[POLL] Aantal near misses?

Hoeveel 'near misses' heb je tot nu toe gehad?

  • Nog geen, gelukkig

    Stemmen: 10 12,0%
  • 1-5

    Stemmen: 33 39,8%
  • 5-10

    Stemmen: 3 3,6%
  • 10-15

    Stemmen: 6 7,2%
  • 15-20

    Stemmen: 1 1,2%
  • 21 of meer

    Stemmen: 1 1,2%
  • Veel te veel!

    Stemmen: 29 34,9%

  • Totaal aantal stemmers
    83
een maand terug, ik kom een bocht uit met ong 70 a 80, als ik de bocht bijna uit ben, zie ik dat er een tegen ligger een vrachtwagen aan het voorbijsteken is(net voor de bocht), gewacht tot ik uit de bocht was om te remmen(in de bocht zou de motor zich enkel rechtzetten en zou ik onder de vrachtwagen gegaan zijn, dat was zeker de bedoeling niet) effe remmen, zien dat dat het niet zou doen(omdat die eikel in koekblik nog steeds gas bijgaf om die vrachtwagen voorbij te gaan ipv te remmen en terug achter die vrachtwagen), dus dan maar uitgeweken, de zachte berm in/over en op het fietspad kunnen stoppen.
Ik kijk om, die eikel rijdt gewoon door, zelfs nie effe terug komen checken of ik onderuitgegaan ben of niet.
Ben er dus maar achter gereden om hem erop te wijzen dat hij een gevaar in het verkeer is, ben hem ongeveer 12km gevolgd, dan probeerde hij om me kwijt te spelen door kleine straatje te nemen(waar haalt hij het gedacht dat hij een motor kan kwijtspelen???), tot hij zichzelf klemreed, toen ik hem vroeg waarom hij zelfs niet effe kwam checken of ik niet onderuitgegaan was en/of ik zelf in orde was, kreeg ik als antwoord: "heb gereserveerd in het restaurant en ben al aan beetje te laat" |(
uiterlijk ben ik kalm gebleven, innerlijk was ik een atoombom :(
 
Het verhaal van de topicstarter vandaag ook weer meegemaakt:

Rij rustig, voorzichtig en netjes tussen de auto's door en gooit er voor mn neus 1 zn verrotte wagen naar rechts zonder kijken en zonder knippers...

Smeet de motor naar rechts wat echt nét goed ging, linkerspiegel rakelings langs zn wagentje aan de achterkant en meende m ook nog ergens geraakt te hebben. Was zo geschrokken dat ik niet eens durfde te kijken en eind verder de motor maar eens bekeken heb. Nergens schade ofzo dus echt een raadsel waar de klap vandaan maar vermoed wel dat ik m geraakt heb desnoods met mn jas of arm ofzo. Ging echter zo snel dat ik niet precies weet hoe of wat. Was blij niet onderuit gegaan te zijn, geen schade aan de motor te hebben en dat verder alles goed ging want was superdruk. Mocht meneer de onoplettendheid een krasje op zn spoiler hebben; helaas, dacht meer aan mn bike op de weg te houden dan direct af te stappen om te informeren naar het hoe en wat.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan