo'n 14.000 km.

Maar laat die XT's maar komen !!!
 
De BMW R1200RT
BMW-R1200RT-P.jpg


*O*
 


Leuk... zegt me niets...
Stonden alle fietsen op de zelfde banden??? Geremd door de zelfde persoon(!)??? vering en demping optimaal afgesteld of waren het af-fabriek settingen??? Allemaal info die ik er graag bij heb bij zo'n vergelijk want anders zegt de uitkomst eigenlijk niets. :N

[me]Billy the kid interessert het voor het overige niets waar oom agent op gaat zitten, als het maar voldoet.Uiteindelijk betalen we er voor ;) [/me]
 
Zal wel iets te maken hebben met overheidsaankopen boven een bepaald bedrag en EU-regeltjes..??

Inderdaad EU regeltjes en geldt ook voor grote bedrijven en niet alleen voor de overheid. Komt erop neer dat de EU hiermee probeert nieuwe partijen op de markt een kans te geven. De praktijk is natuurlijk dat er heel ingewikkeld wordt gedaan om toch de partij van voorkeur te kunnen kiezen :-)
 
Inderdaad EU regeltjes en geldt ook voor grote bedrijven en niet alleen voor de overheid. Komt erop neer dat de EU hiermee probeert nieuwe partijen op de markt een kans te geven. De praktijk is natuurlijk dat er heel ingewikkeld wordt gedaan om toch de partij van voorkeur te kunnen kiezen :-)

Yep :Y
Terwijl ik wel toe moet geven, dat als je gedwongen wordt om inderdaad scherp en objectief te maken waarom je een bepaald product van een bepaalde leverancier per se wilt, je nogal eens ontdekt dat je eigen argumentatie eigenlijk vooral gebaseeerd is op gevoel. Tegelijkertijd krijg je veel scherper in beeld wat nu echt belangrijk is.
Dat je je gevoel volgt (ook al is het een stomme keuze), is helemaal niet erg als het gaat om je eigen portemonnaie, maar het deugt niet als je dat doet voor dingen die voor anderen belangrijk zijn.
 
Baksteen: Een agent vertelde me laatst dat de Honda's bij hogere snelheden (190+ km/u) vaak hevig beginnen te slingeren, en dat dat pas ophoud wanneer je de snelheid laat zakken tot zo'n 140 km/u. Komt dat jou ook bekend voor, of was hij me gewoon aan het uitlokken? :+
 
Waarom nou niet de nieuwe kawa gtr 1400 , die oude 1000 heben ze ook gehad en die reden tog verdomd lekker ( heb er nog 1 ) en die 1400 is focking snel , daar krijg je tenminste respect mee !(voor hoever dat kan voor de politie) !

:]
 
Baksteen: Een agent vertelde me laatst dat de Honda's bij hogere snelheden (190+ km/u) vaak hevig beginnen te slingeren, en dat dat pas ophoud wanneer je de snelheid laat zakken tot zo'n 140 km/u. Komt dat jou ook bekend voor, of was hij me gewoon aan het uitlokken? :+

Nee, dat klopt wel voor de Transalp, die wordt dan wat awiebelig met die toeters en bellen en koffertje.
 
Lijkt me sterk dat de aankoop van auto's gecentraliseerd gaat worden als je de gigantische verschillen in budgetten ziet per korps. Maar zou graag wat meer Yamaha FJR's en XT's rond zien rijden, beter dan die lelijke hokken waar nu op wordt gereden :P
 
Baksteen: Een agent vertelde me laatst dat de Honda's bij hogere snelheden (190+ km/u) vaak hevig beginnen te slingeren, en dat dat pas ophoud wanneer je de snelheid laat zakken tot zo'n 140 km/u. Komt dat jou ook bekend voor, of was hij me gewoon aan het uitlokken? :+

Ja dat klopt volgens de berichten en de eerste testverslagen inderdaad. Ook volgens latere ervaringen moet dat pendelen bij 160+ er nog steeds zijn. Het schijnt dat Honda er wel wat aan gedaan heeft om het te verhelpen, zover ik weet zonder succes. Andere banden/ -spanning, belading, ruit hoger of lager, hielp allemaaal niks. Niet fijn dus.
Terwijl mijn RT bij 160 juist lekker toert.... in Duitsland dan wel te verstaan O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan